حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستیار هوشمند اپل یعنی سیری به مکالمات شما گوش می دهد و اپل این را می داند

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل

ببینید این یک اتفاق طبیعی است اما خب باید این را هم بدانید که همزمان خطرناک هم هست. این روزها دستیارهای دیجیتال ما تنها با صدا کردن نام آنها فعال شده و برای ما قابل استفاده خواهند بود. این بسیار کاربردی و خوب است، چرا که نیاز نیست برای فعال کردن آن ها کلید خاصی را فشار دهید. در حقیقت دستیار هوشمند اپل یعنی سیری به مکالمات شما گوش می دهد و اپل این را می داند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ارسال اطلاعات ناخواسته به سیری اپل

اما در عین حال این موضوع می‌تواند مشکلاتی برای حریم شخصی شما نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال در مطلب جدیدی که نشریه گاردین منتشر کرده است، ادعا شده که Siri به‌طور تصادفی بیش از آنچه که ممکن است ما اطلاع داشته باشیم به مکالمات کاربران گوش می‌دهد.

سیری، دستیار هوشمند اپل با گفتن عبارت Hey Siri آماده به کار می‌شود، اما با این حال دفعاتی پیش آمده که جمله‌ای مشابه با هی سیری گفته شده و این دستیار تصادفاً فعال می‌شود. این گزارش ادعا می‌کند که اپل بخشی از صداهای ضبط شده ما را برای تحلیل و بررسی برای پیمانکاران خود ارسال می‌کند؛ بخشی از این صداهای ارسال شده همان‌هایی هستند که به طور تصادفی ضبط شده‌اند و کاربر قصد ارتباط با سیری را نداشت.

اعترافی ترسناک از یک شخص درگیر ماجرا

با این حال، تصادفی یا غیرتصادفی بخشی از این اطلاعات هنوز می‌تواند حساس باشد. یکی از کارکنان پیمانکاری اپل که درخصوص این موضوع اطلاع‌رسانی کرده، گفته است: “موارد بی‌شماری از اسنادی ضبط شده که شامل بحث‌های خصوصی میان بیمار و پزشک، قراردادهای تجاری، به‌ظاهر قراردادهای جنایی و روابط جنسی  و … بوده است. این داده‌های ضبط شده به همراه موقعیت مکانی کاربران، اطلاعات تماس و داده‌های برنامه آنها ثبت شده است.”

برای اپل که همواره ژست احترام همه جانبه به حریم شخصی کاربران را به خود گرفته و ضعف امنیتی پلتفرم‌های دیگر را دستخوش تمسخر قرار داده، این موضوع می‌تواند جنبه بسیار منفی داشته باشد. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ حریم خصوصی شما زیر سوال می رود؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

“موارد بی‌شماری از اسنادی ضبط شده که شامل بحث‌های خصوصی میان بیمار و پزشک، قراردادهای تجاری، به‌ظاهر قراردادهای جنایی و روابط جنسی و … بوده است. این داده‌های ضبط شده به همراه موقعیت مکانی کاربران، اطلاعات تماس و داده‌های برنامه آنها ثبت شده است.”
😐😐😐😐😐

نیما عرفانی

سلام و خدا قوت آقای عطایی
لطفاً پوشش بدین
https://www.gizchina.com/2019/07/26/zte-axon-10-pro-takes-stunning-photos-with-its-20x-news/amp/
با تشکر

Dr.Nazer

با سلام و عرض ادب خدمت اساتید و مدیریتِ محترم سایت؛ IP بنده احتمالا به دلیل پروفایل از سایت بلاک شد. آقای ع‌طایی لطفا رسیدگی بفرمایید.

Dr.Nazer

مشکل رفع شد

_V_

نترس دکترررر
😂😅

Dr.Nazer

سلام دوستان؛ دکتر ناظر هستم در ظاهری جدید😐😂

_V_

وای خدا پرفشو نگا😂😂😂😂

afsoon

آمریکایی ها جاسوسی میکنن هیچ کاری هم نمیشه کرد چون فعلا قدرت دستشون هست

The Destroyer

همه جاسوسی میکنن.

afsoon

آمریکایی ها بیشترین جاسوسی رو دارن هر چیزی که میسازن جاسوسی می‌کنه .حتی سامسونگ رو سیا مجبور کرده بود توی تی وی هاش چیزی بزارع که سیا بتونه جاسوسی کنه .

_V_

چرا تلویزیون وقتی همین گوشی هرچی داریم نداریم میخوره😐

Milad7

سیری عالیه ☺️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)