حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر هوآوی P50 پرو پلاس به همراه مشخصات فنی آن، منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | آموزش و راهنمایی، رندر، شایعات، هواوی

هوآوی هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی می‌خواهد از سری P50 خود رونمایی کند. حتی این سری به صورت رسمی تأیید نشده‌اند. با این حال اطلاعات نسبتاً زیادی از گوشی‌های این سری لو رفته است. در جدیدترین اطلاعات لو رفته، رندر هوآوی P50 پرو پلاس به همراه برخی از مشخصات فنی آن منتشر شده‌اند. در ادامه این مطلب به این اطلاعات خواهیم پرداخت.

کمی در مورد سری Huawei P50

هوآوی معمولاً در اوایل فصل بهار هر سال، از نسل جدید سری پرچمداران P خود رونمایی می‌کند. اما به دلیل مشکلات، تحریم‌ها و نبود قطعات کافی برای تولید، این پروسه را به تأخیر انداخته است و همچنان هیچ خبر رسمی از سوی هوآوی در مورد سری P50 اعلام نشده است. اردیبهشت نیز رو به پایان است و خدا می‌داند چه زمانی رونمایی این سری انجام می‌گیرد! قبل‌تر، در مورد مشکل در میزان تولید سری P50 هوآوی گفته بودیم. در این مطلب، به احتمال تولید محدود ١ میلیون نسخه‌ای این سری اشاره کرده بودیم.

 

تولید سری هوآوی P50 احتمالا فقط ۱ میلیون نسخه خواهد بود!

 

چند روز پیش نیز تصاویر ماکت‌های هوآوی P50 نیز با جزئیات بالایی منتشر شده بود. این ماکت، به طراحی نهایی نسخه پایه گوشی‌های سری P50 هوآوی، اشاره داشت. به نظر می‌رسد که نسخه پریمیوم این سری، یعنی Huawei P50 Pro Plus در راه است. بنابراین، احتمالاً شاهد رونمایی از سه گوشی مختلف در این سری خواهیم بود. رندرها و مشخصات فنی این گوشی را در ادامه مطالعه خواهیم کرد. در مورد رندرهای Huawei P50 Pro نیز پیش‌تر صحبت‌هایی به میان آورده بودیم.

 

به هواوی P50 Pro با طراحی جسورانه اش، سلام کنید 👋🏽

 

رندر هوآوی P50 پرو پلاس

رندر هوآوی P50 پرو پلاس به تازگی توسط EqualLeaks منتشر شده است. در این رندر، نمای کلی پرچمدار پریمیوم در راه هوآوی نمایش داده شده است. بیایید نگاهی به این رندرها بیاندازیم تا ببینیم چه چیزی دستگیرمان می‌شود؟!

رندر هوآوی P50 پرو پلاس

رندر هوآوی P50 پرو پلاس

طبق روال همیشه، ابتدا از قاب پشتی این دستگاه شروع می‌کنیم. رنگ قاب پشتی این دستگاه در رندر بالا، آبی است. رنگی که جدیداً، کم‌تر در سری پرچمداران P هوآوی دیده بودیم. در این رندر هوآوی P50 پرو پلاس، شاهد قرارگیری ماژول دوربین بیضوی با ابعادی نامتعارف و عظیم الجثه هستیم. در این ماژول شلوغ، جزئیات زیادی دیده می‌شود. ماژول دوربین اصلی پرچمدار پریمیوم سری P50، از دو حلقه بهره می‌برد. حلقه اول، دارای سه سنسور با کارایی‌های مختلف است. احتمالاً این سنسورها، مربوط به لنزهای اصلی، تله فوتو و فوق عریض هستند.

در حلقه دوم نیز سنسوری بزرگ برای لنز پریسکوپ تله‌ فوتو و یک سنسور ToF دیده می‌شود. در شایعات اخیر این گوشی، استفاده از اولین سنسور ١ اینچی در موبایل‌ها ذکر شده است. به همین دلیل، شاهد استفاده از ماژولی غول پیکر در این گوشی هستیم. لنزهای دوربین اصلی گوشی پرچمدار جدید هوآوی، توسط LEICA ساخته شده است. در این ماژول فلش دوگانه و دستیار لیزری فوکوس نیز دیده می‌شوند.

روی فریم این دستگاه، جزئیات خاصی دیده نمی‌شود. تنها شاهد قرار گیری دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا بر روی فریم این گوشی هستیم. گویا سازنده این رندر، فراموش کرده است که رنگ دکمه پاور را قرمز کند. چرا که دکمه پاور قرمز، یکی از شناسه‌های طراحی در سری پرچمداران سری P50 است.

حال، به سراع قاب جلویی این رندر هوآوی P50 پرو پلاس می‌رویم. در این قاب، طراحی جدیدی را در سری P شاهد هستیم. حاشیه‌های احاطه کننده نمایشگر، در حد پایینی هستند. در قسمت بالایی نمایشگر، دیگر زائده بزرگ و آزار دهنده‌ای را نمی‌بینیم. این زائده‌ها، جای خود را به حفره نمایشگر مرکزی دوربین سلفی تکی P50 Pro Plus داده‌اند. معلوم نیست چه تغییری در سیستم دوربین سلفی و تشخیص چهره P50 Pro Plus ایجاد شود. اما احتمال می‌رود سنسورهای مربوط به تشخیص چهره سه بعدی، به زیر نمایشگر یا حاشیه‌های گوشی منتقل شده باشند. خمیدگی نمایشگر نیز، مانند نسل قبل است. این خمیدگی، کم‌تر از گوشی‌های سری Mate هوآوی است. خب، حالا رندر هوآوی P50 پرو پلاس را مشاهده کردیم و با طراحی آن آشنا شدیم. اما مشخصات فنی این گوشی چطور است؟

مشخصات فنی هوآوی P50 پرو پلاس

هوآوی P50 پرو پلاس یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های پرچمدار نیمه اول سال جاری میلادی محسوب می‌شود. با وجود مشکلاتی که هوآوی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، برای بقا در میان پرچمداران باید کمی بیشتر خود را نشان دهد. هوآوی P50 پرو پلاس می‌خواهد نقش قهرمان هوآوی در این رنج را ایفا کند!

بیایید از بخشی که هوآوی در این گوشی، بیشتر مانور داده است، یعنی دوربین شروع کنیم. دیدیم که هوآوی از یک ماژول دوربین اصلی غول پیکر استفاده کرده است. اما درون این ماژول دوربین چه خبر است؟

خب اول باید بگوییم که ظاهراً خبری از سنسور ١ اینچی سونی IMX800 در این گوشی نیست. ظاهراً هوآوی تصمیم به استفاده از سنسور IMX707Y به جای سنسور مذکور گرفته است. سونی در این سنسور از ترکیب پیکسلی RYYB بهره گرفته است. اندازه این سنسور حدود ١/١.١٨” اینچ می‌باشد. بنابراین، سنسور IMX707Y، کمی کوچک‌تر از سنسور ١/١.١٢” اینچی ISOCELL GN2 در گوشی می ١١ پرو است. متأسفانه میزان وضوح یا جزئیات دیگری از این سنسور پرچمدار منتشر نشده است. هوآوی در نظر دارد سنسور ۶۴ مگاپیکسلی OV64A را برای ثبت عکس‌های فوق عریض در این گوشی در نظر بگیرد. این سنسور، ساخت شرکت آمنی ویژن است. همچنین پیکسل‌های این سنسور، اندازه ١ میکرو متری دارند که رقم بسیار خوبی است. انتظار می‌رود هوآوی عکاسی با دوربین فوق عریض را در این گوشی، یک پله ارتقاء دهد. برای مطالعه مشخصات سنسور OV64A، می‌توانید به پست زیر مراجعه کنید.

 

حسگر تصویر OmniVision OV64A با رزلوشن ۶۴ مگاپیکسلی و پیکسل های ۱ میکرومتری رسما معرفی شد

 

بیش از نصف سنسورهای هوآوی P50 پرو پلاس از ترکیب پیکسلی RYYB استفاده می‌کنند. این گوشی از دو سنسور برای به ارمغان آوردن زوم اپتیکال برخوردار شده است. سنسور اول، در لنز تله‌فوتو استفاده شده است. این لنز قابلیت زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت را دارد. اما در لنز دوم، شاهد استفاده از مکانیزم پریسکوپ تله‌فوتو خواهیم بود. با استفاده از این لنز، زوم اپتیکال ١٠ برابری قابل استفاده خواهد شد.

اما موضوع مهم‌تر، این است که بهبود‌هایی در لنز پریسکوپ تله‌ فوتوی این پرچمدار حاصل شده است. هوآوی با استفاده از فناوری‌های جدید خود، قابلیت بهره گیری از زوم ٢٠٠ برابری دیجیتال را در این گوشی فراهم کرده است. بنابراین، در پرچمدار جدید هوآوی، برای اولین بار شاهد وجود چنین سیستم زوم قدرتمندی خواهیم بود. شرکت‌هایی مانند سامسونگ نیز در حال بهبود سیستم زوم خود برای حساس‌تر کردن این رقابت هستند. به طور مثال، سامسونگ در گلکسی اس ٢٢ اولترا، پیشرفت زیادی در بخش زوم خواهد داشت.

 

گلکسی S22 Ultra سامسونگ احتمالا با زوم پریسکوپ پیوسته معرفی می شود

 

هر دو سنسور مذکور از ترکیب پیکسلی RYYB بهره مند هستند. سنسور ToF نیز برای ایجاد بوکه‌های دقیق‌تر و فوکوس درست، استفاده شده است. حسگر دماسنج نیز در این گوشی نیز به کار گرفته شده است. در کل، هوآوی قصد سنگ تمام گذاشتن در گوشی احتمالی خود، یعنی P50 Pro Plus را دارد.

حال، از بخش دوربین فاصله می‌گیریم و به بقیه بخش‌ها و مشخصات فنی می‌پردازیم. هنوز تراشه‌ای که در این گوشی به کار گرفته می‌شود، مشخص نیست. اما واضح است که هوآوی، رابط‌کاربری HarmonyOS 2.0 را روی این گوشی به صورت پیش فرض قرار خواهد داد. بنابراین، انتظار می‌رود این گوشی نسخه‌های آینده HarmonyOS را نیز دریافت کند.

 

تاریخ عرضه HarmonyOS به صورت پایدار مشخص شد + دستگاه‌های دریافت کننده

 

نمایشگر پرچمدار پریمیوم جدید هوآوی، دارای قطر ۶.٧ اینچی خواهد داشت. نوع پنل این نمایشگر، OLED است. احتمالاً نمایشگر این گوشی، ساخت سامسونگ باشد. رفرش ریت و نرخ حساسیت لمسی نمایشگر P50 Pro Plus، به ترتیب برابر با ١٢٠ و ٣٠٠ هرتز است. ظاهراً خبری از قابلیت نمایش بیش از ١ ميليارد رنگ نخواهد بود.

این گوشی، از حداکثر ١۶ گیگابایت حافظه رم و ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. هوآوی پیش از این، در گوشی میت ۴٠ پرو پلاس از حافظه داخلی SFS 1.0 بهره گرفته بود. این حافظه، سرعت بسیار بیشتری نسبت به رقبا داشت. شاید این نوع حافظه نیز در پرچمدار سری P50 نیز استفاده شود.

 

استفاده هواوی Mate 40 Pro Plus از حافظه فوق سریع ساخت هوآوی

 

گواهینامه‌ IP68 به گوشی P50 Pro Plus اعطا خواهد شد. بنابراین، این گوشی تا حد معینی، در برابر گرد و غبار و آب مقاوم خواهد بود. البته آب شیرین و بدون املاح اضافی! در نهایت، ظرفیت باتری گوشی هوآوی P50 پرو پلاس، ۴,٨٠٠ میلی‌ آمپر ساعت خواهد بود. این میزان، حجیم‌ترین باتری در سری پرچمداران P می‌باشد. احتمال استفاده از باتری‌های حجیم‌تر در پرچمداران سری میت نیز وجود دارد.

خب، در کل نظرتان در مورد رندر هوآوی P50 پرو پلاس چیست؟ مشخصات فنی این گوشی جذاب است؟ فکر می‌کنید چه قیمتی روی نسخه پایه این گوشی گذاشته خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

به نظر شما رندر های قبلی قشنگ تر نبودند تا این رندر ؟!😕

mostafa3

سامسونگ در s22 ultra تو زوم پیشرفت زیادی خواهد داشت
تو s20 ultra هم همینو گفتید که ر ی د
تو s21 ultra هم همینو گفتید بیشتر ر ی د
تو s22 ultra چی در بیاد

صدرا مخملی

s20 اولترا نسبت به s10 پلاس نری.د چون زوم واقعا پیشرفت کرد اما تو فوکوس ری.د
توی s21 اولترا کیفیت زوم تا 10 برابر خیلی کم بهتر شد ولی بازم تو اندازه زوم ری.د ولی تو فوکوس نرید
تو s22 اولترا امیدوارم تو هچکدوم نرین.ه !

S AH

جِشت

یا حضرت رندر🤯🤯🤯🤯🤯

Sarnevesht

امیدوارم با این ماژول عظیمش حداقل اینقدر توی دوربین پیشرفت داشته باشه که مثل پی 30 پرو هواوی شعار بده قوانین عکاسی رو از نو بنویسید

persepolis

سلام
لطفا مشخصاتش به انگلیسی یک جا بزارید مثله بقیه جا ها
این طوری بهتره
تاریخ 23 اردیبهشت برا معرفی فرستادم
یه زوم پنج و یکی پریسکوپ ده که از فناوری زوم پیوسته استفاده میکنه
ممنون.

Milad7

این چرا شبیه استثنایی ها شده 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️