حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری به سوالات کاربران

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، هوش مصنوعی

حتما نام سیری و داستان پاسخ‌های طنز آن را شنیده‌اید. سیری اساسا یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند به صورت خودکار به شما پاسخ‌هایی درباره سوالات مطرح شده بدهد. در این میان ۶ پرسش از این دستیار هوشمند پرسیده شده است که شاهد ارائه ۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری به سوالات کاربران هستیم. با ترنجی همراه باشید.

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری به سوالات شما…!

دستیار مجازی اپل، یعنی سیری، می‌تواند بسیار مفید باشد، البته اگر سوالات و دستورات خود را به روش صحیح از او بخواهید. اما گاهی اوقات سوالی که برای ما انسان‌ها منطقی است، به نظر نمی‌رسد برای آنچه که برخی معتقدند ارباب آینده ما است (هوش مصنوعی) چندان منطقی باشد. قابل ذکر است که کاربران دستیارهای هوش مصنوعی متوجه کمبود و محدودیت آن‌ها در بعضی موارد هستند. اگر صادقانه بگوییم، حتی یک گزینه توانمندتر مانند Google Assistant تقریبا اطلاعاتی را از آنچه ما انسان‌ها ایجاد کرده ایم و در وب نوشته‌ایم می‌گیرد.

اگر از دارندگان اپل واچ باشد شاید از سیری بسیار بیشتر از هرکس دیگری استفاده کنید. بنابراین اغلب ما با داشتن چنین گجتی، این دستیار مجازی را احضار می‌کنیم و از او می‌خواهیم تا یادآوری‌هایی را تنظیم کند یا فقط به سوالات اساسی که نمی‌توانیم در گوگل پاسخ آن را پیدا کنیم، پاسخ دهد. البته سیری یا هر دستیار دیگری از این نظر واقعا عالی و مفید عمل می‌کنند. شایدشما آشپزی کردن را دوست داشته باشید و از سکوت بیزار باشید، بنابراین وقتی در آشپزخانه هستید اغلب از سیری سؤال می‌کنید تا ببیند وی چه چیزی را می‌تواند بفهمد و چه چیزی را نمی‌تواند بفهمد.

شما می‌توانید سوال اشتباه بپرسید یا سوال درستی را به روش اشتباه از او بپرسید. با این کار می‌توانید پاسخ‌های بسیار خنده دار را از این دستیار مجازی دریافت کنید، شما حتی می‌توانید به ظاهر آن‌ها را شکست دهید. بیایید ناخواسته خنده‌دارترین پاسخ‌های سیری را که به طور تصادفی در چند روز گذشته به آن‌ها برخورد کردیم را بررسی کنیم.

هی سیری یه چیز جالب بگو

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری

اگرچه می‌توانید از سیری بخواهید داستانی برای شما تعریف کند یا برای شما یک جوک بگوید و حتی تعداد معقولی از آن‌ها برای شما آماده است، اما اگر از وی بخواهید که «چیز جالبی» به شما بگوید، دقیقا به همین ترتیب، دستیار مجازی را خراب می‌کنید و شاید حتی متوجه صداقت این دستیار شوید. اغلب این پاسخ‌ها در واقع پاسخ پیش فرض هستند و سیری زمانی که قادر به درک یک دستور نیست، آن را ارائه می‌دهد. اما آیا این یک پاسخ متاسفانه برای آن سؤال خاص کافی است؟

هی سیری، چند انگشتم را بالا نگه داشته‌ام؟

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری

این سوال خط مرزی سیری را می‌شکند و تا زمانی که هنوز اشکال آن رفع نشده است، می‌توانید خودتان آن را امتحان کنید. این دستیار مجازی به تازگی شروع به گفتن اعداد از صفر تا ده می‌کند. شاید این تقلب با فهرست کردن تمام اعداد ممکن است؟ سیری نباید پاسخ واقعی را بداند، البته واقعا راهی برای آن وجود ندارد که به دستان شما نگاه کند و الگوریتم شمارش انگشت پنهان را راه‌اندازی کند.

در اینجا، این سوال پیش می‌آید که دستیار مجازی به چه چیزی فکر می‌کرد و تصور می‌کرد که دقیقا منا چه چیزی را می‌پرسیم تا به این شکل پاسخ دهد؟ آیا این یک کد کامپیوتری عجیب و غریب برای “تسلط بر بشریت است؟ یا چیزی دیگر است؟

هی سیری، می‌توانی سرعت گذر زمان را کم کنی؟

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری

چرا خوب نبود؟ ما خیلی مودبانه پرسیدیم. حدس می‌زنم سیری می‌دانست که اگر بتوانم زمان را کاهش دهم، برای همیشه از این قدرت استفاده نمی‌کنم؟ در واقع، اگر سیری در پاسخ به سوال شما فحاشی کند، این پاسخ قطعی است، بنابراین خنده‌دار است که در “ذهن” آن تمایل به کاهش سرعت به نوعی توهین آمیز است. یا شاید واقعا اینطور است و فیلم‌های علمی تخیلی به همه ما دروغ گفته‌اند. شاید این توهین به سیری است؟ مشخص نیست، اما حدس خود را در بخش نظرات بیان کنید.

هی سیری، کار مفیدی انجام بده

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری

ماشین‌های بیولوژیکی و ماشین‌های دیجیتالی ما واقعا گاهی اوقات به نظر نمی‌رسد در یک صفحه قرار داشته باشند و این به وضوح یکی از آن موارد است. مطمئنا این سوال جالبی است، سیری، مطمئنا همینطور است. آنقدر جالب است که باید بگویم معمایی است و فهمیدن سوال سخت است. به هر حال می‌توانید به این اسکرین شات مانند یک اثر هنری طعنه آمیز نگاه کنید. من آنچه در مورد آن طعنه آمیز است را بد نمی‌دانیم. این زیبایی هنر است و هر کس آن را به گونه‌ای متفاوت درک می‌کند.

هی سیری، آیا انسان‌ها را دوست داری یا از آن‌ها بدت می‌آید؟

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری

این یک موضوع عجیب است. با توجه به اینکه اپل پاسخ‌های از پیش نوشته‌ شده زیادی به Siri برای سؤالات یاد داده است، عجیب است که این پاسخ به جای پاسخ واقعی، «نمی‌فهمم» را دریافت کند.

چیزی که آن را خنده دار کرده است این است که چگونه سیری به سرعت پیشنهاد می‌کند در مورد چیز دیگری کمک کند، و پس از آن شروع به گوش دادن به پاسخ خود می‌کند، که به ندرت اتفاق می افتد و خیلی سریع موضوع را عوض می‌کند.

هی سیری، تیم اپل کیست؟

۶ پاسخ خنده دار و گمراه کننده سیری

آه، ما نمی‌توانیم چیزهای کلاسیک‌ را فراموش کنیم. متاسفانه سیری وقتی مدیر عامل اپل، تیم کوک را با نام غیررسمی اش – تیم اپل صدا می‌زنید، پاسخی طنز آمیزی نشان نمی‌دهد. به نظر می‌رسد فقط “تیم اپل” را نامی قانونی برای تیم کوک می‌داند و آن را با صفحه ویکی پدیا وی مرتبط می‌کند.

در ادامه PhoneArena می‌گوید تصور کنید وقتی شروع به کار در آن شرکت کردید مجبور بودید نام یک شرکت را به عنوان نام خانوادگی خود انتخاب کنید. علاوه بر تیم اپل، ما ایلان تسلا، جف آمازون و بیل مایکروسافت را نیز خواهیم داشت. آیا این نام‌های باشکوهی خواهد بود؟ با این حال، تیم اپل قطعا بهترین مورد خواهد بود.

به طور کلی این سوالات مواردی سرگرم کننده است که می‌توانید هنگام تنهایی یا سر رفتن حوصله خود با سیری امتحان کنید. آن دستیار مجازی مفید روی مچ دست شما و در جیب شما مطمئنا می‌تواند چیزهای ناخواسته و خنده داری را به شما بگوید، همانقدر که می‌تواند عمدا جوک‌های طنه آمیزی نیز بگوید. شما فقط باید با تنظیم کمی سوالات و دستورات خود، سیری را از مسیر فهم و درک درست خارج کنید و چه کسی می داند که در پاسخ به شما چه چیزی خواهید گفت؟ نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از سیری استفاده می‌کنید؟ به نظر شما این دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی مفید و کاربردی است؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان