حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۶۰ و اسنپدراگون ۸۷۰ مهر تاییدی بر راهبرد ال جی است؟

با رویکرد جدیدی که حاصلش معرفی اسنپدراگون ۸۶۰ و اسنپدراگون ۸۷۰ است، مایلم توجه شما را به موضوعی جلب کنم. ال جی یکی از شرکت هایی است که انتخاب های صحیحی داشته اما در زمان خودش کسی به آن ها توجهی نکرد. این ارایه جدید “تراشه پرچمدار قدیمی به روز شده” یک راهبرد ال جی است که پیش از این به کار گرفته شده بود اما حالا جدی گرفته می شود. این موضوعی است که ذهن من را قلقلک می دهد. بیاید با هم درباره آن صحبت کنیم.

چند راهبرد ال جی که به آن ها توجهی نشد

ال جی شرکتی است که راهبردهای اصیل خود را داشته اما به هر دلیلی، در زمان ارایه آن ها توسط ال جی مورد توجه دیگر شرکت ها قرار نگرفت. شاید چند سال بعد اما می بینیم که دیگر شرکت ها هم از آن استفاده می کنند، در شرایطی که اما خبرهایی درباره احتمال فروش ال جی موبایل به Vingroup ویتنامی به گوش می رسد.

احتمال فروش ال جی موبایل به Vingroup ویتنامی

دوربین دوم باید فوق عریض باشد نه تله

از جمله این راهبردها می توانم به انتخاب دوربین دوم فوق عریض به جای دوربین تله در سال ۲۰۱۶ و برای LG G5 یکی از تصمیم های جسوری بود که این شرکت کره ای در مقابل دوربین دوم تله آیفون ۷ پلاس و دنباله‌روهای آن گرفت. خب حالا می بینیم که از سال ۲۰۲۰ و وقتی اپل دوربین دوم فوق عریض را در آیفون ۱۱ به جای دوربین تله قرار داد، دنباله‌روهای آن هم همین کار را کردند اما سال ۲۰۱۶ کسی به دنبال تصمیم صحیح ال جی نرفت.

ال جی جی ۵

ال جی جی ۵

ال جی خودش هم جرات ادامه ایده اش را نداشت، چون کاربر پاسخ مثبتی به آن نداد، چون بازار پیرو آن نبود. این دقیقا شبیه به شرایطی است که مثلا سونی با اکسپریا زد ۵ خلاقیت قرار دادن حسگر اثرانگشت در دکمه پاور سمت راست گوشی را ارایه کرد اما شرکت های دیگر در آن زمان این ایده را نپسندیدند؛ سونی هم از ایده خود خسته شد و به حسگر اثرانگشت قاب پشتی بازگشت اما طی ۲ سال اخیر خیلی از گوشی از همان ایده استفاده کردند و سونی به آن بازگشت.

کابل USB C به USB C

ال جی از اولین موج های استفاده از پورت USB C بود که با همین LG G5 ارایه شد. این شرکت برای سرشارژر و کابل تصمیم گرفت که شارژر با خروجی USB C استفاده کرده و از کابل USB C به USB C استفاده کند. مدتی نپایید که این ویژگی هم حذف شد ولی حالا با آیفون ۱۲ و سرشارژر با خروجی USB C شاهد ارایه برخی دیگر از دستگاه ها با همین سرشارژر هستیم.

شاید برای سال ۲۰۱۶ یک حرکت نسبتا تندرو و پیشرو بود این موضوع اما به هر حال هر زمانی بخواهید عادت کاربر را بهم بزنید همین اتفاق می افتد. در دنیای موبایل اما به نظر می رسد تنها برندی که جرات و اصطلاحا “بُرش” چنینی تغییری دارد، سیب بزرگ است!

استفاده از تراشه پرچمدار قدیمی در میان رده ها

مدتی بود که با معرفی میان رده های جدید ال جی با تراشه پرچمدار قدیمی، لطیفه ای بین من و دوستانم شکل گرفته بود که ال جی وقتی می خواهد موبایل جدید بسازد، به پس مانده های گوشی های کم فروش قبلی اش نگاه می کند و با هر چه در انبار دارد، یک گوشی جدید می سازد! دلیل هم این بود که موبایل های جدید این شرکت با تراشه قدیمی ارایه می شدند. البته این راهبرد برای گوشی های میان رده و با تراشه پرچمدار قدیمی صورت می گرفت.

ال جی جی 7 وان (G7 One) و ال جی جی 7 فیت (G7 Fit) معرفی شدند

مثلا ال جی G7 One و G7 Fit را به یاد دارید؟ دستگاه هایی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند اما به ترتیب تراشه های اسنپدراگون ۸۳۵ و اسنپدراگون ۸۲۱ را داشتند. همچنین چند ماه بعد و در سال ۲۰۱۹ گوشی LG Q9 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و به عنوان مدل جهانی ال جی G7 One ارایه شد.

حتی مثلا اواخر ۲۰۱۹ بود که تبلت ال جی جی پد ۵ (LG G Pad 5) با اسنپدراگون ۸۲۱ رسما معرفی شد. یا اصلا چرا راه دور برویم؟ ال جی Velvet 4G با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ ارایه شد.

پس از عرضه اسنپدراگون ۸۷۰ به عنوان نسخه ۲۰۲۱ اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۰ به عنوان نسخه ۲۰۲۱ اسنپدراگون ۸۵۵ و حتی عرضه گلکسی F62 با تراشه پرچمدار قدیمی ما در کانال تلگرام ترنجی یک نظر سنجی برگزار کردیم که نتیجه آن بسیار جالب است. پرسش این بود: “تراشه پرچمدار قدیمی یا تراشه میان رده جدید؟” و نتیجه:

همانطور که می بینید، نظرها بسیار نزدیک بهم است و اصلا نمی توان گفت که هیچ کدام از این تصورها اشتباه است.

با عرضه دو گوشی جدید Poco یعنی پوکو F3 و پوکو ایکس ۳ پرو من به این فکر فرو رفتم که اگر این راهبرد آنقدر خوب است که کوالکام تراشه جدید زده و پوکو هم روی آن گوشی جدید تولید می کند و شیائومی خود Mi 10s را با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ ارایه می کند، پس چرا برای ال جی پاسخگو نبود؟

شما چطور فکر می کنید؟ نظر خود را درباره این ایده های جذاب که ابتدا جالب نیستند اما بعد مورد توجه قرار می گیرند، به ما بگویید. مثال دیگری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب من همون موقع ازش استقبال کردم حتی موقع الجی ولوت هم

Mohammadreza

دوستان معذرت بابت اسپم
بین s20fe و mi10t کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

AŁɪ

S2۰ fe نسخه فایو جی انتخاب منه.
ولی می ۱۰ تی از نسخه فورجی یه سر و گردن بالاتره …

meiyou

بنظر منم برو سمت se20 5g

Mohammadreza

S20 fe ۵g قیمتش بالاست

AŁɪ

۱۴ تومنه کجا بالاس ..

M.Y

سلام دوست من
من خودم s20fe 5g انتخابمه
اما دیدم که خیلی ها از صفحه نمایش نسخه 5g ناراضی هستن و میگن مشکل داره
4gهم که میگن داغ میکنه

Mohammadr

باتری
Mi 10t تو زمینه وب گردی 4 ساعت بهتره اما تو زمینه پخش ویدیو، 1 و نیم ساعت از s20fe کمتره…
.
صفحه نمایش
سلیقه ایه،IPS و آمولد، هر کدوم ویژگی های خاص خودشونو دارن.
Mi 10t : صفحه IPS با 144 هرتز
S20 fe: سوپر امولد 120 هرتز
.
بدنه
Mi 10t شیشه س پشتش اما s20fe پلاستیک… فریم جفتشون آلومینیمه
.
پردازنده
مدل s20fe 4g که تو این زمینه اصلا قابل رقابت نیست…
ولی مدل 5g،در یک سطح هستن(هر دو اسنپ 865) اما فکر کنم 2.5 تا 3 میلیون نسخه 5g از mi 10t گرونتره…
.
دوربین هم s20fe سرتره
.
.
.
حالا با نیاز خودت یکیشو میتونی انتخاب کنی… 🌹

Taha

اگه s20fe میخری حتما با گارانتی معتبر باشه که اگه خدای نکرده مشکلی داشت گارانتی به دردت بخوره.

صدرا مخملی

100 درصد s20fe 5g انتخاب من خواهد بود تازه تفاوت قیمتشون فقط 1 الی 2 میلیون و 500 هستش اصلا کلمه گرونه براش مناسب نیست حتی بعضی نسخه های 4g هم قیمت نسخه 5g میشن بر اساس فروشنده

meiyou

یکی از نشونه‌‌های تدبیر اینه که از هر چیزی به موقع استفاده کنیم.
اینکه شرکت الجی (یا سایر شرکت‌ها) دست به یه نوآوری میزنند و بعد از مدتی اون رو فراموش می‌کنند نشون‌ میده که حتی خودشون هم به کاری که میکنند ایمان ندارن.
البته باید الجی رو بخاطر همین نوآوری‌ها ستایش کرد، چه بسا اگر الجی پیشقدم نمیشد شاید اپل هیچوقت تصمیمی برای بکاربردن همین رویکردها اتخاذ نمیکرد.

ولی بنظرم باید تندیس درایت و تدبیر رو به اپل داد، چرا که کمتر شرکتی میتونه زمان دقیق اجرای سیاست‌های خودش رو به اندازه اپل مشخص کنه!
چه بسا اگه اپل یک سال زودتر یا یک سال دیرتر تصمیم به حذف شارژر میگرفت، هرگز مورد قبول کاربرا قرار نمیگرفت و چه بسا به شدت به وجهه این شرکت آسیب میزد. ولی می‌بینید که اپل در ۲-۳ سال اخیر هم هندزفری رو حذف کرد، هم جک هدفون رو حذف کرد و هم شارژر رو … ولی آب از آب تکون نخورد. (متاسفانه)
این یعنی تدبیر و کیاست!

پینوشت: همچنان معتقدم که تصمیماتی مثل حذف هندزفری و شارژر کاملا با هماهنگی پنهان تمام هولدرهای بزرگ آمریکایی، چینی، کره‌ای و ژاپنی انجام گرفته و غیرممکنه تصمیم خود اپل باشه.

بابت غلط‌های املایی عذرخواهم

Milad7

خیلی هم خوب👍🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)