حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی 5G هواوی اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، هواوی

هواوی بیش از ۴ سال است که در لیست تحریم های وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار دارد. این شرکت مدت طولانی است که با تحریم های دولت آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. این تحریم ها، شرکت های آمریکایی را از فروش سخت افزار و نرم افزار به هواوی منع کرده و دسترسی این برند چینی به برخی فناوری ها را قطع می‌کند. هم اکنون اما گفته می‌شود که گوشی هوشمند 5G هواوی در اواخر سال جاری میلادی از راه خواهد رسید.

تراشه 5G گوشی آینده هواوی با همکاری SMIC توسعه یافته است

گزارش های سه شرکت تحقیقاتی شخص ثالث که بازار گوشی‌های هوشمند چینی را پوشش می‌دهند حاکی از آن است که هواوی و SMIC در حال توسعه تراشه‌های 5G با استفاده از فرآیند لیتوگرافی N+1 SMIC و ابزارهای نرم‌افزار اتوماسیون طراحی الکترونیکی هواوی (EDA) هستند. بر اساس گزارش‌های گذشته، فرآیند تولید SMIC از نظر قدرت و پایداری با لیتوگرافی ۷ نانومتری رقبا قابل مقایسه است. اگرچه در واقع، تراشه های این کمپانی با فرآیند ساخت ۷ نانومتری تولید نشده اند‌.

همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، انتظار می‌رود که در ابتدا ۲ تا ۴ میلیون تراشه 5G در اختیار هواوی قرار گیرد. گفته می‌شود که خط تولید به کار گرفته شده برای هواوی حتی ۱۰ میلیون تراشه را نیز در اختیار این کمپانی قرار خواهد داد. انتظار می‌رود اولین تلفن هوشمند هوآوی (پس از تحریم های آمریکا) که از تراشه 5G برخوردار است، در اواخر سال جاری میلادی معرفی شود.

البته هواوی در حال حاضر نیز سعی در به کارگیری فناوری 5G دارد. به عنوان مثال، برای گوشی های هوشمند این کمپانی قاب هایی توسعه یافته که امکان اتصال به شبکه اینترنت 5G را فراهم می‌کند. هواوی با همکاری کمپانی های دیگر (که در لیست تحریم های ایالات متحده نیستند) برخی از گوشی های هوشمند خود را عرضه می‌کند. در حقیقت برخی از تلفن های هوشمند هواوی با برندی متفاوت عرضه می‌شوند تا امکان اتصال به شبکه اینترنت 5G را داشته باشند.

نسخه 5G نوا ۱۱ هواوی در راه است

نظر شما درباره هواوی چیست؟ آیا تلاش های این شرکت سرانجام جواب خواهد داد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی