حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ دلیلی که سری آیفون ١٣ توسط کاربران اندرویدی همچنان مورد پسند نیست

سری iPhone 13، توسط طرفداران اپل مورد استقبال قرار گرفت. پیشرفت‌هایی در بخش‌های مختلف نسبت به نسل قبل حاصل شده است. اما ممکن است با وجود تمام پیشرفت‌های سری آیفون ١٣، کاربران اندرویدی مایل به استفاده از آن‌ها نباشند. در این مطلب، نگاهی به دلایل برتر این عدم ترجیح کاربران اندرویدی داریم.

۵ دلیل برتری که سری آیفون ١٣ توسط کاربران اندرویدی مورد پسند واقع نمی‌شود

آیفون ١٣ پرو مکس، به عنوان برترین گوشی این خانواده معرفی شد. بر اساس نظرسنجی ما در تلگرام، این گوشی در میان کاربران با اختلاف محبوب‌تر است!

 

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

 

به گزارش GizChina، سری پرچمدار iPhone 13 چند روز پیش رسماً معرفی شد. در پی معرفی این سری، اخبار متعددی از گوشی‌های آن منتشر شدند. این گوشی‌ها، هم اکنون در فاز پیش فروش قرار دارند. از سوی دیگر، میلیون‌ها دستگاه در پیش فروش به فروش رسیده‌اند. اپل از جذب کاربران بیشتر نسبت به نسل قبل خوشحال است.

به طوری که فروش این سری، از نسل قبل بیشتر است. از سوی دیگر، ما پیشرفت‌هایی را در بخش‌های مختلف مانند تراشه، نمایشگر، دوربین و… شاهد هستیم. با این وجود، این سری برای بسیاری از کاربران اندرویدی همچنان جذابیتی ندارد. این موضوع، به دلیل عدم وجود ویژگی‌های اساسی مورد پسند کاربران اندرویدی است. اما چرا این اتفاق رخ داده است؟ خب، شاید بهتر است که بگوییم که اپل برخی از ویژگی‌های ابتدایی را در گوشی‌های ارزان‌تر خود نیز قرار نداده است. از سوی دیگر، این گوشی‌های دارای ویژگی‌هایی نیستند که بیشتر در بین گوشی‌های اندرویدی رواج دارد. اما این دلایل دقیقاً چه مواردی هستند؟

١- نمایشگر گوشی‌های خانواده iPhone 13

در همین ابتدا، باید بگوییم که منظور ما کیفیت نمایشگر نیست. چرا که این سری، از نمایشگری با کیفیت بالا برخوردار است. صفحه نمایش این سری، یکی از بهترین نمونه‌های OLED در بازار گوشی‌های هوشمند است. کیفیت نمایشگر نیز در حد بالایی قرار دارد. همچنین این گوشی‌ها، دارای نمایشگری با روشنایی دستی بالا هستند. در نتیجه، شما می‌توانید در زیر نور خورشید محتوای نمایش داده شده بر روی نمایشگر را به خوبی مشاهده کنید. در کنار آن، اپل از قابلیت ProMotion نیز در دو نسخه گران‌تر بهره گرفته است. اما ما درک می‌کنیم که کاربران اندرویدی از دیرباز این ویژگی‌ها را تجربه کرده‌اند. اما اپل علاقه دارد تا ویژگی‌های آزمایش شده و به اصطلاح مطمئن خود را وارد بازی کند.

اما در این بین، دو مشکل بزرگ وجود دارد. مشکل اول، این است که آیفون ١٣ مینی و آیفون ١٣ از ویژگی ProMotion برخوردار نیستند. بلکه رفرش ریت نمایشگر آن‌ها همچنان ۶٠ هرتز است. این در حالی است که گوشی‌های رده پایین اندرویدی نیز حداقل رفرش ریت ٩٠ هرتزی دارند. در کنار آن، قابلیت‌های کمی در این نمایشگر وجود دارد. اپل از نسل iPhone X، نمایشگر OLED را وارد گوشی‌های خود کرده است. اما همچنان خبری از پشتیبانی نمایشگر همیشه روشن و قابلیت‌های مربوط به آن نیست.

٢- سرعت شارژ و سیستم شارژرها

کاربران اندرویدی، پیش از این‌ها به شارژرهایی با سرعت بالا عادت کرده‌اند. شارژ معکوس بی سیم نیز در پرچمداران قابلیت نسبتاً مهمی است. با این وجود، حتی آیفون‌های ٢٠٢١ از این ویژگی‌ها بی بهره مانده‌اند. در حال حاضر، برترین شارژر اندرویدی توان ١٢٠ واتی دارد. همچنین ما شارژرهای بی سیم معکوس ۶٧ واتی را در این بین دیده‌ایم. در ادامه، ویژگی شارژ بی سیم معکوس نیز در گوشی‌های مختلفی از ٣ سال پیش وجود دارد. اما در این بین، سری iPhone 13 از چه چیزی بهره می‌برد؟

مدل برتر این سری یعنی iPhone 13 Pro Max، دارای شارژر سیمی ٢٠ واتی است. هرچند که این شارژر هم درون جعبه قرار نگرفته است. این پرچمدار همچنین از شارژ بی سیم ١۵ واتی مگ سیف پشتیبانی می‌کند. در نهایت، این پرچمدار همچنان از ویژگی شارژ بی سیم معکوس برخوردار نیست. یکی از بزرگ‌ترین رقبای آیفون‌ها در این بین، گوشی‌های سامسونگ هستند. برترین پرچمدار کنونی سامسونگ یعنی Galaxy S21 Ultra، دارای شارژر ٢۵ واتی جدا از جعبه است. این گوشی، از شارژ بی سیم ١۵ واتی و ویژگی شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز برخودار است. در نتیجه، سیستم شارژ این گوشی با سری آیفون ١٣ عملاً یکسان است. ما در این بین، تنها شاهد وجود قابلیت شارژ بی سیم معکوس در نماینده سامسونگ هستیم. اما سامسونگ، یکی از نمونه‌های ضعیف اندرویدی در این بخش است. شیائومی همین چند روز پیش، از گوشی Xiaomi 11T Pro با شارژر ١٢٠ واتی و قیمت کم‌تر از آیفون ١٣ مینی بهره برداشت.

٣- عدم وجود حسگر تشخیص اثرانگشت

اپل پیش از فراگیری کرونا در سطح جهان، با توسعه و ارائه ویژگی تشخیص چهره FaceID کاملاً راحت بود. اما پس از آن، ویژگی تشخیص چهره چندان منطقی نیست. زیرا اگر بخواهید از FaceID استفاده کنید، می‌باید ماسک را به صورت غیر ایمن از صورت خود بردارید. هرچند اپل از طریق اپل واچ، تدابیری را برای بازگشایی آیفون‌ها تدارک دید. اما همه به اپل واچ دسترسی ندارند! اما به یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های سری آیفون ١٣ و نسل‌های قبلی آن می‌رسیم: فقدان حسگر تشخیص اثرانگشت! شایان ذکر است تنها ویژگی بازگشایی بیومتریک این سری، همان تشخیص چهره است. شاید کاربران آیفون با این موضوع کنار آمده باشند. اما این برای کاربران اندرویدی غیر موجه است.

۴- پافشاری برای استفاده از پورت لایتنینگ و نبود درگاه Type-C

آیفون‌ها، تنها گوشی‌های هوشمند مطرحی هستند از که درگاه USB استفاده نمی‌کنند. این سبب می‌شود که کاربران اندرویدی نتوانند با آیفون‌های جدید کنار بیایند. پس از شایعاتی که در مورد استفاده از درگاه Type-C در سری جدید آیفون‌ها منتشر شده بود، همچنان شاهد این اتفاق نیستیم. در واقع، به نظر نمی‌رسد که اپل به این زودی‌ها تغییری را ایجاد کند. نبود شارژر در جعبه نیز یک ضعف بزرگ دیگر است که کاربران اندرویدی نمی‌توانند آن را هضم کند.

۵- زبان طراحی قدیمی نسبت به گوشی‌های اندرویدی

از سال ٢٠١٧ و زمان معرفی آیفون ایکس، اپل همچنان در حال استفاده از زبان طراحی ناچ در گوشی‌های خود است. لازم به ذکر است که کاربران اندرویدی ناچ را نمی‌پسندند و این طراحی مدت زیادی است که در گوشی‌های اندرویدی منسوخ شده است. واقعیت این است که اپل باید در این سری، حداقل دست به نوآوری در طراحی می‌زد. اگرچه اندازه این ناچ، حدود ٢٠ درصد کاهش یافته است. اما همچنان این زبان طراحی، جدید نیست. حفره نمایشگر و زبان‌های طراحی مشابه آن، هم اکنون بهترین راه حل‌ها برای کم کردن حاشیه هستند. اما گزارشاتی وجود دارند که نشان می‌دهند سری آیفون ١۴ بالأخره از حفره نمایشگر برخوردار می‌شود. اما باید منتظر گزارشات تکمیلی باشیم تا ببینیم که در نهایت اپل چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

رندر آیفون ١۴ را با جزئیات بالا و پیش از رونمایی آیفون ١٣ از منبعی موثّق تماشا کنید!

 

در جمع بندی، باید بگوییم که سری آیفون ١٣ دارای قیمت گذاری و پیشرفت‌های قابل توجهی است. اما این موارد، برای بسیاری از کاربران اندرویدی بی اهمیت هستند و آن‌ها ترجیح می‌دهند تا با خرید گوشی‌های اندرویدی، ویژگی‌های بهتری را به دست بیاورند. شاید سری آیفون ١۴ بتواند کاربران اندرویدی بیشتری را جذب کند. اما حداقل نسل کنونی، خیلی برای این دسته از کاربران جذاب نیست. بسیاری از ویژگی‌های جدید این سری نیز از قبل در برخی گوشی‌های اندرویدی موجود است.

نظر شما در مورد این دلایل چیست؟ آیا شما دلیل دیگری دارید؟ فکر می‌کنید اپل در نهایت چه زمانی دست به نوآوری جدی می‌زند؟

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

غیر از مورد یک که فقدان نمایشگر همیشه روشن هست بقیه موارد تقریبا درسته
البته میشد زوم اپتیکال کمتر رو هم نوشت
در کل ۱۳ و ۱۳ مینی و حتی ۱۳ پرو تغییرات معمول سخت افزاری رو داشتن ولی آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییرات رو داشته
با اعلام ظرفیت باتری و افزایش زیاد اون نسبت به ۱۲ پرو مکس آیفون ۱۳ پرو مکس گوشی تقریبا کامل و پریمیومی محسوب میشه که نقطه ضعف خاصی درش وجود نداره ( به جز زوم اپتیکال کمتر و یه مقدار سرعت شارژ پایین تر)
آیفون ۱۳ پرو‌مکس امسال با توجه به شاژردهی بیشتر به سری و کلا آیفون های قبل (طبق ادعا اپل) و تغییرات زیاد توی دوربین و سنسور ها و همچین صفحه نمایش LTPO ۱۲۰hz و محافظ سرامیک شیلد شرکت کورینگ که تا الان در تست های سقوط بهترین عملکرد شیشه های تولیدی شرکت کورینگ رو داشته و صد البته قدرت بالای A15 و پشتیبانی طولانی مدت ۶ ساله به نظر من توی خارج از ایران فروش بالایی میتونه داشته باشه
تازه قیمت پرچمدار های رقبا به خاطر افزایش قیمت ریخته گری TSMC احتمال زیاد بالاتر از گذشته میشه
اپل خوب تونست بعد از اضافه کردن 5G و صفحه ۱۲۰ هرتزی و البته دوربین های بزرگتر در مدل های پرو قیمت رو ثابت نگه داره چون گوشی های رقیب دقیقا بعد از ۵G شدن افزایش قیمت داشتن

Mahdi

همین که شارژدهیش خوب باشه ۲۰ وات بودنش اصلا به چشم نمیاد ، ایراداتی که پارسال از گوشی اپل میگرفتم امسال برطرف شده هم صفحه نمایش رو ۱۲۰ هرتز کرده هم ظرفیت باتری رو افزایش داده ، فقط یه چیزی اونم اینکه مودمش رو نفهمیدم ایکس۶۰ یا همون ایکس۵۵ پارساله ، بعید میدونم ایکس۶۵ رو گذاشته باشه

Mahdi

رو اون پست هم یه نظر گذاشتی که اگه ۱۳ مینی عمر باتریش از ۱۲پرومکس بهتر باشه نشون میده اپل خیلی بهینه کرده ، چرا نمیگی سری ۱۲ آیفون افتضاح بودن ؟

Farcry

آره واقعا سری ۱۲ شارژدهی ضعیفی داشتن
من تا وقتی که آیفون ۱۲ نگرفته بودم به استناد تست های یوتوب میگفتن شارژدهی شون مثل قبل هست ولی از وقتی که آیفون ۱۲ گرفتم تازه فهمیدم چه شارژدهی پایینی داره
آیفون ۱۱ واقعا شارژدهی خیلی بالا بود قشنگ تا ۲۵ درصد شارژدهی بالاتری نسبت به ۱۲ داشت

Mahdi

همین شجاری که حسابی طرف آیفونه گفت شارژ هیشون اصلا خوب نیست سری ۱۲

Faez

کاربرای اندرویدی نمیخوان قبول کنن پولشو ندارن و هی بهانه میارن قبل معرفی آیفون سیزده (پرو و پرومکس)رمیگفتن آیفون صفحش ۱۲۰ هرتز نیست الان که اضافه کرد میگن دیر اضافه کرده اینا همش بهانست
خداییش الان یه کامپیوتر با رم ۸ از پس بازیای سنگین بر میاد تو گوشی اندرویدی رم۱۶ و ۱۲ تو پرچمدار میزارن چیکار؟ شما کل برنامه های گوشیتونم یه جا باز کنید باز رمتون کامل پر نمیشه بعد کاربرای اندروید میگن حجم رم آیفون کم و فلانه گوشیای اندرویدی رم ۳۲ گیگ هم روی گوشیاشون بزنن باز به عملکرد رمی که تو آی او اس هست نمیرسه
یه طراحی جذاب زده جذاب ترش میکنه ولی کاربرای اندروید بهونه میارن قدیمیه قبلا میگفتن ناچش گندس
من خودم شخصا ناچ بزرگ نسل قبلو دوست داشتم ولی با ماژول بزرگ این نسل
خب حتما اپل یه چیزی میدونه که تو آیپد Type c میزنه روی گوشی لایتنینگ
غیر از اون کاربرای اپل میتونن با کابل لایتنینگ نسل قبل این نسلو شارژ کنن ولی اگه Type cبزنه باید اون کابلو دور بندازن یه کابل دیگه بخرن و…
خب اون شارژ ۲۰ واتش تو این نسل تو ۳۰ دقیقه پنجاه درصد شارژ میکنه کافی نیست؟
خطر آسیب به باطری کمه افت شدید مثل شارژ ۱۲۰ وات نداره دمای بالا ازش خبری نیست خب اون دمای زیاد که گوشیایی که سرعت شارژ بیشتری دارن دماش میتونه باعث خرابی زودتر قطعات دیگم بشه
ضمنا بازکردن گوشی با ماسک با فیس آیدی خودش یه راهکار دیگم داره تو گوگل سرچ کنید آموزشش هست
میگین رزولوشن آیفون کمتر هست خب الان اکسپریا وان مارک فری نمایشگرش 4k هست ولی رزولوشنی که روش تنظیم شده تقریبا یک چهارم اون رزولوشن اصلی هست من خودم یه گوشیم خراب شده از تبلتم استفاده میکنم رزولوشنش Full HD هست تا الان هیچ مشکلی باهاش نداشتم رزولوشن مانیتورم از لینم پائین تره و هیچ مشکلی باهاش ندارم تو گوشی رزولوشنی به این بالایی میخوایم چیکار؟

جنابان باور کنید اپل نیاز واقعیرو میده

AliSS8

واقعا تو عمرم این همه چرت و پرت یه جا ندیده بودم

Faez

خداییش باید به شما نادان ها خندید

Farcry

خیلی هاش اتفاقا درسته مخصوصا درمورد رم و صفحه نمایش
مدیریت رم در ios و اندروید به علت ماهیت سیستم عامل ها کاملا متفاوته
اولا سیستم مدیریت رم در ios بر خلاف اندروید به علت یکپارچه بودن محصولات اپل نیاز به virtual machine نداره و این سیستم خودش باعث مصرف بیشتر رم میشه و چون اپل سیستم عاملش رو متناسب با یه تعداد محدود دستگاهی که تولید میکنه بهینه سازی میکنه ولی در اندروید این سیستم باید با اجزای مختلف گوشی های مختلف اندروید کار کنه و از اونها پشتیبانی کنه.
این اولین مورد بود
مورد بعد در ios مراحل ذخیره سازی اطلاعات در‌ رم کوتاه تره ولی در اندروید این سیستم garbage collection هست و علاوه بر این در حالی که حافظه Android توسط سیستم عامل اداره می شود حافظه iOS توسط خود برنامه ها اداره می شه یعنی در iOS به برنامه ها اجازه داده میشه هر مقدار RAM مورد نیاز خود را اشغال کنند و در صورت عدم استفاده آن را آزاد کنند به طور خودکار حافظه را در صورت نیاز تخصیص داده

reza0099

طرفدارای ایفونم به طراحی قدیمیش ایراد میگیرن نداشتن حسگر اثر انگشت فاجعست نمیدونم دیگه چنوع طرفدار هستی عیباش رو خوبیاش میبینی !‌‌ به پول بود که این هم قیمت پرچمدارای دیگه هست اپل فقط خوبیش پشتیبانی بالا و سیستم عامل خوبه توس تجهیزات درحد یه میان رده اندرویده

Faez

حاجی هیچ حسگر اثر انگشتی مثل اولترا سونیک امنیت نداره احتمالا اپل هم داره برا تاچ آیدی امن تر و زیر نمایشگر کار میکنه
واقعا اگه بری قیمت جهانی بقیه پرچمداررو ببینی خودت متوجه میشه آیفون نسبت به اونا ارزون تره ولی چون دلالا آیفونو خاص میبینن تو کشورایی مثل ایران گرون ترین گوشیایی که پیدا میشه همون آیفونه همچنین هزینه ریجستری آیفون ۱۳ پرو مکس تقریبا ۷ میلیونه که باعث افزایش قیمتشم میشه تو ایران
من قبول دارم آیفون حسگر اثر انگشت نداره ولی فیس آیدی داره که از حسگر اثر انگشت (معمولی)امن تره و هیچ رقیبی بین گوشیای اندرویدی نداره که مثل اون تو قفل تصویری امن باشه
خب گوشیای اندرویدی مثل galaxy s21 ultra حسگر اثر انگشت(اولترا سونیک) دارن و جزء امن ترین حسگر ها هست ولی این گوشیم تو قفل تصویری باز در حد فیس آیدی اپل امن نیستو میشه دورش زد چون فقط یه دوربینه ولی برا فیس آیدی مادون قرمز داره و … تشخیص میده اون چیزی که ازش داره اسکن میکنه آدمه و…
لطفا خودت برو ببین کدوم گوشی در اصل ارزونه
اون گوشی پرچمدار اپل که 1100دلاره نسخه پایش یا
اون گوشی که پرچمدار سامسونگه که نسخه پایش 1۲۰۰دلاره
این قیمتارو خود شرکتای سازنده گفتن
حالا خودت بگو کدوم گوشی ارزون تره؟

Farcry

چرا نبود حسگر اثر انگشت فاجعس؟!
این به سیاست های شرکت ها بر میگرده.گوگل هم تا یکسال پیش مثل اپل رفت سراغ حسگر سه بعدی تشخیص چهره
اپل که خودش با معرفی آیفون ۵s که حسگر اثر انگشت داشت باعث ترند شدن استفاده از اون توی اسمارت فون ها شد الان تصمیم گرفته به جای حسگر های نوری و التراسونیک از فیس آیدی استفاده کنه.من خودم با گوشی حسگر نوری و الترا سونیک داره کار کردم (mi 9t و s10 plus) اکر چه توی سرعت خوب هستن ولی دقت (برای حسگر نوری) و سرعت (برای حشگر التراسونیک s10) داشتن و توی همه شرایط با یک بار قرار دادن انگشت گوشی آنلاک نمیشد
تنها گوشی که الان شنیدم و تقریبا مطمئن شدم که حسگر التراسونیک کارآمدی داره s21 و کلا s21 ultra هست که هم سرعت مناسب و هم دقت خوبی داره.
حالا الان به خاطر استفاده از ماسک face id یه جورایی داره درجا میزنه ولی فیس آیدی توی آیفون ها مخصوصا آیفون های اخیر خیلی کارکرد و سرعت مناسبی داره.
نباید فیس آیدی که توی شرایط نوری شدید یا تاریکی مطلق هم سریع کار میکنه و شامل حسگر های حسگر پروژکتور نقطه (ِDot Projector)، دوربین مادون قرمز (Infrared Camera)، سنسور نور (Flood illuminator) و سنسورهای دیگر TrueDepth اطلاعات که چهره کاربر را به صورت سه بعدی (3D) ذخیره می کنه با یه گوشی میان رده یا حتی پرچمدار دیگه که با یه دوربین سلفی تنها چهره رو شناسایی میکنه مقایسه کرد.همون دوربین سلفی توی تاریکی کلا ناکارآمد میشه

Farcry

من نمیدونم چه ترول بازی هست که سر لایک و دیسلایک و مخصوصا سر پست های اپل یه مشت هیتر فنبوی در میارن
اصلا کل این سایت ۴۰ نفر کاربر فعال داره که به ایشون ۴۰ تا منفی دادید؟

Faez

پیشنهاد میکنم مثل من بهشون بخندی و دیگه ادامه ندی اینا هر جوری بهشون بگی نمیخان از بهونه بازی دست بردارن
باز بهونه جدید تر حتی بقیه برندا هم بگن آیفون سیزده بهترین گوشی هست باز میگن تاچ آیدی ، دیر اضافه کردن ۱۲۰ هرتز،باطریش اینطوره سرعت شارژش اینطوره ، خودشون برنیه آیفون بخرن متوجه همه اینا میشن که آیفون چیه

من خودم بخاطر این بحثا مجبور شدم تو بیو اینستاگرامم بنویسم هر کی در مورد اپل باهام بحث کنه بلاکه در آخر خودشون کم میاوردن میگفتن بیا پائین سرمون درد گرفت و در سکوت غرق میشدن

mehpsa

خوبه که خودت میدونی اپل اخر از همه نمایشگر با رفرش ۱۲۰ و روشنایی‌ 1200 اضافه کرده و در روز هایی که پایین رده های اندروید از شارژر 30واتی بهره می گیرند تازه پرچم دار اپل اقدام به ارایه شارژ20 واتی کرده که اونم احتمالا به بهونه محیط زیست تودر جعبه نمیگذاره. اپل تازه اینترنت نسل پنج رو استفاده کرده در حالی که گوشی های 300 دلاری اندروید پارسال مجهز به اینترنت نسل پنج بودند .
اپل در حالی سنسور اثررانگشت رو حذف کرده (در حالی که راحتی و یا شاید حتی امنیت سنسور اثر انگشت چیز دیگه ای است که متاسفانه دارندگان گوشی های آیفون اونقدر به محدودیت های اپل عادت کرده اند که الان گوشی بدون محدودیت براشون سخت و غیرممکن هست، و اگر فردا شرکت اپل رامکان تماس و پیام رو هم حذف کنه باز براشون عادی هست و در توجیه میگن با وجود واتساپ و… نیازی به تماس و پیام نیست و مثل شما در اینستاگرام افرادی که در مقابل این محرومیت ها اظهار نظر میکنند را بن و بلاک میکنند) ، که اندرویدی ها دارن نسل سوم و چهارم دوربین زیر نمایشگر و گوشی های تاشو و لنز های مایع و بدون فریم و دوربین تلسکوپی را در گوشی های میانرده خود وارد بازار میکنید . تنها حسن اپل پشتیبانی پنج با شش ساله هست که اندرویدی ها قدم های بزرگی برای پشتیبانی بلند مدت برداشته اند مثلا پرچم داران سامسونگ و شیائومی پشتیبانی را به مدت سه سال اندروید و چهار سال امنیتی افزایش داده اند و پیکسل 6 هم به احتمال زیاد تا 5 سال پشتیبانی خواهد کرد،
آیفون ها فقط چیپست بهتری دارند که یک سال از پرچمداران اندروید جلوتر هستند در حالی که ایفون ها در بخش امکانات و کارایی و آزادی و دوربین و نمایشگر و باطری و تنوع حداقل دو سه سال از اندروید ها عقب تر هستند مثلا تعاریفی مثل دوربین زیر نمایشگر و گوشی تاشو و شارژر ۲۰۰ واتی و تراکم پیکسل نمایشگر و کیفیت صدا و دوربین 200 مگاپیکسلی و… در دنیای کنونی ایفون تعریف نشده و به دلیل سطح سواد کم و تعصب زیاد(مثلا طبق گفته خودت بن و بلاک کردن هموطن خود در اینستاگرام بخاطر اختلاف نظر در مورد گوشی آمریکایی) و عدم توانایی مقایسه کردن و عادت کردن به محدودیت زمانی ها در کاربران آیفون، نیازی به پیشرفت در محصولات اپل احساس نمیشود

mehpsa

خوبه که خودت میدونی اپل بعد از همه نمایشگر با رفرش صد و بیست و روشنایی‌ هزار و خورده ای اضافه کرده و در روز هایی که پایین رده های اندروید از شارژر 30واتی بهره می گیرند تازه پرچم دار اپل اقدام به ارایه شارژ20 واتی کرده که اونم احتمالا به بهونه محیط زیست تودر جعبه نمیگذاره. اپل تازه اینترنت نسل پنجم رو استفاده کرده در حالی که گوشی های 300 دلاری اندروید پارسال مجهز به اینترنت نسل پنج بودند .
اپل در حالی سنسور اثررانگشت رو حذف کرده (در حالی که راحتی و یا شاید حتی امنیت سنسور اثر انگشت چیز دیگه ای است که متاسفانه دارندگان گوشی های آیفون اونقدر به محدودیت های اپل عادت کرده اند که الان گوشی بدون محدودیت براشون سخت و غیرممکن هست، و اگر فردا شرکت اپل رامکان تماس و پیام رو هم حذف کنه باز براشون عادی هست و در توجیه میگن با وجود واتساپ و… نیازی به تماس و پیام نیست و مثل شما در اینستاگرام افرادی که در مقابل این محرومیت ها اظهار نظر میکنند را بن و بلاک میکنند) ، که اندرویدی ها دارن نسل سوم و چهارم دوربین زیر نمایشگر و گوشی های تاشو و لنز های مایع و بدون فریم و دوربین تلسکوپی را در گوشی های میانرده خود وارد بازار میکنید . تنها حسن اپل پشتیبانی پنج با شش ساله هست که اندرویدی ها قدم های بزرگی برای پشتیبانی بلند مدت برداشته اند مثلا پرچم داران سامسونگ و شیائومی پشتیبانی را به مدت سه سال اندروید و چهار سال امنیتی افزایش داده اند و پیکسل 6 هم به احتمال زیاد تا 5 سال پشتیبانی خواهد کرد،
آیفون ها فقط چیپست بهتری دارند که یک سال از پرچمداران اندروید جلوتر هستند در حالی که ایفون ها در بخش امکانات و کارایی و آزادی و دوربین و نمایشگر و باطری و تنوع حداقل دو سه سال از اندروید ها عقب تر هستند مثلا تعاریفی مثل دوربین زیر نمایشگر و گوشی تاشو و شارژر ۲۰۰ واتی و تراکم پیکسل نمایشگر و کیفیت صدا و دوربین 200 مگاپیکسلی و… در دنیای کنونی ایفون تعریف نشده و به دلیل سطح سواد کم و تعصب زیاد(مثلا طبق گفته خودت بن و بلاک کردن هموطن خود در اینستاگرام بخاطر اختلاف نظر در مورد گوشی آمریکایی) و عدم توانایی مقایسه کردن و عادت کردن به محدودیت زمانی ها در کاربران آیفون، نیازی به پیشرفت در محصولات اپل احساس نمیشود

mehpsa

خوبه که خودت میدونی اپل بعد از همه نمایشگر با رفرش صد و بیست و روشنایی‌ هزار و خورده ای اضافه کرده و در روز هایی که پایین رده های اندروید از شارژر 30واتی بهره می گیرند تازه پرچم دار اپل اقدام به ارایه شارژ20 واتی کرده که اونم احتمالا به بهونه محیط زیست تودر جعبه نمیگذاره. اپل تازه اینترنت نسل پنجم رو استفاده کرده در حالی که گوشی های 300 دلاری اندروید پارسال مجهز به اینترنت نسل پنج بودند .
اپل در حالی سنسور اثررانگشت رو حذف کرده (در حالی که راحتی و یا شاید حتی امنیت سنسور اثر انگشت چیز دیگه ای است که متاسفانه دارندگان گوشی های آیفون اونقدر به محدودیت های اپل عادت کرده اند که الان گوشی بدون محدودیت براشون سخت و غیرممکن هست، و اگر فردا شرکت اپل رامکان تماس و پیام رو هم حذف کنه باز براشون عادی هست و در توجیه میگن با وجود واتساپ و… نیازی به تماس و پیام نیست و مثل شما در اینستاگرام افرادی که در مقابل این محرومیت ها اظهار نظر میکنند را بن و بلاک میکنند) ، که اندرویدی ها دارن نسل چندم دوربین زیر ال سی دی و گوشی های تاشو و لنز های مایع و فریم نامنظم و دوربین تلسکوپی را در گوشی های میانرده خود وارد بازار میکنید . تنها حسن اپل پشتیبانی پنج با شش ساله هست که اندرویدی ها قدم های بزرگی برای پشتیبانی بلند مدت برداشته اند مثلا پرچم داران سامسونگ و شیائومی پشتیبانی را به مدت سه سال اندروید و چهار سال امنیتی افزایش داده اند و پیکسل 6 هم به احتمال زیاد تا 5 سال پشتیبانی خواهد کرد،
آیفون ها فقط چیپست بهتری دارند که یک سال از پرچمداران اندروید جلوتر هستند در حالی که ایفون ها در بخش امکانات و کارایی و آزادی و دوربین و نمایشگر و باطری و تنوع حداقل دو سه سال از اندروید ها عقب تر هستند مثلا تعاریفی مثل دوربین زیر نمایشگر و گوشی تاشو و شارژر ۲۰۰ واتی و تراکم پیکسل نمایشگر و کیفیت صدا و دوربین 200 مگاپیکسلی و… در دنیای کنونی ایفون تعریف نشده و به دلیل سطح سواد کم و تعصب زیاد(مثلا طبق گفته خودت بن و بلاک کردن هموطن خود در اینستاگرام بخاطر اختلاف نظر در مورد گوشی آمریکایی) و عدم توانایی مقایسه کردن و عادت کردن به محدودیت زمانی ها در کاربران آیفون، نیازی به پیشرفت در محصولات اپل احساس نمیشود

Farcry

آخه ترول سر پست های دیگه دیدم اراجیف میگی دیگه گفتم همینجا یکجا جوابت رو بدم
معلوم شد ترول جدید الورود ترنجی کی هست که انقدر دست به تغییر آیپی و لایک و دیسلایکش خویه!
نمایشگر ۱۲۰۰ نیتی اولین بار توی آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس استفاده شد
اونم جوری که در حالت دستی و در حالت خودکار به طور کامل به ۱۲۰۰ نیت میرسیدن
بی سواد یکم اطلاعاتت رو بالا ببر

Farcry

https://toranji.ir/2019/09/10/آیفون-۱۱-پرو-مکس-با-چیپست-اپل-a13-رسما-معرف/
بیا اینم توی حلق توووو
بررسی های جی اس ام آرنا هم هست که نمایشگر آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس ۱۲۰۰ نیت بوده
تو همون پوکو x3 یا A50 هم نداری میای اینجا ز..ر میزنی وگرنه باید میفهمدی که روشنایی هردوتاشون ۴۰۰ نیت بیتر نیست

gedburgh

اولا خوبه که کار میکنی و از دسترنح خودت خرج مبکنی ، بعد هم هر کی بخواد اپل داشته باشته باشه نیازی نیست نو بهره ،میتونه کارکرده بخره و خودشو خالی کنه پس چرا هنوز تعداد اندرویدی ها بیشتره ، موضوع بعدی دانلود نرم افزار و موسیقی و … هست که مشکل سازه. در اخر هم کسی که ۲۰ ملیون گوشی اندروید میخره از پس پول ایفون بر نمیاد ؟

Mahdi

یه سوال التراواید ۱۳پرومکس اتوفوکوس داره؟

Faez

برو سایت اپل

Faez

نمیدونم این که گفتم برید سایت اپل مشکلش چیه که منفی دادید

Mahdi

خب جواب بده چرا برم توکه طرفدار پر و پا قرصی باید بدونی ، یوتیوب mrwhosetheboss گفت داره و میشه ماکرو بگیره منم خواستم بدونم

AŁɪ

در کل خرید آیفون اونم تو ایران سکه.

AŁɪ

سمه 😐

mohammad003

(گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه : پیف پیف بو میده.!!)

نیما عرفانی

آره خب بالاخره باید یه فرقی بین طلا با برنج باشه دیگه😉
کدوم اندرویدی حس تو دست گرفتن آیفون ۱۳ پرو مکس رو داره؟؟
تو برهه ای که صفحه نمایش همه پرچمدارای اندرویدی شده خمیده ، بهترین پنل تخت رو فقط اپل به کاربراش هدیه میده…

نیما عرفانی

در مورد بهترین صفحه تخت اونم از نوع OLED ؛ اکسپریا وان مارک ۳ بحثش جداست. بر اساس تعداد تیراژ تولید و عرضه گفتم که سهم بازار آمریکا به علاوه ی بازار جهانی اپل کجا و مارکتینگ محصور شده به ژاپن و آسیای شرقی و بعضاً مناطق پراکنده اونم به صورت محدود سونی کجا… و إلا من منکر برتری های یکتای نمایشگر گل سرسبد سونی نیستم. به هرحال نمیشه به سادگی از دامنه و بازه ی رنگی فوق العاده و عضو باشگاه 1 میلیاردی ها ، تراکم پیکسل بالای ۶۰۰ppi و رزولوشن 4k با نسبت محبوب و کارامد ۲۱:۹ گذشت👍👌.

نیما عرفانی

لازم به ذکره ؛ بله درسته که ۱۲۰ هرتزم هستش اما مؤلفه هایی رو ازش گفتم که تو ۱۳ پرو مکس نیست . هرچند در خصوص فاکتور پوشش رنگی >۱ میلیاردی ، اطلاع دقیقی ندارم که عمق رنگ نمایشگرهای OLED اپل به خصوص آیفون ۱۳ پرو مکس همون ۸ بیتی سابقه یا ۱۰ بیتیه…

mehpsa

اپل تا زمان مرگ استیو جابز پیشرو ترین و به روزترین برند گوشی بود اما بعد از رحلت جانگداز استیو دیگه چیز جدیدی برای ارائه ندارد و تنها پیشرفتش در افرایش سرسام آور قیمت هاست، مثلا اپل چند سال بعد از هوآوی تازه میخواد از دوربین تلسکوپی استفاده کند (در حالی که شیائومی و سایر برند های چینی در حال طراحی روی لنز مایع و لنز با شکل نامنظم هستند ) ، اپل اخرین شرکت در ارائه اینترنت نسل ۵ و سنسور سنجش عمق است، در حالی که اندروید ها نسل چندم گوشی های تاشو و دوربین زیر نمایشگر را ارائه دادند اپل هنوز هیچ اقدامی انجام نداده، گوشی های اپل از لحاظ نرخ رفرش و حداکثر روشنایی نمایشگر و ظرفیت باطری و سرعت شارژ و شارژر معکوس و… حداقل دو الی سه سال از پرچمداران اندروید عقب هست، تنها برتری اپل در قدرت چیپست هست که تقریبا یک سال از اندروید جلو تره و پشتیبانی پنج ساله هست (که مهم ترین دلیل پشتیبانی طولانی مدت اپل، کمبود تنوع در مدل های گوشی و اکوسیستم بسته و محدود اپل هست به عنوان مثال شرکت بی بی کای چینی امسال نزدیک 100 مدل گوشی ارائه کرده در حالی که اپل در کل تاریخش نزدیک بیست یا سی مدل گوشی ارائه کرده که تا حد زیادی شبیه هم دیگه هستند ) البته از قیمت ها و گرانفروشی اپل هم نباید گذشت که مثلا ایفون ۱۱ پرو رو با هزینه ۵۰۰ دلار میساخت و ۱۱۵0 دلار میفروخت در حالی که اندروید های چینی مثل شیائومی روی یک پرچم دار 500 دلاری تنها 50 الی 100 دلار سود میگرفت

K-Ehsani

یک پارادوکس عجیب از طرفداران اپل،
اپلی ها همیشه از سرعت پردازش سریع آیفون ها میگن و از اینکه گوشیشون فلان بازی رو دو ثانیه از فلان گوشی آندرویدی لود کرده حسابی کیف می کنند و میگن سرعت براشون خیلی مهمه.
اما عجیبه هیچ اعتراضی به پورت یو اس بی 2 آیفون که سرعت انتقال اطلاعاتش نصف گوشیهای آندرویدی هم نیست ندارند
اگه سرعت براتون مهمه نباید یو اس بی ۳ رو که دو چند یو اس بی 2 سرعت داره ترجیح بدین؟.
اپل در حالی در سال ۲۰۲۱ داره از یو اس بی 2 استفاده می کنه که بقیه شرکت‌ها حد اقل بیشتر از 4 سال میشه از یو اس بی 3 یا بالاتر دارن بهره می برن.

m.b

اون برای انتقال اطلاعات با کابله… سالی چند بار مگه قراره استفاده بشه… آزاردهنده نیست… اما کندی اندرویدی ها آزاردهندست…

ali karimi

سلام هرکسی نظر شخصی خودشو داره، اولش بگم که من تا حالا ایفون حداشتم ولی به دلایلی از آیفون بدم اومده با اینکه گفتم هنوز یه گوشی آیفون هم نداشتم ولی میبینم یک سریع ها پول ندارن وبخاطر اینکه پزشو بدن که بله من اپل دارم بخاطر همین میرن قرض میکنن یا خانواده خودشو زیر بار خرج میبرن که اپل داشته باشن بدم اومده، مورد دوم قیمتهاشه همیشه قیمتهای فضایی داشته،سری 12 یادمه اوایل تو ایران اومده بود نزدیک به 60 میلیون فروش میرفت خب چرا چون اپله خب باشه یه سیب گاز خورده رو گزاشتن پشتش شده اپل، سوم محدودیت هایی که داره، چهارم بخاطر همین موضوعاتی که تو این خبر گفته شده، مثلا نداشتن اثرانگشت، شارژهای ضعیف، باطری صعیف البته تو سری های قبلتر، ولی متل اسنکه تو سری 13 خوب شده حجم باطریها،درسته رو هم رفته گوشیهای خوبی هستن نه اینکه بگم نه مضخرف هستن، ولی درکل اندروید بهتره یاios, موفق باشید

ali karimi

اها طراحیشم یادم رفت بگم که خیلی تکراری شده، به صفحه نمایشش کاری ندارم خوبن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️