حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل: عمر باتری iPhone 13 Mini از آیفون ١٢ پرو مکس بیشتر است!

اپل پس از ارائه گوشی‌های سری آیفون ١٣، جزئیاتی را بر روی سایت خود قرار داد. این جزئیات، در مورد عمر باتری گوشی‌ها نیز وجود دارند. بر اساس ادعای رسمی اپل در سایت این کمپانی، عمر باتری iPhone 13 Mini از آیفون ١٢ پرو مکس بیشتر است! در ادامه، نگاهی به این ادعای اپل داریم.

اپل می‌گوید که عمر باتری iPhone 13 Mini از آیفون ١٢ پرو مکس بیشتر است!

آیفون ١٣ مینی در مراسم جدید اپل به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی، از تراشه Apple A15 Bionic و تغییراتی در بخش دوربین برخوردار است.

 

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با تراشه اپل A15 به همراه ناچ کوچکتر و فیلم برداری حرفه ای رسما معرفی شدند

 

به نقل از Phonearena، اپل کمپانی واقعاً عجیبی است. این کمپانی آمریکایی، بخش بازاریابی را به طور ویژه‌ای دوست دارد. در نتیجه، ممکن است برخی از ادعاهای این بخش به طوری باشد که کاربران نتوانند آن را به واقعیت مطابقت دهند. این کمپانی در تبلیغات خود، احساس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند. اگر شما کلیپ‌های تبلیغاتی اپل را دیده باشید، احتمالاً به خوبی با آن ارتباط گرفته‌اید. این کار را بسیاری از کمپانی‌های مطرح دیگر انجام می‌دهند. بخش بازاریابی یک کمپانی می‌تواند سبب شود تا شما با محصولات آن به خوبی تعامل داشته باشید.

هرچند در برخی مواقع، این بازاریابی ممکن است دور از ذهن و غیرمنتظره باشد. اپل معمولاً در تبلیغات خود، از عبارت‌هایی مانند فوق العاده و شگفت انگیز استفاده می‌کند. این عبارات، مدت زیادی است که کلیشه‌ای و تکراری شده‌اند. اما اپل همچنان یک سیاست بازاریابی جداگانه دارد. این سیاست، مربوط به دنیای رقابت محصول جدید با نسل قدیمی است. بنابراین، اپل تصمیم می‌گیرد تا برتری‌های نسل جدید را نسبت به نسل قبلی بیشتر نشان دهد. این موضوع، در مورد تراشه Apple A15 Bionic به طور قابل توجهی ملموس است.

اما جدا از شعارها و عبارات مختلف، اپل در برآوردهای عددی بسیار دقیق عمل می‌کنند. با این حال، اپل در این برآوردها بسیار محافظ کارانه عمل می‌کند. به عنوان مثال، اگر قدرت یک تراشه ۴٠ درصد بیشتر از نسل قبل باشد، اپل آن را ٣٠ درصد اعلام می‌کند. در نتیجه، اعتماد عموم به اعداد و ارقام اپل بیشتر می‌شود. این سبب می‌شود تا تأثیر گذاری بازاریابی تبلیغات اپل بیش از پیش باشد. در نتیجه، اعتماد به این اعداد و ارقام، بسیار بهتر از اتکا به عبارات فوق العاده و شگفت انگیز است! اما این اعداد و ارقام، امسال عجیب و غریب‌تر از همیشه شده‌اند. صحبت ما، در مورد عمر باتری اعلام شده اپل از iPhone 13 Mini است!

روایت کلی اپل از عمر باتری سری آیفون ١٣، بیشتر شدن عمر باتری است. به طوری که دو نسخه گران‌تر، ١.۵ تا ٢.۵ ساعت از نسل قبلی خود عمر باتری بیشتری دارند. این افزایش بازدهی باتری، تعجب آور نیست. اما در این بین، نکاتی نیز وجود دارد. اگر شما به سایت رسمی اپل و اطلاعات محصول آن مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که کوپرتینویی‌ها آزمایشات مختلفی را برای ثبت اعداد و ارقام مربوط به همان بخش را انجام می‌دهند. در بخش عمر باتری نیز همین رابطه برقرار است.

اپل در این بخش، سه آزمایش مختلف را انجام می‌دهد. این آزمایشات، عبارتند از تست پخش ویدئو، پخش ویدئوی استریم شده و و پخش صوت. خب، امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا ویدئو را آنلاین تماشا کنند. از سوی دیگر، پخش صدا خیلی حائز اهمیت نیست. بنابراین، پخش ویدئوی آنلاین بیشترین اهمیت را دارد. حال، نگاهی به سایت اپل انداخته‌ایم تا ببینیم که آیفون‌های جدید چه ارقامی را ثبت کرده‌اند.

همان طور که می‌دانید، سرویس‌های پخش ویدئوی آنلاین در جهان بسیار محبوب هستند. یوتوب، تیک تاک و زیرمجموعه‌های فیسبوک، همگی جزوی از این دسته برنامه‌ها هستند. اما عمر باتری آیفون‌های جدید نسبت به قبل در این بخش چطور است؟ خب، قرار است که متعجب شوید! بر اساس تخمین خود اپل در مورد میزان بازدهی در بخش پخش ویدئوی آنلاین آیفون ١٣ مینی، این گوشی حدود ١٣ ساعت دوام می‌آورد. این رقم، بسیار تحسین برانگیز است. اگر بخواهیم نگاهی به عمر باتری آیفون ١٢ مینی در این بخش داشته باشیم، به دوام ١٠ ساعته می‌رسیم. این رقم، خیلی قابل توجه نیست. اما برترین عضو سری آیفون ١٢ تا چه مدت دوام می‌آورد؟

بر اساس ادعای رسمی اپل، آیفون ١٢ پرو مکس که بهترین باتری گوشی‌های اپل را دارا بوده است، تنها ١٢ ساعت در این تست دوام می‌آورد! این گوشی، ظرفیت باتری بسیار بیشتری نسبت به iPhone 13 Mini دارد. اما عمر باتری iPhone 13 Mini همچنان بهتر است! اما صبر کنید! این واقعاً چگونه ممکن است؟ آیا ارزان‌ترین آیفون امسال از برترین آیفون سال گذشته عمر باتری بهتری دارد؟!

ظاهراً بله. این ارقام، تماماً رسمی هستند. احتمال اشتباه بودن این ارقام نیز نزدیک به صفر است. این موضوع، باورنکردنی و عجیب است. اما این موضوع از چه چیزی نشئت می‌گیرد؟ شاید بتوان عمر باتری بیشتر iPhone 13 Mini را مربوط به دیکودر ویدئوی جدید اپل باشد. همچنین بهره وری بیشتر انرژی و بهینگی بیشتر تراشه Apple A15 Bionic، می‌تواند مزید بر علت این موضوع باشد.

 

تراشه Apple A15 Bionic معرفی شد: تمرکز بر هوش مصنوعی و سرعت بالاتر!

 

اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که قرار نیست در تمام سناریوها عمر باتری آیفون ١٣ مینی از آیفون ١٢ پرو مکس بیشتر باشد. بلکه این اتفاق، تنها در این مورد استثنایی رخ داده است. در استفاده ترکیبی و روزمره، مطمئناً آیفون ١٢ پرو مکس عمر باتری بیشتری دارد. اما در بخش پخش ویدئوی آنلاین حداقل این اتفاق واقعاً رخ داده است! با این حال، این موضوع همچنان جنجالی و تا حدودی عجیب است.

نظر شما در مورد این اعلامیه اپل چیست؟ آیا شما به آن باور دارید؟ فکر می‌کنید که دلیل اصلی این اتفاق چه باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

غیر ممکن شدن غیر ممکن ها فقط از اعجوبه ها برمیاد…

Farcry

“”احتمال اشتباه بودن این ارقام نیز نزدیک به صفر است””
اپل معمولا سر اعداد و ارقامی که ارایه میده (معمولا توی مراسم ها و بعد از اونها اپل از اعداد و ارقام کمتر حرف میزنه)
دقت میکنه که بعد از مراسم سوژه رسانه ها نشه
درمورد 13 پرو مکس که باتریش 800 میلی آمپر بیشتر شده میشه تقریبا مطمئن بود که به رکورد آیفون 11 پرو مکس برسه یا حتی بهتر از اونم باشه
اما درمورد 13 مینی که میگه بهتر از 12 پرو مکس هست باید دید توی تست ها چیکار میکنه
اگر واقعا بهتر باشه یعنی اپل تونسته بهینگی فوق العاده ای رو در 13 مینی و آیفون های سری 13 به وجود بیاره

s.h

این مورد که واقعا عجیبه و تا تست نشه به هیچ وجه نمیشه اطمینان کرد
از این مورد خیلی عجیبتر اینکه عمر باتری 13 پرو مکس طبق چیزی که اپل توی سایتش ادعا کرده افزایش بیش از 100 درصدی نسبت به 12 پرو مکس داره و حدود 25 ساعت توی سایت اپل تخمین زده شده که بشدت عجیب هست و این مورد قطعا باید تست بشه و اگه درست باشه که واقعا شاهکار کرده ولی بعید میدونم انقدر پیشرفت بزرگی ایجاد شده باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️