حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین زیر صفحه نمایش سامسونگ، شیائومی و برند های مطرح دیگر در راه است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | دوربین، سامسونگ، شایعات، شیائومی

یکی دو سالی می شود که شایعه دوربین زیر صفحه نمایش مدام تکرار می شود اما تا به امروز هیچگاه شاهد بکارگیری این فناوری در گوشی های مطرح و با کیفیت قابل قبول نبوده ایم. حال شایعه ای مطرح شده مبنی بر اینکه تعدادی از برند ها از جمله سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو، زد تی ای و میزو، در نیمه دوم سال جاری میلادی، گوشی های هوشمند خود را با دوربین زیر نمایشگر عرضه می کنند.

آیا امسال بالاخره شاهد استفاده از دوربین زیر صفحه نمایش با کیفیت هستیم؟

به نقل از وب سایت phonearena و افشاکننده معروف Ice Universe، سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و ZTE همگی قرار است تا پایان سال، گوشی هایی با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه کنند. در این توئیت آمده است که سامسونگ در حال برنامه ریزی برای پیاده سازی این فناوری جدید در یک دستگاه تاشو است. این گوشی ممکن است جانشین گلکسی زد فلیپ و یا گلکسی زد فولد باشد.

شیائومی همچنین قصد دارد در می میکس ۴ خود، دوربین سلفی را زیر نمایشگر گوشی قرار دهد که پیش از این گزارش هایی در مورد آن منتشر شده بود. در مورد اوپو نیز گفته می شود که قرار است این فناوری در دستگاه تاشو بعدی خود، مشابه سامسونگ پیاده سازی شود. همچنین ZTE نیز قصد دارد Axon 30 را با یک نسخه بهبود یافته از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود ارائه دهد. ویوو هم یک گوشی با دوربین در زیر نمایشگر را عرضه خواهد کرد، اما در این توییت هیچ اشاره ای به نام این گوشی و فرم طراحی آن نشده است.

دوربین زیر صفحه نمایش طبق توییت آیس یونیورس

دوربین زیر صفحه نمایش طبق توییت آیس یونیورس

اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر

ZTE اولین سازنده ای بود که گوشی با دوربین زیر نمایشگر تولید کرد. Axon 20 که در سال گذشته عرضه شد، از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی زیر نمایشگر بهره می برد که در پشت یک صفحه اولد نیمه شفاف پنهان شده بود. اگرچه این فناوری چشمگیر به نظر می رسید، عکس های سلفی ثبت شده از وضوح کافی برخوردار نبودند و هاله ای تار مانند در این عکس ها مشاهده می شد. بخشی از پیکسل های نمایشگر که دوربین را در زیر خود مخفی داشتند نیز، تو ذوق می زدند؛ به خصوص که هنگام نمایش رنگ های روشن تر به راحتی و با چشم غیر مسلح قابل دیدن بودند. اکنون این شرکت تأیید کرده است که Axon 30، با دوربین سلفی با کیفیت تر معرفی خواهد شد، اما هنوز جزئیات بیشتری در مورد آن منتشر نشده است.

دوربین سلفی زیر نمایشگر Visionox احتمالا در انحصار هواوی خواهد بود

بکارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر

با این وجود، به نظر می رسد که شرکت های دیگر قصد دارند دستگاه های خود را با دوربین های سلفی پنهان شده در پشت صفحه نمایش معرفی کنند؛ به این معنی که این فناوری به زودی بهبود می یابد. بعد از جایگیری اسکنر های اثر انگشت در زیر صفحه، طبیعتا قدم بعدی قرار دادن دوربین جلو در پشت نمایشگر است. هدف دوربین زیر نمایشگر این است که حاشیه های اطراف صفحه را به حداقل برساند، بدون اینکه خود صفحه نمایش زائده و یا سوراخی داشته باشد. تلفن های با سوراخ و بریدگی نمایشگر، فضای اضافی در صفحه نمایش اشغال می کنند که در بسیاری از افراد باعث حواس پرتی آنها می شود.

دوربین زیر نمایشگر چطور کار می کند؟

نظر شما راجع به تصمیم تولیدکنندگان گوشی های هوشمند برای کاربرد دوربین زیر صفحه نمایش چیست؟ طبق گفته ها، بالاخره انگار این تکنولوژی تا حدی به بلوغ رسیده است که همزمان تعدادی از این سازندگان قصد دارند در گوشی های بعدی خود از آن استفاده کنند. به هر حال، همین آیس یونیورس بود که سال های گذشته و هر بار،‌ اخبار مربوط به بکارگیری دوربین زیر نمایشگر را تکذیب می کرد و همیشه هم صحیح از آب در می آمد؛ اما ایندفعه خودش خبر این فناوری را تایید کرده که به نظر می رسد می شود به آن اطمینان کرد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

یادش بخیر سامسونگ قبل نوت ۲۰ ی ریز اشاره ای کرد که میخواد سلفی زیر نمایشگر بکار ببره، ولی نبرد

Milad7

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش هنوز کیفیت لازم را ارائه نمیده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی