حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو Y16 با تراشه مدیاتک هلیو P35 در هنگ کنگ رونمایی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ویوو

شرکت های چینی مانند ریلمی، شیائومی و ویوو تمرکز خاصی بر بازار گوشی های مقرون به صرفه دارند. هم اکنون ویوو از یک محصول اقتصادی جدید رونمایی کرده است. این تلفن هوشمند از تراشه مدیاتک Helio P35، نمایشگر IPS LCD و باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. با ترنجی همراه باشید تا مشخصات ویوو Y16 را بررسی کنیم.

ویوو Y16: طراحی جذاب اما تکراری!

گوشی هوشمند جدید ویوو، یک محصول اقتصادی است. بنابراین نباید انتظار زیادی از آن داشت. این دستگاه از یک صفحه نمایش ۶.۵۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+ (به طور دقیق تر ۷۲۰×۱۶۲۰ پیکسل) برخوردار است. در این نمایشگر خبری از رفرش ریت بالا نبوده و ویوو به همان نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی اکتفا کرده است. همان‌طور که اشاره شد، تراشه مدیاتک هلیو پی ۳۵ نیروی پردازشی مورد نیاز این گوشی هوشمند را تأمین خواهد کرد. در ماژول دوربین مستطیلی شکل این دستگاه دو لنز دیده می‌شود. یک لنز مربوط به دوربین اصلی است، که به یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده؛ و دیگری یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو است.

ویوو Y16 در رنگ طلایی

این روزها اکثر گوشی های اندرویدی به سوراخ نمایشگر مجهز شده اند. اما ویوو از ترند بازار پیروی نکرده و تلفن هوشمند مقرون به صرفه این شرکت از یک ناچ قطره ای شکل برخوردار است. اما مانند بسیاری از گوشی های اقتصادی اندرویدی، ویوو Y16 نیز از باتری پرظرفیتی استفاده می‌کند. این دستگاه به یک باتری لیتیومی ۵,۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده است. اما یک نکته ناامیدکننده در این بخش وجود دارد. پایین رده جدید ویوو تنها از شارژر های ۱۰ واتی پشتیبانی کرده و خبری از شارژ سریع نیست! قطعا شارژ شدن باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری با آداپتور ۱۰ واتی، زمان زیادی از کاربران این دستگاه خواهد گرفت.

گوشی Vivo Y22s با اسنپدراگون 680 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی معرفی شد

پایین رده جدید Vivo با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

از دیگر ویژگی های Vivo Y16 می‌توان به برخورداری از بلوتوث ۵.۰، وای فای نسخه ۵.۰ و جک ۳.۵ میلی متری صدا اشاره کرد. خوشبختانه ویوو در بخش نرم افزار کم کاری نکرده و این تلفن هوشمند را به اندروید ۱۲ و رابط کاربری Funtouch OS 12 مجهز کرده است. مطابق با گزارش EqualLeaks، ضخامت جدیدترین پایین رده ویوو ۸.۱۹ میلی متر و وزن آن ۱۸۳ گرم است. این دستگاه در دو رنگ طلایی و مشکی عرضه خواهد شد. و قیمت نسخه ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن ۱,۰۹۸ دلار هنگ کنگ (حدودا معادل ۱۳۹ دلار آمریکا) است. گویا ویوو Y16 تنها در همین یک نسخه با ۴ گیگابایت رم عرضه خواهد شد و از ۱ گیگابایت حافظه رم مجازی نیز برخوردار خواهد بود.

نظر شما درباره این گوشی هوشمند مقرون به صرفه جدید ویوو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی