حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خریداران سری آیفون ١٣، تنها ١٠ درصد از کاربران فعلی آیفون هستند!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

چیزی تا رونمایی رسمی از سری iPhone 13 نمانده است. اما همچنان انتشار شایعات، اخبار و آمارهای جدید از این سری، تمامی ندارد. در جدیدترین نظرسنجی انجام شده از خریداران سری آیفون ١٣، مشخص شده است که تنها ١٠ درصد از کاربران فعلی آیفون قصد خریداری گوشی‌های این سری را دارند که آمار جذابی محسوب نمی‌شود.

خریداران سری آیفون ١٣، تنها ١٠ درصد از کاربران فعلی را تشکیل می‌دهند!

هم اکنون، جزئیات رسمی از قیمت سری گوشی‌‌های iPhone 13 منتشر نشده است و این طبیعی است. اما ما پیش از این در مورد لیست قیمت گوشی‌های سری iPhone 13 صحبت کرده بودیم.

 

لیست قیمت سری آیفون ١٣ از ٢,٠٠٠ دلار می گذرد و تبدیل به گران‌تر نسل می‌شود!

 

به گفته GizChina، در کم‌تر از یک هفته دیگر اپل به صورت رسمی از سری جدید گوشی‌های خود رونمایی می‌کند. اما در این فاصله، یک نظرسنجی از سوی Savings انجام شده است. بر اساس این نظرسنجی، تنها ١٠ درصد از کاربران فعلی آیفون در میان خریداران سری آیفون ١٣ هستند! به عبارت دیگر، آن‌ها از مدل فعلی آیفون‌های خود راضی هستند. بنابراین، آن‌ها نیازی به ارتقاء مدل گوشی خود نمی‌بینند. باید بگوییم که بیش از ١,۵٠٠ کاربر گوشی‌های اپل در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. این میزان، کم نیست. اما در این بین، تنها ١٠ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که قصد خریداری گوشی‌های سری آیفون ١٣ را دارند. در این بین، ۶۴ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی جنجالی گفته‌اند که اصلاً قصد خریداری مدل جدیدی از گوشی‌های هوشمند را ندارند!

از سوی دیگر، کمی بیش از یک چهارم شرکت کنندگان، یعنی ٢۶ درصد از آن‌ها گفته‌اند که پاسخ دادن به این سؤال سخت است! از بین خریداران سری آیفون ١٣ و کسانی که قصد ارتقاء به این سری را دارند، ٣٣ درصد از آن‌ها کم‌تر از یک سال پیش آیفون جدیدی را خریداری کرده بوده‌اند! اما در کل، بسیاری از شرکت کنندگان این نظرسنجی انتظار دارند که گوشی‌های هوشمند جدید اپل دارای سیستم دوربین بهبود یافته، ظرفیت باتری بیشتر و صد البته پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای باشند! ٨ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی، امیدوار هستند که اپل رنگ بندی جدیدی را در این سری معرفی کند. در این بین، ۴ درصد از افراد نیز همچنان منتظر بازگشت حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID در سری آیفون ١٣ هستند!

با وجود نتایج عجیب و غریب این نظرسنجی، یک تحليلگر از ماه‌های قبل پیش بینی کرده بود که میزان فروش گوشی‌های سری آیفون ١۳، فراتر از انتظارات سرمایه گذاران باشد. بر اساس گفته‌های این تحلیلگر، اپل حدود ٢٢۶ میلیون دستگاه آیفون را در سال ٢۰٢٢ میلادی به فروش خواهند رسید. این در حالی است که سرمایه گذاران، انتظار دارند که اپل طی سال آینده میلادی، حدود ١۵٠ تا ٢١٠ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند. از جمله تغییرات کلیدی انجام شده در سری آیفون ١٣، می‌توان به کاهش سایز ناچ و وجود رفرش ریت ١٢٠ هرتزی اشاره کرد.احتمال وجود ارتباط ماهواره‌ای و سیستم دوربین بهبود یافته کم نیست. این نظرسنجی، کمی عجیب بود. کاربران آن نیز سلایق مختلفی دارند. بنابراین، نمی‌توان آن را یک نتیجه کلی دانست.

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا نتیجه دریافت شده از این نظرسنجی را قبول دارید؟ اگر آیفون دارید، بگویید که حاضر هستید جزوی از خریداران سری آیفون ١٣ باشید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

در واقع سیاست اپل هم حساب باز کردن رو همین سردرگمی ها هستش… بخش بزرگی در اکوسیستم اپل همیشه سردرگم هستن که بدن یا ندن پول رو… و اپل از این سردرگمی نه تنها بدش نمیاد بلکه رو مرزش به خوبی راه میره… اول یه مشخصات و قیمت سردرگم کننده و نسبتاً قابل قبول ارائه میشه که خریدارا رو بین خرید یا نخریدن معلق کنه، چون اگر مشخصات عالی باشه قیمت خوب نمیشه و اگر قیمت عالی باشه مشخصات ولی بعد از تعادل این دو و سردرگمی در مراحل بعد با تور هایی از آفر و شرایط های ویژه و حمایتی و گاهی هم تخریب تولیدات گذشته عده بزرگی از جامعه سردرگم شکار تولیدات جدید میشن…امسال نشن سال دیگه با حجم بیشتری از سردرگمی رو‌به‌رو میشن و بالاخره شکار سیاست اپل میشن… عده کمی هستن که تا روزی که تلفنشون کار کنه نگه میدارن و وقتی خراب شد تصمیم به خرید سری جدید میکنن…
مشابه همینکار رو در مقیاس نامنظم‌تر اندرویدی ها هم دارن…
و کلا ویژگی جامعه مصرف گرا ایجاد نیاز کاذب به خرید و یکی از روش هاش همین ایجاد سرگیجه و سردرگمی هست…

Mahdi

تحریر جالبی بود😞

ArmanBgold

خب چرا همون اول اطلاعات قیمت و مشخصات خوب رو ارائه نمیده؟؟🤔
مثلا اینکه الان گفته آیفون 13 بیشتر از 2000 دلارقیمت خواهد داشت,چیز خوبه؟؟
من به عنوان یه کاربر که اصن فکر خریدشم نمیکنم😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️