حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ لنوو یوگا 5G با چیپست اسنپدراگون 8CX و قیمت ۱۵۰۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | CES 2020، شبکه 5G، لنوو

بازار دستگاه های متصل مجهز به شبکه 5G هنوز در دسته بندی موبایل های هوشمند آنقدر همه گیر نشده که حالا شاهد لپتاپ های 5G متعدد در CES 2020 هستیم. امروز لپتاپ لنوو یوگا 5G با چیپست اسنپدراگون 8CX و قیمت ۱۵۰۰ دلار رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

لپتاپ لنوو یوگا 5G

لپتاپ لنوو یوگا 5G

لپتاپ لنوو یوگا 5G

از لحاظ طراحی، لنوو Yoga 5G تفاوت چندانی با دیگر لپ‌تاپ‌های میان‌رده این شرکت ندارد اما ویژگی قابل توجه این لپ‌تاپ در مشخصات سخت‌افزاری آن است. این لپ‌تاپ به جای پردازنده اینتل، از چیپست اسنپدراگون 8CX و مودم X55 5G شرکت کوالکام بهره می‌برد. این مودم برای فناوری ۵G از تکنولوژی امواج میلی‌متری و فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و در غیر این صورت می‌توان از شبکه LTE استفاده کرد.

لنوو اعلام کرده که این نخستین کامپیوتر مبتنی بر تراشه کوالکام است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. در این میان باید ببینیم این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده و مودم کوالکام در زمینه‌ی اتصال به اینترنت 5G و عمر باتری نسبت به گوشی‌های هوشمند چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. لنوو وعده داده که باتری Yoga 5G با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد ولی اعلام نکرده که در این آمار استفاده از اینترنت ۵G لحاظ شده یا نه.

لپتاپ لنوو یوگا 5G

لپتاپ لنوو یوگا 5G

به غیر از جذابیت پردازنده و مودم، باقی مشخصه‌های سخت‌افزاری استاندارد هستند. این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن FHD، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد. دو پورت USB-C، جک هدفون، درگاه سیم‌کارت نانو برای پشتیبانی از اینترنت ۵G در بدنه این لپ‌تاپ دیده می‌شود. البته لنوو Yoga 5G از سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) هم پشتیبانی می‌کند.

با توجه به انگشت‌شمار بودن لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های ARM، هنوز در مورد آمادگی این دسته از تراشه‌ها شک و تردید زیادی وجود دارد. علاوه بر این باید به اینترنت ۵G هم اشاره کنیم که در بسیاری از کشورها عرضه نشده و در کشورهای پیشرفته هم هنوز در مراحل اولیه ارائه قرار دارد. لنوو اعلام کرده که این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۱۴۹۹ دلار در فصل بهار روانه‌ی بازار می‌شود.

نظر شما درباره لپتاپ لنوو یوگا 5G چیست؟ به فکر خرید یک لپتاپ بر مبنای چیپست ARM و مجهز به 5G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

اصلا چیپ خوبی نیست با این قیمت 🤦

The Destroyer

با این قیمت استفاده از اینتل یا AMD بهتر بود به نظرم…

Milad7

گرونه چه خبره باو

Milad7

الان دیگه رم 8 برای لپ تاپ خیلی کمه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)