حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساعت هوشمند وان پلاس ممکن است ساعت اپل را به چالش بکشد

همه می دانیم که ساعت هوشمند وان پلاس در راه است، اما به لطف اطلاعات منتشر شده از یک پتنت، اکنون می دانیم که بیش از یک مدل از این دستگاه ساخته خواهد داشت یا حداقل دو نسخه مختلف که از میان آنها یکی را انتخاب کنید. تا به این جای کار اخباری در مورد اینکه دو مدل مختلف از ساعت هوشمند وان پلاس در کار خواهد بود منتشر شده است، اما جزئیات بیشتری از آنها نداشتیم. حالا به نظر می رسد که این پتنت جدید که در اداره حق اختراع و نشان های تجاری آلمان ثبت شده است، اطلاعات بیشتری را در این رابطه در اختیار ما قرار می دهد.

ساعت هوشمند وان پلاس

این پتنت دو ساعت هوشمند وان پلاس با بدنه یکسان را نشان می دهد که دو بند متفاوت دارند. ساعت های هوشمند با گستره متفاوتی از بند ها عرضه می شوند و این طبیعی است، اما این جنس بند است که اطلاعات بیشتری از برنامه های وان پلاس در اختیار ما می گذارد. در این پتنت دیده می شود که بند ها یکی از چرم (یا چیزی مشابه) و دیگری از چیزی شبیه به سیلیکون ساخته شده است.

اگر می خواهید ساعت را در موقعیت های حرفه ای همراه خود داشته باشید و یا با مُد روز پیش بروید، بند چرمی یک انتخاب کلاسیک برای شما خواهد بود. اما سیلیکون بیشتر مناسب شرایط ورزشی است زیرا بهتر می تواند با آب و عرق کنار بیاید. همچنین در این پتنت آمده است که شما می توانید بند ها را نیز تعویض کنید، چیزی که در هر ساعت هوشمند دیگر نیز امکان پذیر است. سوال اصلی اینجاست که آیا سخت افزار این دو مدل نیز فرق می کند؟

اپل واچ اسپورت نیز از مشخصات یکسانی با مدل پایه اپل واچ برخوردار بود، اما قیمتش ۲۰۰ دلار کمتر بود. دلیل آن نیز استفاده از آلومینیوم به جای فولاد ضد زنگ، استفاده از شیشه Ion-X به جای یاقوت کبود (که مقاومت بیشتری دارد)، پوشش پلاستیکی پشت ساعت و تعداد بند های قابل تعویض کمتر بوده است.

پتنت ثبت شده از ساعت هوشمند وان پلاس در آلمان

پتنت ثبت شده از ساعت هوشمند وان پلاس در آلمان

وان پلاس نیز ممکن است با استفاده از موارد ضعیف تر در نسخه ورزشی، همین کار را بکند. با این کار می تواند یک گزینه ارزان تر را نیز در اختیار افرادی قرار دهد که لزوما نیازی ندارند یک ساعت شیک همیشه همراهشان باشد. اگر شایعات درست از آب در بیایند، ساعت هوشمند وان پلاس چند ماه زودتر از اپل واچ ۷ وارد بازار خواهد شد. و تصور می کنیم تا این شرکت تلاش کند همانند کاری که در بخش گوشی های هوشمند انجام می دهد، در ویژگی ها و قیمت با اپل واچ رقابت کند. قیمت اپل واچ SE از ۲۷۹ دلار شروع می شود، بنابراین احتمالا رقیب نزدیک ساعت هوشمند وان پلاس خواهد بود.

اپل واچ سهم بالای ۵۰ درصدی از کل فروش ساعت های هوشمند در دنیا را دارد

هرچند ممکن است وان پلاس صرفا دو بند مختلف را پتنت کرده باشد تا کاربران بتوانند از بین آنها یکی را برای استفاده خود انتخاب کنند. البته پتنت ها همیشه به واقعیت تبدیل نمی شوند، بنابراین می بایست صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

😊😊 می تونی بسم االله

Milad7

وان پلاس از فلسفه ی وجودی خودش یه کفدار فاصله گرفته!!!

Milad7

*مقدار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد