حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل در جهان را دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

هنگام ورود هواوی به بازار گوشی‌های هوشمند، کسی تصورش را نمی‌کرد یک شرکت چینی که سال‌ها در زمینه فناوری‌های مخابراتی فعالیت داشته است، به چنین جایگاهی دست یابد که به خاطر این موفقیت توسط ایالات متحده و به بهانه امنیت ملی تحریم شود. بر اساس اخبار دریافتی، گویا هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل در جهان را دارد. با ترنجی همراه باشید.

چگونه هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل در جهان را دارد؟!

چند روز پیش گزارش‌هایی در مورد غول تولید کننده چینی یعنی هواوی منتشر شد. از زمان تحریم هواوی توسط ایالات متحده، این شرکت دیگر مانند گذشته در صدر اخبار نیست. با این حال، گزارش اخیر نشان می‌دهد که هواوی همچنان بیشترین تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند را در جهان دارد. هواوی قبل از تحریم شدن، در بین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند چین، به طور موثری در رتبه اول قرار داشت.

در آن زمان، این شرکت به طور خاصی نیز در رتبه دوم جهان قرار داشت و قرار بود خیلی زود جایگاه برتر را به خود اختصاص دهد. در واقع، حتی به مدت سه ماه، مقام اول فروش را در سطح جهانی به دست آورد، اما به دلیل تحریم و ممنوعیت اعمال شده بر علیهش، نتوانست این موفقیت را حفظ کند. اکنون، سه سال پس از تحریم و ممنوعیت، همراه با این واقعیت که گوشی‌های هوشمند جدید هواوی از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند، تعداد عرضه گوشی‌های جدید نیز به میزان زیادی کاهش یافته است.

هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل

این شرکت همچنین حجم به‌روز رسانی گوشی‌های هوشمند خود را کاهش می‌دهد. گوشی‌های Mate و P هواوی اکنون تنها یک بار در سال آپدیت می‌شوند. با این وجود، کاربران فعال گوشی‌های هوشمند هواوی همچنان در رتبه اول جهان قرار دارند. بر اساس تحقیقات موسسه Counterpoint، سهم بازار هواوی در سه فصل اول سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۳۴، ۳۵ و ۴۰ درصد بوده است. در میان آن ها، سهم بازار هواوی در سه ماهه سوم بیشتر از مجموع رتبه‌های دوم و سوم بوده است. هواوی در سهم بازار گوشی‌های هوشمند چین نیز به شکلی مطلق، جایگاه اول را داشت.

هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل

با این حال، پس از تحریم‌های ایالات متحده، Omdia گزارش می‌دهد که حجم عرضه گوشی‌های هوشمند هواوی در سال ۲۰۲۱ با ۸۱.۶ درصد کاهش به تنها ۳۵ میلیون دستگاه رسیده است. در سه ماهه دوم سال جاری، داده‌های Canalys نشان می‌دهد که Vivo با حجم عرضه ۱۳.۲ میلیون دستگاه، مقام اول را کسب کرده است. پس از آنر، اوپو و شیائومی در رتبه‌های سوم و چهارم و اپل نیز در رتبه پنجم قرار دارد. نام هواوی مدت‌هاست که از این لیست ناپدید شده است. بنابراین چنین موضوعی می‌تواند توضیح دهد که چرا وقتی می‌گوییم که هواوی بیشتری تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در سطح جهان را دارد، بسیار غافلگیر می‌شوند.

هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل

چرا تعداد کاربران فعال تلفن‌های هوشمند این شرکت هنوز هم رتبه اول است

سوال اصلی اکنون این است: چرا پس از سه سال تحریم، تعداد تلفن‌های همراه فعال هواوی همچنان رتبه اول را دارد؟ اولا این موضوع ارتباط زیادی با این پیشینه دارد که وضعیت اقتصادی کنونی خوشبینانه نیست. در سال‌های اخیر، همه گیری کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد. در پس زمینه پیشگیری و کنترل کرونا، کاهش خرید موبایل به موضوع اصلی و جدیدی تبدیل شده است. در نیمه اول سال جاری، تقاضای مردم برای محصولات الکترونیکی مصرفی نشانه‌هایی از کاهش بیشتر را بروز داده بود.

بر اساس گزارش آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، در نیمه اول سال جاری، مجموع حجم عرضه تلفن همراه در بازار چین، ۱۳۶ میلیون دستگاه است. این کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱.۷ درصد بوده است. از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲، فروش گوشی‌های هوشمند به ۱۳۴ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سال قبل، ۲۱.۷ درصد کاهش داشته است. وضعیت برندهای چینی حتی بدتر نیز شده است. از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲، حجم عرضه محصولات برندهای چینی در مجموع به ۱۱۵ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲۵.۹ درصد کاهش داشته است.

هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل

علاوه بر این، داده‌های Counterpoint نشان می‌دهد که چرخه جایگزینی موبایل کاربران چینی از ۲۴.۳ ماه در ابتدای سال ۲۰۱۹، حالا به ۳۱ ماه افزایش یافته است. جوانان دیگر قادر به تعویض گوشی‌های خود نیستند. این یکی از دلایلی است که اکثر مردم گوشی‌های هوشمند فعلی خود را نگه می‌دارند و دستگاه‌های هواوی همچنان فعال مانده است. از سوی دیگر، روند کلی کاهش فروش تلفن همراه در دو سال گذشته به هواوی در حفظ این موقعیت کمک کرده است. از آنجایی که هواوی برند معتبری بوده است، اگر کاربران دستگاه‌های خود را تعویض نکنند، هواوی همچنان پیشتازی خود را حفظ خواهد کرد.

میزان وفاداری کاربران هواوی نسبتا بالا است

همانطور که قبلا ذکر شد، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، هواوی ۴۰ درصد از بازار تلفن همراه چین را به دست آورده بود. این میزان بیشتر از مجموع سهم دومین و سومین شرکت‌های بزرگ ویوو و اوپو است. حالا حجم عرضه آن‌ها بسیار زیاد است، به خصوص در بخش گوشی‌های هوشمند پرچمدار. این موضوع خود پایه و اساس حفظ تعداد گوشی‌های فعال هواوی را در حال حاضر گذاشته است. علاوه بر این، وفادرای کاربران هواوی نسبتا بالا است. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که محصولات هواوی کیفیت خوبی دارند. علاوه بر این، هواوی از طریق طرح‌ بندی برنامه‌های از پیش نصب‌ شده به کاربران دسترسی پیدا می‌کند و جمع ترافیک خود را تشکیل می‌دهد.

داده‌های Questmobile نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های برند هواوی، ویوو و اوپو همگی جزو ۵ اپلیکیشن برتر صنعت مرورگرها هستند. در میان برترین برنامه‌های پرداخت و تسویه حساب، تنها اپلیکیشن‌های کیف پول چهار برند اصلی ترمینال چینی در لیست قرار دارند که در میان آن‌ها، تعداد کاربران فعال کیف پول هواوی از ۱۰۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است. هواوی همچنین به طور فعال صنعت aggregation video را به کار می‌گیرد و محتوای ویدیویی شخص ثالث را برای افزایش وفادرای کاربران یکپارچه می‌کند. این اپلیکیشن‌ها تجربه بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل

اکوسیستم هوشمند این شرکت کاربران خود را حفظ کرده است 

در نهایت، اکنون که اینترنت در همه بخش در حال رونق گرفتن است، استقرار فعال اکوسیستم AloT توسط هواوی باعث وفاداری بیشتر کاربران نیز شده است. هواوی بر توسعه سیستم عامل هارمونی تمرکز کرده است. این شرکت در حال ایجاد یک اتصال هماهنگ از دستگاه‌های مختلف است. این اتصال شامل گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و وسایل مرتبط مانند اتومبیل، خانه‌های هوشمند و هدفون است. همه این موارد، هواوی را قادر می‌سازد تا یک تجربه کامل محیطی را برای کاربران فراهم کند. تا زمانی که یک محصول هواوی در خانه با سیستم عامل هارمونی وجود دارد، هرگز نمی‌خواهید دستگاه اصلی هواوی را به راحتی تعویض کنید.

اپل در حال انحصار در بازار محصولات گران قیمت است

به گفته GizChina، هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند را دارد. در واقع، چهار نقطه اول توسط برندهای چینی اشغال شده است. با این حال، یک چیز مسلم است و آن هم این است که اپل در حال انحصار در سهم بازار تلفن‌های همراه رده بالا و پرچمدار است. داده‌های کانترپوینت نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال جاری، اپل با سهم ۴۶ درصدی در رتبه اول سهم بازار گوشی‌های هوشمند رده بالای چین قرار گرفته است. مقام دوم متعلق به ویوو است که با سهم بازار ۱۳ درصدی جا خوش کرده و افزایش فروش ۹۱ درصدی نسبت به سال قبل، وضعیت این برند را بهبود بخشیده است و برای اولین بار در بازار محصولات گران‌ قیمت چین، جایگزین هواوی شد.

هواوی بیشترین تعداد کاربران فعال موبایل

هواوی با ۱۱ درصد سهم بازار چین، به رتبه سوم سقوط کرده است. تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که اپل در بخش محصولات ۱۰۰۰ دلاری و بالاتر عملکرد خوبی دارد. لازم به ذکر است که ۴۶ درصد از سهم بازار، بهترین عملکرد اپل را در بازار گوشی‌های رده بالای چینی نشان نمی‌دهد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، سهم اپل در بازار گوشی‌های هوشمند گران قیمت به ۵۷ درصد رسید. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، اپل بیشترین سهم بازار یعنی ۶۲ درصد را از آن خود کرده بود. در همین مدت، سهم بازار هواوی به ترتیب ۹ و ۳ درصد بود. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان