حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه مودم 5G هواوی و کوالکام

نوشته

4 سال قبل | 36 دیدگاه | شبکه 5G، کوالکام، مقایسه، هواوی

شاید این را یک نبرد در دنیای ناشناخته‌ها بدانید اما باید پذیرفت که دیگر 5G به صورت مستقیم وارد همه بحث‌های روز دنیای فناوری شده و از کوچکترین دستگاه‌ها تا بزرگترین لوازم هوشمند زندگی ممکن است طی سالیان آینده به این فناوری مجهز شوند. در این حالت سوالی که پیش می‌آید این است که استفاده از مودم‌های کدام شرکت می‌تواند نتیجه بهتری بر روی دستگاه‌های مختلف داشته باشد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه مودم 5G هواوی و کوالکام را داشته باشیم.

مقایسه مودم 5G هواوی و کوالکام

مقایسه مودم 5G هواوی و کوالکام

مقایسه مودم 5G هواوی و کوالکام

بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه موبایل همچنان در حال توسعه فناوری‌های مورد نیاز خود برای استفاده از 5G در محصولات تولیدی هستند. در این میان دو شرکت بزرگ هواوی و کوالکام سازندگان عمده مودم‌های 5G برای گوشی‌های هوشمند هستند و شاید یک قیاس جالب آن باشد که ببینیم مودم 5G کدام شرکت بهتر از دیگریست؟

در همین رابطه یکی از وبسایت‌هایی که در زمینه کالبدشکافی تجهیزات فناوری فعالیت می‌کند دست به اقدامی جالب زده و تلاش نموده تا بررسی و مطالعه چیپ‌های مودم 5G ساخت دو شرکت کوالکام و هواوی به پاسخ سوال فوق برسد.

HIS Markit در بررسی خود شش نمونه گوشی هوشمندی که تا به امروز برچسب 5G راهی بازار شده و یا معرفی شده‌اند را مورد کاوش قرار داده و مقایسه نموده است.

چیپست کایرین ۹۸۰ شرکت هواوی به صورت داخلی قابلیت پشتیبانی از سیگنال‌های مورد استفاده در فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم مخابراتی یا همان 2G، 3G و 4G را با مودم داخلی خود دارد ولی با اتصال مودم خارجی 5G هواوی Balong 5000 بخش مربوط به مودم 4G چیپست اصلی بلااستفاده شده و فرآیند ارتباط در شبکه 4G نیز از طریق مودم Balong 5000 5Gانجام خواهد شد.

در این حالت فضای نسبتاً گسترده‌ای از سطح تراشه که مربوط به بخش مورد نیاز برای عملیات مدولاسیون و دمودلاسیون در فرکانس‌ها و پهنای باند 4G بوده عملاً خارج از مدار بوده و کاربردی نخواهد داشت.

نکته مهم دیگر این است که استفاده از دو چیپ مودم در داخل یک SoC نه تنها کارآمد نخواهد بود، بلکه باعث صرف فضای فیزیکی و همچنین مصرف انرژی بالاتری نیز خواهد شد.

نکته مهم دیگر این است که مودم Balong 5000 5G خود نیز به تنهایی ابعاد فیزیکی تا 50 درصد بزرگتر از مودم Qualcomm X50 5G دارد و برای راه‌اندازی و استفاده از آن حداقل نیاز به 3 گیگابایت فضای RAM اختصاصی است.

در انتها باید این مورد را نیز یادآور شد که مودم Balong 5000 5G تنها فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز را در شبکه 5G پشتیبانی می‌کند ولی مودم‌های کوالکام تنها راهکار ممکن برای پشتیبانی همزمان هر دو پهنای باند زیر 6 گیگاهرتز و mmWave برای این شبکه هستند؛ راهکاری که بسیار مناسب ساخت دستگاه‌های با طراحی واحد برای همه کشورها و مناطق خواهد بود.

باید به این مورد توجه داشت که کوالکام همزمان با ارائه مودم X50 خود راهکار طراحی آنتن آن را نیز به صورت کامل در اختیار توسعه دهندگان و طراحان گوشی هوشمند قرار می‌دهد و همین مورد باعث خواهد شد که علاوه بر ارزان‌تر، جامع‌تر و کم‌مصرف‌تر بودن، بتوان با استفاده از این مودم، عملیات طراحی گوشی 5G را سریعتر و با دشواری‌های کمتری انجام داد. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که با استفاده از مودم‌های ساخت هواوی می‌توان به سرعت شبکه بسیار بیشتری دست یافت.

نظر شما چیست؟ کدام مودم برای شما جذاب تر است؟ البته این ها اکثرا نسل اول تلاش برای شبکه 5G هستند و باید منتظر تلاش های پخته تر بود.

اشتراک در
اطلاع از
36 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
VB

اینجاست ک میگن هر گردی گردو نیس
ورای این مودم چیزی ک خیلی برام جالب بود ساخت پردازنده گرافیک بوده چیزی ک نشون میده چقدر تفاوت هست

کلا چ بخایم
چ نخایم
چ ب برادران دکمه بسته بر بخوره چ نخوره
امریکا تو ساخت تجیهزات الکترونیکی واقعا قویه
تو نگاه سطحی نوقتی زوم کنی مشخص میشه
البته اونایی ک فکر میکنن امریکا از ترس هواوی اونو تحریم کرده هم تنها میزاریم ک تو تنهایی ب خیال بافی هاشون ادامه بدن

Dr.Nazer

👌

Farcry

واقعا یه عده تو سایت نسبت به بیان ضعف هوآوی آلرژی دارن که کورکورانه دارن از ضعف های هواوی دفاع میکنن. توی اون پستی که میگفت هوآوی سنسور تاچ آیدی رو زیر صفحه LCD میاره یارو اومده بود از صفحه های آمولد ایراد میگرفت و میگفت بعد چند هفته سایه میوفته و…. ولی هواوی برای تجربه بهتر مشتری میاد LCD میزنه. تقریبا میشه گفت همه گوشی های هواوی که صفحه نمایش LCD دارن اطراف حاشیه ها مشکل درز نور رو دارن که خیلی تو ذوق میزنه.

Amir galaxy

بد ترین و شایع ترینشون هم honor 8x بود
صفحه نمایش honor 20i رو ببینی میمیری از خنده😂

ali karimi

خب دوست عزیز شما بفرما چرا هوآوی یا چین رو تحریم کرده؟؟ خب آمریکامیگه هوآوی شنود کرده خب درست، ولی باید یه مدرکی رو کنی که واقعا بشه گفت هوآوی شنود میکنه، نمیشه فقط با حرف زدن یکی دیگه تصمیمدگرفت

_V_

واقعا کوالکام بهتر ب نظر میاد

mehrdad_ma

نکته مهم دیگر این است که مودم Balong 5000 5G خود نیز به تنهایی ابعاد فیزیکی تا 50 درصد بزرگتر از مودم Qualcomm X50 5G دارد و برای راه‌اندازی و استفاده از آن حداقل نیاز به 3 گیگابایت فضای RAM اختصاصی است.

فقط اینجاش 🥺

_V_

شت😐📿

Farcry

کوالکام همیشه در زمینه مودم ها پیشتاز بوده و اینو میشه با مقایسه مودم کوالکام و اینتل در آیفون ها هم فهمید. توی همین گوشی های هواوی هم مودم 3G و 4G توسط کوالکام تولید شده.

MdbM

سرعت مودم های 5g کوالکام با ارفاق در حد 4g هواویه فقط منتظر بمونید و قدرت هواوی رو بعد از معرفی گوشی 5g خود ببینید زمان همه چیز رو مشخص میکنه

Dr.Nazer

سلام عزیزم؛ شما ترولِ جدیدی؟ عمو ماشالله داره نوادِگانِ‌شو هم میاره بیاین دسته‌جمعی فرار کنیم :-_

_V_

New troll

Mahdi

من که ندیدم گوشی هواوی بتونه ۱.۷ گیگ سرعت دانلودش برسه حالا نمیدونم چه اصراریه که میگی مال هواوی بهتره عالم و آدم میدونن مال کوالکام بهتره

MdbM

خودم به شخصه یه سریال 100 گیگی رو در عرض7 ثانیه با p10 اونم رو حالت 4g دانلود کردم اگه باور نداری برو یکی رو بخر امتحان کن اونوقت به حرف من میرسی
در ضمن اونایی که به من تهمت ترول بودن رو میزنن عارضم خدمتشون که ترول اونیه که تو طرفداری از یه برند بزرگنمایی میکنه و قابلیتای اغراق آمیز رو از گوشی مطرح میکنه در صورتی که من هر چی میگم عین حقیقته
آینده متعلق به برندهای چینیه

Mahdi

پس تو هر ثانیه ۱۴ گیگ دانلود کردی اونم با فورجی من موندم چرا فایوجی معرفی کردن درحالی که فورجی سرعتش بیشتره

The Destroyer

و این گونه بود که معززی دیگر به عنوان این بار ترول هواوی متولد شد. اونم همین چرت و پرتا رو میگفت برای این که سونی رو بسیار بهتر از بقیه جلوه بده و حتی دیده شده بود که دست به کار های عجیب غریبی زده بود که صفحه LCD رو بهتر از OLED نشون بده. سریال با حجم 100 گیگ! احتمالا از این سریال ترکی های 400 قسمتی بوده مرز های ترولیت جا به جا شد دوست عزیز. بعد یه سوال دیگه! شما سریال رو با سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه دانلود کردی؟ mate 20 pro که 1 سال و نیم بعد از گوشی شما اومده از استاندارد cat21 پشتیبانی میکنه که حداکثر سرعت دانلودش 1400 مگابیت بر ثانیه دقت کن مگابیت بر ثانیه س تازه اونم تو شرایط خاص بعد جنابعالی با p10 به سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه رسیدی؟👏👏👌👌
حالا با این تفاسیر ترول کیه؟

Amir galaxy

Xxl
“”””ترول اونیه که تو طرفداری از یه برند بزرگنمایی میکنه و قابلیتای اغراق آمیز رو از گوشی مطرح میکنه در صورتی که من هر چی میگم عین حقیقته””””
مرسی که مشخصات خودتو در سایت ترنج.ی به اشتراک گذاشتی
شما هم یه ترول مثل بقیه… ما که عادت کردیم به چند تا ترول و بچه
14 گیگ تو یه ثانیه؟! اونم 4g؟؟؟!!!!
احمق جان همیشه میگن یه دروغی بگو که مردم باور کنن
خود 5g تا حالا جسارت نکرده بگه همچین سرعتی دارم اونوقت توی قوزمیت با p10 اینقد دانلود کردی؟!
راه خوبی رو انتخاب نکردی👌

_V_

ایکس مغز ۱۰۰ گیگ تو ۷ ثانیه؟🤔

تو یه فحشم بدی دست ماشیو از پشت بستی پسرم

Amir galaxy

Destroyer
حالا با این تفاسیر ترول کیه؟

_داش این میخواست خودشو معرفی کنه که یه تروله…اونچیزایی که گفت دقیقا خودشه

Dr.Nazer


ترولِ محترم؛ استدعا میکنم‌ ساقی‌تو عوض کن، لعنتی جنس‌اش بیش از حد تاثیر داشته :/
فرزندم جانی سینز تا حالا کلا ۱۰۰ گیگ فیلم بازی نکرده اون ویدیویی که شما در حالِ دانلود کردنش بودی احتمالا کل ذخایر سایت‌ها و مذهب‌هاب و ضربدر ویدیوز و این چیزا بوده.
بعد تو ۷ ثانیه؟ یعنی جنابعالی در هر ثانیه 14 گیگ دانلود کردی؟ آره ممکنه؛ برگرفته از کتابِ “نخل‌ها شجریان میخوانند، لیوان‌ها پرواز میکنند”

✔ TVKade

تیتر زده “مقایسه مودم 5G هواوی و کوالکام” ولی چیزی جز کوبیدن هواوی در مطلب مشاهده نشد. 😂
چیپ balong 5000 هواوی در حال حاضر قویترین چیپ 5G و مقایسش با x50 کوالکوم مثل مقایسه پایین رده با پرچمداره:
comment image

Dr.Nazer


سلام عمو جان؛ فیکِ جدید مبارکه. لااقل میذاشتی فردا کامنت میذاشتی عسیسم یکمی (بیش از حد) تابلو بود😐

_V_

ن چالوسا این نبود

Amir galaxy

داش منم میگم فیک خودشه
اخه اون یارو میگه صفحه نمایش نوت ۷ از a50 بهتره😂✋
اینم که چند وقت پیش میگفت ای پی اس بهتر از اولد هست😂✋

Dr.Nazer

یه مشت روانیِ کمبود‌‌دار ریختن تو سایت من نمیدونم واقعا تو فکر اینا چی میگذره😐

The Destroyer

عزیزم اعداد به کار رفته در مورد مودم ها در مقایسه کاملا واقعیه و فقط داره با اعداد مقایسه میکنه. این کجاش جانبدارانس؟ حتی آخرش هم گفته که سرعت مودم هواوی بیشتره منتها مودم کوالکام به صرفه تره. کلا برای تو هر چیزی ضد هواوی باشه مزخرفه نه؟

Taskin

ترولای هواوی دارن زیاد میشن احساس خطر میکنم
چالتون هم نسبت به قبل کمتر تروله
ترجیح میدم یه اک دیگه بزنم توی این منطقی
توی اون ترول

nima.1987

“البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که با استفاده از مودم‌های ساخت هواوی می‌توان به سرعت شبکه بسیار بیشتری دست یافت.” اینجا خود نویسنده این متن هم به سرعت بالاتر مودمای هواوی اعتراف کرده باز یه عده نمیخوان قبول کنن 🙄🙄

Mahdi

سرعتش بیشتر یه برتری ولی مال کوالکام ارزونتر کوچیکتر وهم از فورجی تراشه اصلی میتونی استفاده کنی مال هواوی مصرف انرژی بالاتر میخواد فورجی تراشه اصلی رو غیرفعال میکنه و فقط فرکانس های زیر ۶ گیگا هرتز رو پشتیبانی میکنه موندم بازم چرا هی طرفداری میکنین این مطلب که بین سامسونگ و هواوی نیست

afsoon

تمامی سایت های تخصصی گفتن که هواوی و مودمش بسیار پیشرفته تر از مودم فایو جی کوالکام هستن 😑اونوقت یه پست چرت میزارن و میکوبن هواوی روcomment image

The Destroyer

هه هه. رفتی از یه منبع غیر معتبر که tvkade هم دقیقا همون رو فرستاده واسه ما منبع گذاشتی؟ جواب بالاتری که به tvkade دادم رو برو بخون دیگه حال ندارم دوباره تایپش کنم

_V_

اینم ک همون سایته😂😂

The Destroyer

مهندس خب این متنم همینو میگه. سرعت مودم هواوی بیشتر از مودم کوالکامه ولی قیمت و مصرف انرژیش بیشتره که باعث میشه مودم کوالکام به صرفه تر باشه. چیزی که تو لینکی که شما گذاشتی اصلا نیومده و فقط گفته سرعت مودم هواوی بیشتر از کوالکامه که این طور هم هست

Milad7

کوالکام حرف نداره 🙂

AŁɪ

هیترای هواوی رو از این پست بشناسید ☝️👇

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)