حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ عرضه HarmonyOS به صورت پایدار مشخص شد + دستگاه‌های دریافت کننده

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | آپدیت، آنر، هواوی

عرضه بتای جدید رابط‌کاربری HarmonyOS 2.0، یکی از اتفاقات پر سر و صدایی بود که طی مدت اخیر رخ داد. این رابط‌کاربری جدید، ظاهراً با بهینه‌سازی‌های قابل توجه و تغییرات جالبی رو‌به‌رو شده است. تاریخ عرضه نسخه نهایی این رابط‌کاربری نیز، مشخص شده است. در این مطلب به تاریخ عرضه HarmonyOS نسخه نهایی و لیست احتمالی دستگاه‌های دریافت‌کننده خواهیم پرداخت.

سخنی در باب HarmonyOS 2.0

راستش را بخواهید، تا به حال اثری از یک سیستم‌عامل جداگانه در HarmonyOS مشاهده نشده است. در تمام شایعات و نسخه‌های بتای عرضه شده از این محصول، همچنان شاهد استفاده از سیستم‌عامل اندروید هستیم. البته که انتظار چیز دیگری هم نمی‌رود. هوآوی باید میلیاردها دلار صرف طراحی یک سیستم‌عامل جداگانه، کدنویسی آن، رفع باگ‌ها و بازاریابی بکند. اما این سرمایه‌گذاری کلان، در صورت شکست خوردن، ضرر زیادی را روی دست هوآوی خواهد گذاشت.

بهبود عملکرد در HarmonyOS

هوآوی لزومی در انجام چنین ریسکی نمی‌بیند. بنابراین، ماندن روی سیستم‌عامل اندروید بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. از آن جایی که استفاده از پروژه متن باز اندروید و شخصی‌سازی آن، هزینه و مانع خاصی ندارد، هوآوی هم با مشکل روبه‌رو نخواهد شد. سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 تا اینجا و در دستگاه‌های اندرویدی، بر پایه همان اندروید ١٠ خواهد بود. بنابراین، با اتفاق انقلابی و جدیدی مواجه نیستیم و هوآوی تنها رابط‌کاربری خود را با نام دیگری عرضه کرده است. البته که برخی از مسئولان هوآوی هم اشاره کرده بودند که قصد جایگزینی اندروید را ندارند. پیش‌تر، در مورد ۶ ویژگی مهم HarmonyOS 2.0 صحبت کرده بودیم. برای اطلاع یافتن از این ۶ ویژگی، می‌توانید پست زیر را مطالعه کنید.

 

نگاهی به ۶ ویژگی نسخه بتا سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هواوی

 

اما موضوع اصلی ما در این مطلب، تاریخ عرضه HarmonyOS به صورت پایدار است. همچنین لیست احتمالی دریافت‌کنندگان این رابط‌کاربری، تهیه شده است. با ما همراه باشید.

تاریخ عرضه HarmonyOS به صورت پایدار

به گزارش Gizmochina، رابط‌کاربری HarmonyOS یا همان HongmengOS رسماً به صورت پایدار منتشر خواهد شد. به گفته Wang Chenglu، مدیر بخش نرم‌افزار و هوش مصنوعی هوآوی، عرضه به‌روزرسانی HarmonyOS 2.0 از ابتدای ماه ژوئن آغاز خواهد شد. این تاریخ، حوالی خرداد ماه می‌باشد.

اما ما انتظار داریم دستگاه‌های بسیار زیادی، این به‌روزرسانی را دریافت کنند. چرا که رابط‌کاربری HarmonyOS 2.0 با تراشه‌ نسبتاً قدیمی Kirin 710 نیز سازگاری خواهد داشت. این موضوع، نوید به‌روزرسانی گسترده دستگاه‌های قدیمی‌تر را نیز می‌دهد. گفته می‌شود که هوآوی قصد دارد این به‌روزرسانی را امسال برای حدود ٢٠٠ تا ٣٠٠ میلیون از دستگاه‌های خود عرضه کند. رقمی که بسیار حیرت‌انگیز است! حتی برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر آنر، از جمله آنر ٩ ایکس چین نیز این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد. از تغییرات مهم این به‌روزرسانی نیز در بخش عملکرد، می‌توان به بهینه سازی قابل توجه میزان مصرف شارژ اشاره کرد. در مورد این مطلب، دیروز در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

مصرف شارژ HarmonyOS نسبت به EMUI 11 هم کم‌تر است

 

دستگاه‌های دریافت‌کننده HarmonyOS 2.0

پس از تاریخ عرضه HarmonyOS 2.0، به لیست احتمالی دستگاه‌های دریافت‌کننده این به‌روزرسانی می‌پردازیم. این لیست توسط Huawei Central پیش بینی شده است و نهایی نیست. بنابراین، فعلاً نمی‌توان این لیست را قطعی خواند و تمام دستگاه‌های زیر، به طور حتمی، HarmonyOS 2.0 را دریافت نخواهند کرد.

لیست دریافت‌کنندگان HarmonyOS 2.0 در دستگاه‌های هوآوی:

– هوآوی میت ۴٠ / میت ۴٠ پرو / میت ۴٠ پرو پلاس / میت ۴٠ RS پورش دیزاین / میت ۴٠E (رسمی)

– میت ایکس / میت ایکس اس

– میت ایکس ٢ (رسمی)

– هوآوی پی ۴٠ / پی ۴٠ پرو / پی ۴٠ پرو پلاس (رسمی)

– هوآوی میت ٣٠ / میت ٣٠ پرو / میت ٣٠ RS پورش دیزاین (رسمی)

– هوآوی نوا ٨ / نوا ٨ پرو (رسمی)

– هوآوی نوا ٧ SE / نوا ٧ / نوا ٧ پرو

– هوآوی نوا ۶ / نوا ۶ ۵جی

– هوآوی پی ٣٠ / پی ٣٠ پرو (رسمی)

– هوآوی میت ٢٠ / میت ٢٠ پرو / میت ٢٠ ایکس / میت ٢٠ RS پورش دیزاین

– تبلت هوآوی MatePad Pro (رسمی)

لیست دریافت‌کنندگان HarmonyOS 2.0 در دستگاه‌های آنر:

– آنر ٣٠ / آنر ٣٠ پرو / آنر ٣٠ پرو پلاس (رسمی)

– آنر V30 / آنر V30 Pro

– آنر ٢٠ / آنر ٢٠ پرو

– آنر V20

– آنر مجیک ٢

– آنر ٩ ایکس / آنر ٩ ایکس پرو چین (رسمی)

برخی دستگاه‌ها این به‌روزرسانی را از EMUI 10.1 یا MagicUI 3.1 به صورت مستقیم دریافت خواهند کرد. مانند سری Honor 9X چین که پیش‌تر، به‌روزرسانی رابط‌کاربری EMUI 11 را دریافت نکرده بودند. دقت داشته باشید که این لیست، بیشتر در دستگاه‌های کشور چین متمرکز است. در آینده، لیست نهایی تغییراتی را به همراه خواهد داشت.

لوگوی HarmonyOS

لوگوی HarmonyOS

نظرتان در مورد HarmonyOS 2.0 چیست؟ به نظرتان استراتژی هوآوی در این رابط‌کاربری چگونه بوده است؟ آیا دستگاه شما جزو لیست بالا هست؟ کدام ویژگی این رابط‌کاربری را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

سری Y اصن جزو هواوی نیست

M.Y

داش هواوی این سری رو کلا حساب نمی کنه 😑

Sarnevesht

دوستان این لیست احتمالی هست. یعنی قطعی نیست. اینا احتمالا در اولویت دریافت هستن. یعنی اولین سری هایی که آپدیت رو میگیرن….. قطعا هواوی بعدا برای گوشی های دیگه مثل سری y عرضه میکنه

M.Y

داش بعضی از گوشی های سریy هنوز اندروید 8 هستن…
مال منم 9ه

زارعی

امیدوارم در آپدیت های هارمونی او اس شاهد بی مسئولیتی های نسبی هوآوی در قبال گوشی های سری Y و گوشی های نسبتا قدیمی‌تر سری نوا نباشیم /:

M.Y

به نظرتون به ما هم میده؟
Y9 2019
حتی یه درصد…

S AH

انگلیسی برای هواوی ۲۵ حرفه😉

M.Y

😑😔😒😩

Pouya

تا جایی که من می‌دونم ۵ تی رو هم قرار بود آپدیت کنه کایرین ۹۸۰ دیگ بی انصافیه نکنه
لیست هم قابل تغییره
فک نکنم بخواد قید ۵ تی رو بزنه
۵ تی فک کنم نسخه جهانی انر ۲۰ بود که انر ۲۰ هست توی لیست
امیدوارم بیاد برام 😎

Milad7

خیلی دوست دارم با یک دوایس مجهز به HarmonyOS کار بکنم

ali karimi

سلام، گوشی منم فعلا هانر 10 هستش با اندروید10 و ایمویی 10،😊😊همش شد 10،ولی طبق گفته این خبر به احتمال زیاد گگشی های هانر و هواوی که چیپست کایرین 710 دارن به احتمال زیاد این سیستم عاملو دریافت میکنه و در آیندهذاین لبست تغییر میکنه، تازه اتفاقا به نفع هواویه که هرچی ببشتر این سیستم عامل خودشو به گوشیذهای بیشتر بده، من دقیقا همین حرف رو تودیه پیامذاز طریق جیمیل به پشتیبانی هواوی دادم، فقط ماهایی که گوشیمون هانر هستش یکمی معلوم نیست چون هانر از هواوی جدا شده و معلوم نیست که این سیستم عاملو درذیافت کنیم یا نه ولی خدا کنه دریافت کنیم، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️