حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر کلاب هاوس هک شدن این شبکه اجتماعی را رد می کند!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

دیروز برای شما از هک شدن کلاب هاوس نوشتیم و این که اطلاعات ۱.۳ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی منتشر شده است. اما امروز در اولین واکنش رسمی مدیر کلاب هاوس این ادعا را رد کرد و می گوید چنین چیزی صحت ندارد.

هک شدن کلاب هاوس درست نیست؟!

Clubhouse یک برنامه صوت محور است که در حال حاضر در فضای رسانه های اجتماعی طرفدران احساساتی زیادی پیدا کرده است. طی چند ماه گذشته، اکثر برنامه های محبوب شبکه های اجتماعی، ویژگی های مشابه کلاب هاوس را می خواهند و برخی نیز مانند تلگرام موفق به ارایه آن شده اند. اما برخی از افراد مشهور نظیر ایلان ماسک و بیل گیتس نیز با حضور در این شبکه اجتماعی به محبوبیت هرچه بیشتر آن کمک ویژه ای کردند و باعث شدند راه چند ساله طی چند هفته طی شود.

به نقل از gizchina، دیروز خبری منتشر شد مبنی بر این که اطلاعات شخصی کاربران کلاب هاوس نظیر شناسه، نام، آدرس اینترنتی عکس، نام کاربری توییتر، نام کاربری اینستاگرام، تعداد دنبال کنندگان، تاریخ ایجاد حساب و سایر اطلاعات خصوصی آن ها توسط هکرها منتشر شده است. اما طبق بیانیه رسمی کلاب هاوس که در اکانت توییتر این شبکه اجتماعی منتشر شده است؛ خبر هک و منتشر شدن اطلاعات کاربران نادرست است.

این شرکت ادعا می کند که داده های موجود در فایل منتشرشده به صورت عمومی در این شبکه اجتماعی دردسترس است. این بدان معنی است که هر کسی می تواند از طریق برنامه یا API آن به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. این به معنای هک یا نقض قوانین این شبکه اجتماعی نیست.

هک شدن کلاب هاوس

هک شدن کلاب هاوس

در اتفاق مشابهی دیروز مایکروسافت نیز هک شدن شبکه اجتماعی لینکدین را رد کرد و آن را نادرست خواند! مایکروسافت نیز ادعا می کند اطلاعات منتشر شده به صورت عمومی در این لینکدین وجود دارد و جمع آوری این اطلاعات به معنی هک شدن و استخراج اطلاعات خصوصی کاربران از سرورهای آن ها نیست.

البته نکته ای که وجود دارد، اگر فردی در این شبکه های اجتماعی پروفایل خودش را در حالت خصوصی قرار دهد دیگر این اطلاعات به صورت عمومی برای همه قابل دسترسی نیست و به این صورت ادعای هر دو شرکت کلاب هاوس و مایکروسافت رد می شود.

نظر شما چیست؟ آیا منتشر شدن اطلاعات شخصی کاربران را به معنی هک این شبکه های اجتماعی می دانید و یا فقط جمع آوری اطلاعات است؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به قول پنجعلی بود بود ، نبود نبود جهندم 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی