حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تولید سری آیفون ١٣ اپل به دلیل کمبود قطعات تأمین کنندگان

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

سری آیفون ١٣ هم اکنون فروش خوبی را تجربه می‌کند. اپل موفق شده است تا مشتریان زیادی را به آیفون‌های جدید خود جذب کند. اما بنابر گزارشات، کاهش تولید آیفون ١٣ به وقوع پیوسته است. اپل به دلیل کمبود جهانی تراشه، نمی‌تواند موجودی مورد نیاز را تأمین کند.

کمبود جهانی تراشه، عامل اصلی کاهش تولید آیفون ١٣ و برادران!

قبلاً گفته بودیم که تمام کمپانی‌های جهان به جز اپل، تحت تأثیر کمبود تراشه قرار گرفته‌اند. حال، ظاهراً این موضوع نیز گریبان گیر کوپرتینویی‌ها شده است.

 

کمبود تراشه درحال‌حاضر همه شرکت‌ها به‌جز اپل را تحت تاثیر قرار داده است

 

به نقل از Gizmochina، چند هفته‌ای می‌شود که گوشی‌های سری آیفون ١٣ به صورت عمومی عرضه شده‌اند و فروش خوبی را نیز تجربه کرده‌اند. اما ظاهراً، اپل مجبور است به دلیل کمبود جهانی تراشه، کاهش تولید سری آیفون ١٣ را در برنامه قرار دهد! بر اساس گزارشات منتشر شده، اپل قصد دارد میزان تولید سری آیفون ١٣ در سال جاری میلادی را تا ١٠ میلیون دستگاه کاهش دهد!

این در حالی است که ما انتظار داشتیم اپل طی مدت باقی مانده از امسال، حدود ٩٠ میلیون دستگاه از این سری تولید کند! اما ظاهراً شرکای زنجیره تأمین محصول اپل از جمله Broadcom و Texas Instruments، خبر از کمبود قطعات داده‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده است که به خودی خود، سری آیفون ١٣ با مشکل محدودیت عرضه نیز مواجه بود. مدل‌های مختلف سری آیفون ١٣، از ماژول قاب جلویی Broadcom AFEM-8215 و گیرنده برق بی سیم Broadcom BCM59365 به همراه فناوری IC مدیریت توان نمایشگر، درایور فلش LED و آرایه دو بار تکرار شونده Texas Instruments استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، اپل تاریخ برگزاری مراسم بعدی خود با رونمایی احتمالی از مک بوک‌های جدید را اعلام کرده است. اما دقیقاً مشخص نیست که تراشه Apple M1X موجود در این مک بوک جدید، دچار مشکلات تولید می‌شود یا خیر. پیش‌تر مینگ چی کو گفته بود که اپل قصد دارد میزان تولید مک بوک‌های خود را به نصف کاهش دهد. ظاهراً این امر، به فقدان میزان مدارهای مجتمع مدیریت توان مربوط می‌شود.

 

تاریخ برگزاری رویداد جدید اپل مشخص شد: ٢۶ مهر ١۴٠٠

 

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟ فکر می‌کنید که مشکل تولید این سری، برطرف شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

مگه بهانه های محیط زیستی دیگه قطعه ای در اپل گذاشته که تولید کننده بخواد؟
تاچ و شارژر و همه چیزش رو حذف کردن ، از گوشی تاشو و دوربین زیر نمایشگر و قلمی و دوربین پیروسکوپی هم که خبری نیست ، بعد از چهار سال از رونمایی اینترنت نسل پنج تازه اپل این تکنولوژی رو ارائه داده ،
برای شارژر و باطری و نمایشگر هم راحت می‌تونه محصولات پنج سال پیش اندرویدی رو اسقاط کنه و در گوشی های بزاره که باز ظرفیت باطری و قدرت باطری و رفرش نمایشگرشون بالاتر از اپل هستند و اپل راحت می‌تونه به عنوان آپشن بندازه به طرفداران ساده و بی مخی مثل auroro, farcry و faez و موقع فروش هم ازش تشکر هم میکنند
مثلا می‌تونه بیاد به بهانه حذف زباله و حفاظت از محیط زیست از باطری و شارژرهای اسقاطی honor4c استفاده کنه که قدرت و ظرفیت باطری و شارژر بهتری هم داره

Auroro

تاچشو حذف کردند عجب! دوستان یه موس بخرید برا گوشی اپل، دوما، مگه سامی جونت شارژر رو حذف نکرد؟ اگه کار اپل اشتباهه پس سامی چرا ازش‌ اسکی‌ رفت؟

بعدشم چرا تا به پردازنده اپل میرسی لال میشی؟
در ضمن همون باتری ۵ سال پیشی که میگی امسال از خیلی گوشی های‌ پرچمدار بهتر عمل کرده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️