حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم فروش آیفون در چین: خواسته جدی یک کمپانی چینی!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اخبار

اپل در چین، جزو محبوب‌ترین کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند تلقی می‌شود. هرچند با تحریم شدن هواوی، محبوبیت آیفون‌ها در چین کاهش یافت. اما اکنون، یک کمپانی چینی، درخواست عجیبی از دولت چین کرده است. این کمپانی چینی، خواستار تحریم فروش آیفون در چین می‌باشد!

تحریم فروش آیفون در چین؛ یک شرکت چینی به طور جدی دنبال این کار است!

تحریم هواوی، توانست این کمپانی چینی محبوب را با مشکلات زیادی مواجه کند. به طوری که ما در لیست فروش ۵ برند برتر گوشی‌های هوشمند در چین، شاهد حضور هواوی نیستیم! اما اپل در این لیست حضور دارد.

 

بیشترین فروش گوشی در چین طی فصل دوم ٢٠٢١، متعلق به ویوو می‌باشد!

 

به نقل از GizChina، شرکت هوش مصنوعی چینی با نام ZhiZhen Network Technology، یک کمپانی چینی شناخته شده محسوب می‌شود. گفتنی است که اپل نیز این کمپانی را می‌شناسد. اما آشنایی این دو کمپانی، چندان خوشایند نبوده است. چرا که در سال ٢٠١٣ میلادی، کوپرتینویی‌ها از ZhiZhen شکایت کرده‌اند. این شکایت، مبنی بر شباهت مشوک دستیار صوتی Little i Robot این کمپانی به Siri بوده است. این کمپانی، خواستار غیر قانونی اعلام کردن دستیار صوتی چینی‌ها بود. اما در نهایت، این اتفاق به وقوع نپیوست.

اما این کوپرتینویی‌ها نبوده‌اند که در ابتدا این شکایت را آغاز کرده‌اند. بلکه این کمپانی چینی در سال ٢٠١٢ میلادی برای اولین بار به اپل حمله کرد و مدعی شد که دستیار صوتی Siri یک کپی از محصولات ZhiZhen است! به نظر می‌رسد که دستیار صوتی اپل، حدود یک سال دیرتر از دستیار صوتی چینی‌ها به ثبت رسیده است. در نهایت، اپل موفق به پیروزی در این پرونده شد. اما استفاده از این فناوری همچنان در چین ممنوع نمی‌باشد.

در نهایت، زمان تکرار شدن تاریخ رسیده است! کمپانی چینی ZhiZhen خواستار تحریم آیفون در چین است. این کمپانی چینی، این بار اعلام کرده است که دستیار صوتی سیری اپل، حق اختراع ربات Xiao-i را نقض کرده است. به همین صورت، چینی‌ها خواستار تحریم آیفون در چین هستند. این تحریم، شامل توقف فروش آیفون در چین، توقف تولید و در کل، واردات دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی سیری اپل می‌شود. علاوه بر این ممنوعیت، کمپانی چینی ZhiZhen درخواست غرامت ١.۵ میلیارد دلاری از اپل را نیز کرده است!

بر خلاف بسیاری از کمپانی‌های کوچک دیگر که می‌خواهند با شکایت از اپل، سودجویی کنند، چنین رابطه‌ای در مورد کمپانی چینی ZhiZhen برقرار نیست. چرا که ZhiZhen در واقع یک شرکت بزرگ در چین است. تعداد کاربران این کمپانی، به ١٠٠ میلیون نفر نیز می‌رسد. همچنین شرکت‌هایی مانند China Mobile و China Telecom به همراه چند بانک بزرگ با آن همکاری می‌کنند. کارشناسان می‌گویند که حتی در صورت پیروزی ZhiZhen در این پرونده، تولید و فروش آیفون‌ها در چین متوقف نمی‌شود. بنابراین، نگرانی در این مورد وجود ندارد. در کل، شاید خواسته‌های این شرکت چینی خیلی زیاد باشد. زیرا آیفون‌ها حتی در چین محبوبیت زیادی دارند. بنابراین، تحریم فروش آیفون در چین تا حدود زیادی دور از انتظارات است. بنابراین، بهتر است تا این شرکت چینی کمی ملایم‌تر برخورد کند تا ببینیم که در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد.

نظر شما در مورد این خواسته چیست؟ فکر می‌کنید که چنین اتفاقی رخ بدهد؟ قضاوت شما در مورد این موضوع چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Golden Manfioda

من با ZhiZhen موافقم و باید فروش و واردات محصولات اپل در چین متوقف بشه و از اپل 1.5 میلیارد دلار غرامت گرفته شود

brbapapa

منم با این دوستمون موافقم!
جدای بحث تعصب و این صحبت‌ها اینکه هواوی در آمریکا تحریم شد و به دنبالش این همه خسارت و ضرر دید و براش مشکلات ایجاد شد ترس از قدرت گرفتن برندهای چینی خصوصا هواوی بوده و هست گرچه به ضرر هواوی لااقل در بحث سیستم عامل نبود که هارمونی رو معرفی کرد و اگر منصف باشیم موفق هم بوده! اینکه اپل اول و آخر فروش موردنظرش رو توی آمریکا خواهد داشت به کنار ولی باید قبول کرد شرکت‌های چینی این روزها واقعا دارن به طرز عجیب غریبی پیشرفت می‌کنند و واقعا هم نوآوری‌های خوبی دارند چون هم پولش رو دارن و هم قدرت یا همون نیروی کار ارزون! بماند که اپل همینجوری هم چپ و راست داره به این و اون غرامت میده ولی واقعو باید از تحریم شدن در بازار بزرگی مثل چین ترس داشته باشه.
چین اگر تحریم هم نکنه باید یه گوشمالی درست بخاطر تحریم‌های آمریکا بهش بده.

Auroro

خنده داره

m.b

چه شکایت در شکایتی شد…

ali.reza.9821

هواوی رو الکی و فقط به قصد نابودیش تحریم کردن و بنظرم باید جلوی اپل رو بگیرن تا از بازار بزرگ چین محروم بشه تا حساب کار دست امریکا بیاد که هر غلطی نکنه

Mahdi

این از اون شکایت میکنه اون یکی از این ول کنید خوش باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️