حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده تولید کنندگان چینی از اکوسیستم هواوی در صورت قطع دسترسی به گوگل

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، هواوی

در ماه مه ۲۰۱۹، ایالات متحده شرکت هواوی را در لیست تحریم های خود قرار داد. این حرکت نه تنها دسترسی هواوی به زنجیره تامین خود در ایالات متحده را ممنوع می کرد، بلکه استفاده از سرویس های گوگل را نیز برای هواوی منع کرد. حال گزارشی مطرح شده که تولید کنندگان چینی در صورت قطع دسترسی به گوگل و سرویس های آن از اکوسیستم هواوی و سیستم عامل HarmonyOS استفاده خواهند کرد.

تولید کنندگان چینی از اکوسیستم هواوی استفاده می کنند

همه ما تا حدودی شاهد تحریم های همه جانبه ایالات متحده علیه تعدادی از کمپانی های چینی مثل هواوی یا زد تی ای طی چند سال گذشته بوده ایم. چند وقت پیش هم خبر هایی به گوش می رسید مبنی بر اضافه شدن یک عضو مهم دیگر یعنی شیائومی به لیست این تحریم ها که البته پس از پیگیری های این کمپانی و انتشار تعدادی بیانیه، از لیست سیاه خارج شد. این موضوع البته اهمیت زیادی ندارد چرا که پیش از این نیز برنامه هایی مانند یوتیوب، جستجو گوگل، نقشه گوگل، گوگل درایو و سایر برنامه ها از قبل توسط نسخه های چینی تلفن های هواوی ممنوع شده بودند.

اکوسیستم هواوی

اکوسیستم هواوی

به نقل از phonearena، قرار دادن هواوی در این لیست به این معنی است که خدمات سرویس های گوگل(GMS) در گوشی های هواوی مجاز نیست و باید جایگزین شود. در نتیجه هواوی اکوسیستم اختصاصی خود را با نام Huawei Mobile Service)HMS) توسعه داد. از دسامبر گذشته، اچ ام اس ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه را در بیش از 170 کشور تحت پوشش قرار داده است. خبر جدید اما این است که به زودی یک گوشی غیر هوآوی با HMS از پیش نصب شده در دسترس خواهد بود.

افزایش گستره تحریم هواوی توسط امریکا

جایگزینی برای سرویس های گوگل

هواوی همچنین مجبور به جایگزین کردن نسخه GMS اندروید با نسخه متن باز آن شد که اکنون از آن به عنوان یاد HarmonyOS می شود. اولین پرچمدار این شرکت در سال 2021، گوشی دوربین محور هواوی P۵۰، می تواند اولین سری از گوشی های هوشمندی باشد که از سیستم عامل هارمونی در آن استفاده می شود. به گفته Akiba Ziluo، یکی از کارمندان هواوی، تولید کننده گوشی هوشمند چینی، Meizu، برنامه دارد تا از اولین گوشی غیر هواوی که از HMS Core پشتیبانی می کند را عرضه کند. طبق گفته هواوی:

“HMS Core مجموعه ای غنی از دستگاه های متن باز و قابلیت های ابری را ارائه می دهد که توسعه کارآمد، رشد سریع و درآمدزایی انعطاف پذیر را تسهیل می کند. این مجموعه توسعه دهندگان جهانی را قادر می سازد تا نوآوری های پیشگامانه را دنبال کنند، تجربیات کاربر را به سطح جدیدی رسانده و محتوایات غنی ارائه دهند. همچنین خدمات این سرویس به طور گسترده در دسترس هستند.”

اکنون و در زمان حال، هر تولید کننده گوشی چینی یک ترس مخفی در این زمینه دارد. آنها نگران تبدیل شدن به هواوی بعدی و وارد شدن به مخمصه مشابه هستند. به همین دلیل است که بسیاری از آنها به دنبال راهکار هایی هستند که بتواند برای جایگزینی نرم افزار ها و سرویس های آمریکایی در صورت ممنوعیت استفاده از فناوری های آن ها استفاده کنند.

دلیل تحریم شیائومی جایزه ای بود که موسس آن دریافت کرد

ارزیابی شما از اقدام احتمالی کمپانی های چینی در جهت مهاجرت به اکوسیستم هواوی چیست؟ پیش از هر چیز این نکته را به خاطر آورید که این اکوسیستم نوپا، هنوز در هیچ گوشی ای حتی توسط خود شرکت هواوی استفاده نشده و آزمایشات خود را پس نداده است؛ در نتیجه استفاده یا عدم استفاده از آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

ببخشید بابت اسپم
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای عطایی و دیگر نویسندگان سایت🙏

مرورگر محبوب فايرفاکس نسخه 87 منتشر شد با قابلیت جدید smart blokcلطفا پوشش بدیدhttps://www.zdnet.com/article/firefox-87-launch-packed-with-private-browsing-smartblock/

david2arc

این چین متحده 😏 که من میبینم تا آمریکا رو از اون بالا نکشه پایین ول‌کن نیست😁

afsoon

با اون بودجه سنگین دولت چین واسه ساخت نیمه هادی ها .با این تلاش واسه ساخت سیستم عامل .با این وحدت .با این ثروت و علم ..هیچ بعید نیست که در آینده زیر ده سال چینی ها دنیا رو قبضه کنن با گوشی های که همه چیشون ساخت چین هست …آمریکا به نظرم زیاده روی کرد واسه تحریم هواوی و کلیت کمپانی ها حالا چه مستقیم چه غیر مستقیم چه جلوی پرده چه پشت پرده دنبال خودکفایی حداکثری هستن …

Milad7

افرین هواوی با قدرت ادامه بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی