حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل مک بوک ایر ۲۰۲۰ با تراشه اپل M1 رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

اپل از لپتاپ جدید خود یعنی MacBook Air 2020 خود رونمایی کرده است. این لپتاپ از پردازنده اپل M1 پشتیبانی می کند. این اولین MacBook Air و یکی از اولین لپ تاپ هایی است که از CPU های مبتنی بر Arm خود اپل بهره می برد.

اپل مک بوک ایر ۲۰۲۰

تراشه هشت هسته ای اپل M1 یک پردازنده ۵ نانومتری است. این تراشه بر پایه A14 Bionic بوده که چیپست تأمین کننده خطوط آیفون ۱۲ و آیپد ایر است. اپل اظهار داشت که M1 شامل چهار هسته پردازنده سریع بوذه که با چهار هسته با بازده بالا همراه است و تلاشی برای تعادل عملکرد و کارایی دارد. همچنین ادعا می کند که این تراشه “بهترین عملکرد دنیا را در هر وات” نسبت به هر پردازنده ارائه می دهد.

از نظر طراحی، مک بوک ایر جدید کاملا شبیه نمونه های قبلی خود است. اما اپل می گوید سرعت آن بالاتر از “98 درصد از لپ تاپ های PC است که در سال گذشته فروخته شده است.” همچنین در هر شرکت 3.5 برابر سریعتر از نمونه اینتل MacBook Air است، با عملکرد گرافیکی ۵ برابر سریع تر و یادگیری ماشین ۹ برابر سریع تر.

اپل همچنین ادعا می کند با یک بار شارژ ۱۵ ساعت وبگردی و ۱۸ ساعت پخش فیلم خواهید داشت. (اگر این ادعا به قوت خود باقی بماند، این یک پیشرفت در مقایسه با MacBook Air مجهز به Intel است.) در داخل آن هیچ فن خنک کننده ای وجود ندارد، بنابراین باید بدون سر و صدا نیز کار کند.

از نظر مشخصات Air جدید با صفحه نمایش 13.3 اینچی رتینا با پشتیبانی از گستره رنگی گسترده P3 ، صفحه کلید سوئیچ قیچی و حافظه تا 16 گیگابایت و فضای ذخیره سازی ۲ ترابایت ارائه می شود. از Thunderbolt ، USB 4 ، Wi-Fi 6 و Touch ID پشتیبانی می کند. این لپ تاپ با همان دوربین قبلی 720p (وضوح پایین تری نسبت به دوربین های مدرن آیفون و آیپد) ارائه می شود، اما اپل می گوید با تراشه جدید نتایج بهتری را ارائه می دهد.

این اولین گام در انتقال اپل از پردازنده های اینتل است که کامپیوترهای اپل از سال 2005 استفاده کرده اند. این شرکت انتظار دارد این روند دو سال به طول انجامد.

اپل ادعا می کند تراشه ها عملکرد و بازدهی بهتری نسبت به رقبای اینتل ارائه می دهند. اما بزرگترین مزیت سیستم های Arm این است که آنها قادر به اجرای برنامه های iOS و iPadOS به طور طبیعی در macOS هستند. در مورد برنامه های macOS اما اپل برای پشتیبانی از تراشه خود برنامه های خاص خود مانند Pages ، Numbers و Keynote را به روز کرده است ، مانند سایر شرکت های بزرگ دیگر مانند Microsoft و Adobe.

اپل در رویداد ژوئن خود نشان داد که لایت روم و فتوشاپ در Mac های جدید خود به راحتی کار می کنند. قرار است Lightroom ماه آینده و فتوشاپ اوایل سال آینده منتشر شود. و macOS Big Sur ، که Air اجرا خواهد کرد، شامل یک شبیه ساز به نام Rosetta 2 است که هر برنامه ای را که هنوز برای Arm در هنگام راه اندازی به روز نشده است، “ترجمه” می کند.

لپتاپ جدید MacBook Air جدید با قیمت ۹۹۹ دلار و برای مقاصد تحصیلی ۸۹۹ دلار شروع می شود. این باعث می شود قیمت آن با MacBook Air قبلی که در ماه مارس عرضه شده بود و با Intel Core i3 آغاز شد، برابر باشد. (به نظر می رسد که این مدل در وب سایت اپل متوقف شده است.) این نسخه در تاریخ ۲۷ آبان ۹۹ موجود است ، اما امروز می توانید آن را سفارش دهید.

مدل پایه شامل یک پردازنده گرافیکی هفت هسته ای و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و همچنین 8 گیگابایت حافظه است. مدل های با پردازنده گرافیکی هشت هسته ای و 512 گیگابایت حافظه از 1249 دلار شروع می شوند (با 8 گیگابایت حافظه) – حداکثر پیکربندی با 16 گیگابایت حافظه و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی 2.049 دلار است. با 299.99 دلار و 199.99 دلار اضافی ، دستگاه می تواند از قبل با Final Cut Pro X و Logic Pro X نصب شود.

نظر شما درباره مک بوک ایر جدید اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

این پردازنده مثل سری A اپل هرسال آپدیت میشه؟ مثلا سال بعد میشه M2?

Milad7

افسوس میشه خورد از این بابت که اوضاع اقتصادی کشورمون اجازه نمیده بهترین ها را تجربه بکنیم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)