حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ حدودا ۳۰٪ از سطح نمایشگر را شامل می شود، حذف اسکنر عنبیه چشم

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، شایعات

به نظر می رسد که مراسم توسعه و تحقیق کلی گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) به پایان رسیده و دید سامسونگ برای پرچمدار سال ۲۰۱۹ خود مشخص شده است. یکی از اخباری که مسلما خیلی از کاربران به دنبال آن هستند، راه احراز هویت گلکسی اس ۱۰ است. امروز خبر می رسد که حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ حدودا ۳۰٪ از سطح نمایشگر را شامل می شود و همچنین شاهد حذف اسکنر عنبیه چشم در این دستگاه خواهیم بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

از آن جا که رقیب اصلی سامسونگ یعنی اپل روی آیفون های خود از سیستم تشخیص چهره سه بعدی استفاده کرده است، احراز هویت بر اساس آن و با سسیستم Face ID انجام می شود و همچنین در قابلیت های جذابی مثل Animiji و Memoji را در iMessage و در جدیدا در Face Time ارایه می کند کار سامسونگ برای دوری از این سیستم سخت است. به نظر می رسد که سامسونگ تصمیم خود را گرفته و می خواهد سر پیچ بعدی اپل را غافلگیر کند. برخی از بررسی کننده های بازار معتقدند که آیفون های آینده به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهند شد که البته مشخص نیست این اتفاق با توجه به سرمایه گذاری های اپل روی سیستم تشخیص چهره سه بعدی اتفاق بیفتد یا خیر!

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰

آنطور که پیداست سامسونگ از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک در گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) استفاده خواهد کرد. سه ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم گلکسی اس 10 حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر دارد اما اپتیکال نیست و حالا مشخص می شود که این شایعه صحیح است. همچنین قرار است ۳۰٪ یا همان حدود یک سوم از مساحت نمایشگر حسگر اثرانگشت باشد که تا کنون فقط در طرح آزمایشی ویوو اپکس (Vivo Apex) شاهد استفاده از این مساحت حسگر اثرانگشت در نمایشگر بوده ایم. البته آن یک حسگر اثرانگشت اپتیکال بود. در حال حاضر نمونه هایی که با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه شده اند فقط یک ناحیه به اندازه سطح یک بند انگشت را به عنوان حسگر اثرانگشت ارایه می کنند.

سامسونگ تصمیم دشواری که باید زودتر از این ها می گرفت را گرفت و اسکنر عنبیه چشم که در شرایط مناسبی قرار نداشت و توسعه آن هم به جایی نرسید را پس از دو و نیم نسل (از گلکسی نوت ۷ به این سو) حذف خواهد کرد. این تصمیم صحیحی است و با حذف آن می توان گفت که این رندر گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) با واقعیت نزدیک تر می شود.

رندر گلکسی اس ۱۰ در کنار آیفون Xs و گلکسی اس ۹

در نهایت اینکه گفته می شود حداقل تا شش ماه این فناوری حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک در انحصار سامسونگ باقی بماند. این یعنی یا یکی از پرچمدارهای اندرویدی نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به چنین فناوری مجهز می شود یا آیفون های اپل که احتمال گزینه اول خیلی بیشتر از گزینه دوم است.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این شایعه درباره حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ صحیح باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اگه اینجور باشه عالیه طراحی بهتری هست نسبت به ایفون ولی بهتون قول میدم آیفون دیگه سراغ اثر انگشت نره طراحی سال ةینده آیفون هم ظاهرا قراره بهتر بشه و بریدکی شاهد کاهش باشه رقابت خوبی دارن باهم

علی شیخ زاده

حسگر اثر انگشت از نظر راحتی و سرعت بهتر از تشخیص چهره و عنبیه چشمه ولی خب فیس آیدی هم عالیه و قابلیت هایی داره که اثر انگشت نداره
به نظرم استفاده همزمان از فیس ایدی و اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر بهترین انتخابه.
باید دید اثر انگشت اس ۱۰ چگونه عمل میکنه که قطعا عالی خواهد بود

ahmad

کاملا موافقم قابلیت های نهفته ی فیس آی دی خیلی بالاتره تنها ایرادش بریدگی هست که ایجاد میکنه از عمق بریدگی کم بشه عالی میشه

Milad7

كاملا مخالفم. الان يه هفته اس كه از نوت٩ استفاده ميكنم تا الان از اثر انگشت استفاده نكردم.قابليت اينتليجنت اسكن يعني بهره همزمان عنبيه (براي محيط تاريك و تشخيص چهره براي محيط با نور كافي) خيلي خوب عمل ميكنه و نيازي به حسگر اثر انگشت نداشتم.

Pouya

خیلی هم عالی

HM-Royal

در آیپدهای 2018 سنسورها رفت زیر حاشیه و حاشیه های دور تا دور به یک اندازه یکسان شده که جلوه بدی نداره و زیبا شده در آیفون میشه سنسور دوربین را زیر نمایشگر تعبیه کرد و موقع باز شدن دوربین پیکسلهای این قسمت خاموش شوند البته در صورتی که تکنولوژی دیسپلی شفاف عرضه بشه ولی دیگر سنسورها باید به لبه بالایی گوشی انتقال داده شود اسپیکر تماس یا گوشی رو هم میشه تماسی ساخت که در آخر باز هم کمی بالای گوشی پیشانی خواهد داشت مگر آنکه کلا” ماژولfaceID و سنسور تنظیم نور و….حذف بشه که بعید میدونم

chalton

منتظر رونمایی این ابر گوشی هستیم که دنیای موبایل رو یه تکون اساسی میده،برندها فعلا شلوغ کنن که سه ماه دیگه طوفان سهمگینی میخواد بیاد.

Mortazavi

فکر خوبیه

Peiman

عالیه

Genesis

منم رو اس ناین از همین استفاده میکنم عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)