حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus با طراحی جدید و قیمت کمتر رسما معرفی شدند

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | سامسونگ

گلکسی اس ۲۱ اولترا با بهترین ویژگی هایی که سامسونگ در خانواده S می توانست ارایه کند، معرفی شد. در کنار این دستگاه دو عضو معمولی و پلاس هم وجود دارند. بر خلاف سالهای گذشته، گلکسی S21 و S21 Plus این بار تقریبا دستگاه های یکسانی هستند و تفاوت آشکار در اندازه صفحه، اندازه باتری و یک یا دو جزئیات جزئی دیگر را ارایه می کنند. سامسونگ گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus با طراحی جدید رسما معرفی شدند و در این مطلب با هم درباره آن ها صحبت می کنیم.

سامسونگ گلکسی S21 و مدل پلاس

اما مهمترین تغییر در این دو گوشی در واقع خود سخت افزار نیست. بعد از سالها قیمتهای افزایشی، سامسونگ سرانجام مسیر خود را معکوس کرد، S21 و S21 Plus امسال به ترتیب از 799 و 999 دلار شروع می شوند. این 200 دلار کمتر از مدل های سال گذشته است.

برای رسیدن به این هدف، چند مصالحه انجام داد. این نمایشگرها در حالی که اندازه های 6.2 اینچی (S21) و 6.7 اینچی (S21 پلاس) مشابه مدل های سال گذشته است، لبه های منحنی ظریف را که سال ها به عنوان یکی از نشانه های اصلی سامسونگ محسوب می شود، حذف کرده است. این صفحه های صفحه تخت همچنین دارای یک گام پایین تر از وضوح صفحه های 3200 در 1440 در مدل های سال گذشته به وضوح 2400 در 1080 ​​هستند. هر دو تلفن هنوز رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می دهند، اگرچه اکنون به صورت پویا تنظیم شده است. سرانجام، رم نیز از 12 گیگابایت به 8 گیگابایت کاهش یافته است.


گلکسی S21 ، کاهش های دیگری را ایجاد می کند: صفحه پشتی از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده است، نه از آلومینیوم و فاقد یک فناوری UWB است (که S21 Plus و Ultra برای ادغام بهتر با Galaxy SmartTag جدید سامسونگ ارائه می دهند.)

سرانجام، سامسونگ با حذف کردن شارژ و هدفون از جعبه ، قدم های اپل را دنبال می كند و این را با دلایل مشابه محیط زیست توجیه می كند (اگرچه سامسونگ نیز به دلیل ارائه نشدن این لوازم جانبی، چند دلار پس انداز خواهد كرد).

سوال اصلی این است: آیا این تغییرات کوچک به ارزش کاهش 200 دلاری ارزش دارد؟ باید منتظر بمانیم تا گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس را بررسی کنیم اما جواب زودهنگام من، مثبت است.

با این وجود پیشرفت های خوبی نسبت به نسل قبل وجود دارد. جدیدترین چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام (در ایران احتمالا اگزینوس ۲۱۰۰) است که نوید پیشرفت های کلی در عملکرد کلی را می دهد. با پشتیبانی از شبکه های mmWave و زیر 6 گیگاهرتز، در هر دو دستگاه یکپارچه سازی 5G وجود دارد.

سنسور اثر انگشت به مدل کوالکام 3D Sonic Sensor Gen 2 ارتقا یافته است، که باید سریعتر و استفاده از آن آسان تر باشد. و باتری ها همچنان بزرگ هستند: S21 هنوز یک باتری 4000 میلی آمپری ارائه می دهد و S21 Plus به یک باتری بزرگتر 4800 میلی آمپر ساعت ارتقا یافته است.

اما بزرگترین بروزرسانی امسال، طراحی جدید است که “ساندویچ شیشه ای” را که سالهاست سامسونگ از آن برای ظاهر به روز استفاده می کند، رها می کند. و این به راحتی موضوع دلخواه من در مورد تلفن های جدید است. پس از سال ها سر و کار داشتن با برجستگی های برجسته دوربین که هزینه واقعی ارائه سنسورهای بزرگتر و لنزهای بهتر در تلفن های هوشمند ما بوده است، S21 و S21 Plus به جای تلاش برای حذف آن در اطراف دوربین، از برجستگی دوربین استقبال می کنند.

گلکسی S21 و S21 Plus هنوز دارای برجستگی های دوربین هستند، اما با ساختن آنها یک قطعه فلز بدون درز و با لبه های صاف و طرح های دو رنگ واضح، زیبا به نظر می رسند.

هر چند که این بخش تقریبا بدون تغییر نسبت به سال گذشته، سیستم دوربین است. هر دو مدل S21 و S21 Plus یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی ارائه می دهند. (S21 Plus دیگر سنسور عمق ندارد.)

اگر احساس شباهت می کنید، به این دلیل است که سخت افزار تقریباً با دوربینهای موجود در سال گذشته در گوشی های Galaxy S20 و S20 Plus یکسان است. سامسونگ از نظر نرم افزاری مواردی را بهبود بخشیده است، از جمله حالت “بزرگنمایی فضایی” با زوم 30x ، حالت جدید “Director’s View” برای فیلم که امکان تعویض لنزها هنگام فیلمبرداری را آسان می کند و همچنین موارد “Single Take” سامسونگ .

سامسونگ به ما گفته است که به طور پیش فرض دیگر چهره ها را خیلی صاف نخواهد کرد، در عوض آن را به یک گزینه تبدیل می کند.

نظر شما درباره گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

از نظر طراحی واقعا زیباست یکی از زیباتربن گوشی هاست تما از نظر پردازنده باید ببینم سامسونگ چیکار کرده

ali_s

اصلا زیاد از پردازنده و رمو این چیزای سخت افزاری نگفت

Mahdi

فعلا تا اومدن تستای مختلف نمیشه نظر داد🤔🤔

Dr.Nazer

بیا بغل عمو…👻

Mahdi

الان پا میشه میاد😊😊

m.b

فکر کنم حالم خوب نیست… برای اولین بار عاشق سامسونگ شدم… 😍
گریه‌مو بنفشش در میاره… 😭😢

Mahdi

فکر کنم از اتفاقای نادر سایت باشه
یه چند روز استراحت کن شاید درست شدی😊😊

Mahdi

یه سوال؟ فقط اس۲۱ پلاستیکیه یا اشتباه متوجه شدم و اس۲۱ پلاس هم پلاستیکی؟

afsoon

با این قیمت دیگه نباید پلاستیکی میشد.،

Naranj

باشه ، حالا برو بخواب

Milad7

سامسونگ قشنگ گند زده 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)