حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت وان پلاس ۹ حالت پانوراما هسلبلاد با نام XPan را به این سری اضافه می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، وان‌پلاس

در سال 1998، Hasselblad با Fujifilm همکاری کرده که نتیجه آن ایجاد XPan بود؛ یک دوربین فیلمبرداری 35 میلی‌متری که عکس‌ها را با فرمت استاندارد 36×24 میلی‌متر و پانوراماهای خیره‌کننده را در 24×65 میلی‌متر ثبت می‌کرد. این اولین دوربین فیلمبرداری با دو فرمت بود و در بین عکاسان به جایگاه حرفه‌ای دست یافت. درحالی‌که هسلبلاد هرگز نسخه دیجیتالی XPan را تولید نکرد، اما یک آداپتور برای دوربین‌های سری X خود ارائه داد که حالت پانوراما را به‌طور اختصاصی فعال می‌کرد. اخیرا اما، قابلیت پانوراما XPan هسلبلاد در آپدیت جدید گوشی‌های وان پلاس ۹، به این سری اضافه شده است.

قابلیت پانوراما هسلبلاد با نام XPan در آپدیت سری وان پلاس ۹

وان پلاس به‌تازگی حالت دوربین XPan را در سری OnePlus 9 معرفی کرده است. سازنده چینی با Hasselblad همکاری کرده تا حالت پانوراما را روی گوشی‌های خود بیاورد که دو فاصله کانونی را نیز ارائه می‌دهد: 30 میلی‌متر (2798×7552) و 45 میلی‌متر (2916×7872). حالت 30 میلی‌متری از لنز اولترا واید در وان پلاس 9 و 9 پرو استفاده می‌کند و حالت 45 میلی‌متری نیز متکی‌بر ماژول دوربین اصلی است. وان پلاس 9 و 9 پرو از ترکیب پیکسل‌ها برای ثبت عکس‌های 12 مگاپیکسلی درحالت عادی استفاده می‌کنند، اما برای حالت XPan، عکس از رزولوشن کامل 48 مگاپیکسل به بیش از 20 مگاپیکسل می‌رسد و تصویری با وضوح بالا ارائه می‌دهد.

قابلیت پانوراما هسلبلاد با نام XPan در آپدیت سری وان پلاس ۹

قابلیت پانوراما هسلبلاد با نام XPan در آپدیت سری وان پلاس ۹

نسبت منحصربه‌فرد XPan 65:24 مجموعه جدیدی از امکانات را برای ثبت عکس‌های واید ایجاد می‌کند و شما می‌توانید از قابلیت منظره‌یاب OnePlus 9 و 9 Pro برای مشاهده پیش‌نمایش زنده تصاویر استفاده کنید. حتی یک انیمیشن جالب از یک فیلم به‌محض ثبت عکس نمایش داده می‌شود که استفاده از حالت XPan را کمی سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

قابلیت پانوراما هسلبلاد با نام XPan

قابلیت پانوراما هسلبلاد با نام XPan

وان پلاس این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا عکس‌های XPan را به‌صورت رنگی و سیاه و سفید کلاسیک، با هر دو حالت بهینه‌سازی شده توسط Hasselblad، ثبت کنند. انتظار می‌رود عکسبرداری با فرمت منحصربه‌فرد جدید، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش را در پرچمداران وان پلاس ارائه کند. با آنکه گزینه عکس رنگی در این حالت موجود می‌باشد، اما در حالت تک رنگ است که ویژگی XPan واقعاً می‌درخشد و عکس‌های هنری ارائه می‌دهد.

Hsiaohua Cheng، مدیر تصویربرداری وان پلاس در مورد XPan بیان می‌کند:

همکاری با Hasselblad درحالت XPan به ما کمک کرده است تا تجربه افسانه‌ای خود را از مشاهده عکس‌های خود با فرمت 65:24 قبل از عکاسی وسیع و پانوراما در 30 و 45 میلی‌متر بازسازی کنیم. استفاده از حالت XPan در OnePlus 9 و 9 Pro به کاربران اجازه می‌دهد تا جهان اطراف خود را از طریق یک لنز منحصربه‌فرد ببینند، و ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که ببینیم چگونه از این فرمت توسط کاربران و عکاسان ما در سراسر جهان استفاده می‌شود.

قابلیت پانوراما هسلبلاد با نام XPan

قابلیت پانوراما هسلبلاد با نام XPan

حالت XPan از طریق بروزرسانی OxygenOS OTA (11.2.9.9) که از امروز منتشر شده است، فعال می‌شود. سری OnePlus 9 دارای دوربین‌هایی می‌باشند که در برابر بهترین گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرند و XPan یک ویژگی جذاب است که این دستگاه‌ها را متمایز می‌کند.

در کنار این حالت، آپدیت OTA دارای اصلاحاتی دیگری برای دوربین‌ها است، از جمله رفع تعادل رنگ سفید، کاهش نویز در عکس‌های کم نور و موارد دیگر که عموما شامل موارد زیر می‌باشند:

افزایش دقت تراز سفیدی خودکار
کاهش نویز در صحنه‌های کم نور و تاریک
رفع مشکلات شارپ کردن بیش از حد تصویر در حالت خودکار و حالت وضوح بالا
بهینه‌سازی نویز مربوط به چندین صحنه
بهبود وضوح، دامنه پویا و ثبات در حالت شب و حالت پرتره

چرا درجه IP گوشی وان پلاس ۹ پرو اهمیتی برای این شرکت ندارد؟

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما کمپانی وان پلاس می‌تواند با حالت جدید عکسبرداری XPan برای سری وان پلاس ۹ خود، دل عکاسان را بدست آورد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی