حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از شرکت چینی BOE برای تامین نمایشگر آیفون ها بهره خواهد برد

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | اپل

کاهش وابستگی همیشه پیشروی اپل است، به خصوص کاهش وابستگی به رقیبی که حتی از فروش آیفون ها هم خوشحال است چون سود خوبی از بابت تامین قطعاتش به جیب می زند. امروز می شنویم که اپل از شرکت چینی BOE برای تامین نمایشگر آیفون ها بهره خواهد برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شرکت چینی BOE تامین کننده نمایشگر آیفون

شرکت BOE که یکی شرکت چینی است پیشرفت های خوبی در زمینه نمایشگرها و نمایشگرهای OLED دارد. به نظر می رسد که اپل از دیگر تولیدکننده ها مانند ال جی دست شسته و می خواد به چینی ها امیدوار باشد.

ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا علاوه بر نمایشگرهای سامسونگ، از شرکت چینی BOE برای تولید نمایشگرهای آیفون استفاده کند. بدین ترتیب BOE لقب دومین تامین کننده بزرگ صفحات اولد در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص خواهد داد.

خانواده آیفون ۱۲ در سه سایز مختلف 5.42 اینچی، 6.06 اینچی و 6.67 اینچی، همگی از نمایشگرهای اولد بهره می برند. اپل قصد دارد تا در طی سال 2020، نمایشگرهای اولد خود را از شرکت چینی BOE تهیه کند. البته هنوز معلوم نیست که آیا نمایشگرهای اولد به عنوان یک اجرای آزمایشی سفارش داده شده اند، یا واقعا در آیفون ۱۲ سال جاری به کار گرفته خواهند شد. در هر صورت، اپل تصمیم گرفته تا 45 میلیون پنل را جهت استفاده در آیفون های سال 2021 خریداری کند.

طبق اعلام رسانه خبری کره جنوبی، سفارش اپل باعث می شود تا شرکت چینی BOE به دومین تامین کننده بزرگ صفحات اولد برای آیفون تبدیل شود. این نشریه مدعی است که سامسونگ به کار خود در صدر فهرست تامین کننده ها ادامه داده و ال جی به جایگاه سوم منتقل می شود.

باید خاطر نشان کرد که شرکت چینی BOE خود را محدود به کمپانی آمریکایی اپل نکرده و وظیفه تامین نمایشگرهای هواوی را نیز بر عهده دارد. اپل نیز قصد دارد تا تنوعی در تولیدکنندگان انتخابی خود به وجود آورد. این شرکت در گذشته برای گوشی های هوشمند خود تنها از نمایشگرهای اولد سامسونگ بهره می گرفت، اما به دلیل اجتناب از وابستگی به یک تولیدکننده و همچنین با هدف کاهش هزینه ها، نمایشگرهای ال جی را نیز در سال 2018 وارد محصولات خود کرد.  احتمالا سرمایه گذاری اپل در نمایشگرهای ژاپنی نیز به همین دلیل بوده است.

نمایشگر منعطف OLED شرکت BOE معرفی شد

نظر شما چیست؟ این تصمیم اپل در فروش آیفون ۱۲ تاثیر منفی خواهد داشت یا خیر؟ برای شما مهم است این موضوع؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

BOE چون با هواوی همکاری کرد یادمه میگفتن اشغاله و… (پیشرفتشم خوب بود و هست)

Chalton

اگرم استفاده کنه برای نسخه معمولی استفاده میکنه و همچنان برای اینکه تو جدول بهترین ها بمونه باز برای نسخه پرو و مکس از سامسونگ استفاده میکنه،واقعا دیگه ترول هم باشی باید قبول کنی که هیچ برندی نمیتونه در زمینه صفحه‌نمایش‌ با سامسونگ رقابت کنه واقعا با اختلاف زیادی از همه جلوتره،اپل فقط سر رقابت و کل کل میخواد وابستگیش رو کم کنه،دو تا رقیب و دشمن قدیمی

Amin B3DA

صددرصد سامسونگ تو صفحه نمایش خداست و خودم تلویزیون 70 از سامسونگ دارم با کیفیت 4k و عالیه. با انتخاب خودمم برداشتم از سامسونگ چون تو این زمینه گاده

Afson

سامسونگ تلویزیون هاش توی هیچ رده قیمتی و سایزی بهترین نیست .الجی خیلی بهتره .اینو دیگه همه قبول دارن .پرانتز باز میکنم و میگم که بهترین نیست اما کیفیت مطلوبی دارد و کاربر رو راضی میکند اما نسبت به هم رده اش از برند الجی ضعیف تره .من که واسه خودم تی سی ال گرفتم 😊چون سامسونگ و ال‌جی فیک زیاد و اصلی ها قیمت های گران .

Amin B3DA

قبلا دو سری ال جی داشتم و خب اونام خوب بودن اما سامسونگ تو تلویزیون بهتره بنظرم و الجی تو مانیتور. مانیتورم فوق عریض الجیه و راضیم ازش. البته رفیقم ایسوس گرفته خیلی گاده اما خب تفاوت قیمتش زیاده و هم رده نبود که قابل مقایسه باشه

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

تلویزیون فقط سونی

vahid

دوستان بنجل گوی بنجل شناس،،
منتظریم اپل رو هم بنجل ساز خطاب کنید

Ali.v

الانه که هوادارای هنگسونگ سکته کنن🤣

_V_

اناناس

Milad7

فاکتور قیمت! اپل انقدر گران فروشی میکنه بازهم به فکر سود بیشتر و بیشتره…

Afson

نمایشگر پی ۳۰ پرو که با وجود تراکم پیکسلی کمتر نسبت به اس۱۰ هیچ کمبودی نداشت و واقعا چشم نواز بود .بویی واقعا پیشرفتش فوق العاده هست مثل بقیه کمپانی های چینی .اپل هم کیفیت مطلوب باشه و از آزمایش های اپل سربلند در بیاد استفاده می‌کنه .

علی شیخ زاده

آغاز فصلی جدید برای بی او ای 😊👌
حالا این شرکت میتونه با انگیزه چند برابر تلاش کنه

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

امیدوارم از نمایشگر های سامسونگ استفاده کنه⁦❤️⁩

Mehditua

اگه همینجوری پیش بره و یه رقیب قوی واسه سامسونگ بشه سام هم یه ذره زودتر تکنولوژی های جدید رو رو میکنه بنظر من بخاطر نبود رقیب واقعی صفحه نمایشای ال‌ای‌دی خیلی کندتر دارن مسیر بلوغ رو طی میکنن

vahid

😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)