حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ١٣ اپل به اندازه کافی برای کاربران هیجان انگیز نیست

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

هر کاربر، سلیقه و نیازهای متفاوتی نسبت به دیگر کاربران دارد. بنابراین، هیچ محصولی وجود ندارد که بتواند برای تمام کاربران رضایت بخش باشد. سری آیفون ١٣ اپل، به تازگی وارد بازار شده است. اما نتایج یک نظرسنجی، نشان می‌دهد که این سری برای بسیاری از کاربران جذابیتی ندارد.

سری آیفون ١٣ اپل به اندازه کافی برای کاربران هیجان انگیز نیست

پیش از رونمایی سری آیفون ١٣، یک نظرسنجی از افراد مختلف انجام شده بود. بر اساس آن، تنها ١٠ درصد از کاربران فعلی آیفون، در بین خریداران نسل جدید بوده‌اند.

 

خریداران سری آیفون ١٣، تنها ١٠ درصد از کاربران فعلی آیفون هستند!

 

اما در خبری دیگر از Phonearena، ظاهراً عمر باتری بیشتر، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی متغیر در مدل‌های گران‌تر و پیشرفت دوربین اصلی، برای هیجان زده کردن کاربران کافی نبوده‌اند. مجموعه SellCell، به تازگی نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده است که حدود ۵,٠٠٠ کاربر آیفون در آن شرکت کرده‌اند. بنابر بر نتایج این نظرسنجی، حدوداً ۶۴ درصد از کاربران، سری آیفون ١٣ اپل را کمی هیجان انگیز می‌دانند و یا اصلاً هیجان انگیز نمی‌دانند! تنها ٢٣.٢ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی اعلام کردند که قصد ارتقاء و خرید یکی از گوشی‌های این سری را دارند. در مقابل، ٧۶.٨ درصد از شرکت کنندگان به طور صحیح پاسخ منفی دادند. همچنین تنها ١۴.۴ درصد از این شرکت کنندگان سری آیفون ١٣ را هیجان انگیز و جذاب تلقی می‌کنند. در این بین، ٢١.۵ درصد دیگر از شرکت کنندگان، سری آیفون ١٣ را تا حدودی هیجان انگیز محسوب می‌کنند.

جالب است که بدانید آیفون ١٣ پرو با برخورداری از ۴٢.۵ درصد آراء، محبوب‌ترین گوشی در بین شرکت کنندگان این نظرسنجی بوده است. پس از آن، آیفون ١٣ پرو مکس توانسته است حدود ٢۶.٣ درصد از رأی‌ها را به خود اختصاص دهد. ٢٢ درصد دیگر از این رأی‌ها، به آیفون ١٣ می‌رسند. نکته قابل توجه، این است که مدل مینی، همچنان کم‌ترین محبوبیت را نسبت به دیگر آیفون‌های همان خانواده دارد. نکته جالب، این است که این مجموعه دو ماه پیش یک نظرسنجی دیگر را با موضوع مشابه انجام داده بود. اما اکنون، کسانی که قصد دارند یکی از گوشی‌های سری آیفون ١٣ را خریداری کنند، بیش از ٢٠.۵ درصد کاهش یافته است!

اما نکته مهم، این است که دقیقاً چه پارامترهایی توانسته‌اند برای خریداران سری آیفون ١۳ اپل، بیشترین جذابیت را داشته باشند؟ خب، در رتبه اول می‌توان نمایشگر ١٢٠ هرتزی ProMotion را با ٣۴.١ درصد از رأی کاربران مشاهده کرد. ٢۵.٣ درصد دیگر از شرکت کنندگان، اظهار داشته‌اند که دلیل اصلی ارتقاء آن‌ها به سری آیفون ١٣، عمر باتری بیشتر است. نکته عجیب دیگر، این است که ١۵.٧ درصد دیگر از این شرکت کنندگان، گفته‌اند که هیچ دلیل خاصی برای ارتقاء ندارند و تنها به دنبال یک آیفون جدید هستند! در کنار آن، ١٠.۵ درصد از شرکت کنندگان، گفته‌اند که عضو برنامه ارتقاء سالانه اپل هستند. در ادامه، ۵.۴ درصد دیگر از آرا به سیستم دوربین پیشرفته‌تر می‌رسد.

سایر پاسخ‌ها، رأی‌های کم‌تری را در اختیار دارند. ٣.٢ درصد از افراد اعلام کرده‌اند که دلیل انتخاب آن‌ها، وجود حافظه داخلی ١ ترابایتی در یکی از نسخه‌های آیفون ١۳ پرو مکس است. ٢.۶ درصد دیگر، دلیل خود را علاقه مندی به تجربه تراشه Apple A15 Bionic با ١۵ میلیارد ترانزیستور اعلام کرده‌اند. دلیل ارتقاء ١.۵ درصد دیگر از کاربران، وجود ناچ کوچک‌تر است! رنگ بندی‌های جدید و پشتیبانی از eSIM نیز به ترتیب ١.١ و ٠.۶ درصد دیگر از رأی‌ها را به دست آورده‌اند. خب، این آمار و ارقامی که اعلام کردیم، مربوط به دلیل خرید علاقه مندان سری آیفون ١٣ اپل بود. اما در مقابل، چه دلیلی برای عدم خریداری سری آیفون ١٣ اپل وجود دارد؟ بگذارید تا نگاهی به نظر مخالفان نیز داشته باشیم.

٢٩.٣ درصد از شرکت کنندگان، می‌گویند که عدم وجود حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID، آن‌ها را در خرید مردد کرده است. ١٩.۵ درصد دیگر از کاربران، می‌گویند که دلیل قانع کننده‌ای برای ارتقاء به گوشی‌های این سری وجود ندارد. ١٢.١ درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند که آیفون فعلی آن‌ها، همچنان خوب کار می‌کند و نیازی به خریداری یک آیفون جدید ندارند. ۹.۶ درصد از آرا، مربوط به عدم وجود قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا AOD هستند. ٧.٣ درصد دیگر از افراد نیز می‌گویند که انتظار حذف ناچ و طراحی بدون این زائده را داشتند.

در ادامه، ۵.٧ درصد از کاربران به عدم وجود نمایشگر ١٢٠ هرتزی ProMotion در مدل‌های غیر از Pro و Pro Max رأی داده‌اند. قیمت بسیار بالا، دلیل عدم خرید سری آیفون ١٣ از سوی ۵.٢ درصد از کاربران است. هر کدام از موارد دیگر، مانند عدم وجود درگاه Type-C، عدم رضایت از رنگ بندی‌های موجود، نبود ویژگی شارژ بی سیم معکوس، خرافات مبنی بر نحس بودن عدد ١٣ (!)، نبود پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای بر خلاف شایعات و عدم وجود اتصال Wi-Fi 6e، به ترتیب حدود ٢.٩، ٢.۴، ٢.١، ١.٧، ١.۴ و ۰.٨ درصد از رأی‌ها را تصاحب کرده‌اند.

پس از آن، از کاربرانی که قصد عدم ارتقاء را دارند در مورد برنامه‌های آینده‌شان سؤال شد. ٣۶.٨ درصد از شرکت کنندگان، اعلام کرده‌اند که منتظر ارائه سری آیفون ١۴ هستند. ٣٢.٣ درصد دیگر از آن‌ها نیز گفتند که تا دو سال آینده، قصد خرید گوشی جدیدی را ندارند. سپس، ١۶.١ درصد دیگر از کاربران گفتند که قصد کوچ کردن به اندروید را دارند. ١١.٣ درصد از شرکت کنندگان، اظهار داشتند که به دنبال خرید یک مدل قدیمی‌تر از آیفون هستند. ٣.۵ درصد دیگر از شرکت کنندگان این نظرسنجی نیز بلاتکلیف هستند.

اما در آمار دیگری که از کاربران گرفته شد، نتایج جالبی به دست آمد. ظاهراً دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro، محبوب‌ترین مدل‌هایی هستند که کاربران آیفون، قصد دارند تا به آن روی بیاورند. زیرا ۴۵.١ درصد از شرکت کنندگان می‌گویند که قصد خریداری این مدل‌ها را دارند. سامسونگ نیز سهم ۴١.٨ درصدی از این پرسش را دارد. وان پلاس سهم ٨.۴ درصدی، موتورولا سهم ٣.٧ درصدی و دیگر برندها نیز سهم ١ درصدی را از آن خود کرده است. در حین این نظرسنجی، ١٨.٢ درصد از شرکت کنندگان گفتند که قصد خریداری یکی از آیپدهای جدیدی که در رویداد California Streaming معرفی شدند را دارند. ٧٢.۶ درصد از این دسته، گفتند که قصد خریداری آیپد مینی ۶ را دارند. در مقابل، آیپد ١٠.٢ اینچی جدید نیز با ٢٧.۴ درصد از آرا، انتخاب دوم کاربران است.

اپل واچ سری ٧ نیز در بین کاربران، خیلی جذاب نیست. عدم وجود ویژگی‌های سلامتی جدید مانند تشخیص میزان قند خون، از محبوبیت نسل جدید اپل واچ کاسته است. به طوری که هم اکنون تنها ٧.۵ درصد از کاربران فعلی قصد تهیه آن را دارند. اما در عوض، بر اساس شایعات اپل واچ سری ٨ توانایی اندازه گیری دمای بدن کاربر را خواهد داشت. ویژگی‌های اندازه گیری قند خون و فشار خون نیز در آن حضور دارند. آیفون ١۴ نیز به صورت مجدد طراحی می‌شود و از دوربینی با وضوح بالا و حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر بهره مند خواهد بود. البته بر اساس گفته‌های جدید مینگ چی کو، احتمالاً حسگر تشخیص اثرانگشت در آیفون‌های ٢٠٢٣ باز خواهد گشت!

نظر شما در مورد این نظرسنجی از سری آیفون ١٣ اپل چیست؟ شما نیز بگویید که کدام یک از ویژگی‌های این سری برای شما محبوب‌تر است؟ از نبود کدام ویژگی ناراضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

اینها قبول نیست مهم اینه که farcry خیلی هیجان زده بود ،
الان میاد میگه شما که تابحال هیجان دستت نگرفتی چرا به هیجان گیر میدی

ولی انصافا به نظر من فرق آنچنانی بین نسخه پرومکس و پرو نداره به غیر از نمایشگر و باتری بقیش همون نسخه پرومکسه حتی دوربینش!

kazem940

بیشتر کاربران آیفون رو بخاطر برند اپل می‌خرند و کاری به نوآوری گوشی ندارند. البته که گوشی‌های آیفون از لحاظ کیفیت در بالاترین سطح در کنار سایر برندهای موبایل قرار دارند. ولی از نظر طراحی واقعا خیلی عقب هستند.
نکته دیگه اینکه قیمت Iphone 13 pro max توی خارج از S21 Ultra ارزونتره ولی توی ایران دو برابر گرونتره 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️