حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G سامسونگ اگزینوس ۵۱۲۳ (Exynos 5123) با سرعت ۷.۵ گیگابایت برثانیه روی 5G و ۳ گیگابیت برثانیه روی 4G رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | پردازشگرها، شبکه 5G

چند دقیقه ای پیش در ترنجی خواندیم که سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990) با هسته پرچمدار M5 و حافظه رم LPDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 رسما معرفی شد. سامسونگ در کنار این چیپست که پیشرفت های پردازشی ویژه ای داشت اما نیاز به مودم 5G خارجی دارد، یک مودم 5G جدید هم معرفی کرده که علاوه بر جا به جا کردن رکورد سرعت 5G حتی مرزهای شبکه 4G را جابه‌جا کرده است. بله، مودم 5G سامسونگ اگزینوس ۵۱۲۳ (Exynos 5123) با سرعت ۷.۵ گیگابایت برثانیه روی 5G و ۳ گیگابیت برثانیه روی 4G رسما معرفی شده و در این مطلب با هم آن را در ترنجی بیشتر خواهیم شناخت، با ترنجی همراه باشید.

مودم 5G سامسونگ اگزینوس ۵۱۲۳ (Exynos 5123)

اگزینوس ۵۱۲۳ (Exynos 5123)

اگزینوس ۵۱۲۳ (Exynos 5123)

پس از اگزینوس ۹۹۰ اما در بخش مودم و تجهیزات ارتباطی 5G مهمترین اتفاق جداسازی مودم داخلی 5G و تجهیز کردن چیپست به قابلیت جفت شدن با مودم خارجی است. سامسونگ این بار تصمیم گرفته که به دلایلی نامشخص که به نظر باید بیشتر جنبه اقتصادی داشته باشند، مودمی خارجی را همراه با این چیپست مورد استفاده قرار دهد که حالت عمومی دارد.

مودم اگزینوس ۵۱۲۳ سامسونگ یک مودم چند بانده همه کاره با توان ارائه خدمات روی بسترهای مخابراتی از 2G تا 5G را داشته و با استفاده از آن قابلیت ارائه حداکثر پهنای باند دستگاه به نحو قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

در ارتباط عادی 4G این مودم به دستگاه توانایی دانلود با سرعت تا 3 گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد که در بخش آپلود نیز به سرعت بسیار خوب 422 مگابیت بر ثانیه می‌رود. اما هنگامی که به 5G Sub-6GHz برویم مشاهده می‌شود که سرعت دانلود تا 5.1 گیگابیت بر ثانیه و در ارتباط بر پایه شبکه‌های mmWave نیز توانایی رسیدن به سرعت بسیار هیجان‌انگیز 7.35 گیگابیت بر ثانیه وجود دارد.

این چیپ توانایی استفاده از تجمیع سیگنال‌های 8 حامل یا همان 8CA را دارد که مدولاسیون 1024 QAM را نیز پشتیبانی کرده و باید آن را قدرتمندترین مودم مستقلی بدانیم که تا به امروز برای استفاده در دنیای موبایل ارائه شده است.

نکته بسیار جالبی که در مورد این تراشه مودم وجود دارد این است که سامسونگ توانایی استفاده مودم Exynos 5123 در کنار تراشه Exynos 990 را نیز فراهم کرده است و با این اوصاف باید بگوییم با توجه به ویژگی‌های فنی اگزینوس ۵۱۲۳ به احتمال بسیار زیاد، همه گوشی‌های پرچمداری که این شرکت در سال آینده معرفی خواهد کرد توانایی پشتیبانی از 5G را دارند و دیگر شاهد عرضه نسخه 4G مستقل نخواهیم بود.

نظر شما درباره مودم 5G سامسونگ اگزینوس ۵۱۲۳ چیست؟ به نظر می رسد رکورد سرعت های آن خیلی جذاب باشد و حتی جذاب تر رکورد های 5G آن من می توانم از سرعت ۳ گیگابیتی اتصال 4G احساس بهتری داشته باشم!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
esi3fat70

دنیای تکنولوژی بدون سامسونگ یعنی هیچ!!!

mostafa3

یاد همراه اول افتادم که تبلیغ می‌کنه اولین اپراتور گیگابایتی کشور
وقتی که مردم است میکنن بالاتر از 10تا 15 مگابایت دریافت نمیکنن
اینم همینطوره
باید کل اینترنت پهنای باند یک کشور رو بگیرن بدن این مودم 5g شاید برسه

User

منظورت گیگابیت و مگابیت بود دیگه😉

Alireza1995

خوب مودم اگ داخل خود چیپ باشه که بهتره عقل کل

انرژی کمتری مصرف میکنه
و میگی دنیا بدون سامسونگ

پس هواوی
سونی
وان پلاس
اپل
😂😂😂😂😂

اینا شرکت نیستن عزيز دل

The Destroyer

تو هم اصلا اکانت فیک چالتون نیستی

Milad7

بیخیال باو…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)