حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر شیائومی از احتمال افزایش قیمت گوشی های هوشمند به دلیل کمبود تراشه خبر داد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | شیائومی

باز هم داستان کمبود تراشه که از سال ۲۰۲۰ شروع شد و انگار تمامی هم ندارد و این بار قرار است مستقیما متوجه خریداران گوشی های همراه شود. در سال جدید میلادی هم سازندگان گوشی های همراه با چالش کمبود تراشه جهانی و افزایش هزینه های تولید مواجه هستند و حالا مدیر شیائومی، سومین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان می گوید اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، احتمال افزایش قیمت گوشی های هوشمند وجود دارد.

احتمال افزایش قیمت گوشی های هوشمند به دلیل کمبود تراشه

کمبود تراشه در مراحل اولیه در سال ۲۰۲۰ تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی صنعت خودرو گذاشت تا جایی که چندین کارخانه تولیدی در ایالات متحده و سایر نقاط را به تعطیلی کشاند. چند ماه قبل، برخی از دولت ها برای افزایش تولید تراشه و نیمه هادی ها قدم هایی برداشتند، اما کاملا روشن است که کافی نبوده است و تولیدکنندگان تراشه ها همچنان با افزایش تقاضا در مقابل عرضه روبرو هستند. کار به جایی رسیده است که اکنون به نظر می رسد تولیدکنندگان تلفن های هوشمند با افزایش قیمت تمام شده محصولات مواجه شده اند و به تدریج تاثیر بیشتری از کمبود تراشه ها را لمس می کنند.

 

مدیر شیائومی، وانگ شیانگ در این رابطه می گوید:

شرکت وی به دلیل کمبود نیمه هادی های مورد نیاز تلفن های هوشمند، با افزایش هزینه های تولید دست و پنجه نرم می کند. این احتمال وجود دارد که افزایش هزینه تولید، منجر به افزایش قیمت گوشی های هوشمند شود که در آینده قرار است معرفی شوند. وی همچنین تأکید کرد که شیائومی همچنان به دنبال راه هایی برای بهینه سازی فرایندهای تولید است و به ارائه قیمت های رقابتی ادامه خواهد داد.

مدیر شیائومی

مدیر شیائومی

به نقل از gizmochina، برخی از سازندگان تراشه ها از برنامه های خود برای افزایش ظرفیت تولید خود خبر داده اند اما ممکن است تأثیر این برنامه ها بر روی عرضه جهانی تراشه ها و نیمه هادی ها به دلیل فرآیندهای پیچیده تولید پس از دو سال آشکار شود. برخی از کارشناسان این صنعت پیش بینی کرده اند که کمبود جهانی فعلی تراشه ممکن است تا پایان سال با تأثیر تورمی قابل توجهی بر مصرف کنندگان ادامه داشته باشد.

 

شیائومی قرار است چهار روز دیگر در مراسمی می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا و البته شیائومی می میکس جدید را معرفی کند. به نظر شما سخنان مدیر این شرکت در رابطه با احتمال افزایش قیمت گوشی های هوشمند به دلیل کمبود تراشه قبل از این مراسم به قیمت محصولات آینده این شرکت مربوط می شود؟!

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

چی بوگوم والا

خب این طبیعیه.
از وقتی این کووید لعنتی اومده همه شرکتای تو دنیا به جز چند تا مث آمازون با مشکل و کمبود مواجه شدن از یه طرف دیگه تنها شرکتی که مورد اعتماد ترین پردازنده هارو تو اسمارت فون های اندرویدی میسازه کوالکام هست و همه شرکت هاهم بهش سفارش محصول ینی همون سخت افزار رو میدن که با توجه به وضعیت کرونایی تو دنیا طبیعیه که این مشکل پیش بیاد ولی تو آینده به مرور زمان همه چی به وضع عادی برمیگرده. حتی تو خبرها هم دیدید که قراره اسنپ ۷۸۰ بعد سه ماه دیگه سفارش و ساخته بشه که با توجه به کمبود قطعات و تراشه طبیعیه.

afsoon

امیدوارم قیمت گذاری همین حدودا بمونه

TheFreeCritic

کمبود سلیکون هم هست برای پخت تراشه

Milad7

نه …. امیدمون به تو بود 😢

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی