حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ویدیویی آیفون ۱۲ پرو اپل را تماشا کنید

نوشته

3 سال قبل | 24 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تماشا کنید

دقایقی پیش بود که با هم در ترنجی آنباکسینگ آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به همراه نگاه نزدیک به ویژگی Magsafe را دیدیم. آن ویدیو از MKBHD بود و حالا می خواهیم نقد و بررسی ویدیویی آیفون ۱۲ پرو اپل را تماشا کنیم. یک ویدیو قوی از TheVerge که البته باید به یاد داشته باشید بیشتر اظهار نظرها در این ویدیو به علم کم به رقبای چینی است، به هر حال این دستگاه ها در بازار امریکا کمتر پیدا می شوند و این رسانه، یک رسانه امریکایی است.

نقد و بررسی ویدیویی آیفون ۱۲ پرو

بدون شک این یک سال بزرگ برای آیفون است. خط آیفون ۱۲ اپل کاملا دوباره طراحی شده و دارای چهار مدل – آیفون ۱۲ مینی ، آیفون ۱۲ ، آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس – در محدوده ای از اندازه صفحه نمایش و قیمت گذاری متنوع، ویژگی های جدید ویدیویی، سیستم جدید شارژ MagSafe، پردازنده جدید اپل A14 است. این خانواده همچنین همه توجهی را که می تواند برای 5G جمع کند، اضافه کرد.

واضح است که مدل مینی و مکس آیفون ۱۲ را از یکدیگر متمایز می کند، اما دو مدل 6.1 اینچی در وسط خط به طرز قابل توجهی شبیه یکدیگر هستند. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو دارای طراحی اولیه یکسان، نمایشگرهای OLED بسیار مشابه و پردازنده ها و قابلیت های 5G یکسان هستند. مدل Pro یک لنز اضافی دوربین تله فوتو، یک سنسور LIDAR، کمی رم بیشتر (۵۰ درصد بیشتر)، دو برابر فضای ذخیره سازی پایه و یک قاب استیل ضد زنگ براق اضافه می کند. هزینه تمام شده شما 999 دلار بوده و در حدود 200 دلار بیشتر از یک آیفون ۱۲ پایه با قیمت پایه 799 دلار (قابل ارایه در امریکا و تحت قرارداد، قیمت آیفون ۱۲ در دیگر نقاط دنیا بیشتر) است.

شاید برخی از شما هستند که قصد دارند پول اضافی را خرج کنند، زیرا این آیفون براق است (!). در بیشتر موارد، من همان انتخاب را می کنم، زیرا نقاط ضعف خود را پذیرفته ام. اما ارزش این است که عمیق شوید تا ببینید آیا پول اضافی ارزش آن را دارد یا نه، به خصوص اینکه آیفون ۱۲ اکنون دارای صفحه نمایش OLED است، این بدان معنی است که تفاوت بین آیفون معمولی و Pro اساسا بسیار کمتر از سال گذشته با LCD با وضوح پایین تر است.

بنابراین مقایسه واقعی برای آیفون ۱۲ پرو اینطور است که لیست کوچک ویژگی های اضافی را با قیمت تقریبا ۲۰۰ دلار گرانتر از آیفون ۱۲ را توجیه می کند یا نه؟ و اگر این مقدار بیشتر خرج می کنید، ارزش آن را دارد که کمی بیشتر صبر کنید و ۱۰۰  دلار دیگر برای iPhone 12 Pro Max هزینه کنید، که به یک نمایشگر بزرگتر و یک سنسور دوربین اصلی بزرگتر با یک سیستم تثبیت کننده تغییر سنسور جدید بسیار جذاب اضافه می کند که می تواند جهشی عظیم در کیفیت تصویر ایجاد کند، یا نه!؟

این آیفون ۱۲ پرو را در یک مکان عجیب و غریب قرار می دهد، و واقعاً من فکر می کنم این به میزان استفاده شما از لنز تله فوتو برای عکس های پرتره بر می گردد. و البته دوباره بگویم که این آیفون براق است (!)

اجازه بدهید ابتدا ویدیو بررسی را که بیش از ۱۸ دقیقه است را اینجا برای شما قرار دهم و سپس به ادامه متن طولانی بپردازیم:

 

طراحی آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو همان طرح جدید ساده را دارند که بسیار مربع و بسیار مسطح تر است – تقریبا به شکلی تکان دهنده تخت. تقریبا هر گوشی دیگری دارای لبه خمیده و مرز واضحی بین نمایشگر و قاب است، اما آیفون ۱۲ های جدید بیشتر شبیه یک قطعه خیلی مسطح هستند. این کمی آیفون ۵ را به من یادآوری می کند، اما مهمتر از همه اینکه این ظاهری جدید است و جلوه ظاهری آن از هر گوشی مدرن دیگر بسیار متفاوت است، به روشی که اپل از نظر تاریخی در مدرن کردن طراحی های قدیمی خیلی قوی است.

عجیب است، طراحی مربعی تر همچنین باعث می شود که آیفون ۱۲ پرو قابل توجه تر از دیگر رقبا با ضخامت برابر باشد اما اینطور به نظر نمی رسد و البته از آیفون ۱۱ پرو نازک تر است.

همانطور که اشاره کردم آیفون ۱۲ پرو نمونه براق (!) است و قاب استیل ضد زنگ براق فورا اثرانگشت را جذب می کند. اگر تلفن را در قاب قرار ندهید، این تلفنی است که سعی می کنید اغلب آن را تمیز نگه دارید. حتی هنوز هم، این اولین آیفون است که مدتهاست از قرار دادن آن درون قاب ناراحت هستم. به هر حال این طراحی است که خوب است هر از گاهی به آن نگاه کنیم.

به هر حال قاب فولاد ضد زنگ آیفون ۱۲ پرو عالی به نظر می رسد اما به راحتی اثر انگشت را می گیرد.

آیفون ۱۲ پرو آبی

آیفون ۱۲ پرو آبی

قسمت جلوی تلفن از آنچه اپل “Ceramic Shield” می نامد، پوشانده شده است. این نام زیبا برای ترکیبی از شیشه و سرامیک استفاده می شود. درباره این ماده جدید – به دلیل اینکه از لحاظ فنی شیشه نیست، نمی توانید آن را “شیشه” بنامید – اپل ادعا می کند که آیفون ۱۲ در تست سقوط تا چهار برابر بهبود عملکرد نسبت به مدل های قبلی دارد. در بحث مقاومت در برابر خراشیدگی باید بگویم که با همان مقاومت در برابر خراش ارایه می شود. (من تلفنم را زیاد می اندازم (غیرعمدی)، بنابراین هیجان زده ام که می بینم چگونه این ادعا ثابت می شود.) در پشت، همان نوع شیشه سال گذشته را پیدا خواهید کرد، اما طراحی جدید باید عملکرد افت آن را نیز بهبود بخشد، البه این را اپل می گوید. چیزی که اپل به من نمی گوید این است که این قاب فولاد ضد زنگ در برابر خراش و خش چقدر مقاوم است … و ما همین حالا یک خراش کوچک را در بدنه واحد بررسی خود مشاهده کرده ایم، حتی اگر همه آنچه که از دستگاه استفاده شده است، برای فیلم برداری نقد و بررسی بوده است.

نمایشگر OLED آیفون ۱۲ پرو بزرگتر از آیفون ۱۱ پرو بوده و 6.1 اینچ است و در نتیجه گوشی قد کمی بلندتر است. در غیر اینصورت این صفحه نمایش از نظر میزان روشنایی و تراکم پیکسل در واقع همانند سال گذشته است، به این معنی که بسیار عالی به نظر می رسد، اگرچه هنوز هم یک رفرش ریت ۶۰ هرتزی را داراست و در این مرحله تقریبا در مقابل هر رقیب اندرویدی با قیمت 700 دلار به بالا، عقب تر است.

بهانه هایی برای حجم فروش اپل و عرضه پنل صفحه نمایش موجود وجود دارد، اما در پایان یک صفحه نمایش 60 هرتزی خیلی خوب نیست. در واقع iPad Pro خود اپل دارای صفحه نمایش با رفرش ریت بالا ProMotion است. اگر فقط تا به حال آیفون داشته باشید، واقعاً متوجه این موضوع نخواهید شد زیرا مانند همیشه است. اما اگر از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز استفاده کرده اید، مطمئناً تفاوت نرم بودن هنگام سوایپ قابل مشاهده است.

حاشیه ها و ناچ بالای صفحه هنوز هم همان اندازه هستند، که کم و بیش بدان معنی است که در نهایت شما متوجه آنها نخواهید شد. البته کاربران اولیه آیفون ۱۲ پرو متوجه می شوند که برخی از برنامه ها برای این اندازه صفحه جدید باید به روز شوند – اینستاگرام طبق معمول کمی خراب است – اما اکوسیستم آیفون به طور کلی به سرعت سازگار می شود، بنابراین من انتظار دارم که تعداد زیادی از به روزرسانی های برنامه به بازار بیاید.

در کناره های تلفن، چهار شکاف استاندارد آنتن پیدا خواهید کرد و مدل های ایالات متحده دارای یک پنجره آنتن موج میلی متر (mmWave) برای UWB با 5G در Verizon هستند. اپل به ما گفت که نگه داشتن تلفن با دست روی این پنجره نباید بر عملکرد بی سیم تأثیر بگذارد و هیچ راهنمایی خاصی در مورد نحوه نگه داشتن تلفن وجود ندارد (طعنه به مشکل آنتن دهی آیفون ۴). من دستان بزرگی دارم و اساساً نمی توانم تلفن را بدون پوشاندن پنجره آنتن نگه دارم، مگر اینکه سعی کنم و در طی آزمایشات مختصر UWB مشکلی نداشتم.

پشت تلفن از سیستم جدید شارژ و بی سیم مغناطیسی مغناطیسی Apple MagSafe بهره می برد که برای اولین بار مانند اتصال تابستان قبل از دانشگاه احساس می شود: آینده درخشان و مهیج است و شما باید تمام شرایط خود را از ابتدا اختراع کنید. اما روزهای اتصال Lightning به وضوح در حال پایان است و ناراحت بودن از این بابت اشکالی ندارد.

ویژگی MagSafe به عنوان یک مفهوم بسیار هوشمندانه عمل می کند و در واقعیت بسیار عالی است. من از نگه دارنده های ماشین های مغناطیسی و تثبیت کننده ها و سایر لوازم جانبی که برای اتصال آنها نیازی به دستگیره نیست، هیجان زده ام. من همچنین فکر می کنم که استفاده دقیق از آهنربا تراز اضافی دقیقاً در زیر سیم پیچ شارژ وجود دارد. این همان موردی است که کیف پول اپل را به درستی متصل می کند. به نظر می رسد اپل بر خلاف iPad Smart Connector از ایجاد اکوسیستم لوازم جانبی واقعی MagSafe اطمینان دارد. در حال حاضر شارژرهای شخص ثالث و پایه های ماشین و مواردی در حال تولید است. (اپل ادعا می کند که کیس های استاندارد تر آن در داخل و خارج از تلفن به دلیل آهنربا آسان تر است و من نمی دانم که آنها در مورد چه چیزی صحبت می کنند. به نظر می رسد مثل همیشه است.)

شارژر MagSafe لوازم جانبی 39 دلاری است که با آهن ربا به پشت آیفون 12 پرو متصل می شود.

امکانات جالب را که کنار بگذارید، شارژ MagSafe برای چیزی که ممکن است بخواهید آن را با خود حمل کنید، بسیار بزرگ است، حتی اگر برای یک شارژر بی سیم کوچک باشد اما من از سفر با آن در کیف خود خیلی هیجان زده نیستم. سیم همراه با این شارژ کوتاه است.

همچنین MagSafe گران است. اگر می خواهید از شارژر 39 دلاری MagSafe اپل استفاده کنید تا بتوانید شارژ سریع 15 وات را دریافت کنید، باید آداپتور برق 20 وات USB-C خود را نیز بخرید یا با قیمت 19 دلار برای اپل بپردازید زیرا دیگر در جعبه نیست. (به طور کلی، حذف آداپتور برق و هدفون از جعبه آیفون در سال جاری چیز خوبی به نظر می رسد اما با در نظر گرفتن پیامدهای مختلف محیطی).

اگر نمی خواهید چنین هزینه ای بپردازید، می توانید از هر شارژر بی سیم معمولی Qi با شارژ حداکثر 7.5 وات ، همانند iPhone 11 استفاده کنید و اپل می گوید تولیدکنندگان ثالث در آینده می توانند شارژرهای تأیید شده MagSafe بسازند، بنابراین امیدوارم که به زودی گزینه های ارزان تری نیز وجود داشته باشد.

در مجموع، MagSafe ایده بسیار هوشمندانه ای است که قبل از اینکه بتواند جایگزین اتصال رابط Lightning شود و آیفون بدون پورت را تحویل دهد، به آینده بیشتری احتیاج دارد.

دوربین آیفون ۱۲ پرو

سال گذشته گفتیم که آیفون ۱۱ پرو بهترین دوربین را در یک تلفن هوشمند دارد و اینجا اینطور نیست که آیفون ۱۲ پرو به عقب رفته باشد. اما این فقط یک قدم کوچک به جلو است – کافی است که کمی جلوتر از رقابت باشید. بسیاری از پیشرفت ها نسبتاً جزئی است.

دوربین اصلی نسبت به سال گذشته دارای لنز بسیار کم، روشن تر است که در نور کم به آن کمک می کند و به نظر می رسد پردازش جدید Smart HDR 3 اپل کمی دقیق تر باشد. کاهش نویز بهتر شده و از آیفون ۱۱ بهتر به نظر می رسد: عکس ها دارای نویز کمتری به نظر می رسند و جزئیات کمی نیز وجود دارد. عکس ها نیز کمی کنتراستی تر هستند. به نظر می رسد هر ساله اپل تمایل بیشتری به برجسته سازی سایه ها و نقاط پرنور دارد، این نگاهی است که من شخصاً دوست دارم.

پیکسل ۵

پیکسل ۵

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو

هر چهار دوربین موجود در تلفن اکنون می توانند حالت شب را داشته باشند، که داشتن آن بسیار خوب است، اما برای سلفی های حالت شب بیشترین کاربرد را در دوربین جلو دارد. استفاده از دوربین تله یا فوق عریض برای عکسهای حالت شب کارساز است، اما من به دوربین اصلی بیشتر علاقه دارم. این بهترین دوربین روی تلفن است و بهترین تصاویر را می گیرد.

برخی دیگر از پیشرفت های کوچک اما قابل توجه عکس نسبت به ۱۱ پرو نیز وجود دارد. مثلا لنز فوق عریض کم تر در لبه ها تحریف می شود و عکس های فوق عریض و تله واضح تر و دقیق تر هستند. برخی تنظیمات جدید نیز وجود دارد. مثلا شما در واقع می توانید تصحیح لنز را خاموش کنید و می توانید هم Smart HDR و هم “تشخیص صحنه” را خاموش کنید، ویژگی که سعی می کند عکس را به صورت هوشمند تشخیص دهد و آن را به درستی نشان دهد. خوب است که ببینیم اپل از گزینه های اضافی دوربین استفاده می کند، اما من به طور کلی همه چیز را ورق می زنم. اگر از حالت های دوربین خودکار رنجیده اید، فقط باید از برنامه ای با کنترل های دستی خوب مانند Halide استفاده کنید.

آیفون ۱۲ پرو همچنین دارای یک سنسور LIDAR جدید در پشت است، چیزی که برای اولین بار در iPad Pro مشاهده کردیم. اگر عمیقاً به حقه های AR مبتلا هستید، حسگر LIDAR را دوست خواهید داشت. این باعث می شود حقه های AR بهتر از هر زمان دیگری باشد. (من عاشق ترفندهای AR نیستم، اما مواردی که من امتحان کردم بسیار زیبا بودند.)

در واقعیت منظم و غیر افزوده، بیشتر افراد از سنسور LIDAR در ۱۲ پرو در شرایط کم نور، جایی که دوربین را قادر می سازد تا خیلی سریعتر فوکس کند – طبق گفته اپل – شش برابر سریعتر استفاده می کنند و همچنین عکس های پرتره حالت شب بگیرید.

پرتره های حالت شب به شما امکان می دهند حتی در موقعیت های تاریک نیز حالت بوکه به دست آورید.

پرتره های حالت شب به شما امکان می دهند حتی در موقعیت های تاریک نیز حالت بوکه به دست آورید.

در تست، فوکس سریع بود و عکس های در شرایط کم نور آیفون ۱۲ پرو نسبت به آیفون ۱۱ پرو واضح تر بودند زیرا لنز روشن تری (گشودگی دیافراگم بازتر) دارد و سرعت شاتر را سریع تر می کند.

عکس های پرتره حالت شب به طرز چشمگیری بهتر هستند. اگرچه البته عکس ها را فقط با دوربین اصلی بگیرید. گوگل Pixel 5 می تواند عکس های پرتره Night Sight را نیز بگیرد، اما عملکرد برای تحقق آن بسیار ساده است. آیفون ۱۲ پرو فقط عکس های چشمگیری گرفته است و نیازی به هیچ چیز خاصی نیست.

تا زمانی که به عکس های پرتره حالت های شبانه یا تصاویر شبانه بسیار متعهد نباشید، فکر نمی کنم ارزش زیادی از سنسور iPhone 12 LIDAR بدست آورید. وقتی در نور عادی عکس می گیرید، دوربین مثل همیشه فوکوس می کند و سنسور LIDAR فعال نیست. از بسیاری جهات، احساس می شود LIDAR بیشتر روی تلفن است تا اپل و افراد دیگر بتوانند بفهمند که در آینده با آن چه کار کنند.

در مقایسه با Google Pixel 5 و Samsung Note 20 Ultra اینجا آیفون 12 پرو دقیقا همان چیزی را ارائه می دهد که از اپل انتظار داریم. عکس های عالی تقریبا در هر مورد، با رنگ های متعادل و جزئیات عالی. من هنوز هم ظاهر تصاویر Pixel را تا این حد کمی ترجیح می دهم و به من اطمینان می دهم که افرادی هستند که رنگ های بیش از حد واقع گرایانه سامسونگ را ترجیح می دهند، اما آیفون ۱۱ پرو گوشی ضعیف در این جمع بود. آیفون ۱۲ پرو در بیشتر مواقع اندکی نسبت به ۱۱ پرو پیشرفت می کند و توانایی گرفتن عکس های قابل استفاده در کیس های سخت تر را نیز اضافه می کند.

اینجا می توانید چند نمونه تصویر ثبت شده با آیفون ۱۲ پرو را ببینید. برای تماشای تصاویر در اندازه اصلی به منبع مطلب مراجعه کنید:

 

نکته مهم در مورد همه اینها این است که ما هنوز آیفون ۱۲ پرو مکس را که دارای یک سنسور دوربین اصلی بسیار بزرگتر با یک سیستم تثبیت کننده جدید است، آزمایش نکرده ایم. داشتن لنز تلله در ۱۲ پرو خوب است، اما یک دلیل وجود دارد که اپل دوربین فوق عریض را روی ۱۲ معمولی قرار می دهد: این لنز همه کاره است. اگر پول اضافی خرج می کنید زیرا یک دوربین کمی بهتر در آیفون خود می خواهید، منتظر می مانم ببینم صرف کمی پول اضافی و خرید آیفون ۱۲ پرو مکس می تواند دوربین بسیار بهتری برای شما ایجاد کند.

بیاید درباره ویدیو صحبت کنیم. یکی دیگر از ویژگی های بزرگ جدید دوربین در سراسر خانواده آیفون ۱۲، توانایی ایجاد فیلم Dolby Vision HDR است. هیچ راهی برای صحبت در این مورد وجود ندارد بدون اینکه عمیقاً در جزئیات فرمت های ویدیویی صحبت کنیم، اما من به شما قول می دهم که سرگرم کننده خواهد بود، قول میدهم!

فیلم برداری Dolby Vision HDR چیست؟

HDR مخفف دامنه دینامیکی بالا است. شما احتمالا با اصطلاح هنوز عکاسی آشنا هستید، جایی که سیستم های HDR در دوربین گوشی های هوشمند انقلابی ایجاد کرده اند. اما برای درک HDR در ویدئو ، باید هر آنچه را که از عکاسی HDR می دانید کنار بگذارید. این بسیار بسیار متفاوت است.

HDR در ویدئو اساساً به این معنی است که روشن ترین قسمت تصویر می تواند بسیار روشن تر شود و شما می توانید جزئیات بیشتری را در قسمت های روشن تصویر در مقایسه با SDR یا دامنه دینامیکی استاندارد مشاهده کنید. در واقع نشان دادن این مسئله در iPhone بسیار آسان است (ویدیو را ببینید). هنگام فیلمبرداری، آن را با کیفیت HDR ضبط می کند و هنگامی که برای پخش مجدد آن را به داخل گالری دوربین خود می روید، می توانید حالت های تغییر صفحه را ببینید و روشن تر می شوند. این HDR است.

فیلم های HDR نیز به طور کلی رنگ های بیشتری در آنها موجود است. فیلم های SDR می توانند ۱۶ میلیون رنگ داشته باشند، در حالی که فیلم های HDR در آیفون ۷۰۰ میلیون رنگ دارند. این تعداد زیادی رنگ اضافی است و به این معنی است که چیزهایی مانند شیب و غروب خورشید و غیره نرمتر به نظر می رسند. همه اینها را اضافه کنید و فیلم HDR از ویدیوی SDR روشن تر و رنگارنگ تر است، که بسیار عالی است.

تماشای ویدیوی HDR طی چند سال گذشته بسیار آسان شده است. تقریباً هر تلویزیون و تلفن جدید با کیفیت بالاتر از HDR پشتیبانی می کند و بیشتر سرویس های اصلی پخش فیلم و نمایش تلویزیونی با کیفیت HDR ارائه می دهند. (HBO Max برجسته ترین استثنا است.) اما هنوز هم سخت است که خودتان فیلمبرداری و اشتراک HDR را انجام دهید. تلفن های سامسونگ از Galaxy S10 به بعد می تواند با فرمت HDR10 + فیلمبرداری کند، اما این تنظیماتی است که به صورت پیش فرض فعال نیست و به نظر می رسد که سامسونگ خیلی دوست ندارد آنطور فیلم برداری کنید. و اگر واقعاً انگیزه دارید، باید برای ثبت ویدیوی HDR تا دوربین حرفه ای Sony RX100 Mark V پیش بروید اما هیچ کدام آسان نیست.

بنابراین آیفون که به صورت پیش فرض ویدئوی HDR را می گیرد یک موضوع بزرگ است.

من تمام مدت درباره “HDR” صحبت می کردم، نه “Dolby Vision”. این به این دلیل است که Dolby Vision نوعی از HDR است – یک فرمت – و فرمت های HDR زیادی وجود دارد. با ازدیاد فرمت ها، مشکلات سازگاری وجود دارد. بله Dolby Vision در آیفون ۱۲ دارای برخی مشکلات سازگاری است – اما نه به همان تعداد که از آن ترسیدم. اپل و دالبی برای اطمینان از سازگاری طولانی مدت به قیمت برخی ناسازگاری های کوتاه مدت، کاری بسیار هوشمندانه انجام داده اند.

Dolby Vision و فرمت HDR10 رقیب همان چیزی هستند که سیستم های HDR کووانتایزر ادراکی (PQ) نامیده می شوند. و سیستم های PQ با نمایشگرهای SDR سازگار نیستند، به این معنی که فیلم Dolby Vision فقط با نمایشگرهای Dolby Vision سازگار بوده است. (پخش یک فیلم Dolby Vision روی صفحه نمایش غیر Dolby Vision کاملاً اشتباه به نظر می رسد.) اگر می خواستید یک فیلم Dolby Vision را روی صفحه نمایش معمولی تماشا کنید، باید آن را دوباره در SDR رمزگذاری کنید – در اصل ، یک فایل ویدیویی کاملاً جدید بسازید.

اما آیفون ۱۲ در نسخه جدیدتر Dolby Vision به نام Profile 8.4 فیلمبرداری می کند که براساس استانداردی به نام HLG یا log-gamma هیبریدی ساخته شده است. HLG متفاوت از سیستم های PQ کار می کند. این برنامه توسط پخش کننده هایی مانند BBC و NHK ساخته شده است تا با نمایشگرهای SDR سازگار باشد بنابراین فقط باید یک پشخ زنده ویدیویی پخش کنند.

همه این بدان معنی است که ویدئوی iPhone 12 HDR یک پرونده ۱۰ بیتی HLG با فراداده اضافی Dolby Vision در بالای آن است و با خوشحالی به عنوان SDR در نمایشگرهای SDR یا HLG در نمایشگرهای HLG و Dolby Vision در نمایشگرهای Dolby Vision که پشتیبانی می کنند، پخش می شود. مشخصات 8.4. و iOS 14 آنقدر هوشمند است که می تواند بداند برنامه ها و دستگاه هایی که ویدیو را به اشتراک می گذارید چه زمانی از این قالب جدید پشتیبانی نمی کنند، و این اطمینان می دهد که موردی را که مفید است را ارسال می کنید. این بسیار هوشمندانه است، حتی اگر در عمل، معنای آن این است که شما بیشتر ویدیوی SDR را به اشتراک می گذارید.

البه یک موضوع وجود دارد. Dolby Vision Profile 8.4 نسخه جدیدی از Dolby Vision است و این بدان معناست که یک سری محصولات قدیمی Dolby Vision وجود دارد که شاید از آن پشتیبانی نکنند. بنابراین نمی توانم به شما قول بدهم که هر تلویزیون تصادفی Dolby Vision با AirPlay 2 ویدیوی iPhone 12 Pro را در Dolby Vision پخش کند. باید بررسی کنید که آیا تلویزیون شما از Profile 8.4 پشتیبانی می کند یا خیر.

همانطور که گفته شد، تلویزیون های جدید به طور طبیعی از جدیدترین نسخه های Dolby Vision پشتیبانی می کنند و شما همیشه می توانید Apple TV 4K و AirPlay را به آن متصل کنید. (نحوه کار ویدئو دالبی ویژن آیفون 12 با اپل تی وی بسیار عجیب است، چرا که  برای اینکه کار کند، باید Apple TV را همیشه در حالت دالبی ویژن اجرا کنید. اگر شخص عاقلی هستید و از Apple TV خود در SDR استفاده می کنید با روشن بودن “محتوای مطابقت”، شما همیشه فیلم SDR را از یک آیفون 12 مشاهده خواهید کرد. امیدوارم اپل خیلی سریع این مشکل را برطرف کند.)

اوه و اگر Mac داشته باشید، تا زمان سیستم عامل macOS Big Sur از ویدئوی Dolby Vision پشتیبانی نمی شود و ما واقعاً نمی دانیم چه زمانی این کار انجام می شود. همچنین نمی دانم که افرادی مانند Instagram و TikTok و YouTube از ویدیوی Dolby Vision از iPhone پشتیبانی می کنند یا نه. در حال حاضر، فیلم های خود را در SDR هنگام اشتراک در آن سیستم عامل ها مشاهده خواهید کرد. (YouTube در حال حاضر از فیلم HDR پشتیبانی می کند، اما فقط در HLG و HDR10. امان از فرمت هاا!)

بنابراین ویدیوی Dolby Vision در آیفون کمی پیچیده است و در ابتدای کار قابلیت سازگاری وجود دارد. اما با گذشت زمان، انتظار دارم که کمرنگ شود. تولیدکنندگان تلویزیون و سیستم عامل های اجتماعی انگیزه های زیادی دارند تا بفهمند بالاخره چطور می توان فیلم های آیفون مردم را به خوبی پخش کرد.

در این بین، درست است که اکثر مردم فیلم های تلفن های هوشمند خود را از طریق تلفن های هوشمند خود تماشا می کنند و ویدئوی آیفون ۱۲ دالبی ویژن در آیفون ۱۲ پرو و ​​سایر آیفون ها و آیپدهای جدیدتر که از HDR پشتیبانی می کنند بسیار روشن و رنگارنگ به نظر می رسد. من هیجان زده هستم که آنجاست و حتی بیشتر هیجان زده هستم که به طور پیش فرض فعال است.

مدیر فیلمبرداری Verge بکا فارساسه نظراتی راجع به کیفیت ویدیوی آیفون ۱۲ پرو دارد که آن ها پایین تر خواهیم خواند:

در هنگام فیلمبرداری با آیفون ۱۲ پرو سه چیز متوجه شده ام: جزئیات عالی، تصاویر روشن تر در شب و بازتاب نور در لنز در شب.

آیفون 12 پرو می تواند تا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه فیلم بگیرد، دقیقاً مانند ۱۱ پرو. من سال گذشته تحت تأثیر قابلیت های فیلمبرداری آیفون ۱۱ پرو قرار گرفتم و با آیفون ۱۲ پرو هم همینطور هستم … در حقیقت، تشخیص تفاوت فیلم های آیفون ۱۱ و ۱۲ در واقع سخت است.

در شرایط نوری خوب، فیلم زیبا است. رنگ ها تند است، جزئیات واضح است و می تواند رنگ پوست را به خوبی کنترل کند. تصاویر ۱۲ ها در طول روز مقداری گرم تر ثبت کردن رنگ ها را دارند، اما تا جایی واقعاً سعی کنید تفاوتی بین این دوربین ها پیدا کنید، نمی توانید!

در شب آیفون ۱۲ پرو در کل کمی روشن تر است و در زمینه صاف کردن مناطق تاریک برای مقابله با نویز خوبی انجام می دهد. سنسور اصلی مطمئناً درخشان ترین است و هنگامی که به حالت فوق عریض باز می گردید، اوضاع کمی تاریک می شود. اما بیشتر نگرانی ها هنگام فیلم برداری در شب است و با استفاده از سنسور اصلی، هنوز نقاط کمی از این نگرانی ها در سراسر قاب وجود دارد! هر نوری که مستقیما وارد لنز می شود، مانند چراغ های جلوی اتومبیل، بازتابش نور زیادی روی تصویر ایجاد می کند و کاملاً حواس پرت کننده است. این یک مشکل در فیلم برداری از آیفون ۱۱ پرو بود و این مشکل برطرف نشده است.

اما به طور کلی، این سیستم دوربین همچنان عالی است و هنگامی که آن را روی دستگاهی سازگار با ویدیوهای Dolby Vision پخش می کنید، فوق العاده رنگارنگ و جذاب به نظر می رسد. این تفاوت اصلی بین ویدیوی ۱۱ پرو و ۱۲ پرو است: فیلم جدید در Dolby Vision ثبت می شوند، همانطور که در بالا به طور گسترده در مورد آن بحث شد. من خوشحالم که ۱۲ پرو مکس را با حسگر بزرگتر و تثبیت کننده تصویر نوری امتحان می کنم.

در مجموع، دوربین آیفون ۱۲ پرو همچنان یکی از قدرتمندترین و توانمندترین دوربین های گوشی های هوشمند موجود در بازار است. مشکل این است که دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس در کمتر از یک ماه دیگر به بازار عرضه می شود. اگر شما دسته ای از افرادی هستید که تلفن جدیدی را برای دوربین خریداری می کنید، قطعاً صبر می کنم.

آیفون ۱۲ پرو و شبکه 5G

من شخصاً 5G را قانع کننده نمی دانم زیرا در هیچ مکانی نزدیک به منطقه سرویس 5G در هیچ یک از شبکه های اصلی زندگی نمی کنم. من فکر می کنم که این مورد برای بسیاری از افراد برای مدتی آینده اتفاق خواهد افتاد و بنابراین من خوشحالم که گزارش می کنم آیفون ۱۲ پرو در شبکه LTE بسیار خوب عمل می کند!

اما من یک روز را در NYC گذراندم و می توانم گزارش دهم که اپراتور ورایزن روی 5Gنوع  Sub-6 “سراسری” خوب است. در دسترس است و بسیار سریع بود، اگرچه iPhone 11 Pro من در AT&T و شبکه LTE می تواند در بسیاری از موارد سرعت معادل آن 5G ارایه کند. شبکه 5G “سراسری” Verizon برای من مانند روزهای ابتدایی LTE به نظر می رسد: من نمی توانم تشخیص دهم که آیا این همیشه سریع است یا اینکه در اثر سیل دستگاه ها سرعت کمتری خواهد داشت، مثلا زمانی که آیفون های 5G با قیمت تهاجمی وارد شبکه شوند. ما خواهیم فهمید!

5G واقعی بسیار سریع است – وقتی که بتوانید آن را پیدا کنید

درست در آن طرف خیابان دفتر ما یک برج Verizon mmWave 5G وجود دارد و آیفون ۱۲ پرو خیلی سریع توانست روی آن قفل کند و نشانگر UW را روشن کند. در یک تست بیش از 2 گیگابیت بر ثانیه برای دانلود وجود دارد. (و 40 مگابیت در ثانیه برای اپلود) اگر ۳۰ متر راه می رفتم، سیگنال پایین می آمد و این همان  مشکل بود. امیدوارم اگر فایل های عظیم برای دانلود دارید، انتظار نداشته باشید که با تلفن همراه 5G خود بسیار همراه باشید. استفاده از mmWave قطعاً باعث گرم شدن تلفن شده و به نظر می رسد باتری کمی سریعتر خالی می شود. خوب است که استفاده از mmWave بسیار دشوار است، فکر می کنم البته!

عملکرد آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ دارای پردازنده جدید A14 Bionic اپل است که اولین تراشه ۵ نانومتری گوشی هوشمند است و به سرعت رعد و برق احساس می شود. من البته این را هر سال می نویسم، من آن را سال گذشته در مورد A13 Bionic و سال قبل از آن در مورد A12 Bionic نوشتم. و این تلفن ها لزوماً کند نیستند. اپل هنوز آیفون 11 و آیفون XR را با این تراشه ها به فروش می رساند، این بدان معناست که آنها برای سالهای آینده پشتیبانی خواهند شد. من همچنان فکر می کنم که پیشتازترین عملکرد اپل در عملکرد تلفن های هوشمند بیشتر از آنچه که در ابتدای چرخه عمر تلفن برای افراد با ارزش است، در پایان چرخه اهمیت دارد. این تلفن آنقدر سریع است که برای مدت طولانی سریع خواهد ماند. این عالی و مهمتر از نمره بنچمارک ترکیبی کمی بالاتر است.

تراشه اپل U1 : مرموزترین تراشه آیفون به زودی از ویژگی های پیچیده تری بهره خواهد برد

یک تراشه U1 در iPhone 12 Pro وجود دارد، دقیقاً مانند ۱۱ پرو و هنوز هم برای AirDrop بسیار خوب است. اپل می گوید که برخی از ویژگی های ظریف U1 به ​​HomePod mini جدید وارد می شوند، بنابراین باید ببینیم که چگونه این سیستم ظاهر می شود و اگر این سیستم واقعا برای همه کارهایی که به نظر می رسد قابل استفاده است، استفاده می شود. اما در حال حاضر برای AirDrop خوب است.

سیستم عامل iOS 14 روی آیفون ۱۲ بسیار عالی عمل می کند و این برخلاف خرابکاری باگ که سال گذشته در iOS 13 بود به نظر می رسد.

انتظار نداشته باشید که آیفون ۱۲ پرو قهرمان باتری مانند آیفون ۱۱ باشد

آزمایش عمر باتری در آیفون ۱۲ پرو شاید سخت ترین کار باشد زیرا من در جایی نزدیک به منطقه سرویس 5G زندگی نمی کنم و فقط یک روز به شهر نیویورک برگشتم تا فیلم بررسی خود را ضبط کنم. اما در آن روز، به نظر می رسید که باتری آیفون ۱۲ پرو بسیار سریعتر از آنچه انتظار داشتم مصرف شده است. بعد از حدود 2.5 ساعت روشن بودن صفحه نمایش، روی 18 درصد بودم. البته، ما برای آزمایش از 5G بسیار استفاده می کردیم و استفاده از رادیو mmWave باتری را سریعتر تخلیه می کند، بنابراین دشوار است بگوییم این نماینده تا چه اندازه در بخش باتری قوی است. من از اپل سوال کردم و به من گفتند که این شرکت انتظار دارد مردم یک روز کامل از تلفن استفاده کنند. در روال عادی قرنطینه ای که تقریباً تمام اوقات از Wi-Fi استفاده می کنم، مطمئناً منطقی به نظر می رسید.

در پایان، فکر می کنم عمر باتری آیفون ۱۲ پرو بسته به میزان استفاده از 5G – به خصوص mmWave 5G – برای افراد بسیار متفاوت خواهد بود، بنابراین این چیزی است که باید با گذشت زمان ردیابی کنیم. اما به طور قطع انتظار نمی رود که عمر باتری “سعی کنید و من را متوقف کنید” که در آیفون 11 معمولی مشاهده کردیم، را اینجا هم مشاهده کنیم.

جمع بندی آیفون ۱۲ پرو

بنابراین این آیفون 12 پرو است. آیا ارزش ۲۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۲ را داراست؟

بله، چون براق است!

این بهترین جوابی است که در حال حاضر دارم. نسبت به آیفون ۱۲ معمولی زیباتر به نظر می رسد و برخی از افراد برای آن ارزش قائل هستند، درست مانند برخی که برای لنزهای تله فوتو، امکان عکس برداری پرتره در حالت شب و ترفندهای LIDAR AR ارزش قائل هستند.

اما غریزه من این است که این آیفون کمی گران تر تا زمانی که آیفون حتی گران تر را نیز آزمایش نکنیم، توصیه نکنم. آیفون ۱۲ پرو مکس از نمایشگری بسیار بزرگتر برخوردار است و با 100 دلار دیگر می تواند جهش چشمگیری در عملکرد دوربین داشته باشد که برای پول اضافی ارزش بسیار بیشتری دارد. بنابراین خواهیم دید

همچنین دشوار است که پیشنهاد کنیم هر کسی بیش از حد نیاز به ارتقا تلفن خود در وسط یک بیماری همه گیر، هزینه کند. اگر وقت نوسازی است و تلفن جدیدی می خواهید، آیفون ۱۲ پرو گزینه خوبی است. هر کسی که دارای آیفون XS یا بالاتر باشد، دوربین های جدید را دوست دارد و از طراحی جدید لذت می برد. من یک آیفون دارم و ما هر ساله آن را ارتقا می دهیم زیرا من همیشه می خواهم بهترین دوربین ها را در تلفن های خود داشته باشم. اما دوباره، اگر برای دوربین ها در حال به روزرسانی هستید، قبل از خرید باید ببینید چطور بهترین دوربینی که اپل فکر می کند می تواند در Pro Max ارایه دهد، چگونه کار می کند.

اگر برای دوربین ها به روزرسانی نمی کنید، آیفون ۱۲ پرو آنقدرها چیزی بیشتر از آیفون ۱۲ ارائه نمی دهد که یک نسخه کاملاً ضروری باشد.

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو

از بسیاری جهات، بیشتر ویژگی های جدید تلفن از زمان خود جلوتر هستند. فکر نمی کنم 5G هنوز موضوع بزرگی است چرا که شبکه ها واقعاً ساخته نشده اند، برنامه های دقیقاً برای آن وجود ندارد و به هر حال همه ما بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانیم. ویدیوی Dolby Vision مورد علاقه من است ، اما هنوز هم باید کمی در اکوسیستم بگردد تا همه گیر شود. تراشه U1 و سنسور LIDAR … خوب ، مطمئناً به نظر می رسد که موضوعات بزرگی خواهند بود، اما هنوز کاملاً مناسب هزینه بیشتر نیستند.

من سعی نمی کنم این بررسی را با یک موضع منفی پایان دهم، آیفون ۱۲ پرو دستگاهی زیبا، قدرتمند و فوق العاده توانمند است. من در طول این بررسی از استفاده از آن لذت بردم و دوربین فوق العاده خوبی است. اگر می توانید یک تکه پیاده رو با سیگنال mmWave پیدا کنید، یک عکس خیلی خوب بگیرید و صفحه نمایش قاتل برای محتوا داشته باشید، اگر یک آیفون ۱۲ پرو بخرید باعث خوشحالی شما خواهد شد.

اما اگر می خواهید برای ارتقا بیشتر آیفون ۱۲ معمولی پول خرج کنید، قطعاً ابتدا منتظر بررسی های آیفون 12 پرو مکس باشید.

نظر شما درباره آیفون ۱۲ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پیکسل ۵ هم دوربینش عالیه با اینکه پردازنده میانرده داره

نویسنده آزمایشی

پیکسل 5 رو نمیدونم پیکسل 4 خارق العاده بود تو عکس

Mahdi

پیکسلا دوربینشون فوق‌العاده است

mostafa3

آقای عطایی امتیاز دوربین آیفون 11 پرو مکس افزایش چشمگیری داشته 124
اپدیت

mehrdad_ma

مقایسه دوربین پیکسل ۵ با می ۱۰ الترا و p40 pro رو دیدم
بعضی عکسا پیکسل بهتره بخصوص عکس شب
بعضی جاها p40 pro و می ۱۰ الترا تو جزییات و رنگها بهتر بودن

Mahdi

حیف که تو جاهای دیگه مشکل داره

Mahdi

مثل همین گزارشاتی که میشه و میگن بین فریم و صفحش فاصله افتاده

TheFreeCritic

بیشتر اظهار نظرها در این ویدیو به علم کم به رقبای چینی است،

البته خود مردم هم هست که از کالای داخلی شون حمایت کنن
کسی تو امریکا با پشتیبانی اپل و سرویس هاش و همینطور ای مسیج و .. که امریکایی بهش نیاز دارن و اینکه سر کوچشون اپل استور هست و با خیال راحت و حتی اقساطی با قرارداد اپراتور ها (!) ارزونتر بخرن و 30 دار در ماه بدن
مطمنا به جز اپل به هیچ چیز دیگه ای فکر هم نمیکنه

Auroro

تا تو دست نگیری متوجه نمیشی چقدر خوش دسته.

توی فوکوس به نوت 20 نمیرسه.

بقیه چیزاش عالیه ولی به Glx نمیرسه

Mahdi

https://www.gizmochina.com/2020/10/20/lg-g8x-thinq-flipkart-big-billion-days-sale-over-1-75-lakh-units-sold-in-12-hours/
قشنگ متوجه نشدم ولی قیمتشو ۲۷۲ دلار گذاشتن تو فلیپ کارت که تو ۱۲ ساعت خیلی فروش رفته ، واقعا هم ارزش داره گوشی الجی با پردازنده اسنپ ۸۵۵ رو ۲۷۲ دلار بگیری محشره
حیف که اینجا از این خبرا نیست

mehrdad_ma

تو سایت آی‌تی رسان یه نویسنده گاو ۵ دلیل برای نخریدن گوشی شیاومی نوشته
دوتاش جالب بود
یکی نداشتن اصالت
دومی داغ کردن با شارژر های ۵۰ و ۶۵ و ۱۲۰ واتی 😀

TheFreeCritic

زیاد جدی نگیر یارو اسکلی چیزیه

AŁɪ

گوشی خیلی خوبیه ۱۲ پرو مکس طراحیشم بنظرم جالبه ولی می‌تونست توی صفحه نمایش رفرش ریت بیشتری قرار بده که نشد بازم با ارزشه ⁦❤️⁩
رقباشم میت چهل پرو و می ده تی پرو و وانپلاس ۸ تی پرو و دوتا گوشی از زیر مجموعه bbk که هنوز معرفی نشدن .

mehrdad_ma

ولی فکر میکنم رقباش میشن میت ۴۰ و s21 و mi 11 وان پلاس ۹ و…..

Taha

ماجرای اینbbk چیه؟

Mahdi

اوپو ، ویوو ، وانپلاس زیر مجموعه bbk هستن که ایکو هم زیر مجموعه ویوو و ریلمی هم زیرمجموعه اوپو هست ، در این بین میگن وانپلاس الان کلا مستقل شده که نمیدونم قطعیه یا نه

Taha

دمت گرم 🙏👌

AŁɪ

البته ریلمی الان از اوپو مستقل شده اسمش قبلاً Oppo Real بود که تو سال ۲۰۱۸ ریلمی به وجود اومد .
وانپلاس هم مال اوپو بوده قبلاً .

Taha

دستت درد نکنه علی 🙏😘

AŁɪ

💙

Mahdi

❤️❤️❤️

Mahdi

الان اوپو ویوو وانپلاس ریلمی ایکو هست همشون مستقل

OnePlus_Fan

خیلی هم عالی

Milad7

با این اوضاع متشنج ارز و کمبود واردات ، خرید 12 پرو مکس داخل ایران خیلی سخته بعد از ترکیدن حباب هم یه 50 تومن آب میخوره 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)