حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نظرسنجی‌های انجام شده، نشان می‌دهند که ٢١ درصد از کاربران خواستار بازگشت TouchID به سری آیفون ١٣ هستند

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، شایعات

اپل، دومین تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند است. این کمپانی آمریکایی، با عرضه سری آیفون ١٢، توانست محبوبیت مثال زدنی را از آن خود کند. سهم اپل با عرضه گوشی‌های خانواده آیفون ١٢، رشد قابل توجهی را تجربه کرد. در همین راستا، اپل قصد دارد تا گوشی‌های خانواده آیفون ١٣ را به عنوان پرچمداران جدید خود رونمایی کند. با معرفی رسمی این سری، فروش اپل رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد. اما در این بین، یک نظرسنجی در مورد انتظارات کاربران از سری آیفون ١٣ انجام شده است. این نظرسنجی، به ما ترجیحات و اولویت‌های کاربران را در آیفون‌های ٢٠٢١ نشان می‌دهد.

آیفون‌ها و اتفاقات اخیر در آن‌ها

پس از آن که اپل از FaceID در آیفون X رونمایی کرد، تقریباً هیچ کدام از گوشی‌های جدید اپل، از حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID بهره مند نشدند. تنها گوشی که از از آن مدت به بعد دارای حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID بهره مند بود، گوشی iPhone SE 2020 بود که در حقیقت نسخه به روز شده آیفون ٨ بود.

 

آیفون SE 2020 با قیمت ۳۹۹ دلار رسما معرفی شد: آیفون ۸ با چیپست جدیدتر

 

حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID، یکی از قابلیت‌هایی بود که کاربران برای آن، احساس دل تنگی کردند! اپل به مدت زیادی از TouchID در آیفون‌های خود استفاده می‌کرد. به همین دلیل، کاربران آیفون به شدت وابسته به TouchID بودند. حتی بسیاری از تست‌ها نشان می‌دادند که عملکرد کلی حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID، بهتر از سیستم تشخیص چهره FaceID است. با این وجود، اپل روی FaceID مانور زیادی داد. این قابلیت، یکی از بخش‌های مورد علاقه اپل است. به دلیل همین قابلیت که اپل چندین سال از یک طراحی نسبتاً تکراری در گوشی‌های خود استفاده کرده است. اما ظاهراً این کمپانی با دستیابی به فناوری‌های جدید، توانسته است ابعاد کوچک‌تری از آن را در آیفون‌های ٢٠٢١ به کار ببرد.

به همین صورت، ناچ آیفون‌های بعدی، سایز کوچک‌تری خواهد داشت. این اقدام اپل، یعنی حذف TouchID و جایگزینی آن با FaceID، اقدام جسورانه و خطرناکی بود. با این حال، اپل اجازه نداد که عاشقان حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID، کمبود این قابلیت را بر روی آیفون خود احساس کند. اپل با ارائه سیستم تشخیص چهره سریع و دقیق FaceID، توانست این کمبود را جبران کند. اما در هر صورت، همچنان برخی برای بازگشت TouchID به آیفون‌های پرچمدار، بی قراری می‌کنند. به هر حال، نمی‌توان منکر برتری سیستم TouchID نسبت به FaceID شد.

به عنوان مثال، کاربر می‌توانست با استفاده از حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID، گوشی را در جیب خود بازگشایی کند. مثلاً این موضوع در کنترل سریع موزیک‌ها تأثیر به سزایی داشت. امنیت حسگرهای تشخیص اثرانگشت نیز، به مراتب بیشتر از سیستم‌های تشخیص چهره است. همچنین شما تا مدتی قبل، نمی‌توانستید با پوشش ماسک، از طریق FaceID احراز هویت کنید. با این وجود، اپل به‌روزرسانی‌اای جدیدی را برای اپل واچ و آیفون‌های خود ارائه کرد تا کاربران با استفاده از ماسک نیز قابلیت بازگشایی آیفون خود را داشته باشند. با این حال، اگر شما اپل واچ ندارید، قابلیت استفاده از این قابلیت را در iOS 14.5 نخواهید داشت.

 

آپدیت iOS 14.5 برای آیفون 6S و مدل‌های بعد از آن ارائه شد

 

در واقع، حسرت استفاده همزمان از دو فناوری TouchID و FaceID به دل طرفداران آیفون مانده است! این موضوع، خودش را به وضوح در نظرسنجی‌های عمومی در مورد آیفون‌های بعدی نیز نشان می‌دهد.

نظرسنجی از کاربران در مورد انتظارات آن‌ها از سری آیفون ١٣: رأی اکثریت، بازگشت TouchID است!

کاربران آیفون، به شدت منتظر بازگشت حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID به این محصولات محبوب اپل هستند. اپل، قطعاً از موضوع درخواست کاربران برای بازگشت حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID، مطلع است. بنابراین، برخی از اسناد معتبر نشان می‌دهد که اپل در تلاش است تا این حسگر تشخیص اثرانگشت را به صورت درون نمایشگر یا ادغام شده با دکمه پاور، به آیفون‌های خود بازگرداند. اما هنوز این موضوع، قطعیت ندارد.

حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID در سری آیفون ١٣

به نقل از BGR، نشان می‌دهد که ارجحیت بیش از یک پنجم کاربران، این است که اپل حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID را به سری آیفون ١٣ برگرداند. این جمع از کاربران آیفون، به عنوان مشتریان بزرگ اپل، انتظار دارند تا اپل این موضوع را بررسی کند و در اسرع وقت، به آن رسیدگی کند. آمار میزان اولویت کاربران در سری آیفون ١٣، به شرح زیر می‌باشد:

– بازگشت حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID: انتخاب ٢١ درصد از کاربران

– میزان رفرش ریت بالاتر نمایشگر (رفرش ریت ١٢٠ هرتزی): انتخاب ١٧ درصد از کاربران

– نمایشگر بدون زائده یا کوچک‌تر شدن سایز ناچ: انتخاب ١۵ درصد از کاربران

– بازگشت شارژر به جعبه: انتخاب ١٢ درصد از کاربران

– استفاده از باتری حجیم‌تر: انتخاب ١١ درصد از کاربران

– بهبود امکانات و کیفیت دوریین‌ها: انتخاب ٨.٢ درصد از کاربران

– بهره گیری از تراشه قدرتمند‌تر: انتخاب ۶.٨ درصد از کاربران

– وجود حداقل یک گوشی کامپکت در سری آیفون ١٣: انتخاب ۵ درصد از کاربران

– وجود حداقل یک آیفون تاشو در این سری: انتخاب ١ درصد از کاربران

– حذف و جایگزینی درگاه لایتنینگ: انتخاب ٠.٨ درصد از کاربران

– دیگر موارد: انتخاب ٢.٢ درصد از کاربران

به طور صادقانه، باید بگوییم که میزان محبوبیت TouchID در میان کاربران، نسبت به سال‌های گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. این موضوع، آن قدر هم عجیب نیست! به هر حال، بسیاری از کاربران از مشکلات FaceID در هنگام پوشیدن ماسک، ناراضی هستند. اما در حالت عادی، این رقم کم‌تر از اکنون بود.

با وجود این محبوبیت، احتمال استفاده نشدن حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID در سری آیفون ١٣، بیش‌تر از احتمال استفاده شدن آن می‌باشد. به گفته تحلیلگر معروف، مینگ چی کو، تا زمان معرفی سری آیفون ١۵، احتمالاً خبری از بازگشت فناوری TouchID نخواهد بود! بنابراین، کاربران مجبور هستند تا زمان معرفی سری آیفون ١۵، صبر کنند. این زمان، بیش از ٢ سال است. توجه داشته باشید که این پیش بینی، در یکی از حالت‌های خوشبینانه انجام گرفته است. حتی ممکن است شاهد استفاده نشدن TouchID در آیفون ١۵ و دیگر گوشی‌های این سری نیز باشیم! پس بهتر است فعلاً فکر بازگشت TouchID را از سرمان بیرون کنیم. در رتبه‌های بعدی این نظرسنجی، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و ناچ کوچک‌تر، قرار گرفته‌اند. احتمال رونمایی رسمی از سری آیفون ١٣ در ماه سپتامبر (حوالی شهریور تا مهر) نیز وجود دارد.

 

آیفون ١٣ پرو مکس در ویدئوی Unbox Therapy دیده شد

 

نظر شما در مورد بازگشت حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID چیست؟ آیا فکر می‌کنید که اپل در سری آیفون ١٣ از این حسگر تشخیص اثرانگشت استفاده کند؟ ترجیح شما FaceID است یا TouchID؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوبه که هردوتاش همزمان باشه مث Mate 40 Pp
چون هردوتاش طرفدارای خاص خودشونو دارن.

amir_galaxy

حالا ک میخواد بذاره از قبل دارن میگن کاربرا میخوان که بعد بگه به حرف کاربرا گوش کردیم.نه اقاااااااا اینا خاطره شده واسه ماااااااا

Milad7

فیس آیدی خیلی بهتر از تاچ آیدی هست.کسی که باهاش کار کنه دیگه نمیتونه با تاچ آیدی کنار بیاد 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️