حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راه های افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | آموزش و راهنمایی، سامسونگ

سری گلکسی اس ۲۱ در مجموع عمر باتری خوبی را ارائه می دهند و در بررسی ها، عمر باتری گلکسی اس ۲۱، مشخص شد که در واقع فوق العاده هستند. مخصوصا گلکسی اس ۲۱ اولترا که دارای رزولوشن QHD+ و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز می باشد. ولی خب همیشه راه هایی برای افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱ وجود دارد. در این مقاله ما به شما نکاتی را به منظور افزایش عمر باتری گوشی گلکسی اس ۲۱ آموزش می دهیم. تا در مواقع مورد نیاز، کمی بیشتر دوام بیاورد.

افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱

رزولوشن و نرخ به روزرسانی صفحه نمایش را تنظیم کنید

تنظیم رزولوشن صفحه نمایش

تنظیم رزولوشن صفحه نمایش

طبق گزارش Androidheadline، صفحه نمایش بیشتر از سایر بخش های گوشی باتری مصرف می کند. مخصوصا در رابطه با گلکسی اس ۲۱ اولترا که صفحه ی 6.8 اینچی دارد. بنابراین یکی از آسان ترین راه ها برای افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱ ، تنظیم رزولوشن و نرخ به روزرسانی صفحه نمایش است.

سامسونگ از نرخ به روزرسانی Adaptive (تطبیقی) استفاده می کند، یعنی اینکه نرخ به روزرسانی همیشه روی ۱۲۰ هرتز نیست. اما اگر از Galaxy S21 یا S21+ استفاده می کنید، تنها گزینه ای که دارید پایین آوردن نرخ به روزرسانی به ۶۰ هرتز می باشد. از آنجایی که هیچ کدام از این دستگاه ها اجازه رزولوشن پایین را نمی دهند، باید همیشه با FHD+ کنار بیایید.

 

مقایسه عمر باتری گلکسی اس ۲۱ با آیفون ۱۲، اکسپریا ۵ مارک ۲، گلکسی اس ۲۰ و پیکسل ۵

 

اما در Galaxy S21 Ultra می توانید رزولوشن تصویر را از QHD+ به FHD+ کاهش دهید. اگرچه اگر پس از خرید گوشی این گزینه را تا به حال تغییر نداده اید، پس احتمالا رزولوشن صفحه روی FHD+ قرار دارد و در این صورت کاهش دادن نرخ به روزرسانی به 60 هرتز می تواند گزینه دیگر شما باشد. این تغییرات واقعا می توانند تاثیر به سزایی در عمر باتری ایجاد کنند.

از Dark Mode استفاده کنید

استفاده از تم تاریک

استفاده از تم تاریک

خیلی ها این مسئله را می دانند اما یادآوری آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. از Dark Mode (تم تاریک) استفاده کنید. هم برای چشم هایتان بهتر است و هم در مصرف باتری صرفه جویی می شود. این مسئله به خاطر این است که تمامی گوشی های سامسونگ از صفحه نمایش OLED استفاده می کنند. این صفحه ها پیکسل ها را تک تک روشن می کنند. بنابراین هر تعداد پیکسل های بیشتری سیاه باشند، یعنی پیکسل های بیشتری خاموش هستند.

گوگل آزمایشی در این رابطه انجام داد و متوجه شد که پس زمینه سیاه مصرف فوق العاده کمتری نسبت به پس زمینه سفید دارد. زیرا در حدود ۶۳% کمتر انرژی مصرف می کند، که می تواند تاثیر چشمگیری در عمر باتری شما داشته باشد.

یک توصیه دیگر این است که از یک تصویر زمینه تاریک تر استفاده کنید. اگرچه به ندرت تصویر زمینه خود را مشاهده می کنید ولی این مورد نیز می تواند تاثیر مهمی داشته باشد.

اطلاعات مصرف باتری خود را بررسی کنید

اطلاعات مصرف باتری

اطلاعات مصرف باتری

یک راه خوب برای افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱ ، بررسی اطلاعات مصرف باتری است. دلیلش هم ساده است، می توانید متوجه شوید که کدوم برنامه ها مصرف بیشتری دارند و کدام برنامه ها سرکش می شوند!!!

به عنوان مثال Google Play Services دوست دارد که هر چند وقت یکبار سرکش شود و شما می توانید با متوقف کردن اجباری برنامه به باتری خود کمک کنید. بعضی وقت ها برنامه های دیگری همچون Facebook و Twitter بسیار بیشتر از حالت عادی باتری مصرف می کنند.

علاوه بر این شما می توانید مشخص کنید کدام یک از برنامه ها در پس زمینه فعال باشند، چیزی که می تواند سبب مصرف بالای باتری شود.

از Wifi به جای 5G استفاده کنید

استفاده از ووایفای به جای 5G

استفاده از وایفای به جای 5G

همیشه این مورد را برای افزایش عمر باتری می گوییم و هنوز هم تغییری نکرده است. به جای 5G از وایفای استفاده کنید. متاسفانه سامسونگ بر خلاف سایر گوشی ها، اجازه غیر فعال کردن 5G را نمی دهد. اما هنگامی که در خانه هستید – که اکثر ما همچنان هستیم- سعی کنید بیشتر از وای فای استفاده کنید.

 

عمر باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ مشخص شد: پیشرفت جذاب

 

این مسئله نه تنها تاثیر خیلی خوبی روی باتری شما دارد، بلکه تجربه شخصی بهتری را نیز ارائه می دهد. زیرا احتمالا در منطقه شما وایفای سریع تر از 4G LTE یا حتی 5G می باشد (البته در ایران اینترنت همراه سرعت بالاتری دارد)، بنابراین Twitter و سایر برنامه ها سریع تر لود می شوند.

حالت ذخیره انرژی را فعال کنید

حالت ذخیره انرژی

حالت ذخیره انرژی

در نهایت اگر راه چاره دیگری برای شما باقی نمانده بود، فعال کردن حالت ذخیره انرژی می تواند گزینه خوبی باشد. مخصوصا که سبب افزایش چشمگیر عمر باتری گلکسی اس ۲۱ می شود.

شما می توانید از طریق منوی تنظیمات سریع (Quick Setting)، که در دسترس قرار دارد، و همچنین از طریق تنظیمات باتری وارد بخش ذخیره انرژی شوید. حالت ذخیره انرژی معمولا پردازنده را محدود می کند و نور صفحه نمایش را نیز کاهش می دهد و همچنین برخی از اعلانات را نیز مسدود می کند. بنابراین چیزی نیست که بخواهید تمام روز از آن استفاده کنید. ولی اگر باتری شما زیر ۲۰% است، فعال کردن این حالت برای استفاده طولانی تر از گوشی می تواند ایده خوبی باشد. حداقل تا زمانی که گوشی خود را دوباره شارژ کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فعال کردن پاور سیوینگ بیشتر موثره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد