حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج گوشی 5G هواوی در راه هستند

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، هواوی

می‌دانیم که تحریم هواوی توسط امریکا چندین محدودیت بزرگ برای این برند چینی ایجاد کرد. یکی از این موارد را می‌توان عدم استفاده از سرویس‌های موبایلی گوگل یا GMS دانست و دیگری عدم دسترسی به تراشه‌های 5G است. پیش از این گزارش‌هایی درباره تلاش Huawei در جهت ساخت تراشه‌های 5G داشتیم. به تازگی حتی شنیدیم که بازگشت تخته‌گاز تراشه‌های Kirin هواوی با Nova 12 و Pocket S2 به زودی اتفاق می‌افتد. پس از همه این موارد، گزارشی داریم که ادعا می‌کند پنج گوشی 5G هواوی در راه هستند.

گوشی‌های 5G هواوی در مسیر بازار

به تازگی ۵ گوشی جدید هوآوی گواهی بلوتوث SIG را دریافت کرده‌اند. بر مدل عددی آنها باید گفت که احتمالا اتصال 5G را ارائه می دهند. این پنج دستگاه جدید دارای شماره مدل‌های زیر هستند:

  1. ۱- ADA-AN00
  2. ۲- PSD-AN00
  3. ۳- ADA-TN00
  4. ۴- BLK-AN00
  5. ۵- BLK-TN00

پسوندهای AN و TN در محصولات هواوی نشان دهنده اتصال 5G است.

برای مقایسه، گوشی‌های 4G هوآوی مانند میت 50 با مدل CET-AL00 ارائه شده بود یا مثلا میت X3 با مدل عددی ALT-AL00 و P60 پرو با مدل عددی MNA-AL00 همگی پسوند AL را دارند که به عدم اتصال 5G (یا داشتن اتصال 4G) اشاره دارند.

با این لیست منتشر شده، اطلاعات زیادی در مورد دستگاه‌های مذکور وجود ندارند. فقط می‌توانیم تایید کنیم که پشتیبانی از اتصال بلوتوث 5.2 وجود دارد.

علاوه بر گوشی‌های ناشناس هواوی که فقط با شماره مدل آن‌ها را دیدیم، می‌توانیم گواهی‌نامه‌هایی را برای دستگاه‌های آتی سری نوا ببینیم. این محصولات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ۱- سری هواوی نوا ۱۳
  2. ۲- سری هواوی نوا ۱۴
  3. ۳- سری هواوی نوا ۱۵
  4. ۴- سری هواوی نوا ۱۶

اینها در مدا‌های ساده، پرو و اولترا عرضه می‌شوند که همگی با اتصال 5G عرضه می‌شوند. این را می‌توان براساس مدل عددی آن‌ها تایید کرد.

همکاری هواوی با برندهای چینی برای عبور از محدودیت 5G

گزارش اخیر رویترز حاکی از آن است که هواوی با کارخانه ریخته گری چینی SMIC برای توسعه چیپست‌های 5G با استفاده از فرآیند تولید N+1 و ابزارهای نرم افزاری اتوماسیون طراحی الکترونیکی هواوی (EDA) همکاری می کند.

انتظار می‌رود نرخ بازده تراشه‌های حاصل، کمتر از 50 درصد باشد. پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید اولیه 2 تا 4 میلیون واحد چیپست 5G است. طبق گزارش‌ها، هواوی قصد دارد اولین گوشی‌های 5G خود را با چیپست جدید توسعه‌یافته، اواخر امسال عرضه کند که می‌تواند بخشی از سری میت ۶۰ باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هواوی می‌تواند به محدودیت‌های دستیابی به تولید تراشه‌های 5G چیره شود؟ بد نیست بدانید که این شرکت در زمینه ارتباط 5G بسیار پیشرو است اما توان تولید سخت‌افزاری آن را ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)