حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: ویوو اپکس (Vivo APEX) یک طرح مفهومی بی نظیر از ویوو

نوشته

6 سال قبل | 7 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، ویوو

ویوو (Vivo) شاید یکی از پیشروترین برندهای سازنده موبایل در چین است یا می خواهد به نظر بیاید! پس از رونمایی ویوو ایکس 20 یو دی (Vivo X20 UD) با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر حالا وقت آن است که با یک طرح مفهومی بی نظیر از ویوو آشنا شویم، ویوو اپکس (Vivo APEX) اولین موبایل هوشمند در دنیا با حاشیه نمایشگر فوق العاده کم و حسگر اثرانگشت یکپارچه با مساحت حدودی یک سوم از نمایشگر! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ویوو تقریبا در حال به تحقق رساندن رویاهایی است که ما از برندهای بزرگ و پرمدعایی چون اپل و سامسونگ انتظار داریم! حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر از جمله شایعاتی بود که نسل اندر نسل برای پرچمدارهای اپل و سامسونگ سر زبان ها می چرخید اما به تحقق نمی پیوست. البته باید در نظر داشت که تولیدات ویوو و به خصوص این تولیدات خاص به مرحله تولید انبوه نرسیده اند اما به هر حال نمونه آزمایشی یا مفهومی آن ساخته شده و نشان می دهد که ویوو فاصله زیادی با تجاری کردن آن ها ندارد.

اجازه بدهید به جدیدترین شگفتی ویوو (Vivo) بپردازیم، ویوو اپکس (Vivo APEX) که با کمی بهبود در اندازه حاشیه نمایشگر می تواند به نسبت نمایشگر به بدنه 98٪ برسد! در حال حاضر حاشیه های لبه بالا و چپ و راست دستگاه 1.8 میلی متر و حاشیه لبه پایین حدود 4 میلی متر است که ویوو امیدوار است بتواند حاشیه لبه پایین را به 1.8 میلی متر کاهش دهد و اگر چنین شود، نسبت نمایشگر به بدنه بی نظیر 98٪ رقم می خورد! اینجاست که باید گفت ویوو اپکس لایق صفت “بدون حاشیه” است!

ویوو اپکس

ویوو اپکس

اما این همه حاشیه کم، باقی موارد کجا قرار گرفته اند؟ بلندگوی مکالمه؟ دوربین سلفی؟ خب باید گفت ویوو نخواسته همانند اپل برای این موارد یک زائده روی نمایشگر OLED خود اضافه کند و راهکارهای خود را پیش گرفته است. ابتدا درباره بلندگوی مکالمه باید گفت که با لرزش کل نمایشگر صدا به گوش شما منتقل می شود و خبری از بلندگو نیست! راه حلی شبیه به چیزی که در می میکس شیائومی دیدیم اما کمی بلندتر و متفاوت تر.

برای دوربین سلفی ویوو اپکس (Vivo APEX) نیز همانطور که در ویدیو دیدید، از لبه بالا یک دوربین 8 مگاپیکسلی بیرون می آید و تصویر سلفی شما را ثبت می کند. هر چند بیرون آمدن آن 0.8 ثانیه طول می کشد اما به هر حال راه حل جالبی برای مخفی کردن دوربین سلفی و همزمان قرار دادن در موقعیتی که باید باشد (لبه بالای دستگاه) به شمار می رود.

ویوو اپکس

ویوو اپکس

اما حسگر اثرانگشت!

یکی از شگفتی های ویوو اپکس (Vivo APEX) حسگر اثرانگشت آن است. ویوو قبلا تیک چالش حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را زده و حالا در حال گسترش این فناوری است! در ویوو اپکس حدود 1/3 یا شاید 4/10 نمایشگر 5.99 اینچی حسگر اثرانگشت است و می توانید بدون دقت کردن زیاد به محل قرار دادن انگشت، دستگاه خود را باز کنید. این فناوری تا کنون در هیچ موبایلی وجود نداشته است و البته ویوو اعلام نکرده که آیا توسعه این فناوری با همکاری سینپتیک انجام شده یا خیر!

درباره دیگر مشخصات، قیمت یا زمان عرضه اطلاعاتی در دست نیست، چرا که این یک طرح مفهومی است! نظر شما چیست؟ چینی ها سودای تصاحب بازار جهانی را با اعتبار ویژه دارند، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

در خوب بودن ویوو شکی نیست اما یه بار قبلا گفتم الان هم باز میگم
برای برندهای کوچکی مثل ویوو تولید چنین محصولاتی راحته چون:
۱: تولید انبوه اونا حتی نزدیک تولیدات سامسونگ و اپل هم نمیرسه بنابراین با خیال راحت و بدون اینکه نگران کمبود موجودی باشن میتونن مثل حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
۲: چون کسی انتظاری از این برندها نداره بنابراین حتی اگر محصول تولیدی کیفیت مطلوبی نداشته باشه کسی خورده نمیگیره اما از برندهایی مثل سامسونگ و اپل انتظار بدون ایراد بودن میره و کوچکترین مشکلات بسرعت در فضای مجازی و سایت ها پخش میشه و وجه برند رو خراب میکنه
….
البته دلایل دیگ هم میشه بیان کرد اما این ها مهمترین دلایل از نظر من بودن

علی شیخ زاده

اینو در نظر بگیرید انتظار همچین خلاقیتی از برندی کوچک و نوپا که طبیعتا باید پیرو مقلد شرکت های بزرگی مثل اپل و سامسونگ باشه نمیره ولی ویو در عین کوچک بودن داره تلاش و هزینه میکنه و جای تحسین داره

این دو قابلیت که واقعا هیجان انگیزه، مخصوصا سنسور اثر انگشت توی صفحه.
اما با اینکه اینها انقدر خلاق هستن، چرا باز به اصطلاح خز بازی در آوردن.
آیکن های لانچرش به نظرم شبیه آیفون بود، مخصوصا آیکون Settings.
دوم اینکه چرا دوربین پشت گوشی رو عین آیفون زده!

اما در خصوص دوربین که داخل دستگاه فرو میره، به نظرم باعث شده قطر دستگاه زیاد بشه و به حدود یک سانت برسه. به لبه های جانبی که نگاه میکنم، حس میکنم کمی گوشی قطور شده.

به هر ترتیب کارشون درسته. البته به شرطی که پشت این ایده های خلاق، مغزهای چینی باشه. نه اینکه مخترعیتشون از کشورهای دیگه باشن. مثلا همین آقایی که داشت امکانات گوشی رو تشریح میکرد، قطعا چینی نیست.

hamid reza

به گوشی که تولید انبوهش هنوز در حد شایعست اینقدر انتقاد قطعا وارد نیست 🙂 قبول کنیم که شرکت های جدید نصف سابقه اپل یا سامسونگ رو ندارن 🙂

علی شیخ زاده

عجب طرحی زده دم یوو گرم ??

Peiman

Vivo گوشی طراحی کرده سونی هم گوشی طراحی می‌کنه!

hamid reza

خلاقیتی که میتونه تو گوشی ها تحول بزرگی ایجاد کنه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)