حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو روی حالت 5G تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می کند

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، شبکه 5G

از قبل مشخص بود که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو با اتصال به شبکه های 5G در مقایسه با شبکه های 4G باتری را سریعتر مصرف می کنند، اما ما نمی دانستیم که چقدر. امروز اما مشخص شده است که عمر باتری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو روی حالت 5G تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می کند. خیلی هم غیر منطقی به نظر نمی رسد.

عمر باتری آیفون ۱۲

ما به لطف وب سایت Tom’s Guide و تست باتری آنها، این داده ها را بدست آورده ایم. اجرای یک اسکریپت مرورگر در روشنایی ۱۵۰ نیت (مناسب یرای نور داخلی) و لود کردن یک صفحه وب جدید در فواصل 30 ثانیه ای این داده را ارایه کرده اند.

در چنین شرایطی، آیفون ۱۲ با حالت 5G حدود 8:25 ساعت و با 4G حدود 10:23 ساعت دوام آورد. این تقریبا 20٪ اختلاف دارد. آیفون ۱۲ پرو کمی بهتر عمل کرد و 9:06 ساعت در حالت 5G و 11:24 ساعت در حالت LTE  ارایه می کند. باز هم در حالت 4G حدود 20٪ بهتر است. iPhone 12 با مقایسه با مدل های قبلی 4G خود 53 دقیقه کمتر از آیفون ۱۱ دوام آورد، در حالی که آیفون ۱۲ پرو دقیقا یک ساعت بیشتر از آیفون ۱۱ پرو دوام داشت.

گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس با باتری های بزرگتر 4000 میلی آمپری و 4500 میلی آمپری خود در هنگام آزمایش روی نمایشگر ۶۰ هرتز آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را شکست می دهند، اما هنگام اجرای تست مرور 5G با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، کمتر از جفت آیفون ها دوام می آورند. گوگل پیکسل ۵ و وان پلاس ۸ تی هر دو حتی در تنظیمات رفرش ریت بالاتر (به ترتیب 90 هرتز و 120 هرتز) از هر دو آیفون ۱۲ پیشی گرفتند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از نظر ظرفیت باتری در میان آیفون های جدید اپل قرار دارند. جالب تر است که ببینیم iPhone 12 mini کوچکتر و iPhone 12 Pro Max بزرگتر چگونه کار می کنند.

همچنین لازم به ذکر است که سری آیفون ۱۲ بسته به نوع کار شما، به طور پیش فرض قضاوت می کند که آیا از 5G یا 4G استفاده کنید. پخش مستقیم موسیقی هنگام خاموش بودن صفحه یکی از سناریوهایی است که در آن تلفن برای مدیریت شارژ باتری به حالت LTE پیش فرض می رود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که 5G ارزشش را دارد؟ مشخصا دارد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elyas

سلام تست سرعت و سقوط ایفون نیومده؟؟؟

Mahdi

اوف پس بیخود نبود که صفحه رو ۶۰ هرتزی نگه داشت

OnePlus_Fan

خیلی هم عالی
ولی من الان موندم که اون s20 و+ s20 اگزینوس هستن یا اسنپدراگون؟🤔

mehrdad_ma

۲۰ درصد باید ببینیم تو تستها اندازه آیفون ۱۱ پرو باتری لایف داره یا نه

SHREK

اون 7% خودشو اینجا نشون میده.

Milad7

اگر رفرش ریت 90 هرتزی هم استفاده میکرد دیگه عملا عمر باتری نابود بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)