حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس بوک می تواند مک بوک پرو را در زمینه 5G شکست بدهد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه 5G، مایکروسافت

مایکروسافت مفهوم ابتکاری برای چگونگی ایجاد اتصال 5G در Surface Book (یا شاید حتی سایر دستگاه های Surface) دارد و این شرکت می تواند این هدف را قبل از اینکه اپل با MacBooks خود به همان موفقیت برسد، انجام دهد. در حقیقت سرفیس بوک می تواند مک بوک پرو را در زمینه 5G شکست بدهد.

سرفیس بوک با پشتیبانی از 5G

منبع ما پس از مشاهده حق ثبت اختراع مایکروسافت، ایده قرار گرفتن اپل در رقابت فنی با مایکروسافت برای دریافت پشتیبانی 5G در لپ تاپ های خود ارائه داد.

با توجه به شایعات به یاد داشته باشید که اپل مدتی است قصد دارد 5G را به MacBooks اضافه کند و در آگوست ۲۰۱۹، گمانه زنی ها درباره این اتفاق در سال ۲۰۲۰ وجود داشت.

بدیهی است که چنین اتفاقی رخ نداده، اگرچه اپل در سال ۲۰۲۱ شاید نسخه های 14 و 16 اینچی MacBook Pro با تراشه اپل M1X ارایه کند، بنابراین شاید اینها دارای 5G باشند. همچنین شایعه صفحه نمایش Mini-LED که بسیار درباره آن صحبت شده است هم وجود دارد.

با این حال، نظریه این است که شاید مایکروسافت اپل را در زمینه 5G شکست دهد. این صحبت با توجه به حق ثبت اختراعی که برای “Housing Panel” قابل جابجایی برای Surface Book آینده گفته شده است.

ایده در اینجا این است که می توان قسمت بزرگی از شاسی را برداشته و تعویض کرد، و دو پنل مختلف ارائه می شود که یکی از آنها فقط از اتصال Wi-Fi استاندارد برخوردار است و دیگری از 5G.

وقتی بیرون هستید، می توانید ماژول 5G دوم را برای اتصال سریع تلفن همراه روشن کنید، در غیر این صورت، می توانید روی Wi-Fi (که باتری کمتری مصرف می کند) بمانید. این پنل ها را می توان با استفاده از نوعی “receptacle port” به راحتی عوض کرد و این کاملاً شبیه اتصال کاور صفحه کلید به دستگاه Surface است (یا حداقل مایکروسافت قصد دارد آن را به همان نسبت راحت کند).

سرفیس بوک 2

سرفیس بوک 2

مایکروسافت در مقابل اپل

مطمئناً این یک مفهوم جالب است، اما مثل هر زمان دیگری وجود حق ثبت اختراع به هیچ وجه تضمین نمی کند که این فناوری حتما در Surface Book (یا در واقع سایر دستگاه های مایکروسافت) استفاده شود. این فناوری ممکن است حتی مرحله نمونه سازی را پشت سر نگذارد، اگرچه مطمئناً نشان می دهد که مایکروسافت همانطور که انتظار دارید، در حال بررسی اضافه کردن 5G به دستگاه های Surface است.

البته اپل هنوز هم می تواند با مک بوک های 5G به یکی از نمونه های پیشرو در بازار تبدیل شود، اما این واقعیت که ما اخیراً چیزی از شایعات در مورد پیشرفت ایجاد شده در این زمینه نشنیده ایم، در مورد اولین لپتاپ 5G اپل تردید ایجاد می کند. به خصوص از آنجا که در حال حاضر کارهای زیادی در مورد این دستگاه ها انجام شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بین مایکروسافت و اپل کدام یک شبکه 5G را زودتر به محصولات خود اضافه خواهند کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

خیلی هم خوب.

Milad7

باشه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)