حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ مشخص شد: پیشرفت قابل تحسین

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | تست، سامسونگ، عمر باتری

عمر باتری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ به وضوح خیلی خوب نبود. مشکل را می توان در نمایشگری دانست که همواره ۱۲۰ هرتز بود. همانطور که در نخستین نگاه خود به گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اولترا به شما گفتیم، تراشه ۵ نانومتری و رفرش ریت تطبیق پذیر نمایشگر خانواده گلکسی اس ۲۱ به آن ها کمک خواهد کرد تا با حجم باتری مشابه سال قبل (به جز مدل پلاس که افزایش حجم باتری دارد) بتوانند عمر باتری بهتری ارایه کنند. امروز عمر باتری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ مشخص شده و پیشرفت قابل تحسین را نشان می دهد.

عمر باتری گلکسی اس ۲۱

گلکسی S21 از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نیرو می گیرد و این همان ظرفیت تلفن سال گذشته است. با همان اندازه صفحه نمایش (اما این جا رزلوشن FHD+)، چیپست جدیدتر و کارآمدتر و نمایشگر دارای رفرش ریت تطبیقی​​، منطق حکایت از آن دارد که S21 حداقل کمی عمر باتری بهتری خواهد داشت.

عمر باتری گلکسی اس ۲۱

عمر باتری گلکسی اس ۲۱

با تست ها معلوم شد که خیلی بهتر از نسل قبل است. در تست مکالمه صوتی 27:30 ساعت ثبت شد که نتیجه ای بسیار طولانی تر حتی از 21 ساعت +S20 است چه برسد به نتیجه ۱۴ ساعتی گلکسی اس ۲۰.

در مورد وبگردی، گلکسی اس ۲۱ تقریبا ۱۱ ساعت دوام می آورد که مشابه نسل قبلی است (10:57 ساعت امسال و 10:48 در گلکسی S20). بازپخش ویدئو به طور چشمگیری بهبود یافته است و ما 15 ساعت پخش آفلاین فیلم را داریم که از ۱۲ ساعت گلکسی اس ۲۰ تا ۲۵ درصد بهتر است.

سرعت شارژ گلکسی اس ۲۱

یک موضوع دردناک این است که شارژ در جعبه Galaxy S21 وجود ندارد، بنابراین شما باید خودتان آن را تأمین کنید. کابل USB-C با USB-C همراه با دستگاه فرض می کند که شما یک آداپتور USB PowerDelivery یا یکی از شارژرهای QuickCharge 4 را دارید. اگر شارژر قدیمی تری دارید، بهتر است کابل USB-A به C نیز داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

گلکسی S21 از USB PowerDelivery با PPS تا 25 وات پشتیبانی می کند. قابلیت شارژ 45 وات فقط در Note10+ و S20 Ultra وجود داشت و متعاقباً سامسونگ آن را کنار گذاشت. این طور نیست که کسی چیز زیادی را از دست بدهد، بلکه آداپتور 45 وات به طور معنی داری سریعتر از یک بسته 25 واتی نبود و همزمان شما باید آن را جداگانه خریداری می کردید. خب البته حالا هم باید شارژر را جدا بخرید (!) اما هزینه شارژر ۴۵ وات بیشتر از ۲۵ وات است.

توجه داشته باشید که سامسونگ قیمت پایین تری را برای این آداپتور 25 وات در نظر گرفته است و باید دید که آیا در بازار هم شاهد این کاهش قیمت هستیم؟ به هر حال چیزی حدوپ ۱۹ دلار با دلار این روزها حوالی ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان می شود.

سرعت شارژ گلکسی اس ۲۱

سرعت شارژ گلکسی اس ۲۱

گلکسی S21 در این تست با شارژر 25 وات تست شده است تا بهترین حالت را ثبت کند. با این شارژر در ۳۰ دقیقه تا 55٪ باتری را شارژ می کنید. همچنین برای شارژ کامل به 1:13 ساعت دارد. نتیجه نیم ساعته همان چیزی است که ما سال گذشته در S20 ثبت کردیم، اگرچه شارژ کامل به هر دلیلی 10 دقیقه بیشتر به طول می انجامد. با هر آداپتور PD خوب با 25 وات یا بالاتر، با پشتیبانی PPS می توانید سرعت یکسانی داشته باشید.

ما همچنین یک آداپتور ۱۸ وات با استاندارد QuickCharge 3.0 را نیز امتحان کردیم. نتیجه 40٪ شارژ در نیم ساعت اول است و برای شارژ کامل به 1:25 ساعت نیاز است. پس همانطور که می بینید شاید اگر تفاوت خیلی شارژر ۱۸ وات و ۲۵ وات خیلی زیاد و نجومی است، در سناریو شارژ کامل خیلی تفاوتی وجود ندارد هر چند که در شارژ ۳۰ دقیقه ای تا حدود ۴۰٪ سریع تر است.

گلکسی Galaxy S21 از شارژ بی سیم نیز با سرعت بالای ۱۰ وات (طبق مشخصات آن) با شارژر های سازگار پشتیبانی می کند که سامسونگ تعدادی از آنها را به فروش می رساند. این تلفن همچنین دستگاه های دیگر را به صورت بی سیم (با قابلیت شارژ وایرلس معکوس) تا توان 4.5 وات شارژ می کند. سامسونگ به این قابلیت PowerShare می گوید. همچنین شایان ذکر است که این ویژگی در خارج از بازه حجم باتری ۳۰ تا ۹۰ درصدی گوشی شما عمل نخواهد کرد.

همچنین، در تنظیمات گزینه فعال یا غیرفعال کردن شارژ سریع (به طور پیش فرض خاموش) را دارید. این به لطفا QuickCharge 2.0 کوالکام سازگار با شارژ سریع تطبیقی ​​قدیمی ممکن است، استانداردی که سامسونگ قبل از استفاده از شارژ سریع تر از سالها قبل از آن استفاده می کرد. همچنین شارژ سریع مبتنی بر PD هم گزینه فعال سازی یا غیرفعال سازی دارد (این به طور پیش فرض روشن است). گزینه سوم به شما امکان می دهد شارژ سریع بی سیم را غیرفعال کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید پیشرفت عمر باتری گلکسی اس ۲۱ آن را به یک گزینه بهتر برای خرید تبدیل می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

عالیه نسبت به باتری ۴۰۰۰، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و نمره‌ی اس ۲۰ 🙂
ببینیم پلاس و الترا چه میکنن، الترا (اگزینوس) که طبق تست‌های یوتیوب تا الان خیلی خوب عمل کرده…

Finch

««عالیه نسبت به باتری ۴۰۰۰»»

وضعیت من : 👇
گیف خر روانی قرمز

Dr.Nazer

بله دوست عزیز شما در دنیای موازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز دارید

Finch

واکنش صرفا به باتری ۴۰۰۰ بود
🥴🥴

Mahdi

از امتیاز گوشی با نمایشگر ۴ طرف خمیده بهتره

Pouya

خیلی خوبه
خیلی خوشم اومد از پرچمدار امسالش👍

Mahdi

عاشق این گوشی شدم😢😢
ولی کو پول💸💸

Mahdi

باتری نسبتا خوبی داره 😊😊

Milad7

کاملا متوسط!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)