حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمبود تراشه گوشی های هوشمند اولین قربانی خود را گرفت

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها

ما پیش از این با گزارشاتی روبرو شده بودیم که نشان می داد عرضه گوشی های هوشمند در آینده، می تواند تحت تأثیر کمبود تراشه قرار بگیرد؛ اما به نظر می رسد این مشکل بزرگتر از آن باشد که صرفا در آینده رخ دهد،‌ چرا که بر اساس جدیدترین اطلاعات و برای اولین بار، کمبود تراشه باعث توقف فروش یک گوشی هوشمند مربوط به گذشته شده است.

کمبود تراشه گوشی های هوشمند

به گزارش androidauthority و به نقل از Luo Yuzhou، مدیر عامل شرکت زیر مجموعه گیمینگ شیائومی،‌ بلک شارک، این مسئول در حساب خود در شبکه Weibo،  فاش کرد که موجودی سری بلک شارک ۴ و بلک شارک ۴ پرو به دلیل کمبود تراشه به اتمام رسیده است. این مدیر اجرایی اضافه کرد که این کمبود “بسیار زیاد” است به طوری که روند تولید دستگاه به سختی پیش می رود.

کمبود تراشه گوشی های هوشمند

کمبود تراشه گوشی های هوشمند

به علت توقف فروش تلفن های فعلی نباید تعجب کرد اگر عرضه گوشی های هوشمندی که قرار است در آینده نیز معرفی شوند، تحت تاثیر این کمبود قرار گیرد. گوگل ممکن است پیش از این به ما اشاره کرده باشد که چگونه با کمبود تراشه کنار می آید، زیرا پیش تر اعلام شد که عرضه گوشی پیکسل 5a آینده این شرکت محدود به ایالات متحده و ژاپن خواهد بود. این بدان معنا نیست که این تلفن به سایر مناطق نمی آید، اما قطعاً نشان می دهد این کمبود، شرکت را مجبور به اولویت بندی بازارها کرده است.

گوشی های دیگری که انتظار می رود تا اواخر سال 2021 عرضه شوند شامل سری گوگل پیکسل ۶، ایسوس زد فون ۸، وان پلاس ۸تی و گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهند بود. همچنین باید منتظر ماند و دید که راهکار اپل برای آیفون های آتی خود و با توجه به پر فروش بودن این سری از گوشی ها چیست.

تصمیم TSMC بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولاتش می تواند گران شدن قیمت جهانی موبایل ها را سبب شود

شیائومی قبلاً اعلام کرده بود که اگر کمبود تراشه منجر به افزایش هزینه های قطعات شود، ممکن است مجبور به افزایش قیمت گوشی های خود شود. بنابراین حتی اگر دستگاه هایی که قرار است در آینده معرفی شوند نیز در منطقه شما موجود باشند، ممکن است مجبور شوید برای تهیه آن ها هزینه گزافی بپردازید.

نظر شما راجع به اتمام موجودی شماری از گوشی های فعلی و حتی آینده به علت کمبود تراشه گوشی های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5G

من که احتمال میدم نوت برا همین امسال نمیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی