حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزان فروش آیفون اپل از مرز ٢ میلیارد دستگاه گذر کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین محصول اپل، آیفون‌ها هستند. این کمپانی، هر ساله از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود پرده بر می‌دارد. بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، میزان فروش آیفون اپل از مرز ٢ میلیارد دستگاه گذشته است. در ادامه، نگاهی به جزئیات این رکورد فروش آیفون‌ها خواهیم داشت.

میزان فروش آیفون از مرز ٢ میلیارد دستگاه نیز گذشت

پیش از معرفی سری آیفون ١٣، گفته بودیم که اپل در بازار موبایل جهانی به رتبه چهارم سقوط کرده است.

 

سهم آیفون اپل در بازار موبایل درشرف معرفی آیفون ۱۳ به رتبه ۴ سقوط کرد

 

اما امروز Phonearena می‌گوید هنگامی که اپل یک میلیاردمین آیفون خود را در سال ٢٠١۶ به فروش رساند، یک جشن بزرگ در کوپرتینو ترتیب داده شد. بسیاری از افراد، همان موقع از خود پرسیدند:” خب، اپل تاکنون یک میلیارد آیفون را فروخته است. اما هنگامی که ٢ میلیارد آیفون فروخته شود، این محصولات چه تغییری خواهند داشت؟” باید بگوییم که زمان پاسخ به این سوال فرا رسیده است!

گزارش جدیدی که Horace Deidu Asymco آن را از طریق 9to5mac منتشر کرده است، حاکی از گذر میزان فروش آیفون اپل از مرز دو میلیارد دستگاه است. اما این رکورد جدید از اپل، مانند زمان iPhone 6S نیست. بلکه تغییرات زیادی از آن زمان به وقوع پیوسته‌اند. از جمله این تغییرات، می‌توان از افزایش سایز گوشی‌ها و نمایشگرهایشان، بهره گیری از FaceID، ژست‌های حرکتی، پنل نمایشگر از نوع OLED و افزایش تنوع مدل‌های هر سال نام برد. مدل‌هایی که اپل برای هر خانواده ارائه می‌دهد، نسبت به سال ٢٠١۶ دو برابر شده است.

با وجود یک میلیارد کاربر فعال آیفون در سطح جهان، تعداد افرادی که از آیفون‌ها استفاده می‌کنند حدود ٢۶ درصد و بیش از یک چهارم افرادی که در جهان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند را تشکیل می‌دهد. این رقم در ایالات متحده آمریکا، به ۶٠ درصد می‌رسد! انگلستان دارای ۵٠ درصد از این افراد در بازار موبایل خود است. افرادی که از یک آیفون، به سراغ آیفون دیگری رفته‌اند نیز در ایالات متحده آمریکا و انگلستان به ترتیب معادل ١۴ و ١٠ درصد است.

دیدو اظهار دارد که اپل همچنان از فلسفه و سیاست‌های بنیانگذار فقید خود، یعنی استیو جابز الگو می‌گیرد. استیو جابز می‌گفت که اپل باید محصولاتی را به کاربران ارائه کند که حتی خودشان نیز نمی‌دانند به آن نیاز دارند! این تحلیلگر در رابطه با این موضوع می‌گوید:

ما فوکوس قفسه‌ای، فوکوس پس از تولید (کنایه به ویژگی‌های مختلف دوربین آیفون)، عکاسی ماکرو و پرتره با افکت بوکه را درخواست نکرده بودیم. اما هنگامی که از این ویژگی‌ها بهره مند شدیم، کم کم شروع به استفاده از آن‌ها کردیم. در نهایت، ما شروع به مطالبه نسخه‌های بهتر آن‌ها کردیم.

تحلیلگر مذکور، در واقع می‌گوید که دوربین آیفون ١٣ پرو مکس، چندان برای جایگزینی تجهیزات حرفه‌ای طراحی نشده است. اما این گوشی، اجازه می‌دهد تا افراد غیر حرفه‌ای نیز بتوانند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند. دیدو می‌گوید دوربین سری جدید آیفون‌ها برای اینفلوئنسرهای فعال در شبکه‌های مجازی همانند اینستاگرام، تیک تاک، یوتوب و مواردی از این قبیل طراحی شده است. همان طور که تحلیلگر مورد اشاره گفت، کاربران عادی نیز می‌توانند با آن کارهای فوق العاده‌ای را انجام دهند. از سوی دیگر، در این گزارش گفته شده است که سری آیفون ١٣ مهم‌ترین محصول اپل است.

آیفون ۱۳ پرو

آیفون ۱۳ پرو

در این بین، دیدو به یک آمار جالب اشاره می‌کند که آن را کم‌تر شنیده بودیم. بر اساس این آمار، حدود ۴٠٠ میلیون کاربر آیفون وجود دارند که آیفون با عمر بیش از ٣ سال در دست دارند. این میزان، تعداد زیادی از خریداران احتمالی سری جدید آیفون‌ها را برای اپل به ارمغان می‌آورد. با توجه به این که اپل در کشورهای خارجی از بسته‌های تشویقی متنوع و جذابی مانند ارائه بازپرداخت ١,٠٠٠ دلاری (بسته به نوع اپراتور) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، دور از ذهن نیست که بسیاری از این تعداد کاربران به خرید آیفون‌های جدید سوق پیدا کنند. دیدو برای استدلال اظهاراتی که در آ‌ن‌ها، سری آیفون ١٣ را مهم‌ترین محصولات می‌داند گفته است:

سری آیفون ١٣، نشان می‌دهد که یک گوشی می‌بایست چطور باشد و مسیر تقاضای جدیدی را برای اپل ایجاد می‌کند. این آسان نیست که تصور کنیم کاربرد یک تلفن قدیمی، هنوز به اندازه کافی خوب است. اگر چنین تصوری داشته باشیم، این یعنی ما از پیام رسانی خوب، برنامه‌های مناسب، عکس‌ها و فیلم‌های قابل قبول رضایت مند هستیم. اما خبری از دوربین فوق عریض، حالت شب دوربین و ماکرو نیست. آنچه آیفون نشان داده است، این است که تقاضا را نسبت به عملکرد دستگاه می‌توان افزایش داد.

اگر بخواهیم نگاهی به گذشته داشته باشیم، ٩ سال طول کشید تا اپل بتواند یک میلیارد آیفون را به فروش برساند. پس از آن، تقریباً پنج سال دیگر طول کشید تا میزان فروش آیفون ١ میلیارد دستگاه دیگر افزایش پیدا کند. ما اطلاع نداریم که یک میلیارد آیفون بعدی تا چه زمانی به فروش می‌رسند. بنابراین، کار ما تنها انتظار و تماشای عملکرد اپل در آینده است.

نظر شما در مورد این میزان فروش آیفون چیست؟ آیا اپل را لایق آن می‌دانید؟ چه انتقاد یا تقدیری از اپل دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️