حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۱ فقط در ۲۰ درصد گوشی های اندرویدی دیده می شود!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اندروید ۱۱، گوگل

پس از ۶ ماه از عرضه اندروید ۱۱ توسط گوگل، تقریبا از ۵ گوشی اندرویدی فقط یکی از آن ها به اندروید ۱۱ مجهز شده است. به گفته گوگل، رشد سهم اندروید ۱۱ پس از ۶ ماه از زمان عرضه در میان دیگر نسخه های اندرویدی که تاکنون منتشر شده است بهترین آمار را به خود اختصاص داده است. داده های جدید حاکی از آن است که سرعت رشد اندروید ۱۱ در مدت مشابه از سایر نسخه های اندرویدی بیشتر است.

اندروید ۱۱ فقط در ۲۰ درصد گوشی های اندرویدی اجرا می شود

طبق داده های StatCounter، پذیرش اندروید ۱۱ در چند ماه گذشته واقعا افزایش زیادی یافته است. در ایالات متحده ، جایی که ما شاهد عرضه و توزیع دستگاه های گوگل و سامسونگ با سیستم عامل جدید بوده ایم، بیش از ۲۰ درصد تلفن ها از Android 11 استفاده می کنند. این نسخه از اندروید تقریبا از اندروید ۹ پیشی گرفته است ولی همچنان نسخه اندروید ۱۰ پیشتاز سیستم عامل گوگل است و بزرگ ترین سهم بازار گوشی های اندرویدی را در اختیار دارد.

سهم اندروید ۱۱

سهم اندروید ۱۱

StatCounter داده های سایر نقاط جهان را نیز نشان می دهد، از جمله کانادا ، انگلیس ، آلمان و اقیانوسیه. استفاده از اندروید ۱۱ بدون توجه به میزان استفاده از آن در هر برند، در یک مسیر صعودی قرار دارد. شش ماه پس از انتشار ، احتمالاً اعداد و ارقام در حد انتظار گوگل نیستند. اما تلفن های اندرویدی آنقدر زیاد در بازار وجود دارد که به روزرسانی آن ها به آخرین نسخه یک چالش اساسی و بزرگ برای شرکت های تولیدکننده و گوگل است.

توزیع آخرین نسخه های اندروید از نظر زمانی، حداقل در اوایل عرضه این سیستم عامل کار دشواری است. اما به نظر می رسد اوضاع در حال بهبود است و احتمالاً طی چند ماه آینده آپدیت های اندروید ۱۱ به گوشی های بیشتری از شرکت های مختلف راه پیدا کند.

آمار توزیع رسمی سیستم عامل اندروید بر روی گوشی هوشمند فقط در Android Studio در دسترس است، بنابراین دیدن آن برای همه در دسترس نیست.

 

گوشی رول شونده اوپو ایکس ۲۰۲۱ : نکات مثبت و منفی در تجربه کاربری

 

گوگل سخت تلاش کرده است تا از طریق ابتکاراتی مانند Project Treble به روزرسانی نرم افزاری سیستم عامل خود را تسریع کند و همچنین برای پشتیبانی از چهار نسخه اندروید برای چیپست های جدید اسنپدراگون با کوالکام همکاری کرده است. این بدان معناست که وقتی کاربران گوشی اندرویدی جدیدی خریداری می کنند، بتوانند تا ۴ نسخه بعدی اندروید را از طریق آپدیت های نرم افزاری به روزرسانی کنند.

گوشی شما چه نسخه ای از اندروید را اجرا می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
samouelkarter

اندروید 4.4.2 دارم!!!

این روش آپدیت دادن توسط گوگل واقعا یک فاجعه است اینو با ویندوز مایکروسافت مقایسه کنید که چندین سال آپدیت میگیره!
من حاضرم برای ورژن جدید پول هم به گوگل بدم اما مجبور نباشم الکی گوسیمو عوض کنم و در نتیجه به محیط زیست آسیب برسونم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی