حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری وان پلاس ۹ : هر آنچه از پرچمدار بعدی وان پلاس می دانیم

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | شایعات، وان‌پلاس

۲۰۲۰ سالی ماندگار برای وان پلاس بود. آنها این سال را با عرضه اولین پرچمدار «حقیقی» خود، وان پلاس ۸ پرو آغاز کردند و پس از آن نیز این شرکت پس از سال ها یک دستگاه میان رده عرضه کرد، وان پلاس نورد. آنها سپس سبد محصولات خود را گسترده تر کردند تا دستگاه های اقتصادی تری را به سری نورد اضافه کنند. آنها حتی به بازار ایربادهای بیسیم نیز وارد شدند. امسال ما انتظار داریم که این شرکت شرایط را بهتر کند و برخی از بهبود های مورد انتظار را به رنج گسترده محصولاتش و اول از همه سری پرچمدار ۲۰۲۱، همان سری وان پلاس ۹ بیاورد.

سری وان پلاس ۹ : هر آنچه از سری پرچمدار بعدی وان پلاس می دانیم

انتظار می رود که این شرکت از سری وان پلاس ۹ در ماه آینده رونمایی کند و شایعه شده است که این بار این سری شامل سه دستگاه مختلف خواهد بود. در ماه های اخیر اطلاعات زیادی درباره این گوشی ها لو رفته است و ما در اینجا هر آنچه از آنها می دانیم را جمع آوری کرده ایم.

تاریخ عرضه سری وان پلاس ۹

سال گذشته کمی پس از عرضه وان پلاس 8T شاهد اولین مورد لو رفته از سری وان پلاس ۹ بودیم که در آن اعلام شده بود وان پلاس قصد دارد نسل جدید دستگاه های پرچمدار خود را چهار هفته زودتر از برنامه همیشگی عرضه کند. اگر این مورد درست از آب در بیاید،‌ پس سری وان پلاس ۹ باید حدودا ماه بعد معرفی شود. وان پلاس نه این شایعه را تایید و نه رد کرده است، اما همین که سامسونگ سری گلکسی اس ۲۱ خود را امسال زودتر از زمان معمول معرفی کرده است، دلایل زیادی به وان پلاس برای جلو انداختن برنامه های خود می دهد.

سری وان پلاس ۹ : نسخه های پایه، پرو و لایت

برخلاف سال های گذشته، انتظار می رود که امسال وان پلاس از سه دستگاه جدید به عنوان سری وان پلاس ۹ رونمایی کند. نسخه پایه وان پلاس ۹ نام خواهد داشت، وان پلاس ۹ پرو پرچمدار اصلی خواهد بود و وان پلاس ۹ لایت نیز عضو اقتصادی تر این سری است. اگرچه تاکنون اطلاعات زیادی در رابطه با وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو منتشر شده است که وجود آنها را تایید می کند، ولی اطلاعات زیادی در رابطه با وان پلاس ۹ لایت منتشر نشده است. شایعات منتشر شده از این حکایت دارند که این پرچمدار اقتصادی یا وان پلاس ۹ لایت نامیده خواهد شد و یا وان پلاس 9E. همچنین گفته می شود که این دستگاه از سخت افزاری مشابه وان پلاس 8T بهره خواهد برد.

شایان ذکر است که بر اساس اطلاعات منتشر شده این سری احتمالا با کد «لیموناد» شناخته می شود. این سری شامل پنج نسخه با کد های Lemonade، Lemonadet، Lemonadev، Lemonadep، Lemonadept خواهد بود. با تجربه ای که از کدهای نامگذاری وان پلاس داریم، می توان این دستگاه ها را شناسایی کرد:

Lemonade= وان پلاس ۹

Lemonadet= وان پلاس ۹ T-Mobile

Lemonadev= وان پلاس ۹ Verizon

Lemonadep= وان پلاس ۹ پرو

Lemonadept= وان پلاس ۹ پرو T-Mobile

وجود پنج نسخه توسط یک منبع دیگر که شماره مدل این دستگاه ها را منتشر کرده است، تایید شده است. بر اساس این منبع، شماره مدل وان پلاس ۹ برابر با LE2110، LE2117، و LE2119 خواهد بود و شماره مدل وان پلاس ۹ پرو نیز LE2120 و LE2127 خواهد بود. تا به اینجای کار نتوانسته ایم هیچگونه کد یا شماره مدلی از وان پلاس ۹ لایت یا همان 9E پیدا کنیم.

ساعت هوشمند وان پلاس ممکن است ساعت اپل را به چالش بکشد

شایان ذکر است که وقتی سال گذشته اطلاعات مربوط به سری وان پلاس ۸  شروع به انتشار کرد،‌ شایعات و موارد زیادی به یک دستگاه سوم و اقتصادی تر در این سری اشاره داشت. این دستگاه وجود خارجی داشت،‌اما در کنار سری وان پلاس ۸ معرفی نشد و بعدتر با عنوان وان پلاس نورد عرضه شد. به همین خاطر ممکن است وان پلاس 9E چیزی جز جانشین وان پلاس نورد نباشد که در این صورت در کنار سری وان پلاس ۹ در ماه آینده عرضه نخواهد شد.

طراحی

در طول چند ماه اخیر، ما شاهد تصاویر و رندرهای لو رفته زیادی از وان پلاس ۹ و نسخه پرو بوده ایم که دید خوبی از طراحی به روز شده آنها به ما داده اند. در اینجا هر آنچه از این تصاویر منتشر شده دریافته ایم را با هم مرور خواهیم کرد:

وان پلاس ۹

رندر وان پلاس ۹

در ماه نوامبر سال گذشته بود که اولین رندرهای مربوط به وان پلاس ۹ در اینترنت منتشر شد. این رندر ها نشان دادند که وان پلاس ۹ از یک طراحی جدید برای پنل پشتی خود بهره خواهد برد که به گوشی های جدید معرفی شده در چند ماه اخیر شباهت دارد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این دستگاه از یک بخش دوربین مستطیل شکل در گوشه بالای دستگاه بهره می برد که سه حسگر و یک فلاش LED را در خود جای داده است.

در سمت جلو، دارای یک صفحه نمایش مسطح با یک حفره در گوشه سمت چپ نمایشگر است که دوربین سلفی را در خود جای داده است. این منبع همچنین اعلام کرد که این مدل از یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی با حداکثر نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد. البته یک لو دهنده معروف وان پلاس تردید خود را درباره رندرهای لو رفته ابراز کرد اما پس از اینکه تصاویر واقعی این دستگاه منتشر شد، متوجه شدیم که رندر های اولیه درست بوده اند.

 وان پلاس ۹

تصاویر جدید لو رفته اطلاعات بیشتری را در مورد طراحی دستگاه، از جمله پنل پشتی براق، حضور برند Ultrashot بر روی ماژول دوربین و قرار داشتن یک لوگو عجیب به جای برند وان پلاس، در اختیار ما قرار دادند. همچنین متوجه شدیم که این دستگاه دارای یک میکروفون دوم با قابلیت نویز کنسلینگ در لبه ی بالایی است، درگاه USB Type -C در پایین دستگاه  و بین شیار اسپیکر و درگاه سیم کارت قرار دارد و سایر دکمه ها نیز همانند طرح عادی در گوشه های سمت راست و چپ قرار دارند. همچنین رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه ۱۰۸۰×۲۴۰۰ یا همان +FHD اعلام شده است. شایان ذکر است که یک نسخه اولیه وان پلاس ۹ 5G سال گذشته با قیمت سرسام آور ۶۰۰۰ دلار در eBay به فروش رسید.

وان پلاس ۹ پرو

وان پلاس ۹ پرو

لو دهنده معروف OnLeaks برای اولین بار در نوامبر سال گذشته رندرهای مربوط به این مدل را منتشر کرد. بر اساس این رندرها این دستگاه از طراحی مشابه با وان پلاس ۹ برخوردار خواهد بود، هرچند بخش دوربین بزرگتر خواهد بود زیرا یک حسگر اضافه تر را در کنار یک فلاش چهار ضلعی جای داده است. همچنین متوجه شدیم که این مدل از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با لبه های خمیده برخوردار خواهد بود و حفره دوربین سلفی نیز در گوشه سمت چپ صفحه نمایش خواهد بود.

وان پلاس ۹ پرو

اخیرا یک کاربر یوتیوب با نام Dave2D از تصاویر نمونه اولیه وان پلاس ۹ پرو با برند Hasselblad بر روی ماژول دوربین رونمایی کرد. ویدیو منتشر شده تایید کرد که پرچمدار وان پلاس دارای صفحه نمایش با لبه های خمیده است و حفره دوربین سلفی نیز در گوشه سمت چپ نمایشگر قرار دارد. ترکیب دوربین چهارگانه این دستگاه نیز از دو حسگر بزرگ و دو حسگر کوچک تشکیل شده است. فلاش LED به شکل گرد است، ‌در حالی که در رندرهای قبلی به شکل چهار ضلعی بود. حسگر فوکوس لیزری و یک میکروفون نیز در بخش دوربین قرار دارند. این تصاویر همچنین تایید کردند که این دستگاه از صفحه نمایش +QHD با نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز، فریم فلزی باریک، و پنل پشتی طوسی براق همانند نمونه دیده شده در تصاویر وان پلاس ۹ برخوردار است.

وان پلاس ۹ لایت یا 9E

ما تا به اینجای کار هیچ رندر یا تصویری از وان پلاس ۹ لایت مشاهده نکرده ایم. به محض اینکه تصویری از این دستگاه منتشر شود، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. تنها اطلاعاتی که از طراحی وان پلاس ۹ لایت داریم این است که دارای یک پنل پشتی پلاستیکی است و به منظور متفاوت کردن آن از وان پلاس 8T از یک طراحی معمول تر بهره خواهد برد.

مشخصات لو رفته وان پلاس ۹

وان پلاس ۹

همانطور که پیش از این اشاره کردیم،‌ گفته می شود که وان پلاس ۹ دارای یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی +FHD با حداکثر نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. احتمالا این دستگاه از چیپست پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده خواهد کرد که آن نیز به همراه حداقل ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 خواهد بود. مورد اخیری که از طرف لو دهنده معتبر وان پلاس Max J منتشر شده است، نشان از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری برای این دستگاه دارد. سال گذشته نیز اطلاعاتی منتشر شد که بر اساس آن وان پلاس ۹ از شارژ سریع ۶۵ وات، شارژ بی سیم ۳۰ وات و همچنین شارژ معکوس بی سیم پشتیبانی خواهد کرد. این منبع همچنین ادعا کرده است که این دستگاه به همراه شارژر ۶۵ وات در جعبه عرضه خواهد شد.

اگرچه تاکنون اطلاعات زیادی در مورد مشخصات دوربین وان پلاس ۹ منتشر نشده است، 91mobiles در گزارشی اعلام کرده است که این دستگاه دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فاصله کانون ۶ میلی متر، دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک حسگر سوم نامشخص است. ما حدس میزنیم که حسگر سوم یا یک حسگر مونوکروم خواهد بود و یا یک حسگر ماکرو. هنوز اطلاعاتی در مورد دوربین سلفی منتشر نشده است.

بخش های تحقیق و توسعه وان پلاس و اوپو ادغام خواهند شد

همچنین بررسی APK برنامه دوربین وان پلاس نشان داده است که این شرکت ممکن است از ویژگی های متعدد جدیدی برای دوربین سری وان پلاس ۹ رونمایی کند.  این ویژگی ها شامل حالت Tilt-shift، Focus peaking و حالت عکس برداری از ماه خواهد بود. شما می توانید با رفتن به این لینک اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی ها کسب کنید.

TechDroider در گزارش خود اطلاعات دیگری در مورد سخت افزار دوربین وان پلاس ۹ منتشر کرده است و ادعا کرده است که دوربین پشتی دستگاه ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود و دوربین سلفی نیز ۴.۱ مگاپیکسل می باشد. هرچند با توجه به اطلاعات منتشر شده پیشین، ما فکر می کنیم که این اعداد رزولوشن تصویر خروجی این سنسورها هستند نه رزولوشن خود سنسورها. احتمالا وان پلاس ۹ پیکسل ها را ترکیب خواهد کرد تا تصاویری با رزولوشن های مورد اشاره ۱۲ مگاپیکسل و ۴.۱ مگاپیکسل ارائه دهد که یعنی این دستگاه دارای یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه است.

وان پلاس ۹ پرو

وان پلاس ۹ پرو

مدل پرچمدار سری وان پلاس ۹ از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی +QHD با لبه های خمیده برخوردار خواهد بود که حداکثر نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز را ارائه می دهد. وان پلاس ۹ پرو نیز همانند وان پلاس ۹ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می کند. هرچند تصاویر منتشر شده حکایت از رم ۱۲ گیگابایتی این دستگاه دارد. در رابطه با حافظه داخلی نیز وان پلاس احتمالا با حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 3.1 شروع خواهد کرد و در مدل برتر حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت را نیز عرضه خواهد کرد.

در کمال تعجب مشخص شده است که وان پلاس ۹ پرو از باتری با ظرفیت مشابه با نمونه پایه – ۴۵۰۰ میلی آمپر – استفاده خواهد کرد. اگر این خبر درست باشد، دستگاه به سختی می تواند با صفحه نمایش +QHD و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز خود یک روز کامل را دوام بیاورد. هرچند شارژ سریع ۶۵ وات تا حد زیادی این مشکل را رفع خواهد کرد. وان پلاس ۹ پرو نیز از شارژ سریع بی سیم پشتیبانی خواهد کرد اما شارژر بی سیم پشتیبانی شده برای این دستگاه سریع تر از نمونه قبلی و ۴۵ وات است.

وان پلاس بند | OnePlus Band با قیمت ۳۴ دلار رسما معرفی شد

ما اطلاعات زیادی درمورد سخت افزار دوربین نسخه پرو نداریم، اما انتظار داریم که بهتر از دوربین مدل پایه باشد. در حال حاضر تنها چیزی که می دانیم این است که این شرکت در حال همکاری با Hasselblad، شرکت سوئدی سازنده دوربین برای سیستم دوربین پرچمدار آینده خود است.

خبر جدیدی از جانب لو دهنده معروف وان پلاس Max Jambor منتشر شده است که بر اساس آن وان پلاس ۹ پرو احتمالا به جای پنل LTPS AMOLED مورد استفاده در مدل های قدیمی تر، از صفحه نمایش LTPO برخوردار خواهد بود. در توضیح این پنل می توان گفت که گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز از صفحه نمایش LTPO استفاده می کردند که مصرف انرژی کمتری داشت و بدون نیاز به هیچگونه سخت افزار اضافی از نرخ به روزرسانی متغیر پشتیبانی می کرد. بنابراین می توان انتظار داشت که شاهد نرخ به روزرسانی متغیر در وان پلاس ۹ پرو باشیم.

وان پلاس ۹ لایت

در دسامبر سال گذشته Android Central در گزارشی اعلام کرد که وان پلاس ۹ لایت از سخت افزار مشابه با وان پلاس 8T بهره خواهد برد. این گزارش همچنین ادعا کرده است که این دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵، پنل امولد ۹۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات خواهد بود. آنها همچنین گفتند که ترکیب دوربین این دستگاه نیز با وان پلاس 8T یکسان خواهد بود.

ما در حال حاضر نمی توانیم مشخصات مربوط به صفحه نمایش و شارژ سریع را تایید یا رد کنیم، اما دلایلی داریم که نشان می دهد وان پلاس ۹ لایت با تراشه جدید اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه خواهد شد. این چیپست جدید که تنها نسخه سریع تری از اسنپدراگون ۸۶۵ است، امسال رونمایی شد و در طول مراسم رونمایی نیز کوالکام اعلام کرد که این چیپست امسال در یک دستگاه وان پلاس حضور خواهد داشت. وقتی این خبر را در کنار گزارش مورد اشاره قرار دهیم متوجه می شویم که این دستگاه از تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸۷۰ – و نه اسنپدراگون ۸۶۵ – استفاده خواهد کرد.

قیمت سری وان پلاس ۹

قیمت گوشی های وان پلاس در طول سال های مختلف به آرامی افزایش یافته اند و ما امسال نیز همین انتظار را داریم. اگرچه هنوز اطلاعات معتبری در رابطه با قیمت گذاری این دستگاه منتشر نشده است، وان پلاس ممکن است وان پلاس ۹ را در حدود قیمت وان پلاس 8T عرضه کند. احتمالا قیمت اولیه این دستگاه برای نسخه با رم ۸ گیگ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت حدود ۷۵۰ دلار باشد.

انتظار می رود که وان پلاس ۹ پرو کمی گران تر از وان پلاس ۸ پرو باشد و با توجه به اینکه قرار است دارای یک دوربین رده بالا باشد، می توان برچسب قیمتی ۹۵۰ دلار را برای آن انتظار داشت. Android Central در گزارش خود اعلام کرده است که وان پلاس ۹ لایت ۶۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

نظر شما درباره سری پرچمدار آینده وان پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

یکی از بهترین پرچمدارهای امسال

وان پلاس 9پرو قطعا بهترین پرچم سال خواهد بود!

Milad7

۸ پرو هنوزم عالیه 🙂 ببینیم نسل جدید چه میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد