حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) هک شد!😐

هنوز یک هفته از خبر هک شدن شبکه اجتماعی فیس بوک و لو رفتن اطلاعات شخصی بیش از 500 میلیون کاربر آن نگذشته است که با دومین هک بزرگ شبکه های اجتماعی در سال 2021 رو به رو هستیم. شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) نیز هک شد و این بار نیز اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر آن برای فروش در فضای اینترنت قرار گرفته است.

شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) هک شد!

لینکدین نیز تنها پس از چند روز به فیس بوک پیوست و اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر آن استخراج شده و برای فروش آنلاین قرار شده است. (البته اطلاعات کاربران فیس بوک به صورت رایگان منتشر شده بود!)

این مجموعه شامل اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، اطلاعات محل کار، نام کامل، شناسه حساب کاربری، لینک های دیگر شبکه های اجتماعی کاربران و جزئیات جنسیت آن ها است. گزارش شده است که داده های هک شده توسط یک کاربر ناشناس در انجمن هکرها فروخته می شود.

به نقل از theverge، این هکر اطلاعات بیش از دو میلیون کاربر را نیز به عنوان نمونه به صورت عمومی منتشر کرده است. هکر در ازای اطلاعات شخصی کاربران، مبلغی را به صورت بیت کوین از کسانی که این اطلاعات را می خواهند، درخواست می کند. این تنها چند روز پس از فاش شدن اطلاعات گسترده بیش از 500 میلیون کاربر فیس بوک به طور مشابه رخ می دهد.

LinkedIn بیش از 740 میلیون کاربر دارد، این شركت در وب سایت خود این عدد را بیان کرده است، به این معنی كه داده های بیش از دو سوم کاربران این شبکه اجتماعی استخراج شده و درحال حاضر به صورت آنلاین فروخته می شود. این خبر ابتدا توسط سایبرنیوز گزارش شد و بعداً لینکدین خبر هک شدن را تأیید کرد.

 

در بیانیه رسمی این شبکه اجتماعی آمده است:

ما به طور پیوسته درحال پیگیری این موضوع هستیم. اما به نظر می رسد مجموعه ای از اطلاعات کاربران ما همین الان درحال فروش به صورت آنلاین است و این اطلاعات به طور کامل از سرورهای ما استخراج و جمع آوری شده است. این موضوع خلاف قوانین شبکه اجتماعی ما است و آن را دنبال می کنیم. اطلاعات استخراج شده از کاربران شامل شماره تلفن ها، ایمیل، اطلاعات محل کار و حتی لینک های اکانت های کاربران در شبکه اجتماعی دیگر است.

چند روز قبل نیز اطلاعات شخصی 533 میلیون کاربر فیس بوک در یک انجمن هک به صورت رایگان منتشر شد. این مجموعه بزرگ شامل کاربرانی از 106 کشور، از جمله 320 هزار کاربران ایرانی فیس بوک بود. گفته می شود آدرس های ایمیل، شماره تلفن، شناسه های فیس بوک، مکان ها، تاریخ تولد و بیوگرافی کاربران در فایل منتشر شده دیده می شود.

شبکه اجتماعی لینکدین (Linkdin) با تمرکز بر کسب و کار و تجارب کاربری بنانهاده شده است. لینکدین یک شبکه اجتماعی  اشتغال محور آمریکایی است که از طریق وب سایت و برنامه های تلفن همراه فعالیت می کند. این پلتفرم در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی به جویندگان کار اجازه می‌دهد رزومه خود را به کارفرمایان برای درخواست شغل ارسال کنند. از سال ۲۰۱۵، بیشتر درآمد این شرکت از طریق فروش اطلاعات اعضای آن به استخدام کنندگان و متخصصان فروش بود. سال ۲۰۱۶ شرکت مایکروسافت این پلتفرم را خریداری کرد و تا به امروز از زیرمجموعه های این شرکت محسوب می شود.

 

نظر شما درباره هک شدن پیاپی شبکه های اجتماعی یکی پس از دیگری چیست؟ شما در لینکدین حساب کاربری داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

هم لینکدین داشتم هم فیس بوک به فاااااک رفتم ☺🙂

Elyas

قبل از اون ثبت احوال و…. هک شده بود
کلا همه اطلاعاتتو قبل از هک فیسبوک و لینکدین دارن نگران نشو

Milad7

خخخ منکه نداشتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی