حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری OnePlus 9 مشخص شد: سرعت شارژ زیاد و عمر باتری بالا!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | تست، عمر باتری، وان‌پلاس

وان پلاس معمولاً گوشی‌های رده بالا و پریمیوم را ارائه می‌دهد. البته این کمپانی، مدتی قبل وارد بازار گوشی‌های اقتصادی‌تر شد. اما پرچمداران این کمپانی، بخش اصلی فعالیت آن هستند. وان پلاس ٩، یکی از آخرین گوشی‌های پرچمدار OnePlus محسوب می‌شود. اکنون امتیاز DxO باتری OnePlus 9 مشخص شده است که قابل اتکا بودن این گوشی را نشان می‌دهد.

وان پلاس ٩

سری وان پلاس ٩ امسال با سه عضو مختلف رونمایی شد. وان پلاس ٩ نیز در این بین، از گوشی‌های جذاب بود.

 

وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو با همکاری Hasselblad رسما معرفی شدند

 

مجموعه DxOMARK و وان پلاس، بر سر تست کردن گوشی‌های جدید این کمپانی، به مشکل خوردند. وان پلاس گفت که دیگر گوشی را برای تست و بررسی به DxOMARK ارسال نمی‌کند. اما DxOMARK هر طور که شده بود، گوشی‌های جدید وان پلاس را تهیه کرده است. این بار، وان پلاس ٩ مورد بررسی قرار گرفته است و امتیاز DxO باتری آن منتشر شده است. اما بهتر است اکنون مروری بر مشخصات OnePlus 9 داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر سیمی ۶۵ واتی

– شارژر بی سیم ١۵ واتی

– سیستم عامل اندروید ١١ پایه

– ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در نسخه تست شده

امتیاز DxO باتری OnePlus 9

امتیاز DxO باتری OnePlus 9

گوشی‌های مجهز به تراشه Snapdragon 888، معمولاً از عمر باتری خوبی برخوردار نبوده‌اند. چرا که این تراشه، مصرف بسیار بالایی را داراست. اما ظاهراً این طلسم تا حدودی برای OnePlus 9 شکسته شده است. امتیاز DxO باتری OnePlus 9 بر اساس جمع بندی کلی نتایج آن، ٧٧ است. این امتیاز، نشان می‌دهد که سیستم باتری و شارژر OnePlus 9 تا حدود زیادی از رقبای خود جلوتر است. جالب است که بدانید شیائومی Mi 11 با همین تراشه و باتری بزرگ‌تر، بدترین باتری تست شده در DxOMARK را داراست!

در بخش بازدهی باتری، دگزومارک امتیاز ۵۶ را به این گوشی اعطا کرده است. بنابر تست‌های این مرجع، وان پلاس ۹ با استفاده‌های سبک، متوسط و سنگین، به ترتیب تا ۷۶، ۵۴ و ٣۴ ساعت دوام می‌آورد. در نتیجه، می‌توان بر روی میزان بازدهی باتری این دستگاه حساب باز کرد.

مقایسه عمر باتری OnePlus 9 با برخی از رقبا

مقایسه عمر باتری OnePlus 9 با برخی از رقبا

پس از تست‌های مربوط به بازدهی باتری، نوبت به تست سرعت شارژ این گوشی رده بالا می‌رسد. این گوشی، در دو بخش شارژر بی سیم و شارژر سیمی تست شده است. در وهله اول، DxOMARK می‌گوید که تنها ٢١ دقیقه طول می‌کشد OnePlus 9 تا ٨٠ درصد شارژ شود! زمان شارژ کامل باتری آن نیز برابر با ٣۶ دقیقه است. در ادامه این تست، DxOMARK به سراغ شارژر بی سیم وان پلاس ۹ رفته است. با این شارژر، OnePlus 9 در نیم ساعت اول تنها ٢٧ درصد شارژ می‌شود. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری آن نیز حدوداً ١١٧ دقیقه است. در کل، سرعت شارژ شدن این دستگاه در حد جذابی قرار دارد.

در انتهای این تست، امتیاز بهینگی OnePlus 9 نیز اعلام شده است. این گوشی موفق به کسب امتیاز ٧٨ در بخش بهینگی شده است. وان پلاس ٩ در رده خود، رتبه دوم را کسب کرده است. در جدول رده بندی کلی DxOMARK میز وان پلاس در جایگاه دوازدهم جای گرفته است.

نقاط ضعف و نقاط قوت مجموعه باتری و شارژر گوشی بالا رده وان پلاس

وان پلاس ۹ توانست نسبت به باتری و مشخصاتس که روی کاغذ دارد، ما را متحیر کند. دگزومارک ادعا می‌کند که OnePlus 9 در بخش نقاط قوت، دارای مواردی مانند عمر باتری دو روزه در حالت کارکرد متوسط، سرعت شارژ بسیار بالا و ماندگاری بالا در حالت آماده کار در این گوشی است. در مقابل، مصرف بالا در حین پخش ویدئو و بهینگی، از نقاط ضعف OnePlus 9 هستند.

چه نظری در مورد امتیاز DxO باتری OnePlus 9 دارید؟ انتظار شما از آن در چه حدی بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خخخ حتما دگزومارک امیتاز خوب داده تا بازم رابطش با وان پلاس خوب بشه ووخود وانپلاس گوشیو مستقیم بفرسته برای دگزو،البته من امتیاز گوشیهای دیگرو تو این بخش نمیدونم چقدره ولی تا جایی که میدونم امسال کوالکوم تو چیپست 888 خوب عمل نکرده منظورم تو بحث گرماست حالا شایدم وانپلاس تونسته گرمای چیپست رو بهینه تر کنه که اگه اینطوری باشه واقعا کارش درسته

mostafa3

امتیاز وان پلاس ۹ بخاطر شارژر سریع امتیازش بشدت بالا رفته
باتری خوبی نداره برید بررسی کنید سایر بخشها رو

Auroro

سرعت شارژ وایرلس مزخرفی داره، سه برابر سرعت شارژر سیمی طول میکشه تا فول شارژ بشه، ولی سرعت شارژش واقعا عالیه! و اینکه حداقل میشه به این گوشی اعتماد داشت و همین کافیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️