حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس سامسونگ مشخص شد: بهتر از نسل قبل

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | تست، سامسونگ، عمر باتری

دو هفته پیش عمر باتری گلکسی اس ۲۱ مشخص شد و پس از آن با مشخص شدن عمر باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا دیدیم که واقعا عمر باتری در خانواده S21 نسبت به S20 خیلی بهتر شده است. بخش بزرگی از این پیشرفت مدیون نمایشگر با رفرش ریت تطبیق پذیر است و برخی از آن برای تراشه ۵ نانومتری بهینه تر. امروز عمر باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس سامسونگ هم مشخص شده که این هم بهتر از نسل قبل است.

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ پلاس توسط یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می شود. در مقایسه با مدل سال گذشته که باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی داشت، یک ارتقا کوچک اما قابل توجه است. همچنین این باتری در خانواده گلکسی S21 بیشتر به گلکسی اس ۲۱ اولترا (با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری) نزدیک است تا گلکسی اس ۲۱ (با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری). این نشان می دهد که گلکسی اس ۲۱ پلاس علاوه بر بدنه شیشه ای با کیفیت تر نسبت به مدل پایه، نمایشگر بزرگتر و باتری بهتر را به عنوان نقطه تمایز خود برای افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری، ارایه کند.

در حالی که تفاوت های زیادی بین مدل Plus و Ultra وجود دارد (از جمله وضوح، فناوری و رفرش ریت نمایشگر) اما گلکسی اس ۲۱ پلاس در واقع همان امتیاز کلی S21 Ultra را نشان می دهد، یک نتیجه عالی ۱۱۴ ساعته که با توجه به باتری کوچکتر، تقریبا منطقی است.

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس

با این حال آنها در باقی موارد نتایج یکسان ندارد. گلکسی اس ۲۱ پلاس به لطف رزلوشن پایین تر در واقع در پخش فیلم دقیقا یک ساعت از مدل Ultra پیشی گرفت و برای ۱۹ ساعت تماشای فیلم در حالت پرواز مناسب بود.

البته گلکسی اس ۲۱ پلاس نمی تواند کاملا با نتیجه وبگردی با Wi-Fi مدل اولترا (یعنی ۱۵ ساعت) مطابقت داشته باشد، با این وجود عدد تقریبا ۱۴ ساعت هم بسیار عالی است. در مقایسه با مدل گلکسی اس ۲۱ اما وبگردی از ۱۱ ساعت به ۱۴ ساعت افزایش را دارد که یک ارتقا تقریبا ۳۰ درصدی خوب برای یک ارتقا باتری تقریبا همین اندازه ای را نشان می دهد.

نتیجه عمر باتری برای تماس صوتی در گلکسی اس ۲۱ پلاس نیز طولانی تر از گلکسی اس ۲۱ اما کمتر از مدل اولترا است. در مقایسه با مدل اولترا حدود ۴ ساعت کاهش عمر باتری در تماس وجود دارد اما آیا واقعا برای ۴ ساعت تماس بیشتر می خواهید یک گوشی ۲۲۷ گرمی را مدام دم گوش خود بگیرید؟! (هندزفری بلوتوث البته بهترین راه حل است)

برای مقایسه با ۲ عضو دیگر خانواده گلکسی اس ۲۱ می توانید نتیجه عمر باتری آن ها را از مطالب زیر بخوانید:

 

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ مشخص شد: پیشرفت جذاب

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ مشخص شد: پیشرفت قابل تحسین

برای یک مقایسه خارج برندی باید وان پلاس ۸ پرو با باتری ۴۵۱۰ میلی آمپری را مثال زد که در مکالمه صوتی (28:35 ساعت) و پخش ویدئو (18:03 ساعت) تقریبا به اندازه گلکسی اس ۲۱ پلاس دوام دارد، اما در وبگردی ۳ ساعت عملکرد کمتری است (10:58 ساعت). در عین حال، آیفون ۱۲ پرو با 18:03 ساعت مکالمه صوتی (یعنی ۱۳ ساعت کمتر از گلکسی اس ۲۱ پلاس)، 12:15 ساعت در وبگردی (حدود 1:40 ساعت کمتر) و 14:06 ساعت تماشای ویدیو (حدود 5 ساعت کمتر) هم یکی از رقبا است.

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس بهتر از رقباست

به این ترتیب عمر باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس واقعا خیلی خوب است و در مقایسه با رقبا یک گزینه ارزشمند خواهد بود. باز هم اگر عمر باتری بهتر می خواهید، حتما راه های افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱ را مرور کنید!

راه های افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱

سرعت شارژ شدن گلکسی اس ۲۱ پلاس

در مورد موضوع سرعت شارژ! با شروع این نسل، پرچمداران سامسونگ بدون شارژر داخل جعبه ارائه می شوند. بنابراین شما باید خودتان شارژر را تأمین کنید. کابل USB-C به USB-C همراه جعبه موبایل شما فرض می کند شما یک آداپتور USB PowerDelivery یا یکی از شارژرهای متداول QuickCharge 4 را خواهید داشت. اگر شارژر قدیمی تری دارید، بهتر است کابل تبدیل USB-A به C نیز داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

گلکسی اس ۲۱ پلاس از PowerDelivery USB با PPS تا توان 25 وات پشتیبانی می کند. اگر شارژری با قابلیت PD ندارید اما می خواهید حداکثر سرعت شارژ را بدست آورید، بدیهی ترین راه حل این است که یکی از آداپتورهای 25W سامسونگ را انتخاب کنید، آنهایی که از زمان گلکسی Note 10 با تلفن های رده بالاتر سامسونگ فروخته می شوند.

این شارژرها اکنون از ارائه دهنده های رسمی سامسونگ با قیمت کمتری قابل تهیه هستند. همانطور که سامسونگ در رویداد معرفی گلکسی S21 قول داد، شما می توانید یکی از این شارژرها را با قیمت 20 دلار / 20 یورو / 17 پوند داشته باشید. با این قیمت ها می توانید شارژر تنها و بدون کابل در جعبه تهیه کنید، اما کابل را در جعبه +S21 خود دارید. به هر حال هنوز هم گزینه های ارزان تری از تولیدکنندگان شخص ثالث شارژر وجود دارد که حتی با کابل ارایه می شوند!

سرعت شارژ شدن گلکسی اس ۲۱ پلاس

سرعت شارژ شدن گلکسی اس ۲۱ پلاس

به هر حال اینجا سرعت شارژ باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس با این شارژر ۲۵ وات سنجیده شده است تا بهترین خروجی را ببینیم. با این شارژر شما در ۳۰ دقیقه می توانید ۵۴ درصد باتری خود را شارژ کنید. درصورت نیاز به شارژ کامل 1:12 ساعت زمان نیاز است. این اعداد تقریبا یکسان با آنچه که در گلکسی S21 و S21 Ultra بدست آورده ایم است.  همچنین با هر آداپتور PD با توان ۲۵ وات یا بالاتر، با پشتیبانی PPS می توانید سرعت یکسانی داشته باشید.

گلکسی Galaxy S21 Plus از شارژ بی سیم نیز با سرعت بالای ۱۰ وات (طبق مشخصات آن) توسط شارژر های سازگار پشتیبانی می کند که سامسونگ تعدادی از آنها را به فروش می رساند. این تلفن همچنین دستگاه های دیگر را به صورت بی سیم (با قابلیت شارژ وایرلس معکوس) تا توان 4.5 وات شارژ می کند. سامسونگ به این قابلیت PowerShare می گوید. همچنین شایان ذکر است که این ویژگی در خارج از بازه حجم باتری ۳۰ تا ۹۰ درصدی گوشی شما عمل نخواهد کرد.

همچنین، در تنظیمات گزینه فعال یا غیرفعال کردن شارژ سریع (به طور پیش فرض خاموش) را دارید. این به لطفا QuickCharge 2.0 کوالکام سازگار با شارژ سریع تطبیقی ​​قدیمی ممکن است، استانداردی که سامسونگ قبل از استفاده از شارژ سریع تر از سالها قبل از آن استفاده می کرد. همچنین شارژ سریع مبتنی بر PD هم گزینه فعال سازی یا غیرفعال سازی دارد (این به طور پیش فرض روشن است). گزینه سوم به شما امکان می دهد شارژ سریع بی سیم را غیرفعال کنید.

نظر شما درباره عملکرد باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیلی هم عالی ، کاش جای ۶۴ مگاپیکسل یه تله ۲۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۳ برابر میزاشتن ، بخاطر ۸کا اینو گذاشتن

Mahdi

گوشی خوشگلی و عمر باتریشم خوبه😄😄

Milad7

پیشرفت خوبی داشته در کل میشه گفت راضی کننده و خوبه

ممد بمولا

منتظر امتیاز دگزو رنگ بنفششم

Mahdi

خب بزار از همین الان بهت بگم ۱۱۹ یا ۱۲۰

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)