حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین موبایل ارزان 5G سال ۲۰۲۰ توسط هواوی ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 5G، هواوی

اگر به فعالیت هواوی در ۴ سال اخیر نگاه کنید به وضوح یک ویژگی در رفتار این برند موفق چینی مشخص است و آن این است که هیچ کاربری نباید از دسترسی به ترندهای دوست داشتنی روز محروم باشد. آن ها در هر رده قیمتی اقدام به ارایه جدیدترین ویژگی ها و ترندها، حداقل روی کاغذ، می کنند و این می تواند برای ارتقا تجربه کاربری کاربرانی که هزینه زیادی برای موبایل در نظر نمی گیرند، باشد. به نظر می رسد که شبکه 5G نیز همانند دیگر ترندها در چشم هواوی است و گفته می شود که هواوی برای سال آینده اولین گوشی‌های میان رده 5G را روانه بازار خواهد کرد. در حقیقت اولین موبایل ارزان 5G سال ۲۰۲۰ توسط هواوی ارایه می شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اگر به یاد داشته باشید، ماه گذشته اولین شبکه 5G تجاری در کره جنوبی راه اندازی شد و بعد از آن در سوئیس شاهد رونمایی از اولین شبکه 5G اروپایی بودیم. اما آیا مانند این روزها، گوشی‌های 5G تنها در گروه پرچمدار عرضه می‌شوند؟

مثل قیمت نوبرانه اکثر فناوری های جدید، قیمت بسیار بالای گوشی‌های 5G اولین مورد از نگرانی کاربرانی بوده است که همیشه طالب سرعت‌های بیشتر بوده و هستند. اما هواوی معتقد است که نباید زیاد به این موضوع فکر کنیم.

آقای یانگ چائوبین، یکی از مدیران رده بالای هواوی در این مورد می‌گوید که این شرکت برنامه دارد تا در سال 2020 اولین گوشی‌های میان رده خود با ارتباط 5G را روانه بازار کند. این گوشی‌های میان رده در عین اینکه قیمت بالایی ندارند می‌توانند از استانداردهای 5G پشتیبانی کرده و سرعت بسیار بالایی را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

همانگونه که شبکه‌های 4G از 3G سریعتر هستند، برای توسعه شبکه‌های 5G نیز شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود. در این زمینه نیز آقای چائوبین اعلام کرده که کاربران برای مقایسه تفاوت این دو شبکه می‌توانند به حدود 3 یا 4 سال پیش مراجعه کنند و ببیند که با مهاجرت به شبکه‌های 4G از 3G سرعت اتصال و استفاده آنها از اینترنت چطور تغییر کرده است. برای سال 2020 و به صورت بارزتر، سال 2021 نیز شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود و دستگاه‌های میان رده 5G با گسترش بیشتر خود راهکاری خواهند بود تا افراد بتوانند با سرعت‌های بسیار بیشتری به اینترنت متصل شده و از آن استفاده کنند.

در حال حاضر ارزان‌ترین گوشی با قابلیت استفاده از شبکه‌های 5G دنیا را شرکت هواوی با Mi Mix 3 5G ساخته که قیمت پایه آن 599 یورو است ولی برای بسیار از افراد نیز این قیمت بسیار بالاست. در نظر داشته باشید که گوشی ZTE Axon 10 Pro 5G نیز معرفی شده که قیمت اعلامی برای نسخه پایه آن حدود 427 دلار است ولی به دلیل اینکه هنوز به بازار عرضه نشده نمی‌توانیم آن را ارزان‌ترین گوشی 5G بازار بدانیم.

لوگو هواوی

لوگو هواوی

همچنین هواوی نیز گوشی رده بالای Mate 20X 5G را در سبد محصولات خود دارد که یک پرچمدار تمام عیار است و از مودم  Balong 5000برای استفاده از شبکه‌های 5G بهره خواهد برد. این گوشی می‌تواند در حالت تئوری امکان دستیابی به سرعت دانلود تا 5.6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد که حتی در زمان ما، تصور آن نیز بسیار رویایی خواهد بود.

به هر حال هر چه زمان جلوتر می‌رود و فناوری گسترش بیشتری پیدا می‌کند، قیمت تمام شده محصولاتی که روزی دستیابی به آنها مانند پیدا کردن اسب تک شاخ بوده نیز راحت‌تر خواهد شد و فناوری 5G نیز روز به روز پیشرفت کرده و مسلماً قیمت آن نیز کمتر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود کاربران عادی در بیشتر نقاط دنیا بتوانند تا سال 2022 و 2023 به مانند پوشش فعلی شبکه 4G از 5G استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که هر شرکتی بتواند زودتر و بهتر روی موج شبکه 5G سوار شود به راحتی بتواند سرنوش چند سال آتی بازار موبایل را کنترل کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)