حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش شدید فروش لپتاپ 5G

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه 5G، لپ‌تاپ

بر اساس آخرین داده های موسسه Canalys، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ فروش لپتاپ های های مجهز به ارتباط مخابراتی (سیم کارت) در سراسر جهان و به صورت سالانه شاهد رشد عظیم ۲۰۴ درصدی بوده است. افزایش شدید فروش لپتاپ 5G و متصل به شبکه مخابراتی را می توان به دلیل دورکاری و نیازمندی همیشه به اینترنت دانست.

فروش لپتاپ 5G در دنیا رشد ۲۰۰ درصدی دارد

در نیمه اول سال ۲۰۲۱ فروش لپتاپ های سلولار (اصطلاحا سیم کارت خودر) از ۱.۴ به ۴.۴ میلیون دستگاه افزایش یافته است. از این تعداد، ۸۹ هزار دستگاه آن مدل های 5G بوده است.

بیش از یک سال و نیم پس از ظهور COVID-19، مردم به تدریج به محل کار، مدارس و کالج های سراسر جهان باز می گردند. اما این بیماری همه گیر جذابیت ساختمان های بلند اداری و پردیس های وسیع دانشگاه را تضعیف کرده است.

شبکه 5G

شبکه 5G

در عین حال، ابتکارات تحول دیجیتالی؛ افراد را قادر می سازد تا از هر کجا به صورت یکپارچه و ایمن کار و مطالعه کنند. به ویژه این که پهنای باند اینترنت ثابت و بی سیم می تواند حجم زیادی از داده ها و تعداد زیادی از کاربران را اداره کند. به نظر می رسد تقریبا قطعی است که مدلهای تجاری ترکیبی (حضوری و راه دور) به طور فزاینده ای در پروژه ها، صنایع و تجارت های مختلف رواج خواهد یافت. اقتصاد ترکیبی انعطاف پذیری را به وجود می آورد که میلیون ها نفر قبل از همه گیری آن را تجربه نکرده بودند.

در سطح جهانی و در طول قرنطینه های طولانی می توان گفت که مشاغل با شرایط جدید نسبتاً خوب سازگار شده اند اما به دلیل محدودیت های Wi-Fi موانعی ایجاد شده است. این را می توان به دلیل ضعف ارایه دهنده های اینترنت Wi-Fi در کشورهای دیگر یا مثلا ضعف اینترنت ثابت در کشور خودمان عنوان کرد.

این وضعیت توجه به یک فناوری موجود را به خود جلب می کند: لپتاپ هایی سیم کارت خور یا سلولار. این ویژگی کاندیدای جذابی برای جایگزینی یا تکمیل اتصال Wi-Fi و تکمیل تنگناهای پهنای باند اینترنت است.

بر اساس جدیدترین داده های Canalys، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ فروش لپتاپ های سلولار در سراسر جهان و به صورت سالانه افزایش ۲۰۴ درصدی داشته است. فروش این محصولات از ۱.۴ به ۴.۴ میلیون دستگاه رسیده است که ۸۹ هزار دستگاه آن ها به فناوری 5G مجهز بودند. علاوه بر این، Canalys پیش بینی می کند فروش لپتاپ های مجهز به ارتباطات مخابراتی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ (یعنی ۱ سال و نیم دیگر) به ۵.۲ میلیون دستگاه برسد که از این تعداد حدود ۸.۱ درصد یا ۲۱۶ هزار دستگاه به 5G متصل خواهند بود.

آمار فروش لپتاپ های دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی

آمار فروش لپتاپ های دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی

این جنون هزینه کردن برای فناوری، با گسترش فناوری 5G در مقیاس وسیع در سراسر جهان بیشتر خواهد شد. شبکه 5G هنوز به طور کامل پیاده سازی نشده است اما مصرف کنندگان با اشتیاق زیاد و استفاده از تلفن همراه، توسعه طیف وسیعی از دستگاه های مجهز به 5G را تشویق می کنند. با توجه به گزارش GSA در سپتامبر ۲۰۲۱ در مورد گسترش شبکه 5G عنوان شد که حدود ۷۲ بازار در سراسر جهان در حال حاضر حداقل یک یا چند شبکه 5G سازگار با 3GPP را ارایه کرده اند. این بیماری همه گیر کرونا راه های جدیدی را برای رشد و تقاضای بی سابقه برای دستگاه های متصل به شبکه مخابراتی ایجاد کرده است.

با توجه به تقاضای روزافزون برای دستگاه های 5G، برندهای تولیدکننده این محصولات در مجموع ۱۸ محصول مجهز به 5G را تنها در شش ماه اخیر معرفی کرده اند. موسسه Canalys پیش بینی می کند تا سال ۲۰۲۵ از کل فروش ۳۰۶ میلیونی لپتاپ ها احتمالا ۹ درصد یا ۲۷ میلیون دستگاه مجهز به ارتباط مخابراتی باشند. همچنین از این ۲۷ میلیون احتمالا ۱۶ میلیون دستگاه به 5G مجهز باشند که ۶۰ درصد کل لپتاپ های سیم کارت خور را شامل خواهد شد.

پیش بینی فروش لپتاپ های سیم کارت خور و 5G تا سال ۲۰۲۵

پیش بینی فروش لپتاپ های سیم کارت خور و 5G تا سال ۲۰۲۵

با نزدیک شدن به پایان نبرد علیه همه گیری، سازمان هایی که به دنبال رونق در راهبردهای دیجیتالی و ترکیبی هستند باید چگونگی توسعه اکوسیستم 5G را به ویژه در ارتباط با دستگاه ها و اتصالات را زیر نظر داشته باشند. در حالی که تلفن های هوشمند، اتصال کاربران را در همه جا فعال کرده اند اما اتصالات مخابراتی مستقل برای رایانه های شخصی دارای مزیت ذاتی زیادی هستند چرا که 4G/LTE یا 5G امنیت بهتری نسبت به Wi-Fi ارائه می دهد.

نظر شما چیست؟ شما به خرید لپتاپ سلولار یا اصطلاحا سیم کارت خور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب مشخصأ دیگه دوره 4جی یجورایی به پایان رسیده و الان دوره 5جی هست، و تمام دستگاهایی که یجورای ربط به اینترنت دارن باید با فناوری 5جی ساخته بشنو وارد بازار بشن، این وسط، گوشی همراه، لبتاپ مهمترین هاشن الخصوص گوشی همراه چون مصرف روزانه مردم هستش،الان حتی شرکتهایی هستن که دنبال فناوری 6جی هستن مثل هوآوی، سونی اریکسون،…..، امیدوارم هرچی زودتر 5جی تو کشور عزیز ماهم زودتر فراگیر بشه و همه بتونن هزش استفاده کنن البته به شرطی که دستکاریش نکن مثل پایین اوردن سرعت ودبالا بردن پینگ و کارهای دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)