حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو جدید با تراشه اپل M1 رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل

اپل اولین لپ تاپ MacBook Pro خود را با تراشه اپل M1 معرفی کرده است. این لپتاپ پرو اپل قرار است با تراشه جدید کم مصرف و پرقدرت ۵ نانومتری اپل سطح جدیدی از عملکرد را ارایه کند. مک بوک پرو جدید با تراشه اپل M1 از نظر ظاهری با نسل های قبلی فرق زیادی ندارد.

مک بوک پرو جدید با تراشه اپل M1

اینطور نیست که اپل تراشه جدیدش را فقط برای مک بوک ایر یا مک مینی استفاده کند. این شرکت مک بوک پرو را هم به تراشه جدیدش مجهز کرده است.

لپتاپ MacBook Pro جدید در سایز ۱۳ اینچ عرضه و قیمت آن از 1299 دلار شروع می شود. این دستگاه پردازنده جدید M1 اپل را ارایه می دهد، که به گفته این شرکت “سریعترین پردازنده جهان”، سریعترین گرافیک یکپارچه و قدرت و عملکرد قوی در مقایسه با تراشه های اینتل که قبلاً استفاده کرده است، دارد. هر دو لپ تاپ با macOS 11 Big Sur روانه بازار می شوند که اپل می گوید برای کار بر روی سخت افزار جدید طراحی شده است.

اپل می گوید که عملکرد در مک بوک پرو جدید 13 اینچی 2.8 برابر سریعتر و گرافیک آن تا پنج برابر سریعتر از نسل قبلی است. برخلاف MacBook Air جدید، هنوز از سیستم فن خنک کننده فعال بهره می برد. هنوز یک نوار لمسی به همراه دو پورت Thunderbolt 4 (در سمت چپ لپ تاپ قرار دارد) وجود دارد.

عمر باتری نیز بسیار بهتر شده است، حداکثر 17 ساعت وبگردی و 20 ساعت پخش فیلم را ارایه می کند. اپل می گوید که 10 ساعت بیشتر از قبل است و بیشترین دوام باتری که در Mac ارائه شده است.

این یک جهش بزرگ به جلو است، نه فقط برای تراشه های داخلی اپل، بلکه به طور کلی برای لپ تاپ های مبتنی بر Arm، که تا حد زیادی به فرم فکتورهای فوق العاده سبک و دستگاه هایی مانند Lenovo Flex 5G و Samsung Galaxy Book S یا Surface Pro X منتقل شده اند. هیچ کس یک لپ تاپ مبتنی بر Arm تولید نکرده است که نوید عملکردی بهتر را بدهد اما اپل ادعا می کند این MacBook Pro های جدید می توانند ارائه دهند.

اپل از زمانی که برای اولین بار اعلام کرد از تراشه های اینتل به تراشه های خود تغییر پیدا خواهد کرد، در ماه ژوئن برنامه هایی مانند Microsoft Office و Adobe Photoshop و Lightroom را روی تراشه های اپل به نمایش می گذارد. (اگرچه به طور واضح زمان بردن این موارد کمی طول خواهد کشید: Lightroom تا ماه آینده در تراشه اپل در دسترس نخواهد بود و سایر برنامه های اصلی مانند فتوشاپ تا سال 2021 اجرا نمی شوند.) و البته، طرفدار اپل برنامه های سطح مانند Final Cut Pro یا Logic نیز قبلاً به طور کامل برای کار بر روی Mac تراشه اپل منتقل شده اند.

طولانی ترین عمر باتری که در Mac ارائه شده است

لپتاپ MacBook Pro با تراشه جدید اپل فقط آن برنامه های حرفه ای را اجرا نمی کند. همچنین به لطف چیپست مشترک، با کتابخانه گسترده برنامه های موجود iOS و iPad سازگاری دارد، که می تواند گزینه های برنامه موجود برای کاربران را بسیار گسترش دهد. هنگام ارائه این محصول، شرکت تقریباً یک دهه است که پردازنده های خود را طراحی کرده است و سابقه آن به چیپست A4 خود در آیپد اصلی و آیفون 4 برمی گردد. در حالی که تراشه های سری A اپل با گذشت زمان فقط قدرتمندتر شده اند (مقیاس محصولات مانند A12Z ، که iPad Pro را تأمین می کند و اپل از نظر شما عملکردی هم تراز با یک لپ تاپ دارد.) و اپل از تراشه های مخصوص خود در Mac های اخیر استفاده کرده است.

اما نسخه امروز یک تغییر قابل توجه است، چیزی که همان تراشه های آیفون و آیپد می بیند، یا حداقل تراشه هایی که بر اساس همان ساختار معماری ساخته شده اند، به کامپیوترهای macOS راه پیدا می کنند.

همانطور که گفتیم MacBook Pro های جدید تنها Mac های جدیدی نیستند که از سیلیکون اپل استفاده می کنند. این شرکت همچنین از یک MacBook Air 13 اینچی جدید و یک Mac mini جدید خبر داد که هر دو با تراشه M1 کار می کنند.

MacBook Pro 13 اینچی جدید با قیمت 1299 دلار آغاز می شود. پیش سفارشات آن امروز و فروش در هفته آینده آغاز می شود.

نظر شما درباره مک بوک پرو ۱۳ با تراشه اپل M1 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

نسبت به قیمتش ارزش نداره

MohammadFarhaadi

از نظر پردازشی عالین فقط حیف بازی براشون زیاد پورت نمیشه.

SHREK

حتی پورت هم بشه نمیتونه اجرا کنه.

TheFreeCritic

comment image

😂😂😂😂😂🤣🤣

یکی اینو جمع کنه تا استدیوشو جمع نکردم 😂
اولین گیمینگ ؟؟؟ 🤣🤣🤣🤣😂😂😂

۲ و ۳ Mi 4 و Mi 5 و ۶ و ۷ و ۸ و f1 و بلک شارک و ………… ( خیلیه ننوشتم) دارن بندری میرقصن‌
دارن بندری میزنن 😂😂🤣🤣🤣

Arad.Htc

بلک شارک یه سری گوشی گیمینگ مال شیائومی هست 😐😐(این اصلا اسم بلک شارک رو شنیده؟)

pooria

این شجاری کلا رد داده روانیه به خدا 😐

SHREK

😂 😂 😂 شجاری حقگو🤣🤣🤣

Taha

😂😂😂
باید به شجاری آب هویج بدم😂

Arad.Htc

قدیمی های سایت به نظرتون سرفیس بوک خوبه یا مک بوک یا میت بوک ایکس؟

SHREK

سرفیس بوک لپ تاپ هیبریدی از مک بوک و میت بوک کاراییش بیشتره.

AŁɪ

راستی امروز آمار اومده که amd با تمام موفقیت های خودش طی این دو سال فقط ۲۰ درصد از پردازنده های دکستاپ و تقریبا ۶ درصد از پردازنده های سرور رو به خودش اختصاص داده 🙂 یعنی ۸۰ درصد کاربران جهان اینتل رو میپسندن از جمله خودم‌.

pooria

سرور که اینتل توش پادشاهی میکنه و بحثش جداست ولی در مورد دسکتاپ احتمالا امار مال کلیه دستگاه های مورد استفادست که در حال کار هستند که کاملا منطقیه چون 4 سال پیش رایزنی نبود که اینتل رقیبی داشته باشه پس همه اینتل میخریدند و هرچه که اینتل داره از قبله. الان هم نگاه بکنی پردازنده های جدید رایزن اصلا نایابن نیستن و ولی اینتل رو راحت میتونی بگیری
برای چی؟ استقبال کاربرا نسبت به amd پس درمورد 2 سال اخیر نمیشه همچین چیزس رو گفت. اینتل هم برای گیم بهتر بود که با r 5000 از بین رفت و فعلا تا معرفی نسل 11 چیپ های اینتل، رایزن برتری مطلق داره

Taha

خبر داری رایزن ۵ ۵۶۰۰ ایکس توی تک هسته ای core i9 10900k رو شکست داد😮

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)