حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و رقبا در زمینه گیمینگ

گوشی های هوشمند مناسب گیمینگ دیگر محدود به چند دستگاه منتخب نیستند. به لطف حضور پردازنده های قوی، خیلی از گوشی های عادی امروزه نیز می توانند نه تنها به عنوان یک گوشی گیمینگ فوق العاده مورد استفاده قرار گیرند، بلکه کارهایی بسیار فراتر از بازی را نیز انجام دهند. در نتیجه بهترین پردازنده ها برای بازی با گوشی هوشمند تمام تلاش خود را برای ارائه یک عملکرد عالی در این زمینه به کار گرفته اند. آنها از مدیریت امور پس زمینه ساده شده و بدون فیلتر استفاده می کنند و از هوش مصنوعی و عملیات های شبکه عصبی (مصنوعی) بهره می برند و در نهایت عمر باتری بهتری را نیز ارائه می دهند. لیست امروز ما از Mymasterprice از بهترین پردازنده ها برای بازی با گوشی هوشمند شامل برترین سازندگان چیپست در جهان یعنی اپل، کوالکام، سامسونگ و مدیاتک تشکیل می شود. بیایید به مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ بپردازیم.

بهترین پردازنده ها برای بازی با گوشی هوشمند

پردازنده A-14 Bionic اپل

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ - A14 Bionic اپل

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ – A14 Bionic اپل

پردازنده A-14 Bionic اپل را حقیقتا می توان به عنوان عضو پیشرو بهترین پردازنده ها برای بازی با گوشی هوشمند به حساب آورد. چیپست اختصاصی اپل به خاطر بهینه سازی و شخصی سازی انجام شده توسط این شرکت که آن را متناسب با نیازمندی های دستگاه های خود آماده می کند، همیشه در جایگاه های برتر در زمینه عملکرد قرار داشته است. این حقیقت در کنار مدیریت تحسین برانگیز منابع سخت افزاری سبب شده است که چیپست اپل در زمره بهترین پردازنده ها حال حاضر موجود برای گوشی های هوشمند قرار گیرد. این تراشه ۵ نانومتری دارای طراحی شش هسته ای، دو هسته «طوفان آتش» و چهار هسته «طوفات یخ»، می باشد. همچنین از یک پردازنده گرافیکی اختصاصی نیز استفاده می کند که نسبت به پردازنده های دو سال پیش اپل، ۳۰ درصد سریع تر شده است.

تست سرعت گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس : اگزینوس ۲۱۰۰ در مقابل اپل A14

مزایا و معایب

مزایا

  • بهترین عملکرد در تراشه های موبایلی حال حاضر
  • بهینه سازی عمر باتری بیشتر
  • موتور عصبی (شبکه مصنوعی عصبی) تواناتر

معایب

  • قابلیت های شبکه در مقایسه با A-13 Bionic بهبود زیادی نداشته است.
  • فقط در دستگاه های محدودی موجود است.

 

تراشه اپل A14 bionic با معماری ۵ نانومتری رسما معرفی شد

 

دستگاه های محبوب عرضه شده با این تراشه

تراشه A14 Bionic اپل در نسل چهارم آیپد ایر (۲۰۲۰)، آیفون ۱۲ مینی، آيفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آيفون ۱۲ پرو مکس حضور دارد.

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ - کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ – کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸

در خارج از اکوسیستم اپل، کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ در صدر بهترین پردازنده ها برای بازی با گوشی هوشمند قرار می گیرد. این چیپست به عنوان تراشه پرچمدار کوالکام برای سال ۲۰۲۱ معرفی شد و در درون خود هسته های اختصاصی Kyro 680 را جای داده است که بر اساس معماری هسته Cortex X1 آرم بنا شده اند. وظیفه مدیریت گرافیک های بازی به پردازنده گرافیکی اختصاصی آدرنو ۶۶۰ سپرده شده است که در مقایسه با نسل قبل ۳۵ درصد عملکرد بهتر و ۲۰ درصد نرخ پاسخ گویی به لمس بیشتر را به ارمغان می آورد. به طور کلی می توان گفت که اسنپدراگون ۸۸۸ در زمینه عملکرد هیولایی محسوب می شود که به کمک نسل دوم Sensing Hub و Hexagon 780 DSP مدیریت بی نقصی را در زمینه عملکرد پس زمینه دستگاه ارائه می دهد تا شما بتوانید بدون هیچ مانعی به بازی کردن ادامه دهید.

مزایا و معایب

مزایا

  • این تراشه پرچمدار احتمالا به گوشی های پرچمدار گران قیمت محدود خواهد بود
  • عملکرد گیمینگ فوق العاده روان

معایب

  • بهبود عملکرد و پشتیبانی از شبکه 5G می تواند سبب فشار بر باتری برخی گوشی ها شود
  • تنها در گوشی های گران استفاده خواهد شد

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

دستگاه های محبوب عرضه شده با این تراشه

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ تا به اینجا نیز در برخی گوشی های پرچمدار امسال استفاده شده است. سری پرچمدار گلکسی اس ۲۱ سامسونگ از اسنپدراگون ۸۸۸ برای کاربران آمریکایی استفاده کرده است. دستگاه دیگری که با این تراشه نسل جدید عرضه شده است می ۱۱ شیائومی است. دیگر گوشی هایی که گفته می شود قرار است با این پردازنده جدید عرضه شوند iQoo 7 ، راگ فون ۶ ایسوس، ویوو X60 پرو+ ،‌ سری وان پلاس ۹ و … هستند. همچنین خبر ها حاکی از عرضه ردمی K40 پرو در هفته های آتی است و ریلمی نیز همین امروز از ریلمی GT 5G با همین پردازنده پرچمدار رونمایی کرد.

اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ - اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ – اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ

اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ توانسته است بهبود زیادی در عملکرد کلی در مقایسه با سری قبلی پردازنده های اگزینوس این شرکت داشته باشد. مهاجرت به معماری ۵ نانومتری نتایج مثبت زیادی برای سامسونگ داشته است و حالا اگزینوس ۲۱۰۰ می تواند عملکرد خیلی بهتری در گیمینگ ارائه دهد و برای کارهای سنگین نیز کاملا مناسب است. در مقام مقایسه می تواند گفت که بالاخره اگزینوس ۲۱۰۰ را می توان به عنوان یک پردازنده به حساب آورد که تا حدودی توانسته است در حد و اندازه های دیگر پردازنده های پرچمدار بازار ظاهر شود و این موضوع نیز به نوبه خود تاثیر به سزایی در بازاریابی گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت.

مزایا و معایب

مزایا

  • فوق العاده بهتر از نسل قبلی
  • در حالت کلی برای گیمینگ مناسب است

معایب

  • هنوز به خوبی اسنپدراگون ۸۸۸ نیست

 

تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ رسما معرفی شد: تراشه ۵ نانومتری با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

 

دستگاه های محبوب عرضه شده با این تراشه

تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ احتمالا فقط در گوشی های پرچمدار سامسونگ حضور خواهد داشت  و در حال حاضر نیز در گلکسی اس ۲۱ ، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین انتظار می رود که اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی های آتی سری گلکسی نوت، که احتمالا گلکسی نوت ۲۱ نامگذاری شوند نیز، استفاده شود.

دایمنسیتی +۱۰۰۰ مدیاتک

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ - دایمنسیتی +۱۰۰۰ مدیاتک

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ – دایمنسیتی +۱۰۰۰ مدیاتک

تلاش اصلی مدیاتک با معرفی دایمنسیتی +۱۰۰۰ این بود که ثابت کند که لازم نیست برای داشتن یک پردازنده پرچمدار که عملکرد قوی در زمینه گیمینگ دارد و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می کند، حتما به سراغ یک گزینه خیلی گران قیمت بروید. این دقیقا همان چیزی است که مدیاتک با معرفی این پردازنده به دست آورده است. این پردازنده دارای طراحی هشت هسته ای می باشد که چهار هسته عملکرد بالاتری از دیگر هسته ها دارند. در نتیجه بازی کردن با گوشی هایی که به دایمنسیتی +۱۰۰۰ مدیاتک مجهز شده اند، تجربه نسبتا روانی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. این چیپست همچنین از رفرش ریت ۱۴۴ هرتز پشیبانی می کند که در حال حاضر بالاترین رفرش ریتی است که می توانید از یک گوشی گیمینگ انتظار داشته باشید.

مزایا و معایب

مزایا

  • ارزش بالا نسبت به قیمت
  • پشتیبانی از شبکه 5G در هر دو سیم کارت
  • تجربه گیمینگ روان

معایب

  • در اوج عملکرد نیز خیلی پایین تر از اسنپدراگون ۸۶۵ قرار دارد
  • از لحاظ بهینه سازی مصرف باتری زیاد عالی نیست

 

چیپست مدیاتک دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس 5G با پشتیبانی از دو سیم کارت 5G رسما معرفی شد

 

دستگاه های محبوب عرضه شده با این تراشه

از گوشی های هوشمندی که در حال حاضر از این تراشه جدید مدیاتک استفاده می کنند، می توان اوپو رنو ۵ پرو 5G و ریلمی ایکس ۷ پرو 5G را در بازار هند نام برد. در بازار های بین المللی نیز ردمی K30 اولترا شیائومی و همچنین iQoo Z1 5G نیز از این تراشه استفاده می کنند. شایعه شده است که دستگاه های بیشتری نیز به زودی عرضه شوند.

کوالکام اسنپدراگون +۸۶۵

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ - کوالکام اسنپدراگون +۸۶۵

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ – کوالکام اسنپدراگون +۸۶۵

کوالکام اسنپدراگون +۸۶۵ یک ارتقا دوره ای برای پردازنده فوق العاده تحسین شده اسنپدراگون ۸۶۵ بود. در کل می توان گفت که کوالکام این پردازنده را برای استفاده به عنوان یک تراشه گیمینگ بهینه سازی کرد و از ارتقا های اصلی مشاهده شده در این چیپست می توان به سرعت کلاک بیشتر برای عملکرد سریع تر هسته، و ۱۰ درصد افزایش سرعت کلاک در پردازنده گرافیکی اشاره کرد که از این طریق کوالکام میخواست اطمینان حاصل کند که این تراشه عملکرد کلی و گرافیکی سریع تری نسبت به نسل قبل خواهد داشت.  کوالکام اسنپدراگون +۸۶۵ یک تراشه پرچمدار بود که برای گیمینگ بهبود پیدا کرده بود و افزودن ویژگی های ارتباطی همچون وای فای 6E و بلوتوث ۵.۲ آن را بهتر از پیش نیز کرد.

مزایا و معایب

مزایا

  • یکی از بهترین پردازنده ها در عملکرد کلی
  • ویژگی های ارتباطی عالی
  • عملکرد گیمینگ تحسین برانگیز

معایب

  • عرضه خیلی محدود در گوشی ها
  • ممکن است به دلیل ارتقا های متعدد در مدت زمان کوچک به فراموشی سپرده شود

 

تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس رسما معرفی شد: پشتیبانی از Wi-Fi 6E و GPU قوی تر

 

دستگاه های محبوب عرضه شده با این تراشه

اسنپدراگون +۸۶۵ به اندازه اسنپدراگون ۸۶۵ محبوب نبود زیرا هم در میانه عمر چیپست قبلی معرفی شد و هم اینکه از لحاظ اقتصادی فقط برای شرکت های بزرگ سازنده گوشی هوشمند مناسب بود. در هر صورت این چیپست در دستگاه هایی همچون راگ فون ۳ ایسوس، دو گوشی تاشو سامسونگ (گلکسی Z Flip 5G ، و گلکسی Z Fold 2 5G) و نسخه بین المللی سری گلکسی نوت ۲۰ مورد استفاده قرار گرفت.

اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ - اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ و دیگران در زمینه گیمینگ – اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ

اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ پردازنده پرچمدار این شرکت برای گوشی های سال ۲۰۲۰ خود بود. این پردازنده به عنوان پاسخ سامسونگ به کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه شد. هرچند در زمینه عملکرد کلی نتوانست به هدف تعیین شده برسد، اما با این وجود اگزینوس ۹۹۰ تجربه گیمینگ خوبی برای بسیاری از بازی های اندرویدی به ارمغان می آورد. به خودی خود پردازنده قابلی به حساب می آید، اما پیش از آنکه آن را با رقیبانش مقایسه کنید. علیرغم این محدودیت ها، همچنان به عنوان یکی از بهترین پردازنده ها برای بازی با گوشی هوشمند به حساب می آید، که توجیه کننده جایگاه آن به عنوان یک پردازنده پرچمدار می باشد.

مدل اگزینوس ۹۹۰ گلکسی نوت ۲۰ اولترا تا ۲۰٪ عملکرد پایین ترین نسبت به مدل اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس دارد

مزایا و معایب

مزایا

  • عملکرد کلی روان

معایب

  • در زمینه عملکرد به خوبی سایر رقیبانش نیست
  • عملکردش در زمینه بهینه سازی باتری عالی نیست

 

سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990) با هسته پرچمدار M5 و حافظه رم LPDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 رسما معرفی شد

 

دستگاه های محبوب عرضه شده با این تراشه

تراشه اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ را می توان در سری گلکسی اس ۲۰ ، سری گلکسی نوت ۲۰ و گوشی تاشو گلکسی Z Flip مشاهده کرد.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این پردازنده ها را برای تجربه گیمینگ روی موبایل ترجیح می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خب این طبیعیه پردازنده های A x Bionic به دلیل سخت افزار و پایداری و هماهنگی نرم افزار خیلی قوی تره و گوشیای گیمینگ و پرچمدار هم از اسنپ بهره می برند ولی صبر کنند با همکاری سامسونگ و AMD چیپستاش به زودی قوی تر از اینا میشه ( طبق بنچمارکایی که اومده )

تا جایی که من می دونم تو نرم افزار 3d mark که بنچمارک تخصصی ارزیابی عملکرد گوشی تو گرافیک و گیمینگه کایرن 9000 با اختلاف اوله .
سری میت 40 با اختلاف بهترین گوشی های جهان برا گیمینگ اند به 3 دلیل
1- بهترین عملکرد گرافیکی و گیمینگ
2- داغ نکردن بر خلاف اگزینوس 2100 و اسنپ 888
3- کیفیت صوتی خیره کننده با بلندگوهای استریو همسان که شما رو غرق در موصیقی می کنه

m.b

دیگه کم کم داشتم باور میکردم که تو خط آخر به موصیقی برخوردم و هر چی بافته شد پنبه شد متأسفانه… ایشالله دفعه بعد…

شما که فن هوآوی هستی نظرت اینطوریه ولی باید یکم بیشتر فکر کرد.
آخه اسپیکر به پردازنده چه ربطی داره؟؟

صدرا مخملی

علی جان خیلی ضایعی تو داری کرین 9000 رو با اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 و a14 بایونیک مقایسه میکنی اپل که کلا همیشه برتره اون که هیچ ولی تو اندرویدی ها هم کرین 9000 عملکردش به 990 هم نمیرسه !!!

Mahdi

A14 بهترین پردازنده هست ولی بنظر من مثل ببر بدون دندونه چون باتری این سری خیلی زود تموم میشه اونم موقع بازی کردن ، یه چیزی هم هست اینکه داغ میکنن چون خنک کننده نداره

Taha

مهدی اشتباه نکن عملکرد باتری آیفون ها ( به جز ۱۲, مینی) در حد معقولی هست و شاید ظرفیتش غلط انداز باشه ولی همه چیز به ظرفیت نیست و به توان خروجی هم خیلی ربط داره و تاثیر زیادی هم داره.

Mahdi

پابجی میگن بعد ۳ ساعت گوشی خاموش میشه

Taha

۱۲ مینی شاید ولی ۱۲ و پرومکس فک کنم ۵/۶ ساعت رو بدن

Farcry

ببخشید پیام ت رو تازه الان دیدم.پابجی و بازی های این مدلی رو روش بازی نکردم ولی توی کارهای عادی که باهاش انجام دادم شارژدهی اون مثل آیفون ۱۱ بوده.

Mahdi

کار های روزمره رو میدونم عالی هست ولی تو بازی های سنگین زیاد نمیشه روش حساب کرد ، حیفه پردازنده ای۱۴ با باتری ضعیف و صفحه ۶۰ هرتزی هدر بره

Dr.Nazer

۱۲ پرو مکس هم فرق خاصی نداره همه تو بازی ۳، ۴ ساعت اسکرین میدن و بعد هم خدانگهدار.
ولی غیر از بازی واقعاً باتری‌ها حتی ۱۲ مینی هم قابل قبوله.
طبق چیزی که یادمه مینی ۴ تا ۶ و نیم ساعت، معمولی ۵ تا ۱۰ ساعت! پرو هم تقریباً با معمولی یکیه ولی معمولاً تا حد خیلی کمی ضعیف‌تره.
پرو مکس هم تا ۱۲ ممکنه بره

Taha

منو ضایع می‌کنید؟
خداوند یاور و نگهدار شما باشد

آقا مهدی من با نظرت کاملا موافقم.
تو گوشی های رده بالا اندرویدی با یه ساعت کالاف حدودا ۱۵ تا ۲۰ درصد میره ولی طبق ویدئوهایی که از سری آیفون ۱۲ دیدم حدود ۲.۵ برابر تو یه ساعت باتری خالی میشه و باید بزنی شارژ.
این خیلی عجیبه که خب آقای اپل به جای اینکه ترانزیستوراتو افزایش بدی کاری کن تو بازی باتریت کم نیاره.
حتی ظرفیت آیفون ۱۲ پرومکس از آیفون ۱۱ پرومکس پایین تره حداقل کاش یه ۵۰۰ میلی آمپر ساعت میزد.

ولی کسی قبول نمیکنه ، حتی شجاری هم که طرفدار آیفون و وانپلاسه گفت بعد ۳ ساعت باید گوشی رو بزنی به شارژ

اون که آره

Taha

شجاری فقط ترول وانپلاس هست زیاد ترول اپل نیست‌

Mahdi

از ویدیوهاش معلومه ترول اپل هم هست ، انواع ویدیو واسه اپل میسازه ، ولی از یه چیزش خوشم اومد از مدیاتک متنفره 😂

Elyas

خب a13 و a12 چی اونا خوب نیستن یعنی؟؟؟

Farcry

درمورد عملکرد باتری من حرف تون رو قبول ندارم چون خودم چند روزی با آیفون ۱۲ کار کردم میگم (قبلش آیفون ۱۱ داشتم) باتریش به خوبی نسل قبله و حتی یه مقدار بهتره (حالا این میتونه مربوط به بهینیگی A14 و ios باشه و یا ۶۰ هرتز بودن اون) توی خیلی از تست های یوتوب هم ۱۲ پرو مکس عملکرد خوبی در مقایسه با پرچمدار های دیگه با باتری ۵۰۰۰ داشته و همین ترنجی هم پوشش داد و ۱۲ پرو مکس از نسخه اسنپ اس ۲۱ الترا شارژدهی بیشتری داد.
درمورد داغ شدن حرف تون درسته یه گرم شدن اون قابل حس هست ولی خب بقیه پرچمدار ها مثل mi 11 و s21 ultra هم همین مشکل دارن.

Mahdi

پشت سر هم چند ساعت پابجی میره؟

اوّلاً در مورد پردازنده های اپل دوتا نظر هست.
یکی اینکه سری آیفون ۱۲ با توجه به باتری ضعیفشون تو کارای روزمره عالی عمل میکنن و حداقل تا یه روز شارژدهی دارن ولی تو بازی های سنگین متاسفانه و بدبختانه فاجعه هستن و این چیزی که اپل توش خساست داشته.😑😑😑
دوماً چیزی که در مورد طول عمرباتری اپل و سایر برندا میگی اشتباهه. درسته چیپستای اندرویدی نسبت به اپل پایداری و کنترل دماشون کمه ولی تو دو سه ساعت بازی های سنگین با اپل کنی فاتحه باتری خوندس و باید بذاری شارژ در حالی که گوشیای اندرویدی تو مصرف باتری تو بازی از اپل بهتر عمل میکنن.

amir_galaxy

دوستان یه بحثی دارم راجع به دوربین اس ۲۱ الترا،برام خیلی عجیبه که ادعاهای dxo رو هیچ سایت و یوتوبری تایید نکرده،از اینور من هرچی مقایسه دیدم توش خیلی خوب عمل کرده.مثلا توی مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مگس حداقل تو ۷۰ درصد بهتر عمل میکنه.مقایسه هاش رو با اس ۲۰ الترا ببینید،توی زوم قشنگ یه سر و گردن بالا تر از اس ۲۰ الترا س بعد اونوقت نمره زومش از اس ۲۰ الترا کمتره تو dxo.اگه مقایسه های یوتوب های معروف یا سایت های معتبر رو ندید من براتون بفرستم.mbkhd,the verge,اندروید اتیوریتی و … بهش لقب بهترین کمرافون رو دادن یا جزو بهترین.the verge که گفته بهترین دوربین اندرویدی که باهاش کار کردم.من واقعا هنگام.نظرتون چیه ؟ داستان این امتیاز dxo چی میتونه باشه؟

Mahdi

سلفی وانپلاس ۸تی ۸۲

Mb.Pcr

چه بد یعنی از ای ۷۱ هم پایین تر ؟

Mahdi

سلفیش ۸۲ شد ای۷۱ دوربین اصلیش ۸۴

Mb.Pcr

با سلام
(در بازار های بین المللی نیز ردمی K30 اولترا شیائومی و همچنین iQoo Z1 5G نیز از این تراشه استفاده می کنند)
مطالب حق یا اینکه واقعا کی ۳۰ اولترا جهانی اومد ؟
عجیب تر اینکه نوشتید اگرینوس ۹۹۰ برای بازی خوبه در حالی که به نظرم درست نیست

کاملا اشتباه میکنی.
اولاً لیتیوگرافی اسنپ ۶۷۸ اگه اشتباه نکنم ۱۰ نانومتریه و اسنپ ۷۲۰ هشت نانومتریه.
دوماً سرعت هسته های ۶۷۸ از ۷۲۰ کمتره.
سوما همیشه اسنپ دراگون سری ۶۰۰ برای میانرده هاست و سری ۷۰۰ از میانرده بالا حساب میشه. ( حتی Pixel 5 هم باتوجه به اینکه پرچمدار گوگل هست ولی با هماهنگی نرم افزار و اسنپ ۷۶۵ عملکردش خیلی خوب بوده گرچه به سری ۸۰۰ اصلا نمیرسه.)

Mb.pcr
ببخشید این ریپلای برای کامنت پایینی توئه نه این بالایی.🙏🏻

پیکسل۵ کجاش پرچمداره؟ پرچمدار یعنی گوشی که تراشه پرچمدار داشته باشه

AŁɪ

A14x داره میاد و روی آیپد آنتوتو رو جر میده 😈

Mb.Pcr

شنیدم که اسنپ ۶۷۸ هم اندازه اسنپدراگون ۷۲۰ جی قدرت داره(kimovilاین ادعا رو کرده )
اونایی میگن درسته لایک کنن با ذکر دلیل (۲۰ نمره )
اونایی که میگن حق گفتم و همه اینها مطالب طنزه دیسلایک بدون ذکر دلیل (سوال امتیازی 25نمره )

AŁɪ

kimovil ) = 💩

Mahdi

نه پایینتره اونم زیاد نه

afsoon

خب سری ای اپل فوق العاده هستن کوالکام هم نباید ترسی ازشون داشته باشه چون بازار متفاوتی داره و نیازی واسه جنگیدن ندارع خیلی .اگزینوس هم که رقیب خاصی حساب نمیشه فعلا و دراینده نزدیک هم بعید می‌دونم رقیب سختی بتونه بشه .اما مدیاتک .انگاری این کمپانی داره وحشتناک رقیب بدی میشه واسه کوالکام .با قیمت کمتر و فناوری هم سطح شاید در آینده خیلی نزدیک بتونه کمر کوالکام هم به زمین بزنه که اصلا بعید نیست ..کایرین هم فوق العاده هست اما با این وضع تحریم ها فکر نکنم بدون برداشتن تحریم ها بتونه عمری داشته باشه ..فعلا در اندورید قصد خرید داشته باشید اولویت رو بزارید روی کوالکام چون واقعا حدالق یک سرو گردن بهتره

Mahdi

دَتس ترو

mr.veyani

870
چی بس

Mohammadr

ازونجا که بحث در زمینه گیمینگ هست:
درسته a14 خیلی پردازنده قوی و خوبیه، اما اسنپ 855 هم رو اکستریمم بازی هارو ران میکنه با صفحه 60 هرتزیشون…
یعنی این قویتر بودن از همه! باید در کنار پنل 90 یا 120 هزتری میبود که میشد در “گیم” لذتشو برد، نه با این همه قدرت، بازم رو 60 فریم بازی کنی…
باتریشم ک دوستان گفتن..

Mahdi

بالا هم گفتم حیفه پردازنده ای۱۴ با باتری ضعیف و صفحه ۶۰ هرتزی هدر رفت

Mahdi

A14اپل از همشون بهتره بعد۸۸۸ و ۲۱۰۰۰ اگه بر نخوره به سامسونگ فنا

صدرا مخملی

چرا دیس لایک میدید راست میگه دیگه a14 بایونیک از تمام پردازنده های روی گوشی های دیگه قویتره داره در مورد پردازنده میگه نه خود گوشی!

Finch

بازم مثل همیشه کسی کایرین رو پردازنده حساب نکرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد