حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تعداد دوربین گوشی ها به دلیل بحران کمبود نیمه هادی ها

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تحلیل بازار، دوربین

گزارش جدید اطلاعات جالبی را در مورد روند اخیر برندهای گوشی های هوشمند فاش کرده است. ظاهراً شرکت‌ها در حال حاضر گوشی‌های خود را به دلیل کمبود منابع نیمه هادی با سنسور های دوربین کمتر عرضه می‌کنند.

به گزارش Omdia که یک شرکت شناخته شده مبتنی بر تحقیقات بازار است، OEM ها به سمت سنسورهای تصویر با وضوح بالاتر برای ماژول های عقب خود می روند که اکنون تعداد دوربین های کمتری را نیز در خود جای داده‌ است. دلیل اصلی این تغییر ظاهراً به دلیل کمبود مداوم نیمه هادی هاست که صنایع مختلف را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است.

 

برندهای گوشی های هوشمند در سال 2021 از سنسور های دوربین کمتر استفاده می‌کنند

برندهای گوشی های هوشمند در سال 2021 از سنسور های دوربین کمتر استفاده می‌کنند

طبق این گزارش که ما در ترنجی آنرا از پایگاه خبری Gizmochina پوشش می‌دهیم، آمار فروش گوشی های دارای دوربین سه گانه در چارک های سال 2021 به طور مشهودی افزایش یافته زیرا حتی گوشی های ارزان قیمت پایین تر از 150 دلار نیز شاهد افزایش نرخ پذیرش برای چندین سنسور دوربین در پشت بودند. در چارک سوم سال جاری، میزان فروش گوشی های هوشمند با دوربین های سه گانه به سطح فروش مدل های دارای دوربین چهارگانه رسیده است. در همین حال اما در این چارک سهم دوربین های چهارگانه و سه‌گانه، با کمی کاهش روبه‌شده است. ولی جالب اینجاست که سهم بازار دوربین‌های دوگانه که مدتی بود در حال کاهش بود، در چارک سوم سال افزایش یافته است.

بحران کمبود تراشه بر اساس گفته تحلیلگران تا اواسط سال ٢٠٢٢ پایان می‌یابد

آمار استفاده رزولوشن های مختلف در سنسور های دوربین گوشی های هوشمند

آمار استفاده رزولوشن های مختلف در سنسور های دوربین گوشی های هوشمند

جوسی هانگ، مدیر ارشد تحقیقاتی Omdia، اظهار داشت که این روند زمانی ایجاد شد که برندها به دنبال کاهش هزینه های مربوط به دوربین ناشی از کمبود مداوم نیمه هادی ها، تعداد دوربین ها را در گوشی های هوشمند کاهش دادند. وی افزود برندهای گوشی های هوشمند تعداد دوربین های مدل های میان رده را نیز در ادامه از چهار به سه دوربین کاهش می دهند. در حال حاضر، لنزهای 48 مگاپیکسلی 25 درصد از کل سهم بازار را در سه ماهه سوم 2021 به خود اختصاص داده اند، در حالی که سنسورهای 64 مگاپیکسلی و 108 مگاپیکسلی به ترتیب به 19 درصد و 5 درصد افزایش یافته اند.

نظر شما چیست؟ آیا این حرکت یک توفیق اجباریست یا تعداد دوربین های بیشتر را می‌پسندید؟

در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری