حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محبوب ترین گوشی در سه فصل گذشته سال ٢٠٢١، کدام مدل بوده است؟

گوشی‌های هوشمند، بازار بزرگی دارند. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که منکر پر درآمد و پر طرفدار بودن این بازار باشد. حال، لیستی از محبوب ترین مدل‌های گوشی در سه فصل گذشته ٢٠٢١ منتشر شده است. در ادامه، نگاهی به ۵ مدل محبوب‌تر خواهیم داشت.

محبوب ترین گوشی تا فصل سوم سال ٢٠٢١

مدتی پیش، نگاهی به پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ایران طی یک سال قبل داشتیم. اما در بازار موبایل جهانی چه خبر است؟

 

پرفروش ترین گوشی های ایران طی ١٢ ماه گذشته، کدام مدل‌ها هستند؟

 

بر اساس گفته‌های GizChina، آمار جدیدی از میزان محبوبیت و فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی منتشر شده است. این آمار، نشان می‌دهد که کدام مدل از گوشی‌ها، بیشترین محبوبیت را در میان کاربران دارند. توجه داشته باشید کلا این داده‌ها، ارتباطی با پرفروش‌ترین برندها ندارد. به عنوان مثال، باید بگوییم که سامسونگ با وجود داشتن رتبه اول در لیست پر فروش‌ترین برندهای بازار موبایل، تنها یک نماینده در این بین دارد!

در مقابل، اپل با چهار نماینده در این لیست خودنمایی می‌کند! با وجود تسلط گوشی‌های اندرویدی به بازار موبایل جهانی و عرضه مدل‌های متنوع و زیاد، ظاهراً آیفون‌ها از نظر فروش تکی، عملکرد بسیار بهتری دارند! البته طرفداران اپل، ممکن است که هیچ گوشی را به غیر از آیفون‌ها قبول نداشته باشند. بنابراین، بسیاری از آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا گوشی‌های بعدی خود را نیز از میان زنجیره محصولات اپل تهیه کنند. اما در این بین، داده‌های آماری جدیدی از محبوب ترین مدل گوشی در بازار موبایل جهانی منتشر شده است. این داده‌های ارائه شده توسط مؤسسه IDC، ممکن است برای طرفداران اندروید خوشایند نباشد.

محبوب ترین گوشی

این لیست، مجموعی از داده‌های فروش در فصل اول، دوم و سوم سال ٢٠٢١ میلادی را نشان می‌دهد. همان طور که گفتیم، چهار گوشی از آیفون در بین ۵ مدل محبوب بازار موبایل جهانی حضور دارد. در این بین، تنها گلکسی A12 سامسونگ موفق شده است تا با فروش بسیار خوب خود، رتبه دوم را کسب کند و کمی از حضور آیفون‌ها، بکاهد. این گوشی اقتصادی سامسونگ، موفق شده است تا آیفون ١٢ پرو مکس، آیفون ١٢ پرو و آیفون ١١ را از حیث میزان فروش پشت سر بگذارد. در این بین، آیفون ١٢ بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

فروش سری آیفون ١٣، به تازگی و در فصل سوم سال جاری میلادی آغاز شده است. بنابراین، طبیعی است که شاهد حضور گوشی‌های این خانواده نباشیم. اما با توجه به پیش بینی‌ها و محبوبیت آیفون‌ها در میان طرفداران، به زودی شاهد پیوستن گوشی‌های سری iPhone 13 به این لیست خواهیم بود. متأسفانه مؤسسه IDC جزئیات میزان فروش این دستگاه‌ها را به اشتراک نگذاشته است. بنابراین، ما نمی‌دانیم که در این بین، چند دستگاه از محصولات محبوب‌تر بازار فروخته شده است.

نظر شما در مورد لیست محبوب ترین گوشی طی سال جاری چیست؟ آیا فکر می‌کنید که آیفون ١٢ شایستگی صدرنشینی از نظر فروش را داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️