حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس با اپل A14 رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 25 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

اپل آیفون های پرچمدار ۲۰۲۰ خود را به طور رسمی اعلام کرد. آیفون ۱۲ پرو ۹۹۹ دلاری و ۱۲ پرو حداکثر ۱۰۹۹ دلاری ، پشتیبانی از 5G و طراحی مربع شکل جدید که یادآور آیفون 4 است را ارایه می کند. این اولین طراحی مجدد عمده برای گوشی های هوشمند تمام صفحه اپل (با طراحی آیفون X) است. به یاد دارید که طراحی بدون حاشیه را با آیفون X در سال 2017 معرفی کرد.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

هر دو آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی بزرگتر از آیفون 11 پرو 5.8 اینچی و آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی هستند. به ویژه آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی با گرفتن تاج به عنوان بزرگترین گوشی اپل تاکنون قابل توجه است. مدل های Pro از طراحی فولاد ضد زنگ (به جای آلومینیوم در آیفون 12) ، در چهار رنگ خاکستری ، استیل ضد زنگ ، طلایی و آبی جدید استفاده می کنند.

رنگ های آیفون ۱۲ پرو

رنگ های آیفون ۱۲ پرو

مدل های جدید آیفون 12 پرو از تراشه A14 Bionic اپل برخوردار خواهند شد. این تراشه اولین بار در ماه گذشته در iPad Air جدید ارائه شد. پیش از این گرگ جوسویاک در توصیفش گفته بود “قدرتمندترین تراشه ساخته شده توسط اپل” است.

تراشه جدید اولین اپل است که از فرآیند ۵ نانومتری استفاده می کند (به جای فرآیند 7 نانومتری که در A13 Bionic سال گذشته استفاده شد). اپل می گوید که هر دو پردازنده 6 هسته ای جدید و چهار هسته ای پردازنده سریعتری هستند که عملکرد آن طبق ادعای شرکت تا 50 درصد سریعتر از هر تلفن دیگری است.

یکی از بزرگترین موارد جدید اضافه شده در مدلهای امسال، 5G است. آیفون 12 پرو از زیر 6 گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی خواهد کرد، به این معنی که هر دو گوشی باید با انواع مختلف شبکه های 5G از هر سه اپراتور اصلی ایالات متحده کار کنند. اپل می گوید که “بیشترین باند 5G از هر تلفن هوشمند” را ارائه می دهد و نوید می دهد که از طیف گسترده ای از حامل های تلفن همراه در سراسر جهان و استانداردهای 5G مختلف آنها پشتیبانی می کند.

 

همچنین ویژگی جدید و منحصر به فرد در مدل های آیفون 12 پرو یک سنسور LIDAR است که مانند iPad Pro برای جلوه های AR اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. اپل همچنین می گوید که از اسکنر LIDAR برای کمک به تمرکز در شرایط کم نور استفاده می شود و باعث می شود تا فوکوس خودکار برای عکاسی در نور کم تا شش برابر سریعتر انجام شود. همچنین این امکان را برای عکس های عکاسی پرتره حالت شب حالت فراهم می کند.

نمایشگر آیفون ۱۲ با پوشش Ceramic Shield ارایه می شود

مدل های جدید آیفون 12 پرو همچنین فناوری “Ceramic Shield” را ارائه می دهند که به گفته اپل شیشه ای سخت تر از هر نمایشگر گوشی هوشمند دیگر است و در هنگام جلوگیری از ترک خوردن تلفن شما هنگام افتادن، “عملکرد سقوط” چهار برابر بهتر دارد.

مانند مدل های سال گذشته آیفون 11 پرو ، اپل بار دیگر یک سیستم دوربین سه گانه در هر دو آیفون 12 پرو با لنزهای دوربین 12 مگاپیکسلی ، دوربین تله و فوق عریض ارائه داده است. دوربین عریض اکنون دیافراگم سریعتر ƒ / 1.6 را ارائه می دهد که طبق گفته اپل 27 درصد عملکرد کم نور را بهبود می بخشد، در حالی که تله کانونی 52 میلیمتری اکنون زوم اپتیکال 4 برابر (نسبت به دوربین فوق عریض) را ارائه می دهد.

آیفون 12 پرو مکس سیستم دوربین را حتی بهتر می کند. یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی 65 میلی متر وجود دارد که می تواند تا 2.5 برابر بزرگنمایی اپتیکال (نسبت به دوربین اصلی) ارایه کند. یک دوربین عریض جدید با ابعاد f / 1.6 و سیستم جدید OIS وجود دارد. سنسور عریض نیز 47 درصد بزرگتر است که با دیافراگم پایین برای عملکرد بهتر در نور کم 87 درصد ترکیب می شود.

اپل همچنین ویژگی جدید خود را “Apple ProRAW” می نامد که اواخر امسال در آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس در دسترس خواهد بود. این شرکت می گوید که مزایای عکاسی محاسباتی موجود مانند Deep Fusion و Smart HDR همراه با انعطاف پذیری عکس های RAW را ارائه می دهد. این قالب در هر چهار دوربین در دسترس خواهد بود و به کاربران امکان می دهد مواردی مانند وضوح ، نورهای برجسته رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنند در حالی که هنوز از پیشرفت های عکاسی موجود اپل استفاده می کنند.

تلفن های جدید آیفون 12 پرو همچنین می توانند با فیلم HDR فیلمبرداری کنند، اولین مورد برای این محصول، از جمله پشتیبانی از عکسبرداری مستقیم در Dolby Vision HDR. همچنین آیفون 12 قادر به ویرایش فیلم Dolby Vision HDR مستقیماً از برنامه Photos خواهد بود.

مانند آیفون 12 و 12 مینی ، دو مدل آیفون 12 پرو نیز با شارژرهای بی سیم و لوازم جانبی تازه اعلام شده اپل MagSafe سازگار خواهند بود که قاب های متصل به مغناطیس، پد های شارژ و حتی ضمیمه هایی مانند کیف پول را ارائه می دهند.

اپل همچنین سر شارژر USB و هدفون های سیمی EarPod خود را از جعبه آیفون های جدید به عنوان بخشی از اهداف زیست محیطی شرکت در حال برداشت، تغییری که نشان دهنده حرکت این شرکت در حذف سرشارژ از ساعت های هوشمند Apple Watch در اوایل سال جاری است. با این وجود اپل همچنان یک کابل USB-C به لایتنینگ را برای شارژ در جعبه قرار می دهد.

شارژر و هندزفری از جعبه آیفون ۱۲ حذف شد

در کنار این دو پرچمدار، دو آیفون جدید دیگر نیز وجود دارد. آیفون 12 و آیفون 12 مینی که قرار است جایگزین مدل سال گذشته آیفون 11 شوند.

آیفون 12 پرو با قیمت 999 دلار و آیفون 12 پرو مکس با قیمت ذخیره سازی 128 گیگابایت ، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت با قیمت 1099 دلار آغاز می شود. پیش سفارش های آیفون 12 پرو از جمعه شانزدهم اکتبر آغاز می شود و یک هفته بعد در تاریخ 23 اکتبر ارسال می شود، در حالی که آیفون 12 پرو مکس پیش سفارشات آن را در 6 نوامبر و در 13 نوامبر عرضه می کند.

نظر شما درباره آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

واقعا هنوز تو طراحی بینظیره.تو دستت باید باشه تا حسش کنی.

Farcry

طراحی فریم و پشت گوشی خیلی عالی در اومده ولی …..

AŁɪ

جون فقط رنگ طلایی جدید

V800B

ی جمع بندی بخام بکنم
حذف کردن شارژر و هنذفری
بیشتر بخاطر کم کردن هزینه بود چون خود ۵ جی هزینه بره
این که اینکار درست یا نه بیشتر باید طرفدار اپل بگن ن اونایی ک کلا با این برند مشکل دارن
منه طرفدار میگم اینکارشون اشتباه بود میتونست از سود کم کنه ولی حذف نکنه
تو صفحه نمایش واقعا عالی عمل کرد
تو بحث ضد ابی تا ۶ متر جالب بود
تو متریال صفحه نمایش عالی بود
تو دوربین بگمونم عالی ن ولی بسیار خوب عمل کرد
تو صدا چیزی نگفتن
تو سخت افزار بنظرم عالی بود شاید تو بنچمارک عالی نباشه ولی ب گمونم حرفای زیادی برای گفتن داشته باشه
دوربین سلفی هم اصلا در موردش چیزی نگفتن
اگه بخام از ۱۰۰ درصد بخام رضایتمو بگم
۷۰ درصد راضی بودم
ولی باید رو اون موارد عالی ک گفتم باید صبر کرد تا نتایج و تست ها بیان
البته معمولا اپل زیاد دروغ نمیگه

Mahdi

صفحه نمایش باید ۹۰ هرتزی میزاشت

Mahdi

چقدر از این رنگ آبی خوشم اومده ، لامصب چقدر زیباست ، یه چیز دیگه یادمه چقدر پوکو اف۲ پرو رو بخاطر ۶۰ هرتزی بودن ملامت میکردیم ولی اینجا ….

sina1111

واقعا منتظرم ببینم واکنش یوتیوبرا چیه
همشون بدون استثنا میگفتن درسته که یکی از بهترین کیفیت هارو داره و امولد هم هست
ولی ۶۰ هرتز بودنش تو ۲۰۲۰ ایراد بزرگیه
فقط دوس دارم ببینم چجوری واسه اپل ماست مالی میکنن
جوی که تو دنیای تکنولوژی هست همیشه در جهت طرفداری از اپل بوده
الانم بعید نیس از حرفشون عقب نشینی کنن و بگن حالا ریفرش ریت بالا زیاد مهم نیس
(البته اینم بگم من خودم جدا واسم مهم نبود واسه همین پوکو گرفتم،من فقط و فقط مشکلم با این یوتیوبرها و سایت های بررسیه که همه چیو واسه اپل اوکی میدونن و واسه بقیه بد.تقریبا هیچکس از صفحه ال سی دی ایفون ۱۱ و se بد نگفت ولی همه از صفحه پوکو ایکس۳ دویست و پنجاه دلاری انتقاد میکردن و میگفتن چرا امولد نیست)

Mahdi

خب اینا که معلومه همیشه برند های ثروتمندتر بیشتر طرفدار داشتن ، منم ۶۰ هرتزی پوکو واسم مهم نبود ولی پاپ اپ و نبود درگاه کارت حافظه رو ایراد گرفتم

Mohammadr

یکی از نکات خیلی خیلی مثبتی ک تو طراحی ب چشمم اومد اینه که رنگ قاب دوربین با بدنه تقریبا یکیه و اون حالت مشکی مسخره رو نداره…

Mahdi

لنز فوق عریض هم oisداره؟

Mohammadr

ها راستی…
الان همه سری ایفون 12 شصت هرتزی تشریف دارن؟! 😐

گوشیه خارق العاده و زیبا
دوربینش اصلا قشنگ نیست
رنگ سبزش چرا نیست؟؟
تو مقاومتش مطمعنم مبالغه کرد مثل قدیم
باید بعدا برسی هاش رو ببینم بنطرم عالی میشه

Mahdi

آبیش به اندازه کافی زیبا نیست؟

نویسنده آزمایشی

من آبیش رو دوست دارم ولی سبزش رو خیلی بشتر دوست دارم از همون اول که آیپد ایر معرفی شد چشمم رو گرفت .

Mahdi

سبز لجنی؟ آره ولی همیشه سری پرو رنگاش محدود بوده پارسال سبز داشت امسال آبی

سبز پر رنگ نه ازین سبز کم رنگ ها که تازه برای اولین بار تو آیپد ایر بود و تو آیفون12 و ۱۲ مینی هست.
نمیدونم چرا ولی رنگیه که به آدم حس خاصی الغاء میکنه‌.
ولی رنگ آبیش هم خیلی خوشرنگه‌.
معمولا خاکستری از همه پرفروش تره.
زشت ترین رنگ قرمزه و از طلاییش هم خوشم نمیاد سفیدشم بدک نیست.

Mahdi

خب عزیز من سبز کمرنگ رو که تو مدل پرو نمیزارن ، مدل پرو همیشه رنگ هایی مثل سفید ، سیاه ، طلایی و …. داشته رنگ هایی مثل قرمز و سبز کمرنگ و زرد و این چیزا رو مدل پایه آیفون داره

ramin123

فقط طراحیش جلب توجه توجه می کنه، باقی موارد نسبت به نسل قبل تفاوت فاحشی نداره.
یه زمانی چینی ها همش دنبال عدد سازی بود، حالا اپل اومده به عنوان قابلیت جدید رنج زوم اپتیکال 5 برابری رو مطرح کرده، در صورتی که در اصل 2.5 برابری میشه که نسبت به نسل قبل 2 برابری آنچنان تفاوتی نداره که اومده به عنوان قابلیت کلیدی و جدید تو دوربین ازش صحبت کرده

Mohammadreza

طراحی فریم خیلی جذابی داره اما صفحه نمایش ۶۰ هرتزی برای یه پرچمدار با قیمت بیشتر از هزار دلار اصلأ خوب نیست اپل تو این قسمت کم کاری کرد.

Dr.Nazer

مدل‌های پرو هم گوشی‌های خیلی خوبی هستن نسبت به قیمت (البته قیمت آمریکا، انشاءالله که بدونید این قیمت‌های ۶۹۹، ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار آیفون‌های سری ۱۲ قیمت بازار آمریکاست و به طبع در بازار جهان قیمت‌شون بالاتر میره).
طراحی و رنگ‌های جذاب، نمایشگر خیلی خوب اما نه‌ بهترین، دوربین در بخش عکاسی هم احتمالاً بازم خیلی خوب اما نه بهترین، احتمالاً باتری لایف عالی و سیستم‌عامل هم که دیگه خدمت حضورتون هست!

در کل مدل‌های پروی سری ۱۲ شاید جلوی یه غول مشخصاتی مث می ۱۰ الترا که فقط سه بخش ۱۲۰ تایی داره (!) تو یه سری بخش‌ها حتی تو واقعیت عملکرد ضعیف‌تری داشته باشه؛ اما در نهایت حداقل برای آمریکا نسبت به قیمت گوشی‌های نسبتاً کامل و ایده‌آلی هستن برای خیلی از خریدارها.

رفرش‌ریت ۶۰ هرتز رو نمیشه تو نیمه دوم سال ۲۰۲۰ نقطه‌ضعف به حساب نیاورد امّا برای یه دستگاهی که از سیستم آی‌او‌اس استفاده میکنه اون‌قدر که یه دیگه ۶۰ هرتز اندرویدی مثل گلکسی نوت ۲۰ ضعف داره نداره! به قول اون‌وریا It’s not a big deal😁
دیگه اتفاقیه که افتاده و مجبوریم ۶۰ هرتز بودن ۱۲ پرو مکس ۱۰۹۹ دلاری در بازار آمریکا و حتی بالای ۱۲۰۰ دلاری در بازارهای دیگه رو بپذیریم، و در عین حال هم منظورم از پذیرش این نیست که تمام ضعف‌ها و کم و کاستی‌های گوشی یه کمپانی رو بپذیریم، در کل مقصود اینه که مبارک خریداراش، خریدارهایی که احتمالاً ۶۰ هرتز بودن یه گوشی آی‌او‌اس با این همه نقطه قوت واسه‌شون is not a big deal😂

ما که از این پولا نداریم، هر کس تونست توی ایران ۱۲ پرو مکس بخره ایشالله خدا بیشترش کنه!
خدانگهدار😂

Mohammadr

ینی یه جوری گفتی ک نه سیخ بسوزه ن کباب😂هم انتقادتو کردی هم از حمله های فن های متعصب در امان موندی😂👍

Dr.Nazer

😁👌

Finch

با اینکه فن بینهایت اپل و آی‌بایونیک هستم ولی اصلا با طراحی این سری حال نکردم
چطوری بگم …
حالم از گوشی های که پشتشون ‌تخت هست بهم میخوره

Mb.Pcr

طلایی 🙂
قشنگه اما کلا از آیفون خوشم نمیاد (نمیگم بده خوشم نمیاد )

Milad7

من توقع زوم اپتیکال 5 برابری داشتم! و همینطور رفرش ریت 90 هرتز!

و اینکه اپل با حذف هندزفری و آداپتور و افزایش قیمت 100 دلاری سری 12 عملا جذابیت ارتقا از نسل قبلی به نسل جدید را از بین برده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)