حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افسردگی و اضطراب در بزرگسالان در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ به‌سرعت رو به افزایش است

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | روان‌شناسی

طبق بررسی تازه‌ای، در طول همه‌گیری کووید-۱۹، اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی به‌سرعت رو‌ به افزایش است. این بررسی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) انجام شده، نشان می‌دهد که به‌خصوص بزرگسالان جوان، بیشتر درگیر افسردگی و اضطراب شده‌اند.

پژوهشگران، این اطلاعات بررسی‌شده را از بیش از ۵۴۰۰ بزرگ‌سال آمریکایی با سن ۱۸ سال و بالاتر که در اواخر ماه ژوئن در یک نظرسنجی آنلاین شرکت‌ کرده‌اند، جمع‌آوری کرده‌اند. در مقایسه با نظرسنجی‌ای در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، درصد آمریکایی‌هایی که وجود علائم اضطراب را در خود گزارش داده‌اند، در حدود سه برابر افزایش یافته‌است؛ این مقدار برای افسردگی، به حدود چهار برابر رسیده‌است.

به‌طور کلی، حدود ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، وجود علائمی از حداقل یک حالت از بیماری‌های روانی را گزارش داده‌اند؛ ۳۱ درصد نیز علائم اضطراب و افسردگی ار تجربه کرده‌اند و ۱۳ درصد نیز استفاده از مواد (شامل الکل و ماری‌جوانا) را برای مقابله با استرس مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا شروع کرده یا افزایش داده‌اند. همچنین میزان کسانی که در طول ۳۰ روز گذشته، به‌طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند، به نزدیک ۱۱ درصد رسیده‌است.

این عارضه، به‌ویژه بین بزرگسالانی با سن ۱۸ تا ۲۴ قابل توجه است. در این گروه سنی، حدود ۶۳ درصد اعلام کرده‌اند که علائم اضطراب یا افسردگی داشته‌اند. ۲۵ درصد نیز استفاده از مواد را آغاز کرده یا افزایش داده‌اند. میزان کسانی که در طول ۳۰ روز گذشته به خودکشی فکر کرده‌اند، در این نظرسنجی ۲۵ درصد است. برای مقایسه، بهتر است به نظرسنجی ملی‌ای که در ۲۰۱۸ گرفته شده،‌ اشاره کرد؛ حدود ۱۴ درصد از بزرگسالان جوان گزارش داده بودند که در دوره‌ای، با افسردگی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و ۱۱ درصد نیز در طول سال گذشته، به‌طور جدی افکار خودکشی داشته‌اند.

یافته‌های تازه، «تاثیر بسیار زیاد همه‌گیری و نیاز به جلوگیری و مقابله با این وضعیت‌ها را نشان می‌دهند»؛ این چیزی است که پنج‌شنبه‌ی گذشته، نویسندگان در مطالعه‌ی خود در Morbidity and Mortality Weekly Report به آن اشاره کردند. این مطالعه، دلیل افزایش این اختلالات روانی را مشخص نکرده اما عوامل آن به همه‌گیری ویروس کرونا مربوط است؛ مانند انزوای اجتماعی، بسته شدن مدرسه و دانشگاه، بیکاری و نگرانی‌های مالی و همچنین خطر این بیماری که نقش مهمی در این موضوع دارد. مطالعات آینده نیاز خواهند داشت تا عوامل ویژه‌ای که باعث سلامت روانی ضعیفی در دوران همه‌گیری جهانی شده‌است را مشخص کنند.

این‌که چرا به‌خصوص بزرگ‌سالان جوان، توسط این همه‌گیری، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند مشخص نیست. یافته‌ها نشان داده‌اند که افراد جوان نسبت به بزرگسالان پیر، کمتر محتمل هستند تا بیماری جدی‌ای از کووید-۱۹ را تجربه کنند. اما بزرگ‌سالان پیرتر در این مطالعه، کمترین شیوع را از علائم مربوط به بیماری‌های روانی داشته‌اند؛ در بین افرادی با سن ۶۵ سال و پیرتر، تنها ۸ درصد گفته‌اند که علائم اضطراب و افسردگی را تجربه کرده‌اند و ۳ درصد نیز استفاده از مواد را آغاز کرده یا افزایش داده‌اند. ۲ درصد از این افراد نیز گفته‌اند که به‌طور جدی در ۳۰ روز گذشته، به خودکشی فکر کرده‌اند.

نیویورک تایمز می‌گوید که تصور این است که توانایی مردم برای پذیرفتن شک و تردید، احتمالا به واکنش سلامت روانی آن‌ها وابسته است. Mark Czeisler، محقق روان‌شناسی در دانشگاه مانش در ملبورن استرالیا به تایمز گفته است:

درحال حاضر،‌ سوالات بسیار زیادی، مخصوصا برای افراد جوان وجود دارند؛‌ درباره‌ی ریسک نسبی، در طول همه‌گیری جهانی و این‌که آینده‌ی آن‌ها، چگونه به‌نظر خواهد رسید.

احتمالا تجربه‌های کسب‌شده‌ی بیشتر در طول زندگی، به افراد پیرتر کمک می‌کند تا نسبت به شک‌وتردید‌هایی که به‌دلیل بیماری وجود دارد، حساسیت کمتری داشته باشند. با وجود دسترسی بهتر به منابع برای تشخیص و درمان اختلالات روانی و افزایش استفاده از «پزشکی از راه دور»، نیاز فوری برای درمان این اختلالات به‌وجود آمده از همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ در طول همه گیری کرونا، دچار افسردگی یا اضطراب شدید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
❤Mohamad_reza.81❤

نظرسنجی هایی که انجام دادن فاقد اعتباره چون باید میومدن تو ایران انجام میدادن تا بفهمن مردم آمریکا در مقابل ما ایرانیا از لحاظ عاطفی نازک نارنجی محسوب میشن
این حرکت مهم ترین پیامدش اینه که به جهانیان ثابت میشه هیچ چیز در دنیا نمیتونه ایرانی جماعت رو دچار اضطراب و افسردگی کنه
از مسولین تقاضا مندم که اگر مقدور هست توی این ایام محرم که ما با خداوند ارتباط خاصی داریم با تمام تلاششون دلار رو به مرز 30 هزار تومن نزدیک کنن تا هم در سطح کشور هیچ بیماری نداشته باشیم که دچار افسردگی باشه
هم اینکه ما از دلبستگی های مادیمون کاسته و به فکر توشه ای برای اخرت خویش باشیم
با تشکر از تمام تلاش های صادقانه تان

Mahdi

عین خیالمم نیست

Finch

اینا ایرانی بودن چیکار میکردن خدایی؟
بابا شورولتتون رو سوار بشید و اپلتون رو دست بگیرید خدا رو شکر کنید دیگه

Milad7

زندگی ما ایرانی ها که کلا بر محور استرس میگذره… 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی